Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev leifen:

Arn-Cebu-Arn 1 juni-1 juli fick jag för under 4800kr, medlemserbjudande från Emirates :) 

 

Blev ett stop i sandlådan då. ;-)

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

49 minuter sedan, skrev apknug:

 


Det är riktigt bra, 30% billigare än thai och milsvidd bättre service!

Sen blir det ju byte av Flight med båda bolagen så ingen har fördel av nonstop.

Turkish brukar kunna ha jäkligt nr erbjudanden till filli också.


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

 

Det finns ju inget direktflyg till Cebu från Bkk, så kör man Thai så får kan köpa Manila-Cebu separat och tidsmässigt längre resa.

Servicen är på topp......trots stoppet i Dubai så är det kanske snabbaste vägen också.
Har sett Turkish på Cebus flygplats så där kan det finnas fynd.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Enda förändringen jag märkt av är att dom slutat med salt och peppar,

 

Inget som får mig att byta bolag, men jag saknar ändå mitt salt och peppar till maten, har också noterat den förändringen.

 

Thais biljettpriser med utresa BKK har däremot fått  mig att fundera länge på att byta bolag. Samtidigt som jag har kompisar som flög ARN -BKK  Tor för under 4000 i juni  så fick jag samma tidsperiod betala drygt 8000 BKK-ARN ToR. Nu i juli ska de ha 15 000. Orimligt. Därför blir det Qatar eller Emirates nästa sväng till Svedala.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev leifen:

Arn-Cebu-Arn 1 juni-1 juli fick jag för under 4800kr, medlemserbjudande från Emirates :) 

 

Flyger Emirates till Cebu nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller Thai air så har dom de klart bästa flyg tiderna när man har anslutningsflyg i båda ändarna, blir inte så mycket dyrare och man kommer fram tidigt dit man ska det är ju oxå värt en del.

 

//matz 

Link to comment
Dela på andra sajter


Flyger Emirates till Cebu nu?


Jepp, har läst att Cebu är emirates största destination från stockholm. Säger lite om efterfrågan dit ner!


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Trident:

 

Flyger Emirates till Cebu nu?

 

Ja 

Det planet servar både Cebu och Clark (Angeles)

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
5 timmar sedan, skrev Esspe:

 

 Enda förändringen jag märkt av är att dom slutat med salt och peppar, man får säga till om man vill ha men det kan jag också stå ut med

 

Lol.... ingenting som jag har lagt märke till. Mat och dryck är trots allt gratis med Thai. Tror jag brände en lax på mat och dryck förra resan jag flög med baggarna.

 

Thai är riktigt billiga under lågsäsong, men suger under högsäsong. Finns mycket bättre alternativ då om man kan stoppa för ett par timmar.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Lol.... ingenting som jag har lagt märke till. Mat och dryck är trots allt gratis med Thai. Tror jag brände en lax på mat och dryck förra resan jag flög med baggarna.

 

Thai är riktigt billiga under lågsäsong, men suger under högsäsong. Finns mycket bättre alternativ då om man kan stoppa för ett par timmar.

 

Det är rätt att inte ha kampanj pris 

På tid man kan sälja fullt. 

 

Vi resa på högtid så är alla Dyra! 

 

Jag försökte få en resa ca: 6/4 - 24/4 +- 3 dagar. CPH - MNL - CPH

Då var det Dyrt!  Eller utsålt 

Att betala 1

Över 14000sek med turkarna det gör jag inte.

3 veckor 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom Thailand är destinationen ska man självfallet också åka med landets flygbolag = Thai Airways.

Har svårt att förstå er som funderar i annorlunda banor:big_smile:

Har dessutom svårt att acceptera kvinnoförtryckande arabländer - men det har inte DU:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev evert 1:

Eftersom Thailand är destinationen ska man självfallet också åka med landets flygbolag = Thai Airways.

Har svårt att förstå er som funderar i annorlunda banor:big_smile:

Har dessutom svårt att acceptera kvinnoförtryckande arabländer - men det har inte DU:big_smile:

What???? vad har Thai airways med detta att göra förutom att dom har direkt flyg till Thailand?

Kvinnoförtryck och arabländer har väl inte med detta att göra eller?

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Inget som får mig att byta bolag, men jag saknar ändå mitt salt och peppar till maten, har också noterat den förändringen.

 

Det är bara att säga till så får du det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
6 timmar sedan, skrev evert 1:

Eftersom Thailand är destinationen ska man självfallet också åka med landets flygbolag = Thai Airways.

Har svårt att förstå er som funderar i annorlunda banor:big_smile:

Har dessutom svårt att acceptera kvinnoförtryckande arabländer - men det har inte DU:big_smile:

 

5 timmar sedan, skrev matz:

What???? vad har Thai airways med detta att göra förutom att dom har direkt flyg till Thailand?

Kvinnoförtryck och arabländer har väl inte med detta att göra eller?

//matz

 Jag skulle inte sätta mig på ett Thai Airwaysflyg och gynna korruptionen som de som flyger med dem gör, samtidigt som de inte gillar den.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

 Jag skulle inte sätta mig på ett Thai Airwaysflyg och gynna korruptionen som de som flyger med dem gör, samtidigt som de inte gillar den.

Fyller på med trafficking och slaveri som landet inte tar tag i.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
14 minuter sedan, skrev leifen:

Fyller på med trafficking och slaveri som landet inte tar tag i.

 

Jag tänkte mer på korruptionen inom Thai Airways som det skrivits om.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
7 timmar sedan, skrev pigge01:

 

Det är rätt att inte ha kampanj pris 

På tid man kan sälja fullt. 

