Jump to content
IGNORERAD

Finnair - hur är de egentligen nuförtiden?


Drik

Recommended Posts

Oregistrerad

Vilka extra avgifter? Finns inga extra avgifter, vill man köpa frivilligt så är det upp till var o en. Platsen är säkrat i planen när man betalar biljetten. Icke alkoholhaltiga drycker är gratis,

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    68

  • Mankan

    34

  • pigge01

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De har klart prisvärda kampanjer varje år två till fyra gånger per år, man kan anmäla sig i deras lista så får man

erbjudanden innan den blir offentlig. Men nyss tyckte Du att priset skiter Du i? Man ska vara konsekvent

 

 

Vilka extra avgifter? Finns inga extra avgifter, vill man köpa frivilligt så är det upp till var o en. Platsen är säkrat i planen när man betalar biljetten. Icke alkoholhaltiga drycker är gratis,

extra för golfbagen, extra för att boka de platser jag vill ha. extra för det jag vill dricka.

 

Många bäckar små blir till en stor å

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
extra för golfbagen, extra för att boka de platser jag vill ha. extra för det jag vill dricka.

 

Många bäckar små blir till en stor å

Jag har aldrig behövt betala för platsen, inte drickat heller, golf är bara .. många gubbar runt ett hål.

Link to comment
Dela på andra sajter

För min del så åker jag gärna kungligt men stannar också så länge jag har möjlighet till. Jag ser ingen anledning att åka hem samma dag bara för att jag åker bra med Thai

 

Det tror jag säkert. Men utan att du behöver ta åt dig så låter det som om flygresan är det störta ögonblicket på hela semestern.

Var bor man sen? på ett 250 baht snikhotell i Pattaya. Men man fick ju åka kungligt till Thailand. det är ju viktigt?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte men får man inte extra kraftigt bakis om man flyger i fyllan? Man är sliten enbart av flyget/jelag, kan tänka mig huvudvärk till det.

Dat är väl olika från person till person.

Thais premien ekonomi är klart prisvärt.

Har då hämtat vad jag vill dricka i minibaren åvanför trappan.

Självservering,!

I apklassen är det annat som gäller.

Hälsar pigge01

Pigge

Vi fick sitt en trappa upp senast

Plats 16K för min del blev det.

Är det PE?

Tg961

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge

Vi fick sitt en trappa upp senast

Plats 16K för min del blev det.

Är det PE?

Tg961

Ja

Lamai64s plats

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge

Vi fick sitt en trappa upp senast

Plats 16K för min del blev det.

Är det PE?

Tg961

Ja

Lamai64s plats

Hälsar pigge01

Ok

Tack för informationen

Det får bli framtidens melodi

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror jag säkert. Men utan att du behöver ta åt dig så låter det som om flygresan är det störta ögonblicket på hela semestern. Var bor man sen? på ett 250 baht snikhotell i Pattaya. Men man fick ju åka kungligt till Thailand. det är ju viktigt?
Brukar boka så billigt jag hittar med överkomliga restider, åker från Landvetter så direkt finns ej... Skiter fullständigt i om spriten kostar pengar på planet, hur sköna stolarna är osv. Det handlar ju bara om 2x10 timmar ändå. Lägger hellre än pengarna på bra hotell, framför allt i Bangkok då jag spenderar en hel del tid vid pool, lounge och rum. Har flugit SAS, Finnair, Thai, Luft Hansa och Air France och kan flyga med dem alla igen utan problem om pris mm är "rätt"
Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror jag säkert. Men utan att du behöver ta åt dig så låter det som om flygresan är det störta ögonblicket på hela semestern.

Var bor man sen? på ett 250 baht snikhotell i Pattaya. Men man fick ju åka kungligt till Thailand. det är ju viktigt?

Vilka är det du beskriver? Vem är det som gör så?

