Jump to content
IGNORERAD

Finnair - hur är de egentligen nuförtiden?


Drik

Recommended Posts

får även jag vara med vid ditt bord?

trotts att jag åker med finnarna denna gång?

5000 kr e ju ganska stor skillnad ( många sangsom blir det ju)

& magsår Gasolin!

Gött Nytt Trevligt att träffa Dig i Gävle???Same Same

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    68

  • Mankan

    34

  • pigge01

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

& magsår Gasolin!

Gött Nytt Trevligt att träffa Dig i Gävle???Same Same

japp vi sågs i Gävle när jag var uppe och hälsa på Kicken.

Gott slut själv och Gott NYTT !!

 

(ps, har ännu inte fått magsår av SangSom, men det blir allt oftare bara 2-3 flaskor per kväll ;-D  ds. )

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ALLTID minst 40 kg övervikt (jag själv, frugan har det dubbla i övervikt) med Kongo Kinshasa Airways, aldrig nå strul..det måste ju betyda att det är ett utav världens bästa flygbolag?? Säkerheten kan väl diskuteras. bara man får ta med övervikt utan att pröjsa extra så är det ju skitsamma :crazy::wink:

Nja det verkar ju dumt att strunta i säkerheten men blir det säkrare för att du betalar för övervikten?

 

:)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du så väl som FF är du ju ärlig och talar om att det är priset det handlar om ,ja kan du bara uppföra dig så får du gärna sitta vid samma bord

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

får även jag vara med vid ditt bord?

trotts att jag åker med finnarna denna gång?

5000 kr e ju ganska stor skillnad ( många sangsom blir det ju)

Klart du får

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det verkar ju dumt att strunta i säkerheten men blir det säkrare för att du betalar för övervikten?

 

:)

 

Ingen aning, jag betalar aldrig för någon övervikt när jag flyger med KKA :)

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnair...vad ska man säga...både mat, viss dryck, och bagage!!

 

Nä..tacka vet jag PIA, ( Pakistan airways ).

 

När man åkte ner första gången för snart 30 år sedan, började man med nattåget från mellansverige till Köpenhamn.

Färd till Karachi, med chicken rice. or.. chicken rice...Serverat med vatten från en tillbringare..

 

Efter att ha lämnat in passet, ( för förvaring ), i passkontrollen, blev man förd av beväpnad personal, till ett hotell i mellan 12 till 18 timmar, (om allt gick bra...ibland ett par dagar...)

 

Sen bar det vidare till sydostasien, och vid ankomsten var det även en del som fick sitt bagage...

Allt detta för enbart 5995:-  !! (exlusive tåget) Detta är vad jag kallar en paketresa!!

 

Finnair...nä verkar för lyxigt för mig...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju jättebra att det finns flygbolag  som erbjuder gott om alkohol för de som prioriterar det, jag gör det inte/Stefantaby

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju jättebra att det finns flygbolag som erbjuder gott om alkohol för de som prioriterar det, jag gör det inte/Stefantaby
Alkoholfria flyg skulle vara bra

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Finnair har alltid funkat för mig! När jag flyttade hit så bokade jag en enkel med Finnair. GBG-Helsinki-Bangkok. Hade ju vissa funderingar på hur jag skulle

få med så mycket bagage som möjligt. Ringde Finnair i Helsinfors,förklarade att jag var på väg att flytta till Thailand och hade bokat en enkel-biljett med dem.

En mycket trevlig finska gav mig ett mobilnummer till en lastmästare på Landvetter.(är inte säker på om hans titel var lastmästare)

Ringde upp honom...förklarade samma sak. Döm om min förvåning. Klart vi hjälper dig...hur många kg extra vill du ta med dig?

Visste inte vad jag skulle dra till med. Chansade på 50-60 kg. Ok,sa han,då lägger jag in max 80kg i vår data på din biljett från GBG.

Kom till Landvetter med 4 tunga resväskor,checkade in allt utan problem...bara leenden från personalen.

 

Stort tack till Finnar från mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Tyvärr sam sip sam, den utvecklingen kommer Du se hos andra bolag också i snar framtid. Tycker Finnair är duktig

att ligga i framkant i ändringar, jämfört med en annan nordisk bolag som ännu lever i -80 talets Janne anda, med busines

resenärer i fokus. Få se hur det går för dem när det är dags att förnya flottan?

Thai kommer inte följa det så länge den ägs av Thailändska staten.

 

 

Finnarnas bagage policy Ett kolli a 23KG +xtra 23kg för fast pris är en kopia av SAS lovordade system!

Jag tycker det är suveränt att helt enligt reglerna kunna köpa till xtra bagage för ok pengar istället för andra bolags jävla maffia priser på övervikt Thai, China mm. mm!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr sam sip sam, den utvecklingen kommer Du se hos andra bolag också i snar framtid. Tycker Finnair är duktig

att ligga i framkant i ändringar, jämfört med en annan nordisk bolag som ännu lever i -80 talets Janne anda, med busines

resenärer i fokus. Få se hur det går för dem när det är dags att förnya flottan?

