Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev pigge01:

För man för så lite sprit i muggen , mest is och vatten. 

Nä, brukar få helt ok....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Man bokar inte via resebyrå 

Om man åker med baggarna. 

Deras hemsida funkar bra.

 

Boka i höstas oss 3 CPH - MAD. MAD = Madrid. 

+lofare 

Det ända som är jobbigt är deras taskiga flygtider 

Man kan boka med resebyrå av många anledningar, oavsett hur flygbolagens hemsidor fungerar.

Men det begär jag inte att du ska förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev frogfish:

Man kan boka med resebyrå av många anledningar, oavsett hur flygbolagens hemsidor fungerar.

Men det begär jag inte att du ska förstå.

Jag förstår inte heller anledningen med att boka lågprisflyg via resebyrå.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Det finns en riktigt bra anledning att köpa av Ticket och det är deras "avbeställautananledning-försäkring". Sen är de allmänt bra att ha att göra med.

https://www.ticket.se/tillval/ticket-garanti.html

 

Men jag köper mestadels direkt av Norwegian, och det var därför jag var lite nyfiken på den nya 100kronorsavgiften. Men jag utgår från att det är Ticket som tar betalt för seatningen.

https://www.norwegian.com/se/bokning/praktisk-bokningsinformation/avbestallningsskydd/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Jag förstår inte heller anledningen med att boka lågprisflyg via resebyrå.

En anledning är Tickets https://www.ticket.se/tillval/ticket-garanti.html

 

En annan är att en del människor gillar servicen hos en del resebyråer.

 

Och det finns säkert fler som jag inte nämnt.

 

Sen finns det alltid de som inte förstår (som du själv skriver).

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

En anledning är Tickets https://www.ticket.se/tillval/ticket-garanti.html

 

En annan är att en del människor gillar servicen hos en del resebyråer.

 

Och det finns säkert fler som jag inte nämnt.

 

Sen finns det alltid de som inte förstår (som du själv skriver).

Icke lågprisflyg bokar jag via resebyrå ibland

 

Men aldrig lågprisflyg. 

 

Blir biljetten dyrare hos ticket än via Norwegian hemsida? Tycker den borde bli dyrare men jag vet inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Icke lågprisflyg bokar jag via resebyrå ibland

 

Men aldrig lågprisflyg. 

 

Blir biljetten dyrare hos ticket än via Norwegian hemsida? Tycker den borde bli dyrare men jag vet inte.

Det beror på vad man inkluderar.

Åker man bara det billigaste, dvs utan mat och incheckad väska, så blir det billigare direkt med Norwegian. Vill man ha mat och väska är det inte säkert. När man ser Tickets priser med Norwegian, så utgår jag från att de får ett bra pris på mat + väska.

 

Dessutom kan man ju betala resan, eller delar av den, med bonuspoäng (cash points) direkt hos Norwegian.

 

Plus avbeställningsskyddet jag nämnt innan. Numera vet jag inte om nån mer än Ticket har en så generös avbeställningsförsäkring.

 

Så är du ute i god tid och reser budget, så skulle jag rekommendera direktbokning med Norwegian.

Är ni större sällskap, ute i god tid, är osäkra på ledighet, och vill inkludera service på flighten, så skulle jag rekommendera Ticket.

 

PS: Att jag skriver Ticket är för att det är den enda resebyrån jag använder. Detta pga deras avbeställningsförsäkring. Dock kör jag ofta direkt med Norwegian om jag reser lätt och själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Blir biljetten dyrare hos ticket än via Norwegian hemsida? Tycker den borde bli dyrare men jag vet inte.

En annan positiv sak med Norwegian är att de kör med (prisvärda) enkelbiljetter. Det brukar vara fett dyrt med "vanliga" bolag annars.

Det har iofs inte så mkt att göra med det jag citerade, men är ändå värt att nämnas.

 

Nu sitter jag bara och väntar på min reklamcheck från grannarna i väst.....:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev frogfish:

En annan positiv sak med Norwegian är att de kör med (prisvärda) enkelbiljetter.

Absolut det mest positiva, samt deras enkla hemsida.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Det beror på vad man inkluderar.

