Jump to content
IGNORERAD

Finnair - hur är de egentligen nuförtiden?


Drik

Recommended Posts

Sen är det Thai: Shared TV, Finnair: personal TV

 

Det där med "personal TV" på finnair är inget pluss, så snart jag hittade en film eller serie jag ville kolla

 

fanns den inte varken textad eller med tal på engelska, enbart finska och en massa andra språk.

 

Åkte 2004 med finnair och sa efteråt aldrig mer, men hadde hört mycket positivt och

 

tänkte ge dom en ny chans.

 

2012 sa jag igen aldrig mer, och nu blir det så

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    68

  • Mankan

    34

  • pigge01

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vi och fenarna är brödrafolk därför ska vi vara positiva till Finnair. Golfklubborna lämnar man kvar i Pattis så slipper man dra runt på dem. Bor man på samma guesthouse så kan de fixa med det.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket möjligt men jag har svårt att få ner golfklubborna i resväskan

Jahah, har alltid haft för mig att golfbäck får man betala extra på alla bolag! Kan Du upplysa vilken fraktar gratis?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick precis reda på att det kostar € 20 att boka plats på deras plan! Ingen jättesumma, men otroligt irriterande att det ska tillkomma kostnader för sådant som är gratis hos andra bolag och som är så svåra att kolla upp innan. För den som vill ha något alkoholhaltigt att dricka så kostar även detta pengar. Börjar bli lite Ryan air över Finn? Skillnaden är dock att med Ryan förväntar man sig dylika kostnader, inte av Finn.

Har sett flera här på forumet som varit missnöjda med Finn, får väl se vad man själv  tycker när man kommer hem.

Bra pris på biljetten dock, 4.400 kr / person i maj.

Det ingår alltid alkoholhaltiga drycker till maten. Sen om man vill supa på resan så kostar naturligtvis det extra men erbjuds.

Tycker över huvud taget att dom är prisvärda.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

I somras fick jag betala 40kr om jag kommer ihåg rätt för en 33 öl och var tvungen och betala med kort.

Kan dock tänka mig att åka med dom igen men till sommar skall vi prova Norveigian.

Bagaskilot räcker mer än väl dit.

Hemvägen är lite svårare och får väga ibland.

Det är ju nästan gratis med Chili och kläder jämfört med här.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

I somras fick jag betala 40kr för en 33 öl och var tvungen och betala med kort.

Kan dock tänka mig att åka med dom igen men till sommar skall vi prova Norveigian.

Norwegian är kanon. Åkte med dom till Barcelona i september. Och trots att allt kostar pengar. Så hade dom väl fungerande internet ombord gratis. Vilket uppväger mer än väl gratis sprit!

Sen att jag under resan fick utvisning av Nicholas för onödigt muckande var ju tråkigt. :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

I somras fick jag betala 40kr för en 33 öl och var tvungen och betala med kort.

Kan dock tänka mig att åka med dom igen men till sommar skall vi prova Norveigian.

Bagaskilot räcker mer än väl dit.

Hemvägen är lite svårare och får väga ibland.

Det är ju nästan gratis med Chili och kläder jämfört med här.

Ja vilket jävla krångel för en öl

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahah, har alltid haft för mig att golfbäck får man betala extra på alla bolag! Kan Du upplysa vilken fraktar gratis?

Då har du haft för dig fel. Så länge du håller dig inom dina tillåtna kg är det ju bara att checka in den hos Thai utan en extra krona

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Norwegian är kanon. Åkte med dom till Barcelona i september. Och trots att allt kostar pengar. Så hade dom väl fungerande internet ombord gratis. Vilket uppväger mer än väl gratis sprit!

