Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Soengsang:

Tyvärr är det bara dem som levererar daglig direktflight året om...
Men eko där är ju i stort sett en ren charterprodukt numera.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Vid resor till Isaan så väljer jag oftast Nakhonchai, de går inte varje timme som skitbussarna, men man reser bra.

Samma med flygen, Jag reser 10ggr hellre ARN-BKK med t.ex Qatar,Emirates,Lufthansa och flyger bra istället för skitflyget Thai!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det här kan ju inte stämma!!!!! Thaiair är ju nr1! eller hur [mention=3148]pigge01[/mention] [emoji3] 
Själv bytte jag bort Thai redan för 8-9år sedan, de är för dyra gentemot vad de levererar.
Tyvärr är det bara dem som levererar daglig direktflight året om...
Men eko där är ju i stort sett en ren charterprodukt numera.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Om det ändå hade varit en ren charter produkt. På charter får man ju i alla fall supa tills man blir invalido!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:

Om det ändå hade varit en ren charter produkt. På charter får man ju i alla fall supa tills man blir invalido!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

Det bästa vore om Thai började ta betalt för alkoholen så som flera andra bolag gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Vid resor till Isaan så väljer jag oftast Nakhonchai, de går inte varje timme som skitbussarna, men man reser bra.

Samma med flygen, Jag reser 10ggr hellre ARN-BKK med t.ex Qatar,Emirates,Lufthansa och flyger bra istället för skitflyget Thai!

Förstår poängen, men än så länge så väger Thais tider samt direktflyg tyngre, iaf för mig...men vet i fan om jag har någon större lust att trängas i eco där?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Det här kan ju inte stämma!!!!! Thaiair är ju nr1! eller hur @pigge01 :D 

Själv bytte jag bort Thai redan för 8-9år sedan, de är för dyra gentemot vad de levererar.

Tyvärr är de bättre alternativet i regel utsålt,  Singapore Air.

 

Thai är snabbast till Manila. Tid är en viktig faktor.

Jag brukar få bra service på Thai. 

Förra året kosta biljetten 7600 i Q-klass. 

 

 

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Vid resor till Isaan så väljer jag oftast Nakhonchai, de går inte varje timme som skitbussarna, men man reser bra.

Samma med flygen, Jag reser 10ggr hellre ARN-BKK med t.ex Qatar,Emirates,Lufthansa och flyger bra istället för skitflyget Thai!

4200 SEK för direktflyg CPH-BKK tor sept-apr är det inte många som slår. Flyger i princip alltid ekonomi eftersom jag inte tycker alternativet är värt pengarna. Kan ha betydligt större nöje av dom pengarna genom bättre hotell m.m. Har heller inga problem med servicen på Thai, visst har det blivit lite sämre med åren men fortfarande fullt acceptabelt. Att man inte längre får dricka hur mycket man vill bekommer mig inte ett dugg, jag får det jag vill ha. Att spendera 3-5 timmar eller mer i Doha eller liknande är inget som lockar mig heller. Har haft för mycket dötid på flygplatser genom åren. Dessutom uppskattar jag Thais avgångstider, Norrwegian eller Finnair är ju rena tortyravgångstiderna om man inte flyger från Bkk.

 

Har förstått att Thai inte står högt på din lista men att kalla det skitflyg är ju bara löjligt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Esspe:

4200 SEK för direktflyg CPH-BKK tor sept-apr är det inte många som slår. Flyger i princip alltid ekonomi eftersom jag inte tycker alternativet är värt pengarna. Kan ha betydligt större nöje av dom pengarna genom bättre hotell m.m. Har heller inga problem med servicen på Thai, visst har det blivit lite sämre med åren men fortfarande fullt acceptabelt. Att man inte längre får dricka hur mycket man vill bekommer mig inte ett dugg, jag får det jag vill ha. Att spendera 3-5 timmar eller mer i Doha eller liknande är inget som lockar mig heller. Har haft för mycket dötid på flygplatser genom åren. Dessutom uppskattar jag Thais avgångstider, Norrwegian eller Finnair är ju rena tortyravgångstiderna om man inte flyger från Bkk.

 

Har förstått att Thai inte står högt på din lista men att kalla det skitflyg är ju bara löjligt.

I mina ögon är de ett skitbolag om man jämför med övriga, jag flög med dem ARN-BKK sist 2016. När har du flygit med andra bolag ARN-BKK sist? Och sedan landa kl 06.00 om man skall bo på hotell i Bangkok där man får checka in 13-14,00, totalt värdelöst!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Och sedan landa kl 06.00 om man skall bo på hotell i Bangkok där man får checka in 13-14,00, totalt värdelöst!

Det brukar personalen kunna lösa om man meddelat det innan.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev uptoyou:

Det brukar personalen kunna lösa om man meddelat det innan.

