Jump to content
IGNORERAD

Finnair - hur är de egentligen nuförtiden?


Drik

Recommended Posts

Vad? Är det på forumet man hittar sanningens källa, Du pigge1, om Du hänvisar till listor / undersökningar, länka till dom

annars är det bara onödigt tjafs som bildas i skrivarens hjärna.

 

tar inte personligt ang FInnair men det tar jag väldigt personligt när man påstår att jag pratar goja. Som till exempel

sam sip sam skrev att allt är lögn vad jag skriver. Allt som jag skriver om FInnair kan lätt kollas på deras hemsida,

och på svenska till o med.

Ja vore bra om du kollade andras hemsidor innan du börjar med din goja ,du ljög om både golfklubbor  och avstånden mellan sätena  på thai igår

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    68

  • Mankan

    34

  • pigge01

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Beror helt på vilket undersökning man tittar på. I din lista kommer de inte bland tio bästa, i min lista däremot blir de bland de tio bästa. Wau, det är väl en argument att välja flygbolaget. Hamnar i min priolista nr 68:e plats.

Här har du länkar

http://www.worldairlineawards.com/

 

http://www.dn.se/ekonomi/asien-och-mellanostern-har-basta-flygbolagen

som sagt thai vinner med hästlängder mot skitbolaget finnair

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vore bra om du kollade andras hemsidor innan du börjar med din goja ,du ljög om både golfklubbor  och avstånden mellan sätena  på thai igår

Om man tittar på Thais regler för pagage tror jag inte på att Golfback går under 158 cm runtom. Så vem ljuger? Kanske

han spelar enbart minigolf? Den andra har jag redan svarat med bild, säten är 32-34 tum Thai Baggage policy

post-7521-0-26963300-1356952340.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

som sagt thai vinner med hästlängder mot skitbolaget finnair
Ur nyheten: Bästa flygbolag i norra Europa blev Finnair, som även knep en 31:a plats på topplistan.
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man tittar på Thais regler för pagage tror jag inte på att Golfback går under 158 cm runtom. Så vem ljuger? Kanske

han spelar enbart minigolf? Den andra har jag redan svarat med bild, säten är 32-34 tum Thai Baggage policy

Inga promblem håller du dig bara inom viktbegränsningen inga problem

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga promblem håller du dig bara inom viktbegränsningen inga problem

Tyvärr går jag på det som villkoren säger, inte hur personalen tummar på regeln. Det är väl det som är officiella som ska vara utgångspunkt i jämförelsena.

Jag har fått med 28 kg utan övervikts avgift på finnair. Det är dock inte regeln utan en snäll tant som gav lite lina åt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

De va en som kom ner igår hit och hade åkt med Finnair och han sa aldrig mer... kass service, ölen slut och rent allmänt kasst.

 

Men det var säkert en engångshändelse.

 

 

 

 

Fler än jag som har åsikter

Link to comment
Dela på andra sajter

Noterar att både Finnair och Thai är rankade 4 i 2012 Skytrax, Dock har Finnair bara 3,5 stjärnor på långflygningar och 3 på korta i ekonomi klass. Thai har fyra rakt igenom i ekonomi klass. 

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Fler än jag som har åsikter

Men jag får känslan att i tråden handlar det inte om att Finnair är en dålig flygbolag, utan nåt bakomliggande.

Men som sagt, på över 7 miljon passagerare finns alltid även missnöjda kunder, liksom såna som gnäller bara

för gnällandets skull. Och nej jag syftar inte "expertrådet" på MPR Skit samma, jag kommer flyga med den som

har bästa erbjudandet, som passar på mitt tidschema o plånbok Gott nytt år Heja Finnair o Finalnd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer inte att flyga med Thai så fort jag upplever att totalprodukten inte är prisvärd för mig, har svårt att tänka mig att få uppleva det, men jag är beredd.

Jag har flugit med SAS, KLM, Lufthansa, Finnair till Thailand men bara en gång /bolag och det är ju inte några lågprisbolag precis så varför flyger jag inte med dessa bolag igen..?

Stefantaby

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda fördelen med thai från arn är ju endast att det är direkt. Åker hellre finnair om jag får ett kort byte i helsingfors. Brorsan och jag hade en flaska rom med oss ombord senast så det var bara gå bak o hämta soft drinks och blanda hejvilt. Bra säten för mina 183 cm. Blir nästan patetiskt när man lyfter thai till skyarna utan riktig grund. Hoppas på snar bättring hos thai!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad? Är det på forumet man hittar sanningens källa, Du pigge1, om Du hänvisar till listor / undersökningar, länka till dom

annars är det bara onödigt tjafs som bildas i skrivarens hjärna.

 

tar inte personligt ang FInnair men det tar jag väldigt personligt när man påstår att jag pratar goja. Som till exempel

sam sip sam skrev att allt är lögn vad jag skriver. Allt som jag skriver om FInnair kan lätt kollas på deras hemsida,

och på svenska till o med.

Du är lat och okunnig

Då du kräver att andra ska bevisa sanningar.

Vi har ingen skyldighet att länka allt vi skriver på nätet.

