Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev evert 1:

Vilket är bäst för avresa i Mars?

Vänta på att Thai kommer med erbjudanden eller boka Thai med Rcg.se för ca 7 tkr/pers.

Vart ska du?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Efraim Barkbit
4 timmar sedan, skrev Khonis:

Att man aldrig betalat extra efter köpt biljett betyder förmodligen att inga höjningar gjorts. Eller vad snackar ni annars om?

Ni som sitter där framme o sippar gud vet vad får ej vad med i denna diskussion 😝

skämt o sido, det handlar om att man efter köpt biljett åker man på någon typ av extra avgift som man måste betala efteråt, typ på flygplatsen

Inte fxxn ska ja få betala mer efter mitt köp e gjort? 

Ändrades av Efraim Barkbit
Link to comment
Dela på andra sajter

TG961 som avgick idag verkar ha bra medvind då flygtiden beräknas till ca 8 timmar och 40 minuter

Landar redan 04:27 och  startade 13:48

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit:

Ni som sitter där framme o sippar gud vet vad får ej vad med i denna diskussion 😝

skämt o sido, det handlar om att man efter köpt biljett åker man på någon typ av extra avgift som man måste betala efteråt, typ på flygplatsen

Inte fxxn ska ja få betala mer efter mitt köp e gjort? 

I den svenska resebranschen har det tidigare varit så att bränsletillägg inte fått tas ut om biljetten varit färdigbetald, däremot så höjda skatter får givetvis läggas till på redan betald biljett.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
1 minut sedan, skrev UglyFarang:

I den svenska resebranschen har det tidigare varit så att bränsletillägg inte fått tas ut om biljetten varit färdigbetald, däremot så höjda skatter får givetvis läggas till på redan betald biljett.

Det är mycket möjligt att det är praxis på vissa ställen, har dock själv aldrig varit med om det.

Nyfiken i en strut, vilka mer skatter tänker du på? 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit:

Det är mycket möjligt att det är praxis på vissa ställen, har dock själv aldrig varit med om det.

Nyfiken i en strut, vilka mer skatter tänker du på? 

Skatter som påverkar en resas pris, minns inte exakt vad det varit bara att de var resenären tvungen att betala även om resan varit färdigbetald.

Visserligen en del år sedan detta hände nu.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

TG961 som avgick idag verkar ha bra medvind då flygtiden beräknas till ca 8 timmar och 40 minuter

Landar redan 04:27 och  startade 13:48

Då blir det säkert återbetalning av viss del av biljettpriset. Dels får man ju inte njuta av resan lika länge som normalt, och

säkert sparar de en massa bränsle också. :laugh:

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min resa gäller mellan CPH till BKK t.o.r därefter flyger vid med Thais morgonflyg till Samui - köper den biljetten separat.

Hört både ris och ros när det gäller Rcg, för tillfället är både Jade och Oden betydligt dyrare, fattar inte varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Skatter som påverkar en resas pris, minns inte exakt vad det varit bara att de var resenären tvungen att betala även om resan varit färdigbetald.

Visserligen en del år sedan detta hände nu.

Förstår vad du menar.

tror mer att det är resebolagen och inte flygbolagen som gör en fuling i jakten på att tjäna en krona eller två.

Om man tänker efter hur många känner ni till som betalar mer efter betalad vara? Känns lite absurt

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är som ni säger angående det s.k bränsletillägget borde man få tillbaka pengar när kronan stiger i värde eller när oljepriset dalar - är det någon som hört talas om det?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Hur bokar man detta?

Jag har fyllt i land, stad och antal poäng men sedan kommer jag inte längre.

Du mailar det till thai så får du vouchers i retur. Sen måste du själv kontakta valt hotell via angiven mailadress för att boka med vouchern. Med Dusit Thani hade jag stora problem, den angivna mailadressen funkade inte utan jag tog kontakt med dom via deras hemsida i stället och då gick det fort och lätt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
1 timme sedan, skrev evert 1:

Om det är som ni säger angående det s.k bränsletillägget borde man få tillbaka pengar när kronan stiger i värde eller när oljepriset dalar - är det någon som hört talas om det?