Sen att jag under resan fick utvisning av Nicholas för onödigt muckande var ju tråkigt. :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Du hänger upp dig mkt på spriten ,den kan dom gott ta bort på alla flighter ,njae en liten avec till kaffet kan vara gott förstås

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har du haft för dig fel. Så länge du håller dig inom din tillåtna är det ju bara att checka in den hos Thai utan en extra krona

Ja den killen har inte haft många rätt idag ,bättre lycka i morgon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ingår alltid alkoholhaltiga drycker till maten. Sen om man vill supa på resan så kostar naturligtvis det extra men erbjuds.

Tycker över huvud taget att dom är prisvärda.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jag trodde man fick betala extra för GT konjak oavsett mat eller inte. Sedan trodde jag vin och öl var gratis även eftermaten men det kanske är sämre än så.

 

Det behöver ju inte betyda att man skall supa för att jag vill ha ett par GT och en konjak till kaffet på semestern.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ingår alltid alkoholhaltiga drycker till maten. Sen om man vill supa på resan så kostar naturligtvis det extra men erbjuds.

Tycker över huvud taget att dom är prisvärda.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jag trodde man fick betala extra för GT konjak oavsett mat eller inte. Sedan trodde jag vin och öl var gratis även eftermaten men det kanske är sämre än så.

 

Det behöver ju inte betyda att man skall supa för att jag vill ha ett par GT och en konjak till kaffet på semestern.

Naturligtvis så förstår jag dig om du vill ha en konjak. Men om man ser till total priset så är den konjaken förbannat dyr på andra bolag som inte tar betalt för den. Jag tar min personal på konferens till Los. Och det hade inte varit möjligt om finnair inte pressade priset istället för att konkurera med gratis sprit.

Möjligen Norwegian då. Men dom tar ju ännu mera betalt för allt.

Tycker nog att finnair hittat en ganska bra balans mellan pris och service!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis så förstår jag dig om du vill ha en konjak. Men om man ser till total priset så är den konjaken förbannat dyr på andra bolag som inte tar betalt för den. Jag tar min personal på konferens till Los. Och det hade inte varit möjligt om finnair inte pressade priset istället för att konkurera med gratis sprit.

Möjligen Norwegian då. Men dom tar ju ännu mera betalt för allt.

Tycker nog att finnair hittat en ganska bra balans mellan pris och service!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Du menar Pris och ingen service :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var det, Thai har 32-34 tum i längden, men som jag sett är det oftast bredden som kärvar. :crazy:

Ska det bli finnkampen här ?

Du är bara avundsjuk för SAS håller på att gå omkull.

Vilka kriterier, gratis sprit, taxfree. vad mera, lättare flygvärdinnor. Och 5 500-4 400 blir 1 100 SEK inte knappt tusing.

Avundsjuk? Varför skulle jag ha några som helst sådana personliga kopplingar till SAS som skulle göra mig avundsjuk på andra länders flygbolag? Jag tror det där är ett  typiskt finskt (och möjligtvis göteborskt ;o) drag.

De som inte tror mig kan ju testa att klaga på en Nokia inför en finne och sedan testa att klaga på en Ericsson (om någon fortfarande har en kvar) inför en svensk. Svensken kommer inte alls ta det så personligt som finnen gör!

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har flugit en gång med Finnair och priset var bra och servicen acceptabel, så jag var nöjd.

 

Kollade även Finnair inför min påsk-resa, men tyvärr har de bara dag-flygningar i båda riktningarna och det pallar jag bara inte. Blev Austrian Airlines med nattflygningarna i båda ritningarna för en femhundring mer i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den killen har inte haft många rätt idag ,bättre lycka i morgon
Upp till bevis, vad har jag haft fel? Allt har och kan kollas på Finnairs hemsida, istället för det eviga gråt för att betala för spriten. Lika bra att det tas bort helt, får mer gargo med o slipper fulla människor.
Jag tror det där är ett typiskt finskt (och möjligtvis Göteborskt ;o) drag.
Ska jag säga att det är väldigt svenskt att inte fatta ironi, elller sarkasm. Ha det bra, fick lite liv i MPR så det är inte tråkigt. Nu ska jag gå "gömma talgljus" resten av dagen. :thumbsup:
Link to comment
Dela på andra sajter