Jag är nere i Pattaya och ska snart ut i vimlet.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då du kräver att andra ska bevisa sanningar.
På ena stället säger Du att sanningen finns på forumet o i tidningar, sen när man ber att länka till s.k. fakta, säger Du att Ni inte är skyldig att länka till på nätet? Hoppas Du märker hur dumt det låter.

Skyldig o skyldig, man kan väl vara artig och saklig i sina påståenden.

 

Man trampar på tårna rejält om man ifrågasätter Thais kvalité  Egentligen är det skönt att man slipper vissa på samma flyg,  de som bojkottar Finnair

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda fördelen med thai från arn är ju endast att det är direkt. Åker hellre finnair om jag får ett kort byte i helsingfors. Brorsan och jag hade en flaska rom med oss ombord senast så det var bara gå bak o hämta soft drinks och blanda hejvilt. Bra säten för mina 183 cm. Blir nästan patetiskt när man lyfter thai till skyarna utan riktig grund. Hoppas på snar bättring hos thai!
En till Skitsnackare till mina grunder är riktiga för mig har ju åkt med skitbolaget Finnair så jag vet vad jag grundar min fakta på och känner många som har samma upfattning som mig ,ha ha ta med egen flaska ,ja bra att ni åker med finnair så man slipper fyllejiddret

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

På ena stället säger Du att sanningen finns på forumet o i tidningar, sen när man ber att länka till s.k. fakta, säger Du att Ni inte är skyldig att länka till på nätet? Hoppas Du märker hur dumt det låter.

Skyldig o skyldig, man kan väl vara artig och saklig i sina påståenden.

 

Man trampar på tårna rejält om man ifrågasätter Thais kvalité  Egentligen är det skönt att man slipper vissa på samma flyg,  de som bojkottar Finnair

Ja jag håller med gott att slippa snåljåparna som åker finnair med egen medhavd flaska

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller bara om Du reserverar en viss plats, annars tilldelas sittplats vid in check som vanligt. Kan check in online 36 timmar innan lyftet.

Men om det inte passar kan man alltid flyga SAS, eller Quatar med 10 timmars byte i Doha.

Stämmer inte riktigt. Qatar har många avgångar från Arlanda med bara två timmars stopover i Doha

Link to comment
Dela på andra sajter

33:an man måste ju ta till sig finska mentaliteten när man reser med Finnair. ;) Försökte med kniv i stöveln också men det gick inget vidare. (Obs, skojar bara!) Bakre delen av kabinen var dock halvfull medans vi var helfulla och trots detta störde vi nog ingen. Var nog värre i oktober när jag reste hem med Thai och träffade en lirare, som jobbar på Arlanda, som fyllde ner mig med GT. Till slut skrek en grå svenska: "

håll käften jävla äckeltorskar!" Då blev jag faktiskt lite sårad, så äcklig är jag ju inte!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

33:an man måste ju ta till sig finska mentaliteten när man reser med Finnair. ;) Försökte med kniv i stöveln också men det gick inget vidare. (Obs, skojar bara!) Bakre delen av kabinen var dock halvfull medans vi var helfulla och trots detta störde vi nog ingen. Var nog värre i oktober när jag reste hem med Thai och träffade en lirare, som jobbar på Arlanda, som fyllde ner mig med GT. Till slut skrek en grå svenska: "

håll käften jävla äckeltorskar!" Då blev jag faktiskt lite sårad, så äcklig är jag ju inte!

Ha ha du är för go

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

 Var nog värre i oktober när jag reste hem med Thai och träffade en lirare, som jobbar på Arlanda, som fyllde ner mig med GT.

 

Var det Knasen? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr går jag på det som villkoren säger, inte hur personalen tummar på regeln. Det är väl det som är officiella som ska vara utgångspunkt i jämförelsena.

Jag har fått med 28 kg utan övervikts avgift på finnair. Det är dock inte regeln utan en snäll tant som gav lite lina åt mig.

Men har du läst villkoren då. Om du läser vidare längre ner på sidan du länkade angående bagage till USA Canada står föjlande.

 

Golf Equipment (1 set of clubs)**

You may use one of your free baggage allowance piece for a golf set.  If in excess of your free baggage allowance, than 50 %of the excess baggage rate shall apply for one golf set: USD60 .

** One set of Golf equipment consists of maximum 14 clubs, 12 balls, one set of golf shoes.

Additional golf equipment after the first set will be charged at the normal excess baggage rate: USD119

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet vad jag grundar min fakta på och känner många som har samma upfattning som mig

jag vet vad jag grundar min fakta på och känner många som har samma upfattning som mig.

 

 

Nej, bara jag har rätt, alla andra som inte tycker likadant som jag, har fel.

 

Har de det från BKK också, till överkomligt pris?

 

Beror på, ibland får man en bra byte, ibland inte. Vad jag sökt, får man en lång väntetid antingen på ditresan eller hemresan. Klart om man betalar 15 000 - 20 000 får man bättre tider. (rest bara en gång, undviker p.g.a trist flygplats + lång väntetid) Man är fattig så måste skaffa billiga biljetter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...