Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kan säkert vara så, jag utgick bara från de 6gr 2017 jag vart på Suvvan, 1 eller möjligen 2gr bussgate.

Finns ju de som varit där oftare med tg960/961 tex @andrejsdenruskige som kan svara bättre.

Hursom är bussgate vid ank oftast ingen nackdel.

Avsläppet för bussarna är ju precis vid Immigration så man slipper den långa "Suckarna gång" !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
Kan säkert vara så, jag utgick bara från de 6gr 2017 jag vart på Suvvan, 1 eller möjligen 2gr bussgate.
Finns ju de som varit där oftare med tg960/961 tex [mention=3653]andrejsdenruskige[/mention] som kan svara bättre.
Hursom är bussgate vid ank oftast ingen nackdel.


Det är lite blandat med både TG961 och TG651. Har inte fört statistik eller reflekterat så mycket över fördelningen av buss vs gate.
Själv gillar jag inte buss. Hatar att stå och vänta där inne på att den ska fyllas upp, varesig det är departure eller arrival.

Enda fördelen med arrival är att det är närmare till immigration. Vid avgång finns det ingen som helst fördel.
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-21 at 14:50, skrev Tekkor:

Nytt för i år med Norwegian är att de tar 100kr för platsbokning, även om du bokar det själv via nätet.

Får väl inleda med att säga att jag inte har några hemska baktankar med detta inlägg.

 

Men jag undrar hur det var med detta. Jag har letat själv, men inte hittat nån info om att Norwegian skulle ha infört en extra avgift om 100 sek för att seata sig. Går det att få nåt tips om var man kan hitta den infon?

Eller är det Ticket som tar betalt för detta?

 

Som sagt, jag har inga onda avsikter med mina frågor, är helt enkelt bara intresserad av ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev frogfish:

Får väl inleda med att säga att jag inte har några hemska baktankar med detta inlägg.

 

Men jag undrar hur det var med detta. Jag har letat själv, men inte hittat nån info om att Norwegian skulle ha infört en extra avgift om 100 sek för att seata sig. Går det att få nåt tips om var man kan hitta den infon?

Eller är det Ticket som tar betalt för detta?

 

Som sagt, jag har inga onda avsikter med mina frågor, är helt enkelt bara intresserad av ämnet.

https://www.norwegian.com/se/reseinformation/ombord/platsreservation/

 

Internationell långdistans

LowFare: 270 SEK per person, per sträcka

LowFare+: Platsreservation ingår (Ekonomikabin)

Flex: Platsreservation ingår (Ekonomikabin)

Premium och PremiumFlex:Platsreservation ingår (Premiumkabin)

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

https://www.norwegian.com/se/reseinformation/ombord/platsreservation/

 

Internationell långdistans

LowFare: 270 SEK per person, per sträcka

LowFare+: Platsreservation ingår (Ekonomikabin)

Flex: Platsreservation ingår (Ekonomikabin)

Premium och PremiumFlex:Platsreservation ingår (Premiumkabin)

Jo, den där länken har jag koll på. Den bifogade jag själv tidigare.

 

Men det var ju tydligen nån ny avgift på 100 sek. Hittar den dock inte, och uppgiftslämnaren blev jättearg när jag frågade om den. Så jag hoppades att han hade lugnat ner sig lite och kunde delge nån länk eller liknande nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det är tydligen bara på den absolut billigaste biljetten "biljett inkl ingenting".

5a43a87958e28_Skarmavbild2017-12-27kl_15_03_10.png.2158315325939d6fae15a5076fe49a45.png5a43a8871bdf3_Skarmavbild2017-12-27kl_15_04_03.png.4791df0ad77d440c66eb9ddfd1e91bca.png

 

Som jag svarade HHD, det är nog inte denna avgift som menas.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev frogfish:

Jo, den där länken har jag koll på. Den bifogade jag själv tidigare.

 

Men det var ju tydligen nån ny avgift på 100 sek. Hittar den dock inte, och uppgiftslämnaren blev jättearg när jag frågade om den. Så jag hoppades att han hade lugnat ner sig lite och kunde delge nån länk eller liknande nu.