Visst, sen skall de ha 1000-2000b för besväret, nääää då landar jag mycket hellre efter lunch/ eftermiddagen i BKK, det är perfekt tid.

ps. jag köper alltid mina Bkk nätter med bonuspoäng

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev M33:

Det bästa vore om Thai började ta betalt för alkoholen så som flera andra bolag gör.

Jag har sällan haft problem med andra som har haft problem med alkoholen på flygresor, dom enda gångerna det har hänt är med svenska charterflyg där det kostar pengar och vissa passagerare/familjer har med sig sin egen alkohol. Kommer ihåg en gång från landvetter där snubben på andra sidan gången (som jag snackade med någon halvtimma ) frågade mig var jag skulle bo, och när jag svarade att jag skulle bo på ett golfhotell så blev han helt bananas och sa att jag ljög och blev otrevlig, han (60+),hans fru och hans mamma (alla lika oberäkenliga) som söp tillsammans med sina undangömda vodkaflaskor, var dom värsta whitetrash jag har mött under det här livet.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Cavemannen:

I mina ögon är de ett skitbolag om man jämför med övriga, jag flög med dem ARN-BKK sist 2016. När har du flygit med andra bolag ARN-BKK sist? Och sedan landa kl 06.00 om man skall bo på hotell i Bangkok där man får checka in 13-14,00, totalt värdelöst!

Eftersom jag inte bor i Stockholm så ser jag ingen anledning att flyga från ARN. Däremot har jag en del kompisar som väldigt gärna flyger ARN-BKK. Det är deras absoluta första val om priset är ok. Sen tar jag hellre ett par timmar vid poolen innan jag får checka in än gå upp mitt i natten på returen som med en del andra bolag. Det går ju även att begära tidig check-in, ibland funkar det ibland inte. Är det ett ställe man brukar bo på så brukar dom fixa till det. Att Thai inte passar dig är ju ganska tydligt men bara för det är det inget skitbolag. Brukar vara fullt från CPH så det är många som inte håller med dig. Vi har väl alla olika preferenser och önskemål. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Esspe:

Eftersom jag inte bor i Stockholm så ser jag ingen anledning att flyga från ARN. Däremot har jag en del kompisar som väldigt gärna flyger ARN-BKK. Det är deras absoluta första val om priset är ok. Sen tar jag hellre ett par timmar vid poolen innan jag får checka in än gå upp mitt i natten på returen som med en del andra bolag. Det går ju även att begära tidig check-in, ibland funkar det ibland inte. Är det ett ställe man brukar bo på så brukar dom fixa till det. Att Thai inte passar dig är ju ganska tydligt men bara för det är det inget skitbolag. Brukar vara fullt från CPH så det är många som inte håller med dig. Vi har väl alla olika preferenser och önskemål. 

Har en kompis, håller inte :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det med hotell är väl ett litet problem, på de flesta är inget problem att lägga till för tidig/sen incheckning.

Sen som sagt det med tiderna är ju individuellt.

Passar mig utmärkt att landa tidigt i Bkk, då jag har ca 4-5h körning hem, respektive tidigt på Arlanda då jag oftast ska vidare direkt på jobb, hade jag landat sent så hade jag i regel åkt på en extra hotellnatt i Sthlm.

Som sagt, alla har olika preferenser och behov.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Det med hotell är väl ett litet problem, på de flesta är inget problem att lägga till för tidig/sen incheckning.

Sen som sagt det med tiderna är ju individuellt.

Passar mig utmärkt att landa tidigt i Bkk, då jag har ca 4-5h körning hem, respektive tidigt på Arlanda då jag oftast ska vidare direkt på jobb, hade jag landat sent så hade jag i regel åkt på en extra hotellnatt i Sthlm.

Som sagt, alla har olika preferenser och behov.

Jätteproblem om du bokar bonusnätter, tro mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Jätteproblem om du bokar bonusnätter, tro mig!

Man behöver väl inte använda bonusnatt just då, kan man väl ta vid lämpligare tillfälle?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Man behöver väl inte använda bonusnatt just då, kan man väl ta vid lämpligare tillfälle?

Jag vet inte, men jag bor en del på hotell genom jobbet, och använder just bonusnätterna på dyl 1-2nätters, ofta med mig o dottern på weekendresa, men lika ofta när jag ankommer BKK. Ett jävla otyg att landa 06.00 enl. mig.......mycket hellre på eftermiddagen

Jag tar tusen gånger hellre en mellanlandning i dubai på 4h än väntar en morgon/förmiddag i BKK 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Har en kompis, håller inte :D 

