Jump to content
IGNORERAD

Finnair - hur är de egentligen nuförtiden?


Drik

Recommended Posts

Hej finnair ändrade vikterna på baggage tror det var för ca 5-6 mån sedan

Jag är skåning har åkt med finnair 6 ggr tur o retur Bangkok tycker de är väldigt bra.

Åker nu i Januari 17 pris 7389. väntetid 50 min i Helsingfors 1 tim 10 min hemresan

 

Har åkt med thai sas klm malev föredrar finnair

 

Tycker jag har ett ganska bra pris

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    68

  • Mankan

    34

  • pigge01

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad menar Du, det står i lagboken att högsta tillåten hastighet i Sverige är 110 km/h (skitsamma om det är annat, principen framgår) Är det dumheter också?

Det är SAS personal som gör check in in ARN och de är stenhårda på vikterna, Flera som har fått tömma sina väskor innan inlämning.

Väldigt underlig jämförelse :crazy:

 

Varför ska man inte få ha två väskor om man ändå håller sig inom den tillåta vikten?

 

Antagligen bara för att få tjäna extra pengar likt Ryan air.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mkt korkad jämförelse
Den åsikten får Du stå för, jag bjuder. Det som jag

syftar är att står villkoren tydlig i dokumenten eller på hemsidan kan man inte klaga. Nu framgår inte vad som blev så besvärligt av Kenneth´s beskriven fall.

Måste ha varit annat än för lite vikt. Men men, vill man gnälla finns det alltid anledning för det. Personligen har jag inte blivit dåligt bemött varken hos

SAS, Finnair, eller Thai. Ungefär samma service o komfort. Första gången jag åkte Thai var jag väldigt entusiastisk pga alla lovord över bolaget o deras

service, men konstaterde rätt snabbt att mer eller mindre "rosa tankar" bara för att det är en Thailändsk bolag, skiljer inte på nåt level jämfört med andra nämnda.

 

Varför ska man inte få ha två väskor om man ändå håller sig inom den tillåta vikten?

Kan finnas olika anledningar, kanske får man betala per hanterat väska (marktjänsten lejt ut) Utrymme, vad vet jag.

Annars hänvisar jag till ovansående ang jämförelsen, överenskomna villkor ska man hålla till, och man tecknar ett avtal

genom att köpa biljetten, så är det i verkliga livet. Sen kan vi diskutera hur mycket som helst om det är smidigt eller ej.

Tyvärr styrs inte Finnair´s policy ang väskor härifrån på MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker dom ska sänka priset med minst 1000kr för oss som bara reser med handbagage :thumbsup:

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Den åsikten får Du stå för, jag bjuder. Det som jag

syftar är att står villkoren tydlig i dokumenten eller på hemsidan kan man inte klaga. Nu framgår inte vad som blev så besvärligt av Kenneth´s beskriven fall.

Måste ha varit annat än för lite vikt. Men men, vill man gnälla finns det alltid anledning för det. Personligen har jag inte blivit dåligt bemött varken hos

SAS, Finnair, eller Thai. Ungefär samma service o komfort. Första gången jag åkte Thai var jag väldigt entusiastisk pga alla lovord över bolaget o deras

service, men konstaterde rätt snabbt att mer eller mindre "rosa tankar" bara för att det är en Thailändsk bolag, skiljer inte på nåt level jämfört med andra nämnda.

 

Kan finnas olika anledningar, kanske får man betala per hanterat väska (marktjänsten lejt ut) Utrymme, vad vet jag.

Annars hänvisar jag till ovansående ang jämförelsen, överenskomna villkor ska man hålla till, och man tecknar ett avtal

genom att köpa biljetten, så är det i verkliga livet. Sen kan vi diskutera hur mycket som helst om det är smidigt eller ej.

Tyvärr styrs inte Finnair´s policy ang väskor härifrån på MPR

Ja  finnpajsarna och rajjan är ganska lika snart får man väl betala om man gör 2 toalettbesök på samma flygning tur man undviker skitbolagen

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag skulle checka in med Thai på Arlanda i november var dom stenhårda och vägrade acceptera något utanför reglerna 20+7 kg

 

Varje litet kilo över skulle vara skitdyrt. Som tur var hann jag stoppa grannen som körde oss dit så han fick vända tillbaka till Arlanda och hämta en del grejor vi lyfte ur

 

 

 

 

När frugan åkte härom veckan med endast handbagage så krävde checkinpersonalen att hon skulle väga det innan de godkände att hon reste utan bagage...

