Jump to content
IGNORERAD

Finnair - hur är de egentligen nuförtiden?


Drik

Recommended Posts

fan nu e man ju helt jäteskakis, hur kommer jag att klara mig?

-ingen bira. (ää jag ska ju ändå sova så det gör inget.)

-bara 1 kolli... ( jag tar nog bara med mig 10 kg ner som vanligt, Pod på NID vill ju ha lite NamDam levererat)

-dagflygning... (tur man har sömntabletter och ögonmask)

-32 tum till grannen framför... ( se ovan)

-en extra tum över röven ( bra då behöver jag inte banta innan jag åker)

 

-Jag ska nog bli en upplevelse rikare på att åka med finnarna. (skillnaden på biljettpris var ju bara ynka 5500 kr oxxå)

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    68

  • Mankan

    34

  • pigge01

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

fan nu e man ju helt jäteskakis, hur kommer jag att klara mig?

-ingen bira. (ää jag ska ju ändå sova så det gör inget.)

-bara 1 kolli... ( jag tar nog bara med mig 10 kg ner som vanligt, Pod på NID vill ju ha lite NamDam levererat)

-dagflygning... (tur man har sömntabletter och ögonmask)

-32 tum till grannen framför... ( se ovan)

-en extra tum över röven ( bra då behöver jag inte banta innan jag åker)

 

-Jag ska nog bli en upplevelse rikare på att åka med finnarna. (skillnaden på biljettpris var ju bara ynka 5500 kr oxxå)

Och tänk om ölet tar slut,innan du somnat :crazy::14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och tänk om ölet tar slut,innan du somnat :crazy::14:

se punkt 1

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte senast hem från Bangkok i december.Planen är moderna och tysta..Jag satt bra i sätet som hade tv med musik och filmer,men kändes jäkligt trångt att ta sig ut från fönsterplats.Servicen ok men inte mer.Maten i Finnair :skull:  har alltid varit som ett dåligt skämt.Vi fick i princip bara makaroner med lite tomatsås.

Vad jag tycker om Finnairs chef och styrelse skulle nog censureras kvickt om jag skrev det här,men det kanske inte hör hit.Det här med att finnarna är mer patriotiska öppet, det håller jag med om.I Sverige är det nästan fult att vara stolt över Sverige.Jämför tex med 17 maj i Norge och 6 december i Finland.

Gott nytt år till alla på MPR- från en finne i Helsingfors.   :party:  :drunk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Det var ju ett jakla gnallande och manga expert utlatande,havdar fortfarande man far vad man betalar for,vad fan forvantar ni er,om man valjer lokalbussen far man lokalbussen,pynta upp lite guld till business el. first class far ni det ni drommer om,man kan inte bade ha och ata kakan.

Halsningar

Chan2011(som har slutat att resa)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju ett jakla gnallande och manga expert utlatande,havdar fortfarande man far vad man betalar for,vad fan forvantar ni er,om man valjer lokalbussen far man lokalbussen,pynta upp lite guld till business el. first class far ni det ni drommer om,man kan inte bade ha och ata kakan.

Halsningar

Chan2011(som har slutat att resa)

Så jävla skönt med folk som inte lallar en massa goja :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

På nyårsdagen reser vi hem, ser fram emot Finnairs dagflight.

Gott Nytt År.

Vad ser du för fördel med en dagflight, jag tycker de är jobbiga!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förr gillade jag inte dagflighter tillbaka från Asien. Med tilltagande ålder (och vishet?) har jag upptäckt att jag kommer över jetlagen mycket lättare med dagflyget. Numera väljer jag därför det om möjlighet finns, dock så avgår de flesta flyg från Bangkok till norden strax efter midnatt.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att Ni upplever Finnairs plan trånga, enligt seatguru.com har Thai 17 tum i economy, Finnair 18 tum.

Jag har haft byte i Doha 10 tim, inte kul. Byte med Finnair i HEL 40 minuter, lagom att ta en cig o gå in i planet.

Jag flyger med den som ger bäst pris, sparar jag 1 000 SEK på 40 minuter tar jag tacksamt emot det.

(bara de inte tummar med säkerheten, som tack o lov ingen nordisk bolag gör, ännu iallafall)

Ni andra får gärna åka med kyrkobåt om Ni vill.

