Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ibland är ju Thai billigast och då är det inte svårt att välja alls ;)

 

Många av oss ska även passa in ett anslutningsflyg, alla bor inte nära Arlanda och då kommer nya villkor till.

 

Då är det hela resan som kommer i fokus, genomgående biljett?, restider?, och naturligtvis priset för hela resan. 

 

Gillar att prova nya rutter och räds inte 3-4 timmar på en flygplats, skönt att få vidga sina vyer och få en bensträckare då runt 11 timmar är väldigt drygt.

Vad gäller Thai så är det bara direktflyget som ger många plus, i övrigt ligger dom långt efter många andra i service, komfort och bemötande utom då Norwegian som bara är billigast och levererar en bra produkt utan service till bästa pris. :D 

 

Nästa Asienresa blir inte till Thailand så både pris och tidsmässigt blir det ett bättre ”sandbolag” och sen en sväng med Singapore Airlines för att öka på poängen hos Eurobonus.

Vinterns 6-7 månader går ej att boka än.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

On Wednesday, February 08, 2017 at 09:06, skrev Raggmunken:

Nu är det väl inte så många flygbolag som går med vinst och av de som gör det så är väl vinsten förhållendevis liten i förhållande till den omsättning de har.

 

Sänkta biljettpriser? Ja, jag vet inte om botten är nådd men nog borde väl prissänkningarna snart stagnera. 1998 betalade jag strax över 6000 med Lot till Thailand under lågsäsong, nu 19 år senare 4200 med "five star" bolaget Qatar under brinnande högsäsong. 

 

Säkerheten i sig blir kanske inte bättre men incitamentet för ett bolag att ta en dumdristig chansning att flyga med ett defekt plan blir ju betydande mindre om det inte blir en ren förlustaffär att ta det säkra före det osäkra p.g.a höga ersättningskrav vid förseningar.

 

 

 Hitta ett flygbolag som flyger snabbare CPH - MNL - CPH!

 

Till biligare pris med 40 kg in checkat bagage!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Min biljett kostar 6700SEK. 

I Q klass = 100% poäng. 

 

Det är inte dyrt tycker jag

Min första resa till asien kosta 1999 6600sek. 

ner SK 973. CPH - SIN Singapore. 

Hem TG950 BKK -CPH. 

Jag åkte tåg Singapore upp till Bangkok. 

 

På den tiden var der delat flyg 

Så SAS hade Thai flygnummer och Thai SAS nummer också. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev pigge01:

 

 Hitta ett flygbolag som flyger snabbare CPH - MNL - CPH!

 

Till biligare pris med 40 kg in checkat bagage!

 

???

 

Kan inte se vad det har för relevans till mitt inlägg du citerade?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 Hitta ett flygbolag som flyger snabbare CPH - MNL - CPH!

 

Till biligare pris med 40 kg in checkat bagage!



Om du kan tänka dig flyga Turkish så sparar du 2 300 Kr eller 35%. 4 400 kr cph - mnl måste anses svårslaget.

Du får ca 2 timmars längre resa men med statuskort kan du spendera dem i Attaturks suveräna lounge!

Visst det är bara 30kg bagage om du inte har status, men det är star Alliance så rätt smidigt att switcha över bonusprogram.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev pigge01:

 

Min biljett kostar 6700SEK. 

I Q klass = 100% poäng. 

 

Det är inte dyrt tycker jag

Min första resa till asien kosta 1999 6600sek. 

ner SK 973. CPH - SIN Singapore. 

Hem TG950 BKK -CPH. 

Jag åkte tåg Singapore upp till Bangkok. 

 

På den tiden var der delat flyg 

Så SAS hade Thai flygnummer och Thai SAS nummer också. 

 

Tur du slapp färjan till Riga.

 

Codeshare är inga konstigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-08 at 13:08, skrev wUThai:

 


Reagerade också på det. Det är ju värt att sitta ett dygn på flygplatsen om man får närmare 17k(vi är 3 pers) tillbaks p. g. a. försening. :)

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Blivit erbjuden €600 två gånger i Helsingfors för att byta flyg till GOT till dagen efter (när planet varit överbokat), självklart med betalt hotell.

Tyvärr har det inte funkat pga bokade jobbmöten dagen efter :( Det jag har lagt märke till är att en person får €600, 2 personer i samma sällskap får €600 att dela på...

Vet inte hur det funkar med ersättning vid försening om det betalas per biljett eller per bokning?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

Blivit erbjuden €600 två gånger i Helsingfors för att byta flyg till GOT till dagen efter (när planet varit överbokat), självklart med betalt hotell.

Tyvärr har det inte funkat pga bokade jobbmöten dagen efter :( Det jag har lagt märke till är att en person får €600, 2 personer i samma sällskap får €600 att dela på...

Vet inte hur det funkar med ersättning vid försening om det betalas per biljett eller per bokning?

 

 

Om man söker ersättning enl EU-förordningen så är det per person.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev M33:

Blivit erbjuden €600 två gånger i Helsingfors för att byta flyg till GOT till dagen efter (när planet varit överbokat), självklart med betalt hotell.

Tyvärr har det inte funkat pga bokade jobbmöten dagen efter :( Det jag har lagt märke till är att en person får €600, 2 personer i samma sällskap får €600 att dela på...

Vet inte hur det funkar med ersättning vid försening om det betalas per biljett eller per bokning?