 

För mig är dock resan österut ganska trevlig. Sitter bra i Thai Premium äter och dricker gott så det blir en del av semesterupplevelsen. Det var det inte när jag flög med Finnair kan jag säga.

 

Men visst jag lägger några tusen till för att få den trevliga resan och det är väl upp till var och en. Men jag behöver inte bo på något 250 Baths hotel för det.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja

Lamai64s plats

Hälsar pigge01

Ja som trodde det var 19k :)

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

:y2:

Vilka är det du beskriver? Vem är det som gör så?

 

För mig är dock resan österut ganska trevlig. Sitter bra i Thai Premium äter och dricker gott så det blir en del av semesterupplevelsen. Det var det inte när jag flög med Finnair kan jag säga.

 

Men visst jag lägger några tusen till för att få den trevliga resan och det är väl upp till var och en. Men jag behöver inte bo på något 250 Baths hotel för det.

 

Här behövs tydligen ironiskylt.

Många som skriver ger intryck av att det mycket väl skulle kunna vara så. Hur det sen är i verkligheten vet bara var och en själv.

Hur var din semester för övrigt föressten.

Jag vet nog vid det här laget ganska ingående hur din flygresa var? :y2:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

16K var vid nödutgången.
Vet har suttit på den på nyaste planet HS-TGG!

Den resan jag

Överraska lamai64 han hade plats 14k den resan.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har ringt Finnair och frågat så slipper ni diskutera,Finnair svara att Finnair är några pinnar bättre, :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade

 

Är du flygrädd? Då läser du förmodligen det här: världens säkraste flygbolag är bland andra Finnair och Qantas. Även lågprisbolaget Ryanair får högt säkerhetsbetyg, enligt Jet Airlines Crash data Evaluation Centre.
 
Undersökningsföretaget Jet Airlines Crash data Evaluation Centre (Jacdec) listar flygkrascher med kommersiell passagerartrafik världen runt.

Tittar man på denna statistik ser topplistan över världens säkraste flygbolag ut så här:

 
  1. Finnair (Finland).
  2. All Nippon Airways (Japan).
  3. Qantas (Australien).
  4. Cathay Pacific (Hong Kong).
  5. Emirates (Dubai).
  6. Eva Air (Taiwan)
 
Även lågprisbolagen Virgin Atlantic, EasyJet och Ryanair får högt betyg på sin säkerhet, enligt Jacdec.
 
Världens dystraste olycksstatistik har China Airlines, Air India, Egyptair och Turkish Airlines.
 
 
 
Det här hittade jag när jag googlade på flygsäkerhet. Det kommer från tidningen Vagabond och är från 2009.
 
Man kanske ska ställa sig frågan om flygsäkerheten är viktig  eller om en "gratis" öl och en tum benutrymme är viktigare.
 
MVH
Nutteman
 

 

 
Från ATRA.aero
HOLISTIC SAFETY RATING 2012
Published on 06/12/2012
From a dataset of the 92 most important airlines in term of financial revenues, the top ten airlines 2012 (2010 data) from the holistic safety profiles are...

From a dataset of the 92 most important airlines in term of financial revenues, the top ten airlines 2012 (2010 data) from the holistic safety profiles are (by alphabetic order):

Air Canada

Air France-KLM

AMR Corporation (American Airlines and American Eagles)

Delta Airlines

International Airlines Group (British Airways)

Lufthansa

Qantas 

Southwest Airlines 

United-Continental Holdings

US Airways

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tar oftast tåget till Arlanda, såfort som avgångstiderna stämmer. Är man ute ett par månader i förväg är det så gott som gratis. Bokar man ett bord med tre platser sitter hela familjen som kungar. Behöver inte fundera över pitch där inte. PE släng sig i vägen. Servicen är dock helkass och maten fördjävlig. Inget snack om en eller två bagage dock.

 

Nu åker vi för det mesta på sommaren när vädret är bra, på vintern vågar man inte. Vi ser även till att man har back-up om det vill krångla med avgångarna.

