Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

17 timmar sedan, skrev apknug:

Vilka nya Skatteförslag tänker du på då?

Den förhatliga flygskatten är ju tyvärr klubbad och iförs 1 april 2018 om jag inte minns fel.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Den gäller väl bara flyg som utgår från Sverige?

Inte oss som flyger från CPH?

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

14 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Den gäller väl bara flyg sam utgår från Sverige?

Inte oss som flyger från CPH?

Hade Miljömupparna fått bestämma hade det gällt på varenda flygplats i hela världen och förmodligen i hela universum. Nu får dom ju som tur är inte det så vi som åker från CPH slipper den skatten.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Hade Miljömupparna fått bestämma hade det gällt på varenda flygplats i hela världen och förmodligen i hela universum. Nu får dom ju som tur är inte det så vi som åker från CPH slipper den skatten.

Ja eller mellanlanda inom Europa så är skatten bara 60kr så ganska försumbart, dock vet man ju inte hur mycket flygbolaget ändrar priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Boka TOR från Asien så slipper ni skatten, lite planering om man reser regelbundet, en billig enkel och sen är man med i matchen :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Boka TOR från Asien så slipper ni skatten, lite planering om man reser regelbundet, en billig enkel och sen är man med i matchen :D 

Måste inte flygbolaget betala den iaf?

Sedan brukar biljetter från Bkk vara dyrare än tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev NilsGJ:

Måste inte flygbolaget betala den iaf?

Sedan brukar biljetter från Bkk vara dyrare än tvärtom.

Är biljetter dyrare från Bkk så är det i alla fall inte den svenska flygskattens fel. 
Resor påbörjade utanför Sverige omfattas inte av den nya svenska flygskatten, men Sverige har kanske redan har billigare skatter än Thailand?

Det kan i så fall förklara varför det är billigare att flyga med Thai Airways från Manila än Bkk trots det är samma bolag och samma flight på sista benet.

Flera tusen billigare trots två flyg.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Är biljetter dyrare från Bkk så är det i alla fall inte den svenska flygskattens fel. 
Resor påbörjade utanför Sverige omfattas inte av den nya svenska flygskatten, men Sverige har kanske redan har billigare skatter än Thailand?

Det kan i så fall förklara varför det är billigare att flyga med Thai Airways från Manila än Bkk trots det är samma bolag och samma flight på sista benet.

Flera tusen billigare trots två flyg.

Gott nytt år om du är i Fillipinerna 

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
8 timmar sedan, skrev leifen:

Är biljetter dyrare från Bkk så är det i alla fall inte den svenska flygskattens fel. 
Resor påbörjade utanför Sverige omfattas inte av den nya svenska flygskatten, men Sverige har kanske redan har billigare skatter än Thailand?

Det kan i så fall förklara varför det är billigare att flyga med Thai Airways från Manila än Bkk trots det är samma bolag och samma flight på sista benet.

Flera tusen billigare trots två flyg.

Är du full ELLER?

DEN DAN DET VAR BÄTTRE ATT FLYGA MED THAI BKK-MNL ELLER VISE VERSA HAR ALDRIG INTRÄFFAT

 

Ändrades av Efraim Barkbit
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev leifen:

Är biljetter dyrare från Bkk så är det i alla fall inte den svenska flygskattens fel. 
Resor påbörjade utanför Sverige omfattas inte av den nya svenska flygskatten, men Sverige har kanske redan har billigare skatter än Thailand?

Det kan i så fall förklara varför det är billigare att flyga med Thai Airways från Manila än Bkk trots det är samma bolag och samma flight på sista benet.

Flera tusen billigare trots två flyg.

Jag tror att man har lättare att fylla sina plan från Bangkok än från Manila och därför kan man krama ur ett högre pris på biljetterna från Bangkok. Men som sagt, bara en gissning.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev kenneth073:

Gott nytt år om du är i Fillipinerna 

Tack det samma, vi är i Thailand nu ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit:

Är du full ELLER?

DEN DAN DET VAR BÄTTRE ATT FLYGA MED THAI BKK-MNL ELLER VISE VERSA HAR ALDRIG INTRÄFFAT

 

För mig har det inträffat :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag tror att man har lättare att fylla sina plan från Bangkok än från Manila och därför kan man krama ur ett högre pris på biljetterna från Bangkok. Men som sagt, bara en gissning.

 

Fritz..

Fast man åker ju med samma plan Bkk till Arn, med samma logik skulle det vara billigare från Luleå med Thai och byte i Stockholm än från bara Stockholm.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

Fast man åker ju med samma plan Bkk till Arn, med samma logik skulle det vara billigare från Luleå med Thai och byte i Stockholm än från bara Stockholm.

Man ska inte skriva nåt innan man vaknat. Jag trodde att du flög från Manila till nån stad i Europa och sen vidare. :bag:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag tror att man har lättare att fylla sina plan från Bangkok än från Manila och därför kan man krama ur ett högre pris på biljetterna från Bangkok. Men som sagt, bara en gissning.

 

Fritz..

 

Flyget BKK- MNL - BKK går mycket bra för Thai. 

Numera flyger dom 2 gånger om dagen. 

Och med B777-200.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev soi covboy:

är det dyrt och uppgraderas från apklassen  till bissnis class  ?? mvh18

25000 poäng enkel väg. 

 

Lasse

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thongniam:

25000 poäng enkel väg. 

 

Lasse

Beroende på vilken bokningsklass du har på din eko biljett..

38-70000 poäng biz

25-42000 poäng PE

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev thongniam:

25000 poäng enkel väg. 

 

Lasse

Det blir nog bara Max PE för 25000 poäng för att komma upp till bussines behövs nog vanligtvis det dubbla. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Det blir nog bara Max PE för 25000 poäng för att komma upp till bussines behövs nog vanligtvis det dubbla. 

38-70000 poäng.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai höjde tyvärr "poäng priset" på uppgradering rätt rejält för några år sedan. Att betala extra för biljetten för att hamna i rätt bokningsklass och tjäna "fulla poäng" är en dålig affär.

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är de sedvanliga krigsrubrikerna när passagerare gråter ut i aftonbladet? ??? 

 

Soengsang du brukar ju inte vila på hanen, kan tänka mig hur du gått an om Nowegian nekat en nötallergiker att flyga med :giggle:

 

 

 

Thailandssemestern förstörd – får inte gå på planet https://www.aftonbladet.se/a/0EKwb0

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev apknug:

Thai höjde tyvärr "poäng priset" på uppgradering rätt rejält för några år sedan. Att betala extra för biljetten för att hamna i rätt bokningsklass och tjäna "fulla poäng" är en dålig affär.

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

Och för inte så länge sen kostade lounge 5000 och medföljande 2500 poäng.. Nu 6500 per person!  :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är de sedvanliga krigsrubrikerna när passagerare gråter ut i aftonbladet? ??? 
 
Soengsang du brukar ju inte vila på hanen, kan tänka mig hur du gått an om Nowegian nekat en nötallergiker att flyga med :giggle:
 
 
 
Thailandssemestern förstörd – får inte gå på planet https://www.aftonbladet.se/a/0EKwb0
Tro inte på allt du ser i AB/Ex.....för övrigt är väl detta inget nytt, har väl hänt förut.
För övrigt så räknar jag med att åka en enkel med baggarna i mars ;)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...