Kompisar är plural och betyder att det är mer än en. Har bott många år i Stockholm och ingen av dom jag känner tycker att Thai är ett "skitbolag". Tvärtom är det alltid första alternativet om inte prisskillnaden är för stor. Har själv också flugit ARN-BKK många ggr men det är ett tag sen eftersom jag tog mitt förnuft till fånga och flyttade tillbaka till Skåne.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thais flygtider är grymma. Helt överlägset för oss som ska vidare. Däremot tyckte jag allt  annat var bättre med Qatar. Så Thai vinner nästan alltid. Förra året ville Thai ha 8500kr/person medans Qatar tog just över 5000kr. Då tog jag Qatar. Tjänade runt 12000kr på det. I år har vi redan bokat thai. Priset var kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är najs att komma tidigt till Bangkok. Jag bokar alltid även natten innan, så det är bara att åka till hotellet och käka frulle och sova kl 7 p morgonen. Då är man i form för Bangkok lagom till lunch:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Jag vet inte, men jag bor en del på hotell genom jobbet, och använder just bonusnätterna på dyl 1-2nätters, ofta med mig o dottern på weekendresa, men lika ofta när jag ankommer BKK. Ett jävla otyg att landa 06.00 enl. mig.......mycket hellre på eftermiddagen

Jag tar tusen gånger hellre en mellanlandning i dubai på 4h än väntar en morgon/förmiddag i BKK 

Har du dottern med dig eller ska arbeta förstår jag att det kan bli problem med tidig ankomst. När jag reser ensam tar jag hellre 2-3 timmar på en bar och spelar lite biljard med söta tjejer än att sitta på en tråkig flygplats och slå ihjäl några timmar.

 

Sist jag flög med Thai hade vi bokat på Majestic Suites och dom bad oss komma tillbaka om 2-3 timmar pga rummet inte var städat.

Gick till Hillary 4 på Soi 4 och pratade med städerskorna som började jobba 08:00 om vi kunde få spela lite biljard. Kl 09:00 var det fullt party i baren och några timmar senare checkade vi in på hotellet för några timmars (sömn) innan nästa äventyr började.

 

Ett annat alternativ är att boka ett 500-600B hotel, kryllar av dom med hyfsat bra standard för att sova några timmar och sedan checka in på ditt bokade hotel 5-6 timmar senare.

 

Funkar bra för mig i alla fall om biljett priset är tillräckligt lågt.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Att komma till Stockholm med resväskor mitt i morgonrusningen är inget man längtar efter.
Jag har samma avstånd från Arlanda och hem som från Suvvan och till Sattahip. Taxi i Stockholm kostar 1800 SEK i Bkk kostar samma reslängdinte 1450 baht.
Så det för bli Arlanda express plus T- bana plus SL buss. Skönt att de inte är så ofta.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Hemska Sven:

Att komma till Stockholm med resväskor mitt i morgonrusningen är inget man längtar efter.
Jag har samma avstånd från Arlanda och hem som från Suvvan och till Sattahip. Taxi i Stockholm kostar 1800 SEK i Bkk kostar samma reslängdinte 1450 baht.
Så det för bli Arlanda express plus T- bana plus SL buss. Skönt att de inte är så ofta.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk
 

Testa flygbussarnas Door-to-gate och se om inte det blir billigare

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-18 at 09:24, skrev Cavemannen:

Jag vet inte, men jag bor en del på hotell genom jobbet, och använder just bonusnätterna på dyl 1-2nätters, ofta med mig o dottern på weekendresa, men lika ofta när jag ankommer BKK. Ett jävla otyg att landa 06.00 enl. mig.......mycket hellre på eftermiddagen

Jag tar tusen gånger hellre en mellanlandning i dubai på 4h än väntar en morgon/förmiddag i BKK 

Eftersom jag numera uteslutande flyger till Phuket så får jag ju en mellanlandning även med thai. 

Kommer att överväga något arabflyg nästa gång. Måste bara bli av med poängen. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-17 at 22:54, skrev Cavemannen:

Visst, sen skall de ha 1000-2000b för besväret, nääää då landar jag mycket hellre efter lunch/ eftermiddagen i BKK, det är perfekt tid.

ps. jag köper alltid mina Bkk nätter med bonuspoäng

På Bay Brezze fick vi checka in direkt utan några kostnader. Har fått det många gånger utan att betala extra.

På Bayoke har vi till och med blivit uppgraderade några gånger vid tidig ankomst 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev rolba:

Eftersom jag numera uteslutande flyger till Phuket så får jag ju en mellanlandning även med thai. 

Kommer att överväga något arabflyg nästa gång. Måste bara bli av med poängen. :-)

Gårdagens flight hem var ett skämt.....före maten så gick de runt o frågade vad man ville dricka till, ingen dryckesvagn, ingen fråga om konjak/avec till kaffet, på morgonen så var det ingen fråga om en brödbit till.....Maken till latare personal är nog svår att finna.

Har fan vart bättre förut, men det är ju bara haken med att daglig direkt är mycket värt, samt tiderna och lättheten med att boka om med min resebyrå.

Börjar överväga att endast åka på enkelbiljetter man köper typ dagen före med vilket bolag som helst, då har jag inga problem med ombokningar, och det är fan inte värt 22500 för en sovplats...

Men som sagt, har massor av poäng att förbruka först.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...