Upp till bevis, vad har jag haft fel? Allt har och kan kollas på Finnairs hemsida, istället för det eviga gråt för att betala för spriten. Lika bra att det tas bort helt, får mer gargo med o slipper fulla människor. Ska jag säga att det är väldigt svenskt att inte fatta ironi, elller sarkasm. Ha det bra, fick lite liv i MPR så det är inte tråkigt. Nu ska jag gå "gömma talgljus" resten av dagen. :thumbsup:
Bara att läsa igenom tråden så ser du alla fel du haft

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Upp till bevis, vad har jag haft fel? Allt har och kan kollas på Finnairs hemsida, istället för det eviga gråt för att betala för spriten. Lika bra att det tas bort helt, får mer gargo med o slipper fulla människor. Ska jag säga att det är väldigt svenskt att inte fatta ironi, elller sarkasm. Ha det bra, fick lite liv i MPR så det är inte tråkigt. Nu ska jag gå "gömma talgljus" resten av dagen. :thumbsup:

Haha...nej, finsk humor är ju inte världsledande direkt.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt med Finnair en gång och de var väldigt serviceminded och hjälpte mig trots att jag råkade missa planet i BKK. Inte många bolag som skulle ställt upp på en slarvig svensk på det viset.

 

När det gäller baggaget så är det IATA rekomendationerna som börjar slå igenom. I och med att det har varit så spretigt med vad olika bolag har tillåtit i baggaget så har bolagen klagat hos IATA och de har försökt att få igenom riktlinjer för att minska spretigheten.

Här har ni lite att studera i ämnet:

 

http://www.iata.org/whatwedo/passenger/baggage/Pages/check-bag.aspx

http://en.wikipedia.org/wiki/Hand_luggage

http://www.lan.com/en_us/sitio_personas/planifica_tu_vuelo/todo_sobre_equipaje/info_iata.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en till helfinsk mellis för 4euro. dessutom nekad att köpa när man har kommit mitt i halvfyllan....

Men för tysta barnfamiljer o dom som inte startar semestern för tidigt,,,,,,

 

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte rest med Finnair sedan slutet av 90-talet då den tidens MD-11 var riktigt trånga. Årets julresa blev med Finnair av olika skäl, man måste vara öppen för att ompröva sina beslut. Hitresan var utmärkt, inget att klaga på jämfört med andra flygbolags ekonomiklass. Tillräckligt med alkohol ingår, det är om man vill festa till det kostar extra. Dessutom 2 pc bagage, alltså 2 x 23 kg per person.Gissa om hustrun var lycklig. Förförra veckan lät jag beställa tjänsteresa om tre veckor med Finnair (Japan och Sydkorea) baserat på hitresans erfarenheter.På nyårsdagen reser vi hem, ser fram emot Finnairs dagflight.

Gott Nytt År.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha...nej, finsk humor är ju inte världsledande direkt.
Man skulle ju prata om Finnair, inte om mig eller finländare.
Link to comment
Dela på andra sajter

De va en som kom ner igår hit och hade åkt med Finnair och han sa aldrig mer... kass service, ölen slut och rent allmänt kasst.

 

Men det var säkert en engångshändelse.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller bara om Du reserverar en viss plats, annars tilldelas sittplats vid in check som vanligt. Kan check in online 36 timmar innan lyftet. Men om det inte passar kan man alltid flyga SAS, eller Quatar med 10 timmars byte i Doha.
Man behöver inte ha 10 timmar i Doha men det är ju upp till den som bokar biljetten... Med tanke på att Qatar ligger i samma prisklass med betydligt högre service och även bättre säten i A330 så kan man fundera på varför finnarna vill ha 20€ för att reservera sittplats. Tyvärr är Finnarna numera väldigt likt ett annat skandinaviskt flygbolag när det kommer till prissättning och service.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...