Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

Jag tycker att bussen är bra för den går ju direkt till immigration och du slipper gå så långt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Misstänker att ankommande flyg från
Arlanda inte har någon nära förestående avgång. Det kan då inte stå parkerade vid gaten hela dagen och de vill inte baxa tillbaka den till uppställnings platsen. Smidigare då att bussa folk. Inte som på Arlanda då den kan stå vid gaten typ hela dagen.


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev apknug:

Misstänker att ankommande flyg från
Arlanda inte har någon nära förestående avgång. Det kan då inte stå parkerade vid gaten hela dagen och de vill inte baxa tillbaka den till uppställnings platsen. Smidigare då att bussa folk. Inte som på Arlanda då den kan stå vid gaten typ hela dagen.


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Det lät ju som en ganska bra förklaring faktiskt. Sen om den stämmer kan jag inte svara på - men suvvan har väl haft lite problem med att den är för liten om jag fattat det rätt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev apknug:

Misstänker att ankommande flyg från
Arlanda inte har någon nära förestående avgång. Det kan då inte stå parkerade vid gaten hela dagen och de vill inte baxa tillbaka den till uppställnings platsen. Smidigare då att bussa folk. Inte som på Arlanda då den kan stå vid gaten typ hela dagen.


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Arlandaplanet drar ofta en TOR till Chiang Mai, Phuket eller Hong Kong innan det ska i retur till Sverige. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev apknug:

Misstänker att ankommande flyg från
Arlanda inte har någon nära förestående avgång. Det kan då inte stå parkerade vid gaten hela dagen och de vill inte baxa tillbaka den till uppställnings platsen. Smidigare då att bussa folk. Inte som på Arlanda då den kan stå vid gaten typ hela dagen.


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Är det likadant med planet från CPH, för det har också blivit buss senaste resorna för mig?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Misstänker att ankommande flyg från
Arlanda inte har någon nära förestående avgång. Det kan då inte stå parkerade vid gaten hela dagen och de vill inte baxa tillbaka den till uppställnings platsen. Smidigare då att bussa folk. Inte som på Arlanda då den kan stå vid gaten typ hela dagen.


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

 

Snarare tvärtom, just pga att kärran skall vidare hyfsat fort inrikes i vissa fall så får det bli plattan så att man slipper putta bort den till inrikespiren

 

 

1 timme sedan, skrev leifen:

Arlandaplanet drar ofta en TOR till Chiang Mai, Phuket eller Hong Kong innan det ska i retur till Sverige. 

 

Jupps, inte många timmar dom står på backen när dom e hemmavid.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev L64:

 

Snarare tvärtom, just pga att kärran skall vidare hyfsat fort inrikes i vissa fall så får det bli plattan så att man slipper putta bort den till inrikespiren

 

 

 

Jupps, inte många timmar dom står på backen när dom e hemmavid.

 

När jag bytt i BKK mot Chang Mai.

Landa vi på terminal C, 

Checka ni på A1B. 

Buss till samma plan trappan upp. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag åker 8 ton smaskig lax med från Oslo

 

tglax.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev L64:

Idag åker 8 ton smaskig lax med från Oslo

 

tglax.jpg

Anar att du gillar fisk, 8 ton lär ju räcka ett tag ;)

Går det som handbagage eller incheckat ???

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Anar att du gillar fisk, 8 ton lär ju räcka ett tag ;)

Går det som handbagage eller incheckat ???

 

hehe, det fick bli incheckat!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev L64:

 

hehe, det fick bli incheckat!

Jo, det blir enklast så. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2016-08-24 at 12:54, skrev kitungmakmak:

Skrev kanske lite oklart, var det busstransfer på suvvan både vid ankomst och avgång.

Dom gillar ju att jobba på nätterna med byggen så då kanske Thai drabbas då avgången är 1:30 eller nåt ditåt och ankomsten är lite före 6:00 - möjligt att bygget drar på lite mer då för att inte störa passagerare under dagen.

Ingen buss när jag anlände i onsdags.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Ingen buss när jag anlände i onsdags.

Det verkar vara lite spridda skurar med buss eller inte. Jag får väl se när jag nu ids fara ner, jag ger mig fan på att jag får trava efter golgata-gången igen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Det verkar vara lite spridda skurar med buss eller inte. Jag får väl se när jag nu ids fara ner, jag ger mig fan på att jag får trava efter golgata-gången igen.

Det är ju rullband hela vägen.

Enda problemet fast det såg kul ut, var när bandet var fullt med kineser och de klev av och stannade direkt och försökte läsa skyltar. Blev som lite bowling när massan kom bakifrån :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev rolba:

Det är ju rullband hela vägen.

