Jump to content
IGNORERAD

Finnair - hur är de egentligen nuförtiden?


Drik

Recommended Posts

Om du läser vidare längre ner på sidan du länkade angående Bagage till USA Canada sår föjlande.

Vad då, skulle inte vi till Bangkok, Kan upplysa att man behöver inte åka via USA eller Canada med Finnair för att komma till Thailand, inte konstigt att du tycker att Finnair inte är bra.

Ändrades av Lemoni
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    68

  • Mankan

    34

  • pigge01

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad då, skulle inte vi till Bangkok, Kan upplysa att man behöver inte åka via USA eller Canada med Finnair för att komma till Thailand, inte konstigt att du tycker att Finnair inte är bra.

 Men snälla människa det var ju du som länkade en bild på Bagage reglerna till och från USA/Canada och sa att Golfbag inte var tillåtet

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du läser vidare längre ner på sidan du länkade angående Bagage till USA Canada sår föjlande.

Vad då, skulle inte vi till Bangkok, Kan upplysa att man behöver inte åka via USA eller Canada med Finnair för att komma till Thailand, inte konstigt att du tycker att Finnair inte är bra.

Ja va fan länkar du inte dit då

Kan upplysa att man behöver inte åka via helsinki för att flyga till bkk

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det Knasen? :crazy:

Nix, han var kvar nere i Pattis när jag flög hem.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

det var ju du som länkade en bild på Bagage reglerna till och från USA/Canada och sa att Golfbag inte var tillåtet
Jag har inte sagt att Golfbäck är inte tillåtet, bilden som jag bifogade gäller alla rutter på Thai, sen om vissa rutter har speciella villkor är bara extra. Sen när flyger Thai ARN-USA eller ARN-Canada?  Man ska ju jämföra lika rutter! Eller om jag skriver så här, jobbar man på Finnair får man ta 100 kg bagage med sig (det är faktiskt sant) Speciella regelr hittar man alltid.
Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet vad jag grundar min fakta på och känner många som har samma upfattning som mig.

 

 

Nej, bara jag har rätt, alla andra som inte tycker likadant som jag, har fel.

 

Har de det från BKK också, till överkomligt pris?

 

Beror på, ibland får man en bra byte, ibland inte. Vad jag sökt, får man en lång väntetid antingen på ditresan eller hemresan. Klart om man betalar 15 000 - 20 000 får man bättre tider. (rest bara en gång, undviker p.g.a trist flygplats + lång väntetid) Man är fattig så måste skaffa billiga biljetter.

Jag har rest 4-5 ggr med Qatar till Bkk och alltid fått 2 timmars stopover i Doha. Allt kan man ju se när man bokar via nätet. Kolla Destination,se. Där ser du allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ni orkar ? Dag efter dag och nu är det nyårsafton och likt förbaskat ältar ni på.

Ta en hutt och släpp loss för tusan i stället !

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har rest 4-5 ggr med Qatar till Bkk och alltid fått 2 timmars stopover i Doha. Allt kan man ju se när man bokar via nätet. Kolla Destination,se. Där ser du allt.

 

 

Qatar är toppen! Där behöver jag inte smuggla med egen sprit. Har också bara haft 2 timmars stopp och betalat mellan 4800-5300 kr per resa. Qatar alla gånger före Finnair och  Thai om jag får välja.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte sagt att Golfbäck är inte tillåtet, bilden som jag bifogade gäller alla rutter på Thai, sen om vissa rutter har speciella villkor är bara extra. Sen när flyger Thai ARN-USA eller ARN-Canada?  Man ska ju jämföra lika rutter! Eller om jag skriver så här, jobbar man på Finnair får man ta 100 kg bagage med sig (det är faktiskt sant) Speciella regelr hittar man alltid.

Du har sagt att man måste betala extra för golfbag oavsett om du håller dig inom vikten på det bagage du skall checka in. Ellerhur?