Åker man bara det billigaste, dvs utan mat och incheckad väska, så blir det billigare direkt med Norwegian. Vill man ha mat och väska är det inte säkert. När man ser Tickets priser med Norwegian, så utgår jag från att de får ett bra pris på mat + väska.

 

Dessutom kan man ju betala resan, eller delar av den, med bonuspoäng (cash points) direkt hos Norwegian.

 

Plus avbeställningsskyddet jag nämnt innan. Numera vet jag inte om nån mer än Ticket har en så generös avbeställningsförsäkring.

 

Så är du ute i god tid och reser budget, så skulle jag rekommendera direktbokning med Norwegian.

Är ni större sällskap, ute i god tid, är osäkra på ledighet, och vill inkludera service på flighten, så skulle jag rekommendera Ticket.

 

PS: Att jag skriver Ticket är för att det är den enda resebyrån jag använder. Detta pga deras avbeställningsförsäkring. Dock kör jag ofta direkt med Norwegian om jag reser lätt och själv.

Tycker också att Ticket är mycket bra att ha att göra med, väldigt bra service!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev pigge01:

 

Man beställer aldrig blandad sprit på flyget. 

För man för så lite sprit i muggen , mest is och vatten. 

 

Salt och peppar får man säga till om 

Finnes på vagnen. 

Brukar vara helt ok GT. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Air India tar ca 2h längre tid än Thaiair, biljetterna kostar en bråkdel av Thaiairs priser och beställer du 1st gin o tonic så får du 2 direkt utan att fråga, det hände varje gång  :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Air India tar ca 2h längre tid än Thaiair, biljetterna kostar en bråkdel av Thaiairs priser

Vilken rutt och pris?

 

Senast åkte jag Thai Arn-Bkk tor för 3800 sek. Vad blir en bråkdel av det?

 

Fick tom GT både före och efter maten (i apklass).

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Mina flyg jag rest till Thailand med de sista 7-8åren, då jag lessnade på Thaiairs priser och service.

Qatar(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Ethad(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Emirates(väldigt bra + billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Lufthansa(Väldigt bra + nyare flygplan än Thaiair) här flög jag med SK(SAS) och tog ut lite poäng, man köper biljetten på sas.se och de flyger dig till Frankfurt där LF tar över.

KLM(bra + billigare än Thaiair och nyare flygplan)

SwissAir(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

FinnAir(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

AirFrance(billigare än Thaiair och nyare flygplan)

ChinaAir(bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

AirIndia(bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Thaiair(kampanjbiljett,skitflyg o skit service minded personal)flög från Oslo via köpenhamn ut med kort mellanlandning i Phuket??? och sen direkt Oslo hem

BritishAirways(köpte biljetten dagen innan julen 2015 och det var det snabbaste jag kunde ta mig ner, via London med hotellövernattning på hemvägen)

Jag tror jag fick med alla, och i rankingen så hamnar Thaiair i botten ihop med AirFrance................

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev frogfish:

Vilken rutt och pris?

 

Senast åkte jag Thai Arn-Bkk tor för 3800 sek. Vad blir en bråkdel av det?

 

Fick tom GT både före och efter maten (i apklass).

Jag skrev om priserna då jag åkte, minns dem inte nu.

Men det var en enkelbiljett 1v innan avresa BKK-ARN, AirBerlin låg bra till i pris, men gick i konken just i den vevan, ThaiAir var mer än dubbla priset, mycket mer :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev frogfish:

Det beror på vad man inkluderar.

Åker man bara det billigaste, dvs utan mat och incheckad väska, så blir det billigare direkt med Norwegian. Vill man ha mat och väska är det inte säkert. När man ser Tickets priser med Norwegian, så utgår jag från att de får ett bra pris på mat + väska.

 

Dessutom kan man ju betala resan, eller delar av den, med bonuspoäng (cash points) direkt hos Norwegian.

 

Plus avbeställningsskyddet jag nämnt innan. Numera vet jag inte om nån mer än Ticket har en så generös avbeställningsförsäkring.

 

Så är du ute i god tid och reser budget, så skulle jag rekommendera direktbokning med Norwegian.

Är ni större sällskap, ute i god tid, är osäkra på ledighet, och vill inkludera service på flighten, så skulle jag rekommendera Ticket.

