Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

kolla med resebyrån, min info fick jag från Jordenresor. Såg även att vilket plan som kommer ersätta 747-400 mindre platser på airbus 340

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Pigge, du som har stenkoll på Thaiair. Kommer dom köra nån kampanj till våren/sommaren 2012? Dom har ju gjort så senaste åren och då även från Köpenhamn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

kan tala om från säkra källor att thai slutar med 747-400 runt oktober-november till förmån för airbus a 340 fd plan från London. pga mindre passagareare

Det där tror jag inte på förrän Pigge01 har sagt sitt om saken :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där tror jag inte på förrän Pigge01 har sagt sitt om saken :)

Det Pigge inte vet om Thaiair, är inte värt att veta! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Pigge, du som har stenkoll på Thaiair. Kommer dom köra nån kampanj till våren/sommaren 2012? Dom har ju gjort så senaste åren och då även från Köpenhamn.

Jag bokade för 2 veckor sen med avresa 30:e maj priset blev 5120 med kortavgift. Biljettpriset låg på 2440 kr resten skatter, nyttjar vi våra agent-id biljetter så kostar det 2300 + skatter så mkt billigare än det som finns nu lär det inte bli.. Detta är dock från Arlanda :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge, du som har stenkoll på Thaiair. Kommer dom köra nån kampanj till våren/sommaren 2012? Dom har ju gjort så senaste åren och då även från Köpenhamn.

Jag tror att det blir som vanligt.

Kampanj Vår och Höst.

Dyrt i Juli och December.

Men Thai är alltid sena med detta.

Folk har fått det sämre så det är ännu svårt att sälja alla platser till fullt pris på låg säsong.

Nu är det några veckor med endast 5 flygdagar i veckan och detta påverkar priset.

Det blir kanske högre denna period i år än förra året.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

ja jag var på resebyrånn idag kolla själv´ni som inte tror mig, jordenresor hornsgatan. Skulle jag ljuga eller????

Nej då. Det är bara det att Pigge alltid brukar ha koll på allt som rör Thai :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja med de priser som Thai har nu så finns det då ingen anledning att åka via Turkiet eller något obskyrt arabland. Köpte biljett nu i mars för 5375 går ej få billigare med något annat bolag.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

kan tala om från säkra källor att thai slutar med 747-400 runt oktober-november till förmån för airbus a 340 fd plan från London. pga mindre passagareare

har alla passagerare blivit mindre eller är det bara i vissa europeiska länder som människor krympt ?

Antalet passagerare, har det blivit fler eller färre ?

:crazy:

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Från stockholm har antalet blivit mindre+ att Thai inte vill betala för miljöutsläpp, därför kommer thai sitt airbus 340 fd tg 911 till stockholm

Link to comment
Dela på andra sajter

Från stockholm har antalet blivit mindre+ att Thai inte vill betala för miljöutsläpp, därför kommer thai sitt airbus 340 fd tg 911 till stockholm

Mindre kan väl knappast stämma, dom skall ju utöka med ett par flygningar/vecka som går direkt till Phuket på senhösten nån gång!?

Eller har dom beslutat sig för att dra tillbaka detta redan?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt har Singapore Airlines en kampanj nu med priser som jag aldrig sett iaf.

Hinten är avresa CPH, max 21 dagar och avresa fram till 12 Juni.

Skulle jag åkt ner till Songkhran så hade det inte varit nån tvekan på att boka detta om det nu fanns platser...

http://www.odenresor...nj/?fromId=3872

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

För övrigt har Singapore Airlines en kampanj nu med priser som jag aldrig sett iaf.

Hinten är avresa CPH, max 21 dagar och avresa fram till 12 Juni.

Skulle jag åkt ner till Songkhran så hade det inte varit nån tvekan på att boka detta om det nu fanns platser...

http://www.odenresor...nj/?fromId=3872

Man blev ingen sugen nu ska du tro :P

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokade för 2 veckor sen med avresa 30:e maj priset blev 5120 med kortavgift. Biljettpriset låg på 2440 kr resten skatter, nyttjar vi våra agent-id biljetter så kostar det 2300 + skatter så mkt billigare än det som finns nu lär det inte bli.. Detta är dock från Arlanda :)

Samma pris fik min dotter för en tre veckors billjet med thai från ARN från skolslutett

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla med resebyrån, min info fick jag från Jordenresor. Såg även att vilket plan som kommer ersätta 747-400 mindre platser på airbus 340

Jordenresor har haft fel förut, kanske blandat ihop med den tiden när dom gamla 747-400 ska renoveras i sommar

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

nä dom ska flytta över TG911 från London till stockholm i höst. Dom renoverade 747-8 vet jag inte vart dom skall gå, men dom gamla 747-400 klarar inte miljökraven därför byts dom ut

Link to comment
Dela på andra sajter

nä dom ska flytta över TG911 från London till stockholm i höst. Dom renoverade 747-8 vet jag inte vart dom skall gå, men dom gamla 747-400 klarar inte miljökraven därför byts dom ut

Tror inte Thai har några sådana ännu och man får verkligen hoppas att när de väl kommer (om de ens är beställda några sådana?) att de inte behöver renoveras redan... ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte Thai har några sådana ännu och man får verkligen hoppas att när de väl kommer (om de ens är beställda några sådana?) att de inte behöver renoveras redan... :wink:

Nä nu får hon nog ta ett snack med resebyrån vad dom svamlar om, renovering av en helt ny modell som Thai inte ens har på beställningslistan!? :crazy:

Sen så kan man ju undra vad ARN har för miljökrav som inte andra destinationer har och inte är det nåt spektakulärt miljövänligt med 340 heller mig veterligen.

Till älskare av speldosor kan jag meddela att en hel del flygningar kommande halvår från CPH kommer att ha denna attiralj.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Till älskare av speldosor kan jag meddela att en hel del flygningar kommande halvår från CPH kommer att ha denna attiralj.

Tråkigt att höra , ja får väl trösta mig med ett par extra carlsberg i pattayanatten

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä nu får hon nog ta ett snack med resebyrån vad dom svamlar om, renovering av en helt ny modell som Thai inte ens har på beställningslistan!? :crazy:

Sen så kan man ju undra vad ARN har för miljökrav som inte andra destinationer har och inte är det nåt spektakulärt miljövänligt med 340 heller mig veterligen.

Till älskare av speldosor kan jag meddela att en hel del flygningar kommande halvår från CPH kommer att ha denna attiralj.

nä det var jag som svamlade, vad jag menar är att dom inväntar dom nya 747-8. Inget annat. Så tokigt det kan bli

Link to comment
Dela på andra sajter

nä det var jag som svamlade, vad jag menar är att dom inväntar dom nya 747-8. Inget annat. Så tokigt det kan bli

Jaaa, så tokigt att dom inte ens har beställt några 747-8 än :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

yes samma Bussar i 17 år för min del!!!!!!!

Måste vara betalda med råge byt flotta!!!??????

Varför lyfter man jo "DIREKTBUSS"!!!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...