Enda problemet fast det såg kul ut, var när bandet var fullt med kineser och de klev av och stannade direkt och försökte läsa skyltar. Blev som lite bowling när massan kom bakifrån :-)

555, ja det är nog inte bästa stället att stanna på.

 

Sen den jäkla högtalaren som säger att nu tar det slut... Kan ju vara bra om man är totalt borta i skallen men efter några såna så gillar jag dom inte längre.

 

Men jag går ju även om jag är på ett rullband så att säga - går bara lite fortare då. Men kinesbowling skulle jag vilja se... :)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Efraim Barkbit
On 19 augusti 2016 at 04:18, skrev Mankan:

Jasså vad är det som tyder på det? Å andra sidan lär väl servicen miska generellt i så fall oavsätt när man köpte biljetten eller?

Ursäkta det sena svaret.

min tanke här var att cathay's vinst minskade med 82% senaste bokslut, samt att dom har dragit ner på servicen.

Singapore gör fortfarande hyggligt men har det svårare att hitta lönsamhet

Thai har det jobbigt pga stor konkurrens från bägge håll samt att dom verkar inte ha kopplat greppet om en slimmad flygflotta (köper både Boeing o Bussen) kanske inte det smartaste när man söker lönsamhet.

Garuda verkar ha skickat sina planer att bli bäst i Asien ut genom fönstret. Osv osv

Araberna som någon annan nämnde gör det bra, men talar du med folk som åkt med dom länge, typ 10 år e mer så har servicen blivit sämre med tid där också, skicka in ett helvetes bra underhållningssystem så glömmer dom resten.

man ska väl säga att detta är mina 2 cent och ja åker som oftas längst bak

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
12 minuter sedan, skrev Rogigoal:

Tg 961 blev kvar på backen idag på arlanda,suck.

Varför??

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev B747:

Varför??

Trasig motor verkar det som,ny avgång imorgon 7.30.

Frugan måttligt road av en natt på hotell på arlanda o ingen svarar om hur det blir med flyget till udon hon nu missar,antar att hon får en ny biljett på suvann när hon kommer ner.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Rogigoal:

Trasig motor verkar det som,ny avgång imorgon 7.30.

Frugan måttligt road av en natt på hotell på arlanda o ingen svarar om hur det blir med flyget till udon hon nu missar,antar att hon får en ny biljett på suvann när hon kommer ner.

Tråkigt.Hoppas det ordnar sig till det bästa.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Rogigoal:

Tg 961 blev kvar på backen idag på arlanda,suck.

 

12 minuter sedan, skrev Rogigoal:

Trasig motor verkar det som,ny avgång imorgon 7.30.

Frugan måttligt road av en natt på hotell på arlanda o ingen svarar om hur det blir med flyget till udon hon nu missar,antar att hon får en ny biljett på suvann när hon kommer ner.

 

 

Hälsa Boddie han sitter/satt också på det planet

 

 

/Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Enis:

 

 

 

Hälsa Boddie han sitter/satt också på det planet

 

 

/Enis 

Hahaha,tur att man åker själv om en vecka då.

 

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Rogigoal:

Trasig motor verkar det som,ny avgång imorgon 7.30.

Frugan måttligt road av en natt på hotell på arlanda o ingen svarar om hur det blir med flyget till udon hon nu missar,antar att hon får en ny biljett på suvann när hon kommer ner.

 

Är det samma biljett ska det inte vara något problem, då blir hon ombokad i BKK. Är dom inte inköpta samtidigt eller med olika bolag kan det vara värre. Tänk på att anmäla detta så får ni tillbaka pengar både från kontokortet och hemförsäkringen.

 

Troligtvis tar dom och vänder planet som landar i morgon bitti och kör iväg med i väntan på reservdelar.

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

 

Är det samma biljett ska det inte vara något problem, då blir hon ombokad i BKK. Är dom inte inköpta samtidigt eller med olika bolag kan det vara värre. Tänk på att anmäla detta så får ni tillbaka pengar både från kontokortet och hemförsäkringen.

 

Troligtvis tar dom och vänder planet som landar i morgon bitti och kör iväg med i väntan på reservdelar.

 

Är samma biljett inköpt samtidigt fast udon är ju med thaismile,får väl se om dom tänker strula.

Såg just att åker dom 7.30 imorgon kommer dom till bkk efter sista flyget till udon så blir väl en natt på hotell där med.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Rogigoal:

Är samma biljett inköpt samtidigt fast udon är ju med thaismile,får väl se om dom tänker strula.

Såg just att åker dom 7.30 imorgon kommer dom till bkk efter sista flyget till udon så blir väl en natt på hotell där med.

Tråkigt. Men planet var väl närmast fullsatt. Många som får problem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...