Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du uppfattade helt rätt. Skillnaden för mig var 1500 för exakt samma stol beroende på var jag köpte biljetten

 

Utan att jag fick något jag ville ha för pengarna

 

Med en internetresebyrå får du ett lägre pris och ges möjlighet under senare delen av bokningsprocessen att välja till eller mestadels från en massa "extra" som inte sällan ändå är gratis men hos en "vanlig" resebyrå ingår mycket av detta, du får betala för det och har i stort sett ingen möjligt att välja bort, och slippa betala, för sådant du inte vill ha.

 

Bokar du t.ex med Norweigan kan du till och med välja bort bagagekostnad och mat/dryck för det är inte alla som vill ha det eller har behov av det.

Du har säkert rätt, men jag förstår de som bokar med Nonki. Om det veckan efter du har bokat din biljett kommer en kampanj lär du bli sur eftersom pris är prio 1 för dig och då har du ingen möjlighet att ta del av kampanjen. Samma gäller mig mig, men jag bokar sällan billigaste alternativet, sällan heller dyraste så ingen får för sig att påpeka detta.... 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev M33:

Du har säkert rätt, men jag förstår de som bokar med Nonki. Om det veckan efter du har bokat din biljett kommer en kampanj lär du bli sur eftersom pris är prio 1 för dig och då har du ingen möjlighet att ta del av kampanjen. Samma gäller mig mig, men jag bokar sällan billigaste alternativet, sällan heller dyraste så ingen får för sig att påpeka detta.... 

 

Man slipper det problemet genom att inte "kolla priser" efter att man har bokat och betalt. :-)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Så du ljög om spamfiltret ?

Nu är du Otrevlig igen så nu åker du in i filtret igen!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

 

Man slipper det problemet genom att inte "kolla priser" efter att man har bokat och betalt. :-)

Då förstår jag inte meningen med att jaga lågpris, lägger du flygbolagens och nätbyråernas mail i spamfiltret?  

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Nu är du Otrevlig igen så nu åker du in i filtret igen!!!!!!

Nu blir du avstängd för lögn!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev M33:

Då förstår jag inte meningen med att jaga lågpris, lägger du flygbolagens och nätbyråernas mail i spamfiltret?  

Jag jagar inte lågpris. Jag vill bara inte betala för något jag inte vill ha

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev M33:

Du har säkert rätt, men jag förstår de som bokar med Nonki. Om det veckan efter du har bokat din biljett kommer en kampanj lär du bli sur eftersom pris är prio 1 för dig och då har du ingen möjlighet att ta del av kampanjen. Samma gäller mig mig, men jag bokar sällan billigaste alternativet, sällan heller dyraste så ingen får för sig att påpeka detta.... 

Boka via Ticket och köp till deras avbeställningsskydd. Sist bokade jag en resa med Thai för ca 6,000 kr vilket jag tyckte var ok för den perioden.

Någon vecka senare kom kampanjen och jag avbokade den och bokade en ny resa från samma nätbolag. Tjänade ca 2,000  kr på den lilla rockaden.

 

Det var inkl platsreservation med en stol nära toaletten. Precis som jag vill ha det.

 

Enkelt och värt varenda krona.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick prisuppgift av Nonki idag. Ca 400 dyrare än billigaste priset på nätet och där tillkommer det säkert nån avgift som inte syns innan man är på sista raden i bokningen.

Och eftersom jag inte bestämt mig för när jag vill åka hem så passar det ju utmärkt att boka hos Nonki som har fria ombokningar. Förra hemresan bokade jag om 3 ggr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt flera resor av Nonki, brukar vara ca 1000 - 1500 dyrare, men då får man  många fördelar.

Men nu sket jag/vi i det, tor med thai 4100:-, Nonki skulle ha betydligt mer, alltså långt mer än 50% mer.

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag 3m biljett för under 6600sek med fulla poäng.

Är jag Nöjd! 

 

Det är det pris jag fick på min första resa till Singapore / Thailand. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev koppar55:

Köper man billigaste typen av biljett “V, W class”, kan man inte boka exakt samma stol som i de högre bokningsklasserna.

Det är bara att kolla “Fare Basis” med resebyrån som säljer billiga biljetter.   

Normalt kan man välja stol från mitten och bakåt med V eller W class, medans med extra kostnad om ca THB 800 - 1000, har man tillgång till alla lediga stolar.

Har allvetaren Tallviking sagt att man kan boka vilken stol som helst med lågprisbiljett så får du ju inte säga emot han, då sätter han dig i spamfiltret fortare än du anar...... :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

På Thai kan man inte boka dom bästa platserna på billiga biljetter. Man hamnar längre bak vid billiga biljetter

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Nej. Det var samma stol på samma plan och det är det enda som är viktigt för mig

 

Skiter i poäng och har inga behov att avboka

 

Har inga problem att lägga ut pengarna nu om det totalt kostar 3000 kr mindre

Då har du alltså jämfört två helt olika typer av biljetter och då är det givetvis också så att biljetten som är mer flexibel gällande poäng, av- och ombokning samt betalningsvillkor är dyrare.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev mrco:

Då har du alltså jämfört två helt olika typer av biljetter och då är det givetvis också så att biljetten som är mer flexibel gällande poäng, av- och ombokning samt betalningsvillkor är dyrare.