 

/eNis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja  finnpajsarna och rajjan är ganska lika

Tyvärr sam sip sam, den utvecklingen kommer Du se hos andra bolag också i snar framtid. Tycker Finnair är duktig

att ligga i framkant i ändringar, jämfört med en annan nordisk bolag som ännu lever i -80 talets Janne anda, med busines

resenärer i fokus. Få se hur det går för dem när det är dags att förnya flottan?

Thai kommer inte följa det så länge den ägs av Thailändska staten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inget annat än vikten,och den kom inte ens upp i 20 kg ,det var policyn med 2 väskor.

Men dom blev av med 1kund för all framtid + många i umgängeskretsen inkl. Mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Den åsikten får Du stå för, jag bjuder. Det som jag

syftar är att står villkoren tydlig i dokumenten eller på hemsidan kan man inte klaga. Nu framgår inte vad som blev så besvärligt av Kenneth´s beskriven fall.

Måste ha varit annat än för lite vikt. Men men, vill man gnälla finns det alltid anledning för det. Personligen har jag inte blivit dåligt bemött varken hos

SAS, Finnair, eller Thai. Ungefär samma service o komfort. Första gången jag åkte Thai var jag väldigt entusiastisk pga alla lovord över bolaget o deras

service, men konstaterde rätt snabbt att mer eller mindre "rosa tankar" bara för att det är en Thailändsk bolag, skiljer inte på nåt level jämfört med andra nämnda.

 

Kan finnas olika anledningar, kanske får man betala per hanterat väska (marktjänsten lejt ut) Utrymme, vad vet jag.

Annars hänvisar jag till ovansående ang jämförelsen, överenskomna villkor ska man hålla till, och man tecknar ett avtal

genom att köpa biljetten, så är det i verkliga livet. Sen kan vi diskutera hur mycket som helst om det är smidigt eller ej.

Tyvärr styrs inte Finnair´s policy ang väskor härifrån på MPR

 

De är klart att de har skrivit sig fria så man inte kan så man inte har så mycket att komma med om man klagar. Men likt förbannat är det en skit regel.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inget annat än vikten,och den kom inte ens upp i 20 kg ,det var policyn med 2 väskor.

Men dom blev av med 1kund för all framtid + många i umgängeskretsen inkl. Mig

Synd, nu gråter de i Finnair´s styrelse över det. Hoppas de kallar till ett krismöte

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr sam sip sam, den utvecklingen kommer Du se hos andra bolag också i snar framtid. Tycker Finnair är duktig

att ligga i framkant i ändringar, jämfört med en annan nordisk bolag som ännu lever i -80 talets Janne anda, med busines

resenärer i fokus. Få se hur det går för dem när det är dags att förnya flottan?

Thai kommer inte följa det så länge den ägs av Thailändska staten.

Ja SAS är en tråkig historia för sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr sam sip sam, den utvecklingen kommer Du se hos andra bolag också i snar framtid. Tycker Finnair är duktig

att ligga i framkant i ändringar, jämfört med en annan nordisk bolag som ännu lever i -80 talets Janne anda, med busines

resenärer i fokus. Få se hur det går för dem när det är dags att förnya flottan?

Thai kommer inte följa det så länge den ägs av Thailändska staten.

Ja den dagen den sorgen. Så länge det finns bättre bolag åker jag med dem.

 

Är det att ligga i framkant, att sjunka till Ryanairs nivå så är det ju sorgligt

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv åkte jag med thai Arn-Bkk ,är inte det minsta impad av servicen,förut har det alltid varit 2rätter att välja mellan,nu ingen matsedel alls.maten bara "slängdes ut"vin och cognac var dom däremot generösa med.Gammal kärra inga tv skärmar vid sitsen,däremot var thaikärran mellan Bkk-Chiangmai modernare med speldosor och skärmar vid varje plats

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd, nu gråter de i Finnair´s styrelse över det. Hoppas de kallar till ett krismöte

Ganska talande för Finnair

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollisystemet är bättre för de som har med sig mycket packning. Problemet är bara att man måste lära sig hur det fungerar.