Vad är det för service du saknar ?

Inget större fel på maten tycker jag ,är ju rätt mkt olika sorter så man blir ju mätt

Link to comment
Dela på andra sajter

De har klart prisvärda kampanjer varje år två till fyra gånger per år, man kan anmäla sig i deras lista så får man

erbjudanden innan den blir offentlig. Men nyss tyckte Du att priset skiter Du i? Man ska vara konsekvent

 

 

Vilka extra avgifter? Finns inga extra avgifter, vill man köpa frivilligt så är det upp till var o en. Platsen är säkrat i planen när man betalar biljetten. Icke alkoholhaltiga drycker är gratis,

Ja jag är konsekvent och åker bara direktflyg arn-bkk oavsett billigare eller dyrare spelar ingen roll

 

misstä'nker att så snål som du är står du nog hela vägen bara du sparar in  500 kr

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

:y2:

 

Här behövs tydligen ironiskylt.

Många som skriver ger intryck av att det mycket väl skulle kunna vara så. Hur det sen är i verkligheten vet bara var och en själv.

Hur var din semester för övrigt föressten.

Jag vet nog vid det här laget ganska ingående hur din flygresa var? :y2:

Ja fjolårets semester var väl bra förutom ca två veckor på Fillippinerna han jag med ca 25 golfrundor och en del öldirickande. Med andra ord en drömsemester. Årets semester har inte börjat ännu men snart. :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig behövt betala för platsen, inte drickat heller, golf är bara .. många gubbar runt ett hål.

Spelar väl inte så stor roll vad du betalt för eller inte. Om jag skall resa med Finnarna blir det massa extra avgifter som till kommer.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig!

Det finnes flera bättre flygbolag så att flyga med, finnar och ryssar är uteslutet.

Arab bolagen är mycket Battre

Sedan finnes Singapore som alltid är på topp i service ombord.

Halsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror jag säkert. Men utan att du behöver ta åt dig så låter det som om flygresan är det störta ögonblicket på hela semestern.

Var bor man sen? på ett 250 baht snikhotell i Pattaya. Men man fick ju åka kungligt till Thailand. det är ju viktigt?

Ja jag brukar bo på detta snikhotell eller så hyr jag ngt snikcondo

det duger åt mig, det duger åt kungliga  Mankan också brukar stöta på han där när han kommer hem efter sina golfrundor

 

http://maxxcentral.com/html/vip_suites.html

 

Länk till mera snik jag brukar bo på 3-7 :an har jag bott på

http://www.viewtalay.se/

post-5585-0-79603700-1357064096_thumb.jp

post-5585-0-39411400-1357064181_thumb.jp

post-5585-0-71663100-1357064202_thumb.jp

post-5585-0-01076000-1357064229_thumb.jp

post-5585-0-68192300-1357064255_thumb.jp

post-5585-0-75756900-1357064283_thumb.jp

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig!

Det finnes flera bättre flygbolag så att flyga med, finnar och ryssar är uteslutet.

Arab bolagen är mycket Battre

Sedan finnes Singapore som alltid är på topp i service ombord.

Halsar pigge01

 

Ryssar....de är riktigt bra nu för tiden, skaffa lite erfarenhet före du yttrar dig!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller bara om Du reserverar en viss plats, annars tilldelas sittplats vid in check som vanligt. Kan check in online 36 timmar innan lyftet.

Men om det inte passar kan man alltid flyga SAS, eller Quatar med 10 timmars byte i Doha.

Jag hade bara 2 timmars väntan i Doha,konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryssar....de är riktigt bra nu för tiden, skaffa lite erfarenhet före du yttrar dig!

Det är andra orsaker som styr mig i detta fall.

Vill inte gynna dem, så enkelt är det.

Lika med SAS men ibland så får det duga med SAS.

Dom flyger direkt och det väger tungt.

Det passar inte mig.

Vi är olika och tänker, handlar olika.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...