Thai kommer inte följa det så länge den ägs av Thailändska staten.

 

 

Finnarnas bagage policy Ett kolli a 23KG +xtra 23kg för fast pris är en kopia av SAS lovordade system!

Jag tycker det är suveränt att helt enligt reglerna kunna köpa till xtra bagage för ok pengar istället för andra bolags jävla maffia priser på övervikt Thai, China mm. mm!

Ja du ser SAS kom på ngt bra ,ja fast bättre om det varit per 23 kg ,så man kunde ha typ 46 kg i 3 väskor ,fast jag får ju ha 40 kg utan avgift på thai så jag klagar inte

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

gott nytt år på er alla har rest med många olika bolag tull Thailand även med finnair  och för min del har det varit helt ok men nu när man har småungar så är det nog thai som gäller då man slipper byta oftast lite dyrare men det kan det va värt för att att slippa mellanlanda  med 3 ungar

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag flög Thai Manila - Bangkok och det fans 3 olika rätter att välja på.

Och fri drick under hela resan!!

Det är service!

I ekonomi klass!

Hälsar pigge01

 

 

Fly med fri dricka är skönt att slippa när fyllisarna bokat fönsterplats och ska ut och pissa och hämta mer "gratis dricka"hela jävla resan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Klart att det är bakomliggande ,dom flyger inte direkt arn-bkk dålig service ,trångt mellan sätesraderna ,bokar man plats med dom är det inte säkert att man får den ,har hänt flera jag känner osv listan kan göras lång , ja så rent ut sagt ett skitbolag , så det bolaget får ni snåljåpar ha för er själva

 

 

Platserna vi bokade med Thai fick vi inte på väg ner, hemvägen vet vi inte ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Platserna vi bokade med Thai fick vi inte på väg ner, hemvägen vet vi inte ännu.

Ja det var tråkigt, aldrig hänt mig på ca 25 resor men ngn ska väl vara den förste

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Fly med fri dricka är skönt att slippa när fyllisarna bokat fönsterplats och ska ut och pissa och hämta mer "gratis dricka"hela jävla resan!

Bara be dom hålla käften och ge fan i att släppa ut dom ,men är nog alkoholfritt på dom flesta bolag snart

och tycker thai har blivit rätt hårda på att inte servera fyllskallar längre

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara be dom hålla käften och ge fan i att släppa ut dom ,men är nog alkoholfritt på dom flesta bolag snart

och tycker thai har blivit rätt hårda på att inte servera fyllskallar längre

Det har dom varit länge

På Skandinavien flygen.

Kan du sköta dig så får du ganska mycket.

Annars inget.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har dom varit länge

På Skandinavien flygen.

Kan du sköta dig så får du ganska mycket.

Annars inget.

Hälsar pigge01

Jag sköter mig tydligen för jag har aldrig blivit nekad en gång beställde jag in bara för att jävlas med en kaxig medelålders svensk kommunistkärring som satt bakom mig och bar sig åt som ett svin mot personalen, hon blev ju nekad förstås  , personalen var nog med på noterna för dom fråga högt och tydligt hur mkt vodka jag ville ha i glaset  he he och ett bevis till att jag sköter mig ärju när dom parkerar vagnen bredvid mig nästan för natten , titta dom har en läsk också ifall Lemoni skulle vara ombord

post-5585-0-54015300-1357038891_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

titta dom har en läsk också ifall Lemoni skulle vara ombord
Det är en medveten val att inte dricka, har Du problem med det kanske? Ena stunden skriver Du att inte dricker sprit på flyget, andra gången gör Du det. Är det position av månen, eller riktning av vinden som gäller för Dig?
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en medveten val att inte dricka, har Du problem med det kanske? Ena stunden skriver Du att inte dricker sprit på flyget, andra gången gör Du det. Är det position av månen, eller riktning av vinden som gäller för Dig?

Jag dricker väldigt sparsamt med alkohol på flyget ibland inget alls ibland ett glas vin till maten portvin till osten kanske en avek till kaffet

nej jag har inga problem med det , men ser till att vara nykter och utsövd när jag landar så man startar semestern utvilad ,man vill ju inte förlora tid på ledigheten

sist starta jag med lite juice den var serverad innan jag ens hade hunnit sätta mig och inte tog jag någon avec till kaffet men ett glas vin till mat blev det

post-5585-0-52246500-1357040900_thumb.jp

post-5585-0-12703200-1357040972_thumb.jp

post-5585-0-35105300-1357040985_thumb.jp

post-5585-0-46374600-1357041010_thumb.jp

post-5585-0-35446300-1357041156_thumb.jp

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vet inte men får man inte extra kraftigt bakis om man flyger i fyllan? Man är sliten enbart av flyget/jelag, kan tänka mig huvudvärk till det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...