 

PS: Att jag skriver Ticket är för att det är den enda resebyrån jag använder. Detta pga deras avbeställningsförsäkring. Dock kör jag ofta direkt med Norwegian om jag reser lätt och själv.

Fast Tickets avbeställningsförsäkring ingår inte i priset utan kostar extra? 

 

Kan man tänka sig att lämna in ett läkarintyg vid sjukdom kan man i väl i stort sett få samma försäkring helt gratis genom att betala resan via kreditkort?

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Krille:

Fast Ticknets avbeställningsförsäkring ingår inte i priset utan kostar extra? 

 

Kan man tänka sig att lämna in ett läkarintyg vid sjukdom kan man i väl i stort sett få samma försäkring helt gratis genom att betala resan via kreditkort?

 

/Krille

Kostar extra,hur mycket är beror på resans pris.

Tycker den är suverän och har använt den ett par gånger, lämna ett läkarintyg blir ganska svårt om man inte är dålig

eller känner någon oseriös läkare.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Krille:

Fast Tickets avbeställningsförsäkring ingår inte i priset utan kostar extra? 

 

Kan man tänka sig att lämna in ett läkarintyg vid sjukdom kan man i väl i stort sett få samma försäkring helt gratis genom att betala resan via kreditkort?

 

/Krille

Det kanske uppkommer andra orsaker an sjukdom...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Mina flyg jag rest till Thailand med de sista 7-8åren, då jag lessnade på Thaiairs priser och service.

Qatar(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Ethad(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Emirates(väldigt bra + billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Lufthansa(Väldigt bra + nyare flygplan än Thaiair) här flög jag med SK(SAS) och tog ut lite poäng, man köper biljetten på sas.se och de flyger dig till Frankfurt där LF tar över.

KLM(bra + billigare än Thaiair och nyare flygplan)

SwissAir(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

FinnAir(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

AirFrance(billigare än Thaiair och nyare flygplan)

ChinaAir(bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

AirIndia(bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Thaiair(kampanjbiljett,skitflyg o skit service minded personal)flög från Oslo via köpenhamn ut med kort mellanlandning i Phuket??? och sen direkt Oslo hem

BritishAirways(köpte biljetten dagen innan julen 2015 och det var det snabbaste jag kunde ta mig ner, via London med hotellövernattning på hemvägen)

Jag tror jag fick med alla, och i rankingen så hamnar Thaiair i botten ihop med AirFrance................

Nu är ju inte Thais Boeing 777 300 ER så gamla,dom som trafikerar ARN BKK menar jag.Många har ju bara 2-3 år på nacken.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Mina flyg jag rest till Thailand med de sista 7-8åren, då jag lessnade på Thaiairs priser och service.

Qatar(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Ethad(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Emirates(väldigt bra + billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Lufthansa(Väldigt bra + nyare flygplan än Thaiair) här flög jag med SK(SAS) och tog ut lite poäng, man köper biljetten på sas.se och de flyger dig till Frankfurt där LF tar över.

KLM(bra + billigare än Thaiair och nyare flygplan)

SwissAir(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

FinnAir(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

AirFrance(billigare än Thaiair och nyare flygplan)

ChinaAir(bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

AirIndia(bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Thaiair(kampanjbiljett,skitflyg o skit service minded personal)flög från Oslo via köpenhamn ut med kort mellanlandning i Phuket??? och sen direkt Oslo hem

BritishAirways(köpte biljetten dagen innan julen 2015 och det var det snabbaste jag kunde ta mig ner, via London med hotellövernattning på hemvägen)

Jag tror jag fick med alla, och i rankingen så hamnar Thaiair i botten ihop med AirFrance................

 

Förklara dig om Thais flygplan 

Thais B777-300ER är ganska nya. 

Man sitter 3-3-3. På tex. Emerate sitter man 3-4-3 i samma typ av plan. 

 

TG-TKK lev 2012-08.

14 plan 

TG-TKZ lev 2015-11.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Krille:

Fast Tickets avbeställningsförsäkring ingår inte i priset utan kostar extra? 

 

Kan man tänka sig att lämna in ett läkarintyg vid sjukdom kan man i väl i stort sett få samma försäkring helt gratis genom att betala resan via kreditkort?