 

Tja,

 

Jag och frun blev erbjudna detta en gång när vi skulle mot BKK.

Vi accepterade, hon fick 600 euro o kontanter och jag fick det dubbla i resevoucher(1200).

Hotell inne i helsingfors samt 200 euro i matvoucher.

 

Kommer ihåg att vi betalade 14000 sek för biljetterna.. Just denna resa skulle vi vara 3 månader i Thailand så en dag mindre kändes som maipenrai..

 

Puss

Erkki

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev erkki:

Tja,

 

Jag och frun blev erbjudna detta en gång när vi skulle mot BKK.

Vi accepterade, hon fick 600 euro o kontanter och jag fick det dubbla i resevoucher(1200).

Hotell inne i helsingfors samt 200 euro i matvoucher.

 

Kommer ihåg att vi betalade 14000 sek för biljetterna.. Just denna resa skulle vi vara 3 månader i Thailand så en dag mindre kändes som maipenrai..

 

Puss

Erkki

 

Hade ni betalt med ICA-kort den gången? ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Hade ni betalt med ICA-kort den gången? ;-)

Tja,

 

Har inte riktigt kommit upp i ICA klass ännu.

Kör mitt amex och ser ingen anledning att byta.

 

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev erkki:

Tja,

 

Jag och frun blev erbjudna detta en gång när vi skulle mot BKK.

Vi accepterade, hon fick 600 euro o kontanter och jag fick det dubbla i resevoucher(1200).

Hotell inne i helsingfors samt 200 euro i matvoucher.

 

Kommer ihåg att vi betalade 14000 sek för biljetterna.. Just denna resa skulle vi vara 3 månader i Thailand så en dag mindre kändes som maipenrai..

 

Puss

Erkki

 

Där ser man, tycker det är i överkant. Minns att jag hade betalat runt 6k för biljetter t&r och skulle få detsamma för att stanna en extra natt.

Men flygbolagen överbokar ju med viss risk och de sista biljetterna de säljer är garanterat dyrare än €600.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
NiceBeaver

Vi ska åka med Qatar ikväll så jag var inne och kollade avgångarna på Arlandas sida. Blev lite förvånad då det står att Thais kvällsflight TG963 ska gå till Bangkok. Men på Flightstats står det Phuket som det borde vara. Har Arlanda fel eller har dom lagt om den flighten efter knäppskallen som bombhotade?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Vi ska åka med Qatar ikväll så jag var inne och kollade avgångarna på Arlandas sida. Blev lite förvånad då det står att Thais kvällsflight TG963 ska gå till Bangkok. Men på Flightstats står det Phuket som det borde vara. Har Arlanda fel eller har dom lagt om den flighten efter knäppskallen som bombhotade?

Slutmålet är Bkk, via Phuket.

58c16ee2531ea_Skarmavbild2017-03-09kl_22_03_36.png.3b2eed9a50658367ca015d008b3fc224.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

MYCKET BILLIGA RESOR ARLANDA - Bangkok går att hitta ex 23 nov hem  21 feb 4064 kr  TG 961 med THAI. Hittas på momondo ex med Super Saver Travel har alltid fungerat bra. Lycka till :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte direkt med Thai att göra men för er som brukar nyttja lounger under Star Alliance på Suvvan har nu nåt nytt att använda.Singapore Airlines har öppnat sin nya lounge och den 

ligger mitt emot D7 på våning 3.

 

Verkligen trevligt för den gamla var en riktig dump nu de sista.

 

18402570_1817979168467198_4845553858882432453_n.jpg.369fb626077d543fa24c1b7a1368231b.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

 

Bokade nyss mig och frugan från CPH till BKK, ut 20/9 hem 23/4 för 4.160 SEK/person. Väldigt bra priser hela september ut verkar det som. Inte många platser på returen i april, fick leta lite för att hitta till oss båda på samma plan. Har ni tänkt åka under den tiden så lägg på en rem.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

P4080064.thumb.JPG.9fe3a461840fa1fc2910dca610024be8.JPG

 

Drygt 2 veckor kvar så sitter man där inne på väg mot Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Bokade nyss mig och frugan från CPH till BKK, ut 20/9 hem 23/4 för 4.160 SEK/person. Väldigt bra priser hela september ut verkar det som. Inte många platser på returen i april, fick leta lite för att hitta till oss båda på samma plan. Har ni tänkt åka under den tiden så lägg på en rem.

Jag fick också två tor i september för 4099:-/person med thai CPH - BKK.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Jag fick också två tor i september för 4099:-/person med thai CPH - BKK.

 

Slog samma datum på ARN-BKK och landade på ca 6.600 SEK. Lite lustigt att det kan vara sån skillnad.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Dolle:

 

Drygt 2 veckor kvar så sitter man där inne på väg mot Thailand.

För fyra veckor sedan kom jag tillbaka Thailand om 7 veckor åker tillbaka 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Esspe:

 

Slog samma datum på ARN-BKK och landade på ca 6.600 SEK. Lite lustigt att det kan vara sån skillnad.

Kolla mina tidigare inlägg angående sökmotorer och att rensa sökhistorik

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Esspe:

 

Slog samma datum på ARN-BKK och landade på ca 6.600 SEK. Lite lustigt att det kan vara sån skillnad.

 

Finns skapliga priser från Arlanda också

 

tgarn.jpg.65d580b0901217f255d3f9c031fde8bc.jpg

 

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...