Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

soi covboy

svågern med fru kom igår med tajj till arn.Nu undrar jag om någon vet varför dom fick Bording -kort till hem resan redan nu ?? är ev. 13/10  mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Flyger Thai All Times!

Why Not?

Varför jo 1 buss!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemska Sven

Nästa gång? Hoppas tar tid innan det är dags för Sverige resa igen. Åkte Emirates för första gången. Dubais flygplats är STOR. Gillar deras flygplan och besättning. Emirates har redan 95 Airbus 380, och 45 beställda?? Vilken kapacitet, men i Sverige kan de inte landa ännu.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

emirates är helt klart bästa bolaget .och antagligen så börjar dom med 380an till sen hösten  på Arlanda mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Hemska Sven:

Nästa gång? Hoppas tar tid innan det är dags för Sverige resa igen. Åkte Emirates för första gången. Dubais flygplats är STOR. Gillar deras flygplan och besättning. Emirates har redan 95 Airbus 380, och 45 beställda?? Vilken kapacitet, men i Sverige kan de inte landa ännu.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk
 

 

Kan dom väl. http://www.expressen.se/nyheter/passagerarplan-fick-nodlanda-pa-arlanda/

 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Stoneys:

 

Detta plan kan inte tagas till terminalen.

Då lämpligt gate saknas på Arlanda. 

 

Nu var det en tre klass A380 som landa 

Arlanda - Dubai kommer att flygas med 2 klass plan med 615 PLATSER. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Detta plan kan inte tagas till terminalen.
Då lämpligt gate saknas på Arlanda. 
 
Nu var det en tre klass A380 som landa 
Arlanda - Dubai kommer att flygas med 2 klass plan med 615 PLATSER. 


Fasen vad platser det öppnar upp till Asien!

Hoppas bara de fortsätter att köra ner till Dubai varje dag med 615 plaster, där nere öppnar sig 4-5 fighter om dagen bara till Bangkok, sen kommer Manilla, Cebu, Bali o Singapore eller vart man nu ska......

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pigge01:

 

Detta plan kan inte tagas till terminalen.

Då lämpligt gate saknas på Arlanda. 

 

Nu var det en tre klass A380 som landa 

Arlanda - Dubai kommer att flygas med 2 klass plan med 615 PLATSER. 

 

Frågan gällde OM dom kunde landa = JA dom kan landa.

Frågan gällde 380 INTE vilken klass på 380.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev pigge01:

 

Detta plan kan inte tagas till terminalen.

Då lämpligt gate saknas på Arlanda. 

 

Nu var det en tre klass A380 som landa 

Arlanda - Dubai kommer att flygas med 2 klass plan med 615 PLATSER. 

 

På G.

Capture.JPG.c9609fa78d48932d9b34929b70ad394f.JPG

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Broskan:

 

På G.

Capture.JPG.c9609fa78d48932d9b34929b70ad394f.JPG

 

Vad hjälper det om dom kan landa

 

När det inte går att terminal hantera planet. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Vad hjälper det om dom kan landa

 

När det inte går att terminal hantera planet. 

 

Men läs, under 2017 året är väl inte slut än.

Ville bara visa att det jobbas för att hantera bl.a A380.

Det byggs så det knakar på ARN.

Men håll dig till "grötätarna" i CPH du ;)

 

https://www.swedavia.se/arlanda/utvecklingsplaner/

 

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemska Sven

Alla Emirates fighter går till eller via Dubai. Det var inte så många från Arlanda som skulle till Bkk. Många afrikaner på väg till olika destinationer i Afrika m.m. Bränslet är väl gratis för Emirates i Dubai???

Skickat från min K6000 Pro via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-07-01 at 10:21, skrev Stoneys:

 

Men du kan bo i ett land som har korruption i mycket och är en diktatur.

Men inte flyga med ett bolag som har korruption, kanske priset som du inte gillar?

Tycker det är lite konstigt ställningstagande.

:rotfl:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev stefan5300:

Har flygit med och kommer kanske att flyga med Qatar eller Turkarna

 

Bara nackdelen att det tar så pass mycket längre tid, men säkert sååååå mycket bättre så det är värt det om man har tid.

 

Sen suger det o hoppa av planet i ett ökenland då man sover som bäst.

 

Ps. Att åka till Turkiet är det sista jag skulle göra!

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

A380 är ett djävla skitplan med lång inflygning och dockning, små fönster och kräver en logistik som de inte kommer kunna hantera på Arlanda!! Klarar de inte av den i Doha eller Bkk där det är billigt med arbetskraft så lär det bli en mindre katastrof på Arlanda. Dubbla antalet personer med samma antal öppna diskar?
Ska bli intressant att se incheckningen och passkontroll på Arlanda, i Bkk hinner man knappt fekalera än mindra att äta i lugn och ro med en sista öl på grund av att det tar så mycket längre tid att checka in..

Undrar hur det blir vid ankomst arlanda när 600 personer ska trängas nedanför rulltrappan och tre möjligen fyra passkontroller öppna??

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Hemska Sven:

Bränslet är väl gratis för Emirates i Dubai???