Få se hur snål man är när man börjar flyga med Norske.

Finn har 32" mellan stolarna.

Thai 34-33" enstaka med 32"

Och ett riktigt bra plan B747!!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ett riktigt bra plan B747!!
Vad är det som är bra med de planen som går ARN-BKK? Kanske om 10 år är de nya planen bra.

 

Övrigt undrar jag bara varför folk i stort tar t.e.x detta tråd så personligt? Finnair är ett flygbolag bland andra, funkar bra, nya plan, billiga biljetter, stor säkerhet!

Vad kan man kräva mer? I stort är de varken sämre eller bättre än konkurrenterna.

 

Platsreservation kostar 20 € bara om man vill reservera visst plats i förväg, ungefär som SJ eller Swebuss. (inte för att jämföra tjänster, utan bara praktiken med platsreservation)

Finnair blir inte dålig bara för att 33 tycker det. Sen om man känner att det inte passar en, är det fritt att välja annat bolag. Och sen leka martyr o upplysa att jag minsann aldrig kommer använda deras tjänster, är bara larva sig. De har 7,1 miljon passagerare per år så finns det alltid nån missnöjd kund å andra sidan kommer nya istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som är bra med de planen som går ARN-BKK? Kanske om 10 år är de nya planen bra.

 

Övrigt undrar jag bara varför folk i stort tar t.e.x detta tråd så personligt? Finnair är ett flygbolag bland andra, funkar bra, nya plan, billiga biljetter, stor säkerhet!

Vad kan man kräva mer? I stort är de varken sämre eller bättre än konkurrenterna.

 

Platsreservation kostar 20 € bara om man vill reservera visst plats i förväg, ungefär som SJ eller Swebuss. (inte för att jämföra tjänster, utan bara praktiken med platsreservation)

Finnair blir inte dålig bara för att 33 tycker det. Sen om man känner att det inte passar en, är det fritt att välja annat bolag. Och sen leka martyr o upplysa att jag minsann aldrig kommer använda deras tjänster, är bara larva sig. De har 7,1 miljon passagerare per år så finns det alltid nån missnöjd kund å andra sidan kommer nya istället.

Du kan komma med vad du vill.

Finnair är som SAS på den nedre delen av listan.

Dom är inte med bland dom 10 bästa bolagen!

Det är Thai! :)

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag flög Thai Manila - Bangkok och det fans 3 olika rätter att välja på.

Och fri drick under hela resan!!

Det är service!

I ekonomi klass!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är inte med bland dom 10 bästa bolagen!
Beror helt på vilket undersökning man tittar på. I din lista kommer de inte bland tio bästa, i min lista däremot blir de bland de tio bästa.
Och fri drick under hela resan!!
Wau, det är väl en argument att välja flygbolaget. Hamnar i min priolista nr 68:e plats.
Link to comment
Dela på andra sajter

Beror helt på vilket undersökning man tittar på. I din lista kommer de inte bland tio bästa, i min lista däremot blir de bland de tio bästa. Wau, det är väl en argument att välja flygbolaget. Hamnar i min priolista nr 68:e plats.

Vart hitta du de listorna, länk?

Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart hitta du de listorna, länk?

Sent by my flintaphone and Tapatalk

Om man läser vad jag skriver i inläggen: I din lista = Pigges lista, I min lista = Lemonis lista.

Måste man börja använda ståltråd? Jag syftade ju att lsitor kan man upprätta hur många man vill,

sen är  det "up to"  en o var att bedöma sanningen/verkligheten i dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart hitta du de listorna, länk?

Sent by my flintaphone and Tapatalk

Om man läser vad jag skriver i inläggen: I din lista = Pigges lista, I min lista = Lemonis lista.

Måste man börja använda ståltråd? Jag syftade ju att lsitor kan man upprätta hur många man vill,

sen är det "up to" en o var att bedöma sanningen/verkligheten i dem.

Ok, eftersom pigge syftade på verkliga listor så trodde jag du också gjorde så.

Men ok Thai kanske inte är nått toppbolag idag, samtidigt som Finnarna har sjunkit till samma nivå som typ Norwegian, vilket inte är nått dåligt lågprisbolag, snarare ett lyckat framgångskoncept. säkert en klok strategi av Finn.

Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

eftersom pigge syftade på verkliga listor
Han säger bara om listor, inte hänvisar till nån, så jag beaktar det som fantasilista.

