Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

11 minuter sedan, skrev Mankan:

Du får väl en reservationskod som du loggar in med tillsammans med ditt efternamn enligt länken nedan. Blir det så mycket billigare då om du använder nätbyrå? Det finns många resebyråer som du kan boka med som har personlig servis och som du kan ändra avboka biljetten utan kostnad inom en viss tidsgräns. 

 

http://www.thaiairways.com/en_SE/Manage_My_Booking/My_Booking.page?

 

Jag har kollat en del på rcg.se och där har jag hittat bästa priset med Thai, jag åker gärna annat men tanten vill ha bagagevikten vi har kort/poäng till där.

En lite skum sak är att det stod att det endast var 2kg handbagage.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

39 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag har kollat en del på rcg.se och där har jag hittat bästa priset med Thai, jag åker gärna annat men tanten vill ha bagagevikten vi har kort/poäng till där.

En lite skum sak är att det stod att det endast var 2kg handbagage.

Ok man har du kollat med en riktig resebyrå vad skillnaden är. Typ Jade, Oden etc. Nätresebyråerna har väl ofta lägsta bokningsklass också där du får mindre poäng. Enligt min erfarenhet brukar det vara svårt att få alla uppgifter om bokningsklass osv. när man bokar med nätbyrå. Enligt mig kan det vara värst några hundringar extra per biljett att boka med en riktig resebyrå som normalt säljer mycket med thaibiljetter.

 

Flyger du med thai är det väl oavsett var du köper biljetten de vanliga reglerna för handbagage som gäller tror jag i alla fall. 7 eller 8 kg har jag för mig.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok man har du kollat med en riktig resebyrå vad skillnaden är. Typ Jade, Oden etc. Nätresebyråerna har väl ofta lägsta bokningsklass också där du får mindre poäng. Enligt min erfarenhet brukar det vara svårt att få alla uppgifter om bokningsklass osv. när man bokar med nätbyrå. Enligt mig kan det vara värst några hundringar extra per biljett att boka med en riktig resebyrå som normalt säljer mycket med thaibiljetter.

 

Flyger du med thai är det väl oavsett var du köper biljetten de vanliga reglerna för handbagage som gäller tror jag i alla fall. 7 eller 8 kg har jag för mig.

Jag har kollat  med Tickets hemsida, jag har inte haft vägarna in till Väla och Ticket-butiken där, jag har inte kollat med Jade och Oden, vet ej var dessa ligger.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev UglyFarang:

Jag har kollat  med Tickets hemsida, jag har inte haft vägarna in till Väla och Ticket-butiken där, jag har inte kollat med Jade och Oden, vet ej var dessa ligger.

Stockholm, de är bara att ringa eller mejla för prisuppgifter och bokning. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Stockholm, de är bara att ringa eller mejla för prisuppgifter och bokning. 

Ok, tack för info, får försöka kolla med dem innan det är dags att boka.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Ok, tack för info, får försöka kolla med dem innan det är dags att boka.

Du får oftast betala extra för att kunna boka sittplatser så se till att räkna in det i priset och det syns inte förrän du kommit en bit in i bokningen. Dessutom får du, som sagt, lägsta bokningsklassen och jag har för mig att den sattes till noll i vintras när biljetterna säljes via nätresebyråer.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Jag har kollat  med Tickets hemsida, jag har inte haft vägarna in till Väla och Ticket-butiken där, jag har inte kollat med Jade och Oden, vet ej var dessa ligger.

 

Ta ett telefon samtal till Nonki Travel i Lund.

Han brukar vara bra i pris. 

 

Vi hade Resepunkten här i stan, andra våningen på Knutpunkten. 

Med den är nerlagd. Dom låg ofta bra till. 

 

Det gör Thais hemsida också i dag. 

Glöm inte ditt medlemskap nummer. Så du får bonusen . 

 

Alla resebyråerna kostar extra. Bara olika mycket.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev pigge01:

 

Ja tyvärr. 