 

Nej, de får allt köpa det. Oljan är slut i emiratet Dubai, därav denna osannolika satsning på turism. Abu Dhabi har dock egen olja men tror ändå inte att Etihad har gratis bränsle för sina outbounds för det.

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev fiskarn:

A380 är ett djävla skitplan med lång inflygning och dockning, små fönster och kräver en logistik som de inte kommer kunna hantera på Arlanda!! Klarar de inte av den i Doha eller Bkk där det är billigt med arbetskraft så lär det bli en mindre katastrof på Arlanda. Dubbla antalet personer med samma antal öppna diskar?
Ska bli intressant att se incheckningen och passkontroll på Arlanda, i Bkk hinner man knappt fekalera än mindra att äta i lugn och ro med en sista öl på grund av att det tar så mycket längre tid att checka in..

Undrar hur det blir vid ankomst arlanda när 600 personer ska trängas nedanför rulltrappan och tre möjligen fyra passkontroller öppna??

Får väl fekalera snabbare då! Eller fekalera på planet. De har väl fekalatorier?

Kan väl knappast vara A380 fel att vissa flygplatser har dålig logistik?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Kan väl knappast vara A380 fel att vissa flygplatser har dålig logistik?

 

Jo, det är Airbus fel, alltihop. Att de inte tänkte på det när de konstruerade sitt megaplan, dålig planering, de borde gjort den mindre, A360 hade väl räckt....

 

Åkt med den några gånger och det har funkat mycket bra, men är väl bara i Stockholm de inte klarar av det isf.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎07‎-‎03 at 20:36, skrev Wangthong:

Får väl fekalera snabbare då! Eller fekalera på planet. De har väl fekalatorier?

Kan väl knappast vara A380 fel att vissa flygplatser har dålig logistik?

Inte bara flygplatsernas fel utan även flygbolagen som måste hyra och öppna upp fler diskar, har man samma antalet diskar öppna som när man ska checka in en liten cessna eller en Airbus 777 för det är nästan samma skilnad så kan vem som helst räkna ut att det blir problem. De flesta vet hur det ser ut på Dyrlanda och kan räkna ut att det kommer attt bli stora problem med logistiken.

Desutom så har inte jag lust att köa bort ett par timmar av mitt liv trotts att jag kommer i tid. Dessutom så fixar inte jag att fekalera på ett plan men det är en annan storry, Nytt plan med tubliknande känsla på grund av de små fönstren.. Kan jag välja plan så tar jag ett annat alla dagar i veckan.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev fiskarn:

Inte bara flygplatsernas fel utan även flygbolagen som måste hyra och öppna upp fler diskar, har man samma antalet diskar öppna som när man ska checka in en liten cessna eller en Airbus 777 för det är nästan samma skilnad så kan vem som helst räkna ut att det blir problem. De flesta vet hur det ser ut på Dyrlanda och kan räkna ut att det kommer attt bli stora problem med logistiken.

Desutom så har inte jag lust att köa bort ett par timmar av mitt liv trotts att jag kommer i tid. Dessutom så fixar inte jag att fekalera på ett plan men det är en annan storry, Nytt plan med tubliknande känsla på grund av de små fönstren.. Kan jag välja plan så tar jag ett annat alla dagar i veckan.

Checka in online och använd bagagedrop :) Checka in via disk är stenålder..... ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

Checka in online och använd bagagedrop :) Checka in via disk är stenålder..... ;) 

 

Visst kan man checka in online, men trevligt att lämna väskan till människor....lite jobbigt att bara tala med robotar, ibland för man reda på nått nytt....efter ett +tiotal resor på raken i Biz/Pe fick jag sist reda på att även Pe ger tillträde till fasttrack :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Visst kan man checka in online, men trevligt att lämna väskan till människor....lite jobbigt att bara tala med robotar, ibland för man reda på nått nytt....efter ett +tiotal resor på raken i Biz/Pe fick jag sist reda på att även Pe ger tillträde till fasttrack :)

Nja, det behovet av social kontakt har jag inte,  att jag ska köa i en timme eller mer för att få det.
Bättre att gå direkt via säkerhetskontrollen och ta en öl. Ibland sitter det trevliga resenärer där också :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

Nja, det behovet av social kontakt har jag inte,  att jag ska köa i en timme eller mer för att få det.
Bättre att gå direkt via säkerhetskontrollen och ta en öl. Ibland sitter det trevliga resenärer där också :) 

 

Sällan kö pi Bkk när man har checkat in online.....

Man kan göre det med de 10 bolagen nedan....

595cc09b1bd18_Skarmavbild2017-07-05kl_17_33_45.png.192b9891d7c681c2e0254522633b7345.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev koppar55:

Sen är det bara att passera den smidiga passkontrollen.:haha:

 

Då jag sälla har ren biz biljet har jag testat nedan ett par gånger, fungerar bra....pallar fan inte o stå i kön 1h.

https://www.bangkokflightservices.com/index.html

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev leifen:

Checka in online och använd bagagedrop :) Checka in via disk är stenålder..... ;) 

Men Leif du ska inte berätta det för dom andra då har vi snart kön där istället..... jaja då får vi väl byta till incheckning i stället :haha:

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...