 

/Krille

Jo, det är klart det kostar lite extra.

Men det fiffiga med Tickets försäkring är just att man inte ens behöver tänka sig att lämna in ett läkarintyg. Det är ju liksom det som är hela poängen.

Jag har själ nyttjat den och bara ringt och sagt att jag inte tänker åka.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev hamnoi:

Kostar extra,hur mycket är beror på resans pris.

Tycker den är suverän och har använt den ett par gånger, lämna ett läkarintyg blir ganska svårt om man inte är dålig

eller känner någon oseriös läkare.

 

16 minuter sedan, skrev judazzz:

Det kanske uppkommer andra orsaker an sjukdom...

 

Visst kan det uppkomma andra saker än sjukdom men har jag planerat en resa till Thailand har jag svårt att se att andra skäl än nedan skulle göra att jag vill avboka:

  • du råkar ut för olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall
  • närstående person råkar ut för olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall
  • person som du har för avsikt att besöka, råkar ut för olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall
  • medresenär, som tillsammans med dig beställt resa till samma resmål, råkar ut för olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall
  • medresenärs närstående person råkar ut för olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall när du reser i sällskap med endast denne medresenär
  • en oförutsedd händelse orsakat väsentlig skada i din permanenta bostad på hemorten
  • du blir uppsagd från din tjänst
  • du blir inkallad som vittne i rättegång.

Allt skäl ovan täcks upp av den gratis försäkring som ingår om man betalar via kort hos Handelsbanken.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Krille:

 

 

Visst kan det uppkomma andra saker än sjukdom men har jag planerat en resa till Thailand har jag svårt att se att andra skäl än nedan skulle göra att jag vill avboka:

  • du råkar ut för olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall
  • närstående person råkar ut för olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall
  • person som du har för avsikt att besöka, råkar ut för olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall
  • medresenär, som tillsammans med dig beställt resa till samma resmål, råkar ut för olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall
  • medresenärs närstående person råkar ut för olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall när du reser i sällskap med endast denne medresenär
  • en oförutsedd händelse orsakat väsentlig skada i din permanenta bostad på hemorten
  • du blir uppsagd från din tjänst
  • du blir inkallad som vittne i rättegång.

Allt skäl ovan täcks upp av den gratis försäkring som ingår om man betalar via kort hos Handelsbanken.

 

/Krille

Jag är inte här för att övertyga dig. Tycker du att Tickets försäkring inte är nåt att ha så köp den inte. Men vi andra kan väl få göra det?

 

Allt du räknar upp ovan åligger det dig att bevisa, vilket kan ta tid och tjafs. Jag tycker det är enklare att bara säga att jag inte åker så får jag pengarna tillbaka. Det är värt några hundringar för mig.

Dock respekterar jag att vi är olika här.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Mina flyg jag rest till Thailand med de sista 7-8åren, då jag lessnade på Thaiairs priser och service.

Qatar(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Ethad(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Emirates(väldigt bra + billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Lufthansa(Väldigt bra + nyare flygplan än Thaiair) här flög jag med SK(SAS) och tog ut lite poäng, man köper biljetten på sas.se och de flyger dig till Frankfurt där LF tar över.

KLM(bra + billigare än Thaiair och nyare flygplan)

SwissAir(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

FinnAir(väldigt bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

AirFrance(billigare än Thaiair och nyare flygplan)

ChinaAir(bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

AirIndia(bra+ billigare än Thaiair och nyare flygplan)

Thaiair(kampanjbiljett,skitflyg o skit service minded personal)flög från Oslo via köpenhamn ut med kort mellanlandning i Phuket??? och sen direkt Oslo hem

BritishAirways(köpte biljetten dagen innan julen 2015 och det var det snabbaste jag kunde ta mig ner, via London med hotellövernattning på hemvägen)

Jag tror jag fick med alla, och i rankingen så hamnar Thaiair i botten ihop med AirFrance................

Om det är 8 år sedan du flög Thai så faller ju hela dina jämförelse.

 

Och om du klagar på en Thai kampanjbiljett så får du väl skylla dig själv som bokade den? Eller du kollade inte resvägen innan? 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...