 

Återigen var det du som blandade in USA och Canada genom att posta en bild som förklarar villkoren för dessa resor. Det var därför jag svarade på det

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte sagt att Golfbäck är inte tillåtet, bilden som jag bifogade gäller alla rutter på Thai, sen om vissa rutter har speciella villkor är bara extra. Sen när flyger Thai ARN-USA eller ARN-Canada?  Man ska ju jämföra lika rutter! Eller om jag skriver så här, jobbar man på Finnair får man ta 100 kg bagage med sig (det är faktiskt sant) Speciella regelr hittar man alltid.

När det gäller golfbag gäller det även till BKK

 

Dock gäller väl inte de reglerna du postade om USA till Bangkok

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag får känslan att i tråden handlar det inte om att Finnair är en dålig flygbolag, utan nåt bakomliggande.

Men som sagt, på över 7 miljon passagerare finns alltid även missnöjda kunder, liksom såna som gnäller bara

för gnällandets skull. Och nej jag syftar inte "expertrådet" på MPR Skit samma, jag kommer flyga med den som

har bästa erbjudandet, som passar på mitt tidschema o plånbok Gott nytt år Heja Finnair o Finalnd.

Klart att det är bakomliggande ,dom flyger inte direkt arn-bkk dålig service ,trångt mellan sätesraderna ,bokar man plats med dom är det inte säkert att man får den ,har hänt flera jag känner osv listan kan göras lång , ja så rent ut sagt ett skitbolag , så det bolaget får ni snåljåpar ha för er själva

Link to comment
Dela på andra sajter

rent ut sagt ett skitbolag , så det bolaget får ni snåljåpar ha för er själva

Ingen har missat din åsikt, tror att Du har framfört det tydlig, men Ditt sätt att argumentera har visat att man ska INTE lägga nån vikt på dina åsikter.

Det blir inte skitbolag bara för att Du med dina  polare tycker det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu avslutar vi denna tråd!!

Lemoni förlorade på teknisk knock out.

Att hålla på allt som innebär finskt är inte PK

Heja Sverige

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen har missat din åsikt, tror att Du har framfört det tydlig, men Ditt sätt att argumentera har visat att man ska INTE lägga nån vikt på dina åsikter.

Det blir inte skitbolag bara för att Du med dina  polare tycker det.

 

Jag är i alla fall ärlig till skillnad mot dig som kommer med fel uppgifter och blandar ihop begreppen

ja jag tycker att det är ett skitbolag  får jag tycka det ????

Link to comment
Dela på andra sajter

När FF åkte med Finnair, så var det dom billigaste biljetter vi kunde finna på nätet..

Dom var i alla fall 5000 kr billigare än vad Thai kunde, erbjuda..

Servicen var helt okey, man fick dricka öl o vin hur mycket man orkade..

Ville man ha en Whiskey kostade den 3euro, men annars brukar inte FF Klaga så mycket..

Bara man kommer dit man bokat, + att bagaget kommer med..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

När FF åkte med Finnair, så var det dom billigaste biljetter vi kunde finna på nätet..

Dom var i alla fall 5000 kr billigare än vad Thai kunde, erbjuda..

Servicen var helt okey, man fick dricka öl o vin hur mycket man orkade..

Ville man ha en Whiskey kostade den 3euro, men annars brukar inte FF Klaga så mycket..

Bara man kommer dit man bokat, + att bagaget kommer med..

 

FF

Bra du är ärlig och talar om att det är pengar det handlar om , men snåljåparna kommer med en massa andra jävla bortförklaringar när priset kanske skiljer 500 kr ibland , men det är kul att se när thai kör kampanj då duger det ha ha sicka pellejönsar

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte varit nere i räkning ens.

Du har varit utslagen sedan första inlägget du gjorde i den här tråden ha ha

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Och vem fan är FF ? Har du inget riktigt namn?

 Klart att FF har ett riktigt namn FinnFan, men tycker att förkortningen låter bättre..

 

FF 

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

snåljåparna kommer med en massa andra jävla bortförklaringar
Men vem är det som har klagat mest om priserena? Läs igenom dina inlägg, måste betala för platsreservation, dricka mm. 5555  Ser att Du är moderator, eller kanske vill bli?
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...