 

Vi resa på högtid så är alla Dyra! 

 

Jag försökte få en resa ca: 6/4 - 24/4 +- 3 dagar. CPH - MNL - CPH

Då var det Dyrt!  Eller utsålt 

Att betala 1

Över 14000sek med turkarna det gör jag inte.

3 veckor 

Flög med baggarna mitt under songkran för 5,500kr (exkl mat & dryck). Thai skulle ha närmare 9,000kr för samma plåt.

 

Nackdelen var dock att jag fick flyga hem från Bkk på morgonen vilket suger.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Jag tänkte mer på korruptionen inom Thai Airways som det skrivits om.

 

Men du kan bo i ett land som har korruption i mycket och är en diktatur.

Men inte flyga med ett bolag som har korruption, kanske priset som du inte gillar?

Tycker det är lite konstigt ställningstagande.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Flög med baggarna mitt under songkran för 5,500kr (exkl mat & dryck). Thai skulle ha närmare 9,000kr för samma plåt.

 

Nackdelen var dock att jag fick flyga hem från Bkk på morgonen vilket suger.

 

När jag sökte den 4/6 fans det inga platser på baggeplanen 

Det är inget alternativ för mig.

 

Baggarna flyger inte dit jag ska. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

 Jag skulle inte sätta mig på ett Thai Airwaysflyg och gynna korruptionen som de som flyger med dem gör, samtidigt som de inte gillar den.

Jag antar att du alltid agerar moraliskt korrekt då för annars blir det ju lite hyckleri. Måste vara ett grannlaga jobb att kolla upp alla företag man  köper något av. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
2 timmar sedan, skrev Stoneys:

 

Men du kan bo i ett land som har korruption i mycket och är en diktatur.

Men inte flyga med ett bolag som har korruption, kanske priset som du inte gillar?

Tycker det är lite konstigt ställningstagande.

 

16 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag antar att du alltid agerar moraliskt korrekt då för annars blir det ju lite hyckleri. Måste vara ett grannlaga jobb att kolla upp alla företag man  köper något av. 

 

Nu har jag aldrig skrivit något negativt om korruptionen i Thailand men det har flera gjort som flyger med Thai och det är ju en viss skillnad, ta gärna fram något inlägg där jag skrivit något negativt om korruptionen, vad jag sedan tycker är en annan sak.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
5 timmar sedan, skrev pigge01:

 

När jag sökte den 4/6 fans det inga platser på baggeplanen 

Det är inget alternativ för mig.

 

Baggarna flyger inte dit jag ska. 

Det var Bkk jag tänkte på. Flyger jag till Manila högsäsong brukar jag stoppa ett par dagar i Bkk och flyga därifrån. brukar bli ca 2-3000 kr billigare än att köpa en kopplad resa.

 

 

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man ha moraliska aspekter på vilket bolag man flyger med så blir det nog till att stanna i Sverige. Går väl att hitta fel på dom flesta länders flygbolag.

 

Själv flyger jag inte med Qatar efter att ha läst DN´s (eller SvD?) reportage om hur dom anställda behandlades. Är inte heller imponerad av att dom mutade sig till fotbolls-VM och den religionsspridning som dom finansierar världen över. Ny moské i Malmö byggd med mycket Qatar pengar t.ex. Behandlingen av importerad arbetskraft är ju också under all kritik men det gäller nog alla ökenländer, där ligger ju inte heller Thailand speciellt bra till.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
12 timmar sedan, skrev Esspe:

Ska man ha moraliska aspekter på vilket bolag man flyger med så blir det nog till att stanna i Sverige. Går väl att hitta fel på dom flesta länders flygbolag.

 

Själv flyger jag inte med Qatar efter att ha läst DN´s (eller SvD?) reportage om hur dom anställda behandlades. Är inte heller imponerad av att dom mutade sig till fotbolls-VM och den religionsspridning som dom finansierar världen över. Ny moské i Malmö byggd med mycket Qatar pengar t.ex. Behandlingen av importerad arbetskraft är ju också under all kritik men det gäller nog alla ökenländer, där ligger ju inte heller Thailand speciellt bra till.

 

Kan väl hålla med dig men jag har ingen större moral så därför skriver jag inte eller har så mycket åsikter om korruption och mutor, för tycker man illa om det ska man nog som du skriver hålla sig borta från landet.

Har flygit med och kommer kanske att flyga med Qatar eller Turkarna igen då jag tycker att de är mycket mer prisvärda och bättre än Thai.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68

Flög med Emirates sist i Jan...mjaa - vetefan om det blir nåt mer! Då är Qatar bättre enligt mitt tycke...Men börjar faktiskt ledsna på dessa odemokratiska sandlådebolag som är totalsponsrade av regimen. Thailands junta känns som en vårvind jämfört med dom andra nämnda...

 

 

 

Ändrades av Nineteen68

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppskattade då Emirates sist för att det var en svensk flygkapten och flera svenska flygvärdinnor i tjänst. Allt blir så mycket lättare att förstå.

Särskilt smart är att det är en fastsydd liten flagga på uniformen från landet dom kommer ifrån för att lättare identifiera. Tolv olika nationaliteter och arton språk fanns att tillgå bland kabinpersonalen.

Uppskattat av många och bra service är inte bara fria drinkar ;) 

 

Men det är klart att ska man ha synpunkter på ländernas regimer också, så har man väl bara att välja på KLM, Finnair, Lufthansa och Norwegian.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...