Chansen är nog lika stor som att få ur kånken om bankerna rasar imorgon eller på fredag.

Ändrades av frason
Typo :(

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev frason:

Chansen är nog lika stor som att få ur kånken om bankerna rasar imorgon eller på fredag.

Fel, fel, fel....... Det vet väl all att banker vill göra ett bra bokslut. Därför kommer bankerna inte att rasa i år.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Stein:

Thai är inte intresant, då får man inte ens en GT efter maten tyvärr. Jag gillar arabbolagen bäst, konstigt nog. :D

Thai har blivit betydligt återhållsammare med alkohol.Incidenter med div fyllhundar tror jag att det beror på.

Ändrades av B747

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Stein:

ja därför aldrig mera igen. Qatar gav mig sprit lika mycket som biljetten var värd. Underbart.

Det är service.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev B747:

Thai har blivit betydligt återhållsammare med alkohol.Incidenter med div fyllhundar tror jag att det beror på.

Det kan mycket väl bli en incident om jag inte får en GT efter maten när jag åker på fredag

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 är emirat sen Qatar Finnair turken och som 5 tajjen.åker med tajj den här gången pga billig biljett. mvh22

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja sitta dyngrak på flyget i 10 timmar ......................Det är söööörvice det :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Stein:

Thai är inte intresant, då får man inte ens en GT efter maten tyvärr. Jag gillar arabbolagen bäst, konstigt nog. :D

Jag har aldrig blivit nekad, däremot får man bara en dricka i taget nft. Har sett flera som vill ha två på en gång men då blir det nobben och dom får bara en. Tycker jag är bra. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Jag har aldrig blivit nekad, däremot får man bara en dricka i taget nft. Har sett flera som vill ha två på en gång men då blir det nobben och dom får bara en. Tycker jag är bra. 

Hej

Har ej märkt någon som helst skillnad på Thai Airways vad gäller dricka. Har alltid fått vad jag frågat efter. Åker ekonomi från/till Kastrup.

Sen stämmer nog det du säger att de som vill "3 st. dubbla GT"  får nöja sig med en.

 

De "försämringar" jag märkt är att salt och peppar är borta ur bestickpåsen till maten.

Samt att nu senast för 3 veckor sedan var de rejäla metallbesticken ersatta av plast.

 

mvh

biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig blivit nekad, däremot får man bara en dricka i taget nft. Har sett flera som vill ha två på en gång men då blir det nobben och dom får bara en. Tycker jag är bra. 
Hej
Har ej märkt någon som helst skillnad på Thai Airways vad gäller dricka. Har alltid fått vad jag frågat efter. Åker ekonomi från/till Kastrup.
Sen stämmer nog det du säger att de som vill "3 st. dubbla GT"  får nöja sig med en.
 
De "försämringar" jag märkt är att salt och peppar är borta ur bestickpåsen till maten.
Samt att nu senast för 3 veckor sedan var de rejäla metallbesticken ersatta av plast.
 
mvh
biker
Då ha ni haft tur. Det vanliga är att de ljuger och säger att ölen är slut eller nåt liknande.

Har full förståelse för att de inte vill överservera men det skall inte gå ut över oss icke WT alkisar, det är creews jobb att se till.....

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, den där länken har jag koll på. Den bifogade jag själv tidigare.
 
Men det var ju tydligen nån ny avgift på 100 sek. Hittar den dock inte, och uppgiftslämnaren blev jättearg när jag frågade om den. Så jag hoppades att han hade lugnat ner sig lite och kunde delge nån länk eller liknande nu.
Som jag svarade HHD, det är nog inte denna avgift som menas.
De biljetter med Norwegian som Ticket säljer är lowfare+ , två bagage, mat och platsreservation "ingår". Jag misstänker att Ticket har börjat ta 100 spänn betalat för att "hjälpa till" med platsreservation trots att det ingår.

Detta är något som nätresebyråerna har gjort i många år. Det brukar bara vara att gå in på bolagets hemsida och välja plats när man väl fått sitt PNR nummer. Kolla om detta funkar med Norwegian, åker dem aldrig själv.