 

B 747-400 är större och bättre. 

Ja du gillar ju Saab 900 från början på 90talet, men jag kan tala om för dig att utvecklingen går framåt(även om inte du inser det) och att Saab 9-3 är MYCKET bättre :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Mankan:

Du får väl en reservationskod som du loggar in med tillsammans med ditt efternamn enligt länken nedan. Blir det så mycket billigare då om du använder nätbyrå? Det finns många resebyråer som du kan boka med som har personlig servis och som du kan ändra avboka biljetten utan kostnad inom en viss tidsgräns. 

 

http://www.thaiairways.com/en_SE/Manage_My_Booking/My_Booking.page?

 

Jag reser med Thai i december och "en välkänd resebyrå i södra sverige" låg nästan 1500kr högre per person jämfört med nätresebyråerna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag reser med Thai i december och "en välkänd resebyrå i södra sverige" låg nästan 1500kr högre per person jämfört med nätresebyråerna

 

Var det samma typ av biljett vad gäller poäng och avbokningsregler samt när biljetten ska vara betald i jämförelsen du gjorde?

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Jag reser med Thai i december och "en välkänd resebyrå i södra sverige" låg nästan 1500kr högre per person jämfört med nätresebyråerna

Varför skriver du inte att det var Nonki? Löjligt att tramsa runt med omskrivningar

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Jag reser med Thai i december och "en välkänd resebyrå i södra sverige" låg nästan 1500kr högre per person jämfört med nätresebyråerna

Men då missade du bonusen på ICA-kortet, jävla snåljåp!

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Men då missade du bonusen på ICA-kortet, jävla snåljåp!

Det var länge sedan man fick det.

 

ICA ger bara bonus på ICA numera. 

 

Nu är det Coop som gäller

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev pigge01:

Det var länge sedan man fick det.

 

ICA ger bara bonus på ICA numera. 

 

Nu är det Coop som gäller

Jaså! vad finns det fler för fördelar med coopkortet, ta ut pengar i atm utomlands? tar Nonki Coop-kort?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev mrco:

 

Var det samma typ av biljett vad gäller poäng och avbokningsregler samt när biljetten ska vara betald i jämförelsen du gjorde?

 

// mrco

 

Nej. Det var samma stol på samma plan och det är det enda som är viktigt för mig

 

Skiter i poäng och har inga behov att avboka

 

Har inga problem att lägga ut pengarna nu om det totalt kostar 3000 kr mindre

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

 

Nej. Det var samma stol på samma plan och det är det enda som är viktigt för mig

 

Skiter i poäng och har inga behov att avboka

 

Har inga problem att lägga ut pengarna nu om det totalt kostar 3000 kr mindre

Hur vet du att det är samma stol? med Coop-kort och Nonki får du FÖRBESTÄLLA plats, med lågprisbolagen kan du GLÖMMA det!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Hur vet du att det är samma stol? med Coop-kort och Nonki får du FÖRBESTÄLLA plats, med lågprisbolagen kan du GLÖMMA det!!!!!

 

Vad yrar du om ?

 

Man får sin bokningskod dagen efter man beställt resan på nätresebyrån och med den loggar man in på Thai:s hemsida och bokar sin stol helt utan kostnad !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

 

Vad yrar du om ?

 

Man får sin bokningskod dagen efter man beställt resan på nätresebyrån och med den loggar man in på Thai:s hemsida och bokar sin stol helt utan kostnad !

Otrevlig!!! nu åker du i spammfiltret!!!!! :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Otrevlig!!! nu åker du i spammfiltret!!!!! :D 

 

ÄNTLIGEN !!!!!!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Vad yrar du om ?

 

Man får sin bokningskod dagen efter man beställt resan på nätresebyrån och med den loggar man in på Thai:s hemsida och bokar sin stol helt utan kostnad !