Ex. du får ha med dig mer packning med en vanlig ekonomibiljett och silverkort med Finnair än du får med en förstaklass biljett med Thai.

Vill man sedan ha med sig mer så är inte 50€ per 23kg så mycket att klaga över.

Max 70kg extra för 150€, hur mycket kostar det med Thai?

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

När frugan åkte härom veckan med endast handbagage så krävde checkinpersonalen att hon skulle väga det innan de godkände att hon reste utan bagage...

 

/eNis

Tyvärr är det nog incheckningspersonalen på Arlanda och inte så mycket med vilket bolag man åker med. De var riktigt dumma huvudet när mitt ex skulle checka in på Qatar.

 

I och för sig tycker jag nog att de mer borde väga handbagaget då vissa kommer med jätte väskor som de ska klämma in i samma förvaringslåda som jag har min stackars ryggsäck 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska talande för Finnair

Tyvärr är det enbart min åsikt, har inte fått befogenheter att föra deras talan.

 

Det är ju rätt med kritik, men det måste grundas i fakta, inte på "jag tror/känner/tycker"

Längden på sittplatserna är de samma Thai vs Finnair, däremot Finnair har en tum bredare säten, nyare plan.

Finnair har 3 kilo mer bagagevikt, flygtiden däremot kortare hos Thai, service samma, pris ca samma,

vem vinner, björn eller lejon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det enbart min åsikt, har inte fått befogenheter att föra deras talan.

 

Det är ju rätt med kritik, men det måste grundas i fakta, inte på "jag tror/känner/tycker"

Längden på sittplatserna är de samma Thai vs Finnair, däremot Finnair har en tum bredare säten, nyare plan.

Finnair har 3 kilo mer bagagevikt, flygtiden däremot kortare hos Thai, service samma, pris ca samma,

vem vinner, björn eller lejon?

Nu snackar du skit igen 34 tum på thai 32 på finnpajsarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu snackar du skit igen 34 tum på thai 32 på finnpajsarna

Vissa platser, inte alla! Sen är det Thai: Shared TV, Finnair: personal TV

post-7521-0-61836600-1356873989.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det enbart min åsikt, har inte fått befogenheter att föra deras talan.

 

Det är ju rätt med kritik, men det måste grundas i fakta, inte på "jag tror/känner/tycker"

Längden på sittplatserna är de samma Thai vs Finnair, däremot Finnair har en tum bredare säten, nyare plan.

Finnair har 3 kilo mer bagagevikt, flygtiden däremot kortare hos Thai, service samma, pris ca samma,

vem vinner, björn eller lejon?

3 kg mer spelar ingen roll om jag inte får dela det på två väskor

 

Jag har rest med Finnair och jag har aldrig upplevt sämre service

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa platser, inte alla! Sen är det Thai: Shared TV, Finnair: personal TV

Dom flesta platserna är 34 på arlanda flighten

jag har flygit med skitbolaget finnair  ,mina  barn har gjortde mitt ex och flera av mina vänner har gjort och vi har samma åsikt allihopa finnair är ett skitbolag

Link to comment
Dela på andra sajter

3 kg mer spelar ingen roll om jag inte får dela det på två väskor

delar du 20 kg på två väskor får Du ännu mindre nyttovikt med Dig.

 

Viktig information, hoppas styrelsen tar upp det i samma möte som tidigare klagomål/bojkott:

Vilken trist möte de kommer att ha. :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

delar du 20 kg på två väskor får Du ännu mindre nyttovikt med Dig.

 

Viktig information, hoppas styrelsen tar upp det i samma möte som tidigare klagomål/bojkott:

Vilken trist möte de kommer att ha. :ahh:

Lite vodka på mötet så lättar det väl upp lite :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

delar du 20 kg på två väskor får Du ännu mindre nyttovikt med Dig.

 

Mycket möjligt men jag har svårt att få ner golfklubborna i resväskan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite vodka på mötet så lättar det väl upp lite :ahh:

Nja de får det betala extra för

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...