 

Vill man överleva i dagen flyg konkurrens, måste man vara flexibel och kunna ändra riktningen snabbt.

Jag är hundra % säker att den utvecklingen kommer man märka i andra bolag också. Själv anser jag

att det går inte jämföra Finnair med Norskebolag alls. Norwegian är ett point to point bolag, Finnair

har en egen inmatnings nätverk som betjänar deras long haul.

 

Ofta hör man att flygmaten är så dålig o bla bla bla, sen när flygbolagen gör det till tillval mot betalning

blir det ett lurendrejeri av bolaget helt plötsligt. Personligen tycker jag att man sak betala för det man

vill ånjuta ombord. Inte bjuder SJ nån måltid heller, inte ens i 1. klass heller. Själv skulle jag klara mig utmärkt

med en rejäl macka o kaffe på frukosten mot en avgift på 50-80 SEK, för när maten serveras 2-3 timmar efter

lyftet, sover jag redan och blir väckt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart hitta du de listorna, länk?

Sent by my flintaphone and Tapatalk

u

Du får titta via Google eller på flygsider på mpr.

Sitter med ipaden och det är. Inte min favorit dator.

Firefox är över längesen safir.

Anser jag.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han säger bara om listor, inte hänvisar till nån, så jag beaktar det som fantasilista.

Vill man överleva i dagen flyg konkurrens, måste man vara flexibel och kunna ändra riktningen snabbt.

Jag är hundra % säker att den utvecklingen kommer man märka i andra bolag också. Själv anser jag

att det går inte jämföra Finnair med Norskebolag alls. Norwegian är ett point to point bolag, Finnair

har en egen inmatnings nätverk som betjänar deras long haul.

Ofta hör man att flygmaten är så dålig o bla bla bla, sen när flygbolagen gör det till tillval mot betalning

blir det ett lurendrejeri av bolaget helt plötsligt. Personligen tycker jag att man sak betala för det man

vill ånjuta ombord. Inte bjuder SJ nån måltid heller, inte ens i 1. klass heller. Själv skulle jag klara mig utmärkt

med en rejäl macka o kaffe på frukosten mot en avgift på 50-80 SEK, för när maten serveras 2-3 timmar efter

lyftet, sover jag redan och blir väckt.

:)

Du får ta och ge dig.

Följ med vad som skrivs i forumet och i tidningarna.

Innan du uttalar dig.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart hitta du de listorna, länk? Sent by my flintaphone and Tapatalku Du får titta via Google eller på flygsider på mpr. Sitter med ipaden och det är. Inte min favorit dator. Firefox är över längesen safir. Anser jag. Hälsar pigge01
Än hur jag googlar och söker hittar jag inga listor där Finn ligger i översta skiktet, typ topp10 och Thai i botten. Ps Lär dig ios så kommer du att gilla det !...perfekt för oss med ordblinhet! Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Än hur jag googlar och söker hittar jag inga listor där Finn ligger i översta skiktet, typ topp10 och Thai i botten.

Ps Lär dig ios så kommer du att gilla det !...perfekt för oss med ordblinhet!

Då får man nog gå en studiecirkel :)

För på padden är den dum.

Funkar nog bra i en dator.

Men men är man efter amigatiden Windows användare så tänker man annorlunda.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Än hur jag googlar och söker hittar jag inga listor där Finn ligger i översta skiktet, typ topp10 och Thai i botten. Ps Lär dig ios så kommer du att gilla det !...perfekt för oss med ordblinhet! Då får man nog gå en studiecirkel :) För på padden är den dum. Funkar nog bra i en dator. Men men är man efter amigatiden Windows användare så tänker man annorlunda. Hälsar pigge01
Utveckling is da shit ABC80->Vic20->C128 och sen rulla det på från botten med MS för att slutligen finna de fulländade användarvänliga kvalitets produkterna från Apple! Hoppas du också ser ljuset en dag ;) Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han säger bara om listor, inte hänvisar till nån, så jag beaktar det som fantasilista.

 

Vill man överleva i dagen flyg konkurrens, måste man vara flexibel och kunna ändra riktningen snabbt.

Jag är hundra % säker att den utvecklingen kommer man märka i andra bolag också. Själv anser jag

att det går inte jämföra Finnair med Norskebolag alls. Norwegian är ett point to point bolag, Finnair

har en egen inmatnings nätverk som betjänar deras long haul.