Rutinerad som du är borde du veta att det är olika "stolar" på samma plats i planet. Att man kan välja plats är ju givet, men 37C kan ha olika vilkor beroende på vem som säljer den. Och med förbeställa menade han såklart reservera biljett. När man sedan bestämt sig så betalar man enligt den dagens gällande flygskatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev M33:

Rutinerad som du är borde du veta att det är olika "stolar" på samma plats i planet. Att man kan välja plats är ju givet, men 37C kan ha olika vilkor beroende på vem som säljer den. Och med förbeställa menade han såklart reservera biljett. När man sedan bestämt sig så betalar man enligt den dagens gällande flygskatt.

Jag tyckte jag var väldigt tydlig med att tala om att skillnaderna i villkor för samma stol var skillnader som jag inte behövde och inte var beredd att betala 1500 kr extra för. Jag fick en stol jag själv fick välja på samma plan med samma service men avsevärt billigare. Startar på samma plats vid samma tid och landar på samma plats vid samma tid som den dyrare stolen. Samma bagagevikt dessutom.

 

Detta som svar på en direkt fråga om att det inte kunde skilja så mycket i pris mellan en nätresebyrås pris och en "vanlig" resebyrå

 

Och att vänta med att betala flygskatt 6-11 månader senare kan väl inte vara något positivt för det är nog rätt sällsynt med sänkta flygskatter

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag tyckte jag var väldigt tydlig med att tala om att skillnaderna i villkor för samma stol var skillnader som jag inte behövde och inte var beredd att betala 1500 kr extra för. Jag fick en stol jag själv fick välja på samma plan med samma service men avsevärt billigare. Startar på samma plats vid samma tid och landar på samma plats vid samma tid som den dyrare stolen. Samma bagagevikt dessutom.

 

Detta som svar på en direkt fråga om att det inte kunde skilja så mycket i pris mellan en nätresebyrås pris och en "vanlig" resebyrå

 

Och att vänta med att betala flygskatt 6-11 månader senare kan väl inte vara något positivt för det är nog rätt sällsynt med sänkta flygskatter

Ja jag kan ha helt fel men fick för mig att du skrev att det var samma stol. Att du skiter i poäng och avbokning såg jag också. Om flygskatterna bara går upp vet jag inte då jag själv nästan uteslutande bokar med SAS och Finnair och betalar direkt. Däremot förstår jag fördelen med en reserverad biljett som kan ändras om/när en kampanj kommer.... Att jag inte lever som jag lär är en resa vi får ta i nästa liv 😂

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev M33:

Ja jag kan ha helt fel men fick för mig att du skrev att det var samma stol. Att du skiter i poäng och avbokning såg jag också. Om flygskatterna bara går upp vet jag inte då jag själv nästan uteslutande bokar med SAS och Finnair och betalar direkt. Däremot förstår jag fördelen med en reserverad biljett som kan ändras om/när en kampanj kommer.... Att jag inte lever som jag lär är en resa vi får ta i nästa liv 😂

 

Du uppfattade helt rätt. Skillnaden för mig var 1500 för exakt samma stol beroende på var jag köpte biljetten

 

Utan att jag fick något jag ville ha för pengarna

 

Med en internetresebyrå får du ett lägre pris och ges möjlighet under senare delen av bokningsprocessen att välja till eller mestadels från en massa "extra" som inte sällan ändå är gratis men hos en "vanlig" resebyrå ingår mycket av detta, du får betala för det och har i stort sett ingen möjligt att välja bort, och slippa betala, för sådant du inte vill ha.

 

Bokar du t.ex med Norweigan kan du till och med välja bort bagagekostnad och mat/dryck för det är inte alla som vill ha det eller har behov av det.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

 

 

Bokar du t.ex med Norweigan kan du till och med välja bort bagagekostnad och mat/dryck för det är inte alla som vill ha det eller har behov av det.

Nu har du fel igen!!!!!

Du kan däremot välja till bagage och mat/dryck om du vill!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Nu har du fel igen!!!!!

Du kan däremot välja till bagage och mat/dryck om du vill!

 

Så du ljög om spamfiltret ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...