 

// mrco

 

Jo det var ju det vi konstaterade i några inlägg tidigare

 

Jag upplyste då att skillnaden mellan biljetterna var sådana skillnader jag inte ville ha så jag väljer då den billigare naturligtvis där det inte ingår sådant jag inte vill ha och slipper betala för. Den dyrare ingår det sådant jag inte vill ha i och jag kan inte välja bort kostnaden för det jag inte vill ha !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev koppar55:

Köper man billigaste typen av biljett “V, W class”, kan man inte boka exakt samma stol som i de högre bokningsklasserna.

Det är bara att kolla “Fare Basis” med resebyrån som säljer billiga biljetter.   

Normalt kan man välja stol från mitten och bakåt med V eller W class, medans med extra kostnad om ca THB 800 - 1000, har man tillgång till alla lediga stolar.

Hur ser man vilken boknings klass det är innan man bokar biljetten?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Hur ser man vilken boknings klass det är innan man bokar biljetten?

 

Prova att boka på Thais hemsida

bokninsidan  markera ut o hem resa kolla, på längst ner i högra hörnet finnes fält med 4 rader 

Kolla rad 4

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Prova att boka på Thais hemsida

bokninsidan  markera ut o hem resa kolla, på längst ner i högra hörnet finnes fält med 4 rader 

Kolla rad 4

Nu tänkte jag mera på de smått suspekta internetresebolagen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Nu tänkte jag mera på de smått suspekta internetresebolagen.

Jag har aldrig lyckats hitta det men du kan nog lugnt utgå från att det är lägsta klassen. Som jag skrivit tidigare så är jag kan säker på att Thai sänkte dom biljetterna till noll bonus i vintras.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev koppar55:

Du väljer pris enligt bild för båda sträckorna.

Under “Continue” hittar du “Fare Basis Information.

Där ser du bokningsklass för sträckorna.

 

Tog Bangkok – Frankfurt som exempel då lägsta pris Bangkok – Stockholm är THB 58,415.

Är det bärplockarna som är orsaken till det höga priset eller sena semesterfirare?

 

Enklast om man tittar på Thais sida är ju att kolla angiven procentsats. 100% ARN-BKK ligger på runt 5100 poäng. CPH ca 5300. För att få en gratisresa behövs 70000 t/r. Har för mig att en uppgradering till PE kostar 30000 enkel, Business 50000.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev koppar55:

Du väljer pris enligt bild för båda sträckorna.

Under “Continue” hittar du “Fare Basis Information.

Där ser du bokningsklass för sträckorna.

 

Tog Bangkok – Frankfurt som exempel då lägsta pris Bangkok – Stockholm är THB 58,415.

Är det bärplockarna som är orsaken till det höga priset eller sena semesterfirare?

5983d53f301d9_Capture1.thumb.PNG.76ac8c9b270f290a777ce1d4bdafe358.PNG

 

 

Bärplockarna åker inte hem förrän slutet på september möjligen början på oktober. Det är nog helt enkelt så att det är mera aktivitet på resandet den här tiden på året. 

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Wangthong:

Bärplockarna åker inte hem förrän slutet på september möjligen början på oktober. Det är nog helt enkelt så att det är mera aktivitet på resandet den här tiden på året. 

Är det inte så att charterbolagen inte kör till Thailand utan bokar Thai istället. Många barnfamiljer som åker under sommarlovet.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Är det inte så att charterbolagen inte kör till Thailand utan bokar Thai istället. Många barnfamiljer som åker under sommarlovet.

Har inte koll på charter. Men oavsett det så är det många som åker hem till skolstart den här tiden inte bara charter. Resebyråerna brukar sälja biljetter med Thai/SAS och en del andra bolag, när det gäller Koh Chang, Bkk, Koh Samui, Chiang Mai och området däremellan. Har träffat en del sådana turister när vi varit ute på någon badtripp. När det gäller Phuketregionen så är det nog mera charter. Om man nu kan skilja på det. 

 

Tittade inte riktigt första gången och såg inte att det var från BKK. Bärplockarna åker hit i juli och tillbaka sep/okt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-02 at 10:33, skrev Tallviking:

Jag reser med Thai i december och "en välkänd resebyrå i södra sverige" låg nästan 1500kr högre per person jämfört med nätresebyråerna

Ja just han har inte kunnat matcha dom priserna. Jade har det däremot de gånger jag kollat. Det brukar sällan diffa mer än 2-3 hundra enligt min erfarenhet.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja just han har inte kunnat matcha dom priserna. Jade har det däremot de gånger jag kollat. Det brukar sällan diffa mer än 2-3 hundra enligt min erfarenhet.

Jade är kanon, enda stället jag använder om jag inte bokar själv på nätet.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...