 

Ofta hör man att flygmaten är så dålig o bla bla bla, sen när flygbolagen gör det till tillval mot betalning

blir det ett lurendrejeri av bolaget helt plötsligt. Personligen tycker jag att man sak betala för det man

vill ånjuta ombord. Inte bjuder SJ nån måltid heller, inte ens i 1. klass heller. Själv skulle jag klara mig utmärkt

med en rejäl macka o kaffe på frukosten mot en avgift på 50-80 SEK, för när maten serveras 2-3 timmar efter

lyftet, sover jag redan och blir väckt.

Inte ta det så personligt nu det är ju bara ett flygbolag.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

:)

Du får ta och ge dig.

Följ med vad som skrivs i forumet och i tidningarna.

Innan du uttalar dig.

Hälsar pigge01

Vad? Är det på forumet man hittar sanningens källa, Du pigge1, om Du hänvisar till listor / undersökningar, länka till dom

annars är det bara onödigt tjafs som bildas i skrivarens hjärna.

 

tar inte personligt ang FInnair men det tar jag väldigt personligt när man påstår att jag pratar goja. Som till exempel

sam sip sam skrev att allt är lögn vad jag skriver. Allt som jag skriver om FInnair kan lätt kollas på deras hemsida,

och på svenska till o med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög med FinnAir 31/3-20/4 och jag blev inte imponerad. Enda som var bra egentligen var priset, 5700kr Stockholm-Helsingfors-Bangkok tur o retur. Benutrymmet var riktigt dåligt och jag fick en grym träsmak redan efter någon timma! Lite positivt var att vi hade ett tvåsitsigt säte och det gillar jag mer än tre eller fyrsitsigt. Dit flög vi på natten vilket jag tycker är överlägset dagflygningar, vilket vi gjorde från Bangkok, en pärs och prövning av tålamodet...

Maten och servicen var ingen höjdare precis. Dit var ok men hem var under all kritik. Vi fick mat en timma in på flighten sedan så fick vi vänta åtta timmar på nästa servering! De hade två rätter att välja på en thai och en pastarätt. Problemet var att vi satt längst bak och när de äntligen kom ner till oss så var en maträtt slut, så vi fick inte välja utan vi fick vad som var kvar. Lite dåligt tycker jag.

Andra måltiden var någon slag smörgås och den var hemsk...

Så matmässigt inget bra betyg för FinnAir.

Vet inte om besättningen hade en dålig dag eller om det var otur men har nog aldrig upplevt en mera skakig och gropig flygning. Ok för luftgropar och turbulens kanske får man räkna med när man flyger nära Himalaya men i klart och fint väder? Inflygningen till Helsingfors var en rysare! Trodde att vi skulle krascha och jämte oss satt tre thaitjejer och de var så sjuka och rädda att de spydde ikapp, inte så roligt.

Ska mycket till om vi väljer FinnAir igen!

Men herre GUD!

Tror du kaptenen kan välja flygväg hur som? Han blir givetvis dirigerad vart han ska flyga så luftgropar och sånt kan han inte påverka så mycket om han inte begär annan väg antar jag.

 

Maten..Se till att få ett säte längre fram om du måste ha valmöjlighet på maten. Dom kan ju inte ta ombord dubbla portioner så alla får välja.

 

Bara mackor på flyget? Ja det är väll regel på de kortare anknytningsflygen om det är det flyget du menar. SAS, KLM, osv.

Annars så har jag varit med om längre flyg med SAS där vi fick leva på några mackor. Till och med Aeroflot ger mat annars.

 

Men även jag har invändningar på Finnair...Jag blev påhoppad av en flygvärdinna då hon nästan slog in toa dörren för hon ansåg att jag rökte på toa. Jag har aldrig rökt ett bloss i hela mitt liv! Men om man ska ta upp enstaka obekvämligheter som hänt på div flyg så klarar inte många flygbolag kraven enligt mig. Jag anser att det finns trötta flygvärdinnor och dom tappar kontrollen efter att 20-100 passagerare klagar på skitsaker. Sedan går det ut över andra. Oproffesionellt.JA. Men mänskligt.

 

Ha en underbar Nyår! Skååååååål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...