Har du någonsin hört talas om att ett flygbolag sagt att nu har vi fått ett bättre avtal på vårt bränsle så därför ger vi tillbaka pengar på våra redan bokade biljetter 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inom transportbranschen (åkeri) använder man sig ofta av en s.k. bränsleklausul. När bränslekostnaden stiger ökar även kostnaden i redan ingångna avtal, men även minskar om bränslekostnaden går ned.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev evert 1:

Inom transportbranschen (åkeri) använder man sig ofta av en s.k. bränsleklausul. När bränslekostnaden stiger ökar även kostnaden i redan ingångna avtal, men även minskar om bränslekostnaden går ned.

Ja, åkeribranschen är det som gäller........

mvh biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

Eller inte’ det sk bränsletillägg ändras/ månad och är fast från det datum du bokar. Mao kan det inte ändras efter din bokning

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev evert 1:

Inom transportbranschen (åkeri) använder man sig ofta av en s.k. bränsleklausul. När bränslekostnaden stiger ökar även kostnaden i redan ingångna avtal, men även minskar om bränslekostnaden går ned.

 

3 timmar sedan, skrev biker:

Ja, åkeribranschen är det som gäller........

mvh biker

 

Skulle tro att det gäller i de flesta fraktbranscher, vanligt förfarande i sjöfart också, det kan slå åt båda vägarna....

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Esspe:

Du mailar det till thai så får du vouchers i retur. Sen måste du själv kontakta valt hotell via angiven mailadress för att boka med vouchern. Med Dusit Thani hade jag stora problem, den angivna mailadressen funkade inte utan jag tog kontakt med dom via deras hemsida i stället och då gick det fort och lätt.

Vet du hur länge vouchern är giltig?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ellim63:

Vet du hur länge vouchern är giltig?

1 år från det du beställt den

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Esspe:

Du mailar det till thai så får du vouchers i retur. Sen måste du själv kontakta valt hotell via angiven mailadress för att boka med vouchern. Med Dusit Thani hade jag stora problem, den angivna mailadressen funkade inte utan jag tog kontakt med dom via deras hemsida i stället och då gick det fort och lätt.

Måste jag ange vilket hotell?

Får jag vouchern via mail eller post?

Tyvärr så har jag ingen koll på detta........

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev evert 1:

Om det är som ni säger angående det s.k bränsletillägget borde man få tillbaka pengar när kronan stiger i värde eller när oljepriset dalar - är det någon som hört talas om det?

Det har nog hänt lika ofta som den nuvarande regeringen skulle tänka sej att sänka skatten på bensin för att oljepriset gått upp.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Måste jag ange vilket hotell?

Får jag vouchern via mail eller post?

Tyvärr så har jag ingen koll på detta........

Det finns en award code för varje hotell, den ska man ange. Vouchern var giltig 2 månader (det var en promotion så kanske längre annars) och kommer i mailen. En voucher för varje natt. Sen måste du själv boka via den angivna adressen.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev evert 1:

Vilket är bäst för avresa i Mars?

Vänta på att Thai kommer med erbjudanden eller boka Thai med Rcg.se för ca 7 tkr/pers.

Blir garanterat billigare om du väntar. Håll koll momondo och thai´s egen sida.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nu på Arlanda och behövde inte betala något bränsletillägg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra! Då har du sparat in till ölen och räkmacka!

Åkte du pendeltåg och buss ut så har du sparat in till två!

Enjoy! För tyvärr kommer ölen och GTn ta slut thai flighten, de lastar så lite som möjligt för att spara vikt så de inte behöver höja bränsletillägget!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nu på Arlanda och behövde inte betala något bränsletillägg
Bra! Då har du sparat in till ölen och räkmacka!

Åkte du pendeltåg och buss ut så har du sparat in till två!

Enjoy! För tyvärr kommer ölen och GTn ta slut thai flighten, de lastar så lite som möjligt för att spara vikt så de inte behöver höja bränsletillägget!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk




Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...