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev apknug:

De biljetter med Norwegian som Ticket säljer är lowfare+ , två bagage, mat och platsreservation "ingår". Jag misstänker att Ticket har börjat ta 100 spänn betalat för att "hjälpa till" med platsreservation trots att det ingår.

Detta är något som nätresebyråerna har gjort i många år. Det brukar bara vara att gå in på bolagets hemsida och välja plats när man väl fått sitt PNR nummer. Kolla om detta funkar med Norwegian, åker dem aldrig själv.

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

Det stämmer. Jag brukar boka Thai Airways hos Ticket.se, de "erbjuder" platsbokning mot en avgift..........

Men det är bara att plocka upp bokningen hos Thai Airways och välja plats, alternativ mat mm. Detta kostar inget.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer. Jag brukar boka Thai Airways hos Ticket.se, de "erbjuder" platsbokning mot en avgift..........
Men det är bara att plocka upp bokningen hos Thai Airways och välja plats, alternativ mat mm. Detta kostar inget.
 
mvh
biker
 
Precis brukar funka på alla bolag.

Dock försökte jag hjälpa brorsan, Norwegian bokad via Ticket, och just platsval var gråmarkerat No funka, mat, bagage inga problem dock.

Undrar om detta var tillfälligt eller om det är så för Norwegian.......?

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Precis brukar funka på alla bolag.

Dock försökte jag hjälpa brorsan, Norwegian bokad via Ticket, och just platsval var gråmarkerat No funka, mat, bagage inga problem dock.

Undrar om detta var tillfälligt eller om det är så för Norwegian.......?

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

Bara en lite fråga, varför inte köpa direkt från Norwegians hemsida, de har ju en riktigt bra hemsida och priserna är väl det samma?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Soengsang:

Bara en lite fråga, varför inte köpa direkt från Norwegians hemsida, de har ju en riktigt bra hemsida och priserna är väl det samma?

Det finns en riktigt bra anledning att köpa av Ticket och det är deras "avbeställautananledning-försäkring". Sen är de allmänt bra att ha att göra med.

https://www.ticket.se/tillval/ticket-garanti.html

 

Men jag köper mestadels direkt av Norwegian, och det var därför jag var lite nyfiken på den nya 100kronorsavgiften. Men jag utgår från att det är Ticket som tar betalt för seatningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev biker:

Hej

Har ej märkt någon som helst skillnad på Thai Airways vad gäller dricka. Har alltid fått vad jag frågat efter. Åker ekonomi från/till Kastrup.

Sen stämmer nog det du säger att de som vill "3 st. dubbla GT"  får nöja sig med en.

 

De "försämringar" jag märkt är att salt och peppar är borta ur bestickpåsen till maten.

Samt att nu senast för 3 veckor sedan var de rejäla metallbesticken ersatta av plast.

 

mvh

biker

 

Man beställer aldrig blandad sprit på flyget. 

För man för så lite sprit i muggen , mest is och vatten. 

 

Salt och peppar får man säga till om 

Finnes på vagnen. 

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-22 at 10:52, skrev frogfish:

Nu ska du inte vara sån, varför så otrevlig? Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Och jag är frekvent resenär med Norwegian och därmed nyfiken på det du påstår.

 

Jag har flera ggr bokat Norwegian med Ticket, och jag vet att Ticket tar en avgift för att seata. Men på dig låter det som om Norwegian infört en ytterligare avgift. Är det så? Eller är det Ticket som börjat ta betalt för detta?

 

Så för att förenkla min fråga, är det Ticket som vill ha betalt för seating eller är det Norwegian?

 

Att du sen tycker det är sorgligt att vara intresserad av vad du menar är nog mer sorgligt än min nyfikenhet.

 

Man bokar inte via resebyrå 

Om man åker med baggarna. 

Deras hemsida funkar bra.

 

Boka i höstas oss 3 CPH - MAD. MAD = Madrid. 

+lofare 

Det ända som är jobbigt är deras taskiga flygtider 

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...