Jump to content
IGNORERAD

Finnair - hur är de egentligen nuförtiden?


Drik

Recommended Posts

Det gnalls hela tiden,ar det inte Finnair sa ar det Austrian el. nagot annat bolag,vad forvantar ni er,man far vad man betalar for!

Halsningar

Chan2011

Jo, men min poäng är att det tillkommer "dolda" kostnader vilket irriterar mig!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    68

  • Mankan

    34

  • pigge01

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Konstigt att Ni upplever Finnairs plan trånga, enligt seatguru.com har Thai 17 tum i economy, Finnair 18 tum.

Jag har haft byte i Doha 10 tim, inte kul. Byte med Finnair i HEL 40 minuter, lagom att ta en cig o gå in i planet.

Jag flyger med den som ger bäst pris, sparar jag 1 000 SEK på 40 minuter tar jag tacksamt emot det.

(bara de inte tummar med säkerheten, som tack o lov ingen nordisk bolag gör, ännu iallafall)

Ni andra får gärna åka med kyrkobåt om Ni vill.

Få se hur snål man är när man börjar flyga med Norske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög hem med Finnair i ekonomi förra sommaren och tyckte dom var helt i klass med de flesta andra inkluderat Thai

 

Och jag är 2 meter lång

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att Ni upplever Finnairs plan trånga, enligt seatguru.com har Thai 17 tum i economy, Finnair 18 tum.

Jag har haft byte i Doha 10 tim, inte kul. Byte med Finnair i HEL 40 minuter, lagom att ta en cig o gå in i planet.

Jag flyger med den som ger bäst pris, sparar jag 1 000 SEK på 40 minuter tar jag tacksamt emot det.

(bara de inte tummar med säkerheten, som tack o lov ingen nordisk bolag gör, ännu iallafall)

Ni andra får gärna åka med kyrkobåt om Ni vill.

Få se hur snål man är när man börjar flyga med Norske.

Ja stämmer att dom har en tum bredare säten men dessvärre 2 tum kortare mellan säteraderna och det är fan inte kul att inte kunna röra på benen som man vill och ganska skönt att få ryggstödet 2 tum längre framför sig när dom viker ner det

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var det, Thai har 32-34 tum i längden, men som jag sett är det oftast bredden som kärvar. :crazy:

Vilket sammanträffande att en finne försvarar Finnair!
Ska det bli finnkampen här ?

Du är bara avundsjuk för SAS håller på att gå omkull.

Vilka kriterier, gratis sprit, taxfree. vad mera, lättare flygvärdinnor. Och 5 500-4 400 blir 1 100 SEK inte knappt tusing.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var det, Thai har 32-34 tum i längden, men som jag sett är det oftast bredden som kärvar. :crazy:

Ska det bli finnkampen här ?

Du är bara avundsjuk för SAS håller på att gå omkull.

Vilka kriterier, gratis sprit, taxfree. vad mera, lättare flygvärdinnor. Och 5 500-4 400 blir 1 100 SEK inte knappt tusing.

Ja den torskar ni finnar med hästlängder vi i sthlm har direktflyg till bkk :crazy:  ni finnar som bor i sthlm måste ju över pölen för det

Link to comment
Dela på andra sajter

vi i sthlm har direktflyg till bkk ni finnar som bor i sthlm måste ju över pölen för det
Checkar jag in på Thai i Arlanda har jag likaväl nonstopp till BKK, eller tror 33:n att vi skulle ha det annorlunda. Har ca 45 min med bil till ARN
Link to comment
Dela på andra sajter

Kompisen var riktigt irriterad på dom.fick ta med 20kg +7kg handbagage tror jaget var.

Han hade en väska på 11kg och en på 7 kg ,men se det gick inte skicka 2väskor.

Lyckades lägga över en del till den andra +en del till handbagaget. Men fick ändå betala multum per kg som blev kvar i andra väskan,

Link to comment
Dela på andra sajter

Checkar jag in på Thai i Arlanda har jag likaväl nonstopp till BKK, eller tror 33:n att vi skulle ha det annorlunda. Har ca 45 min med bil till ARN

Ja nu gällde det finnair flyger dom direkt från arn-bkk nej just det så där är ni torsk direkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompisen var riktigt irriterad på dom.fick ta med 20kg +7kg handbagage tror jaget var.

Han hade en väska på 11kg och en på 7 kg ,men se det gick inte skicka 2väskor.

Lyckades lägga över en del till den andra +en del till handbagaget. Men fick ändå betala multum per kg som blev kvar i andra väskan,

Ja finnair har blivit ett ruttet lågprisbolag typ rajjan air

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har flugit med Finnair flera gånger de senaste åren och det är riktigt att platsbokning kostar det var gratis förr och det kostar att ringa till servicetelefonen, men det går inte att klaga på planen. Det är ju Airbus 330 0ch 340 som har samma kabin. 330:an har två motorer och 340:an har fyra annars ingen skillnad. När jag åkte ner den 7/10 serverades det bra mat och man hade hela vinflaskor istället för de små som man tidigare var snåla med. Jag fick påfyllning så mycket jag ville ha. Det enda som jag var orolig för var att 90 % av passagerarna var Thailänska bärplockare, men det var  helt ok! bara lite mycket "tjatter" men det är man ju van vid när man bor i Thailand. Det var skillnad förr när man man körde med de överåriga MD 11:orna. Det bästa är ju korta tiden vid mellanlandningen i Helsingfors. Det sämsta är säkerhetskontrollen på hemresan i Helsingfors. Kan inte förstå att man har dessa icke servicevänliga väktare som jobbar där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompisen var riktigt irriterad på dom.fick ta med 20kg +7kg handbagage tror jaget var.

Han hade en väska på 11kg och en på 7 kg ,men se det gick inte skicka 2väskor.

Lyckades lägga över en del till den andra +en del till handbagaget. Men fick ändå betala multum per kg som blev kvar i andra väskan,

Varför sprida felaktigt fakta. Det är 23 kilo och 8 kilo handbagage som gäller. Visserligen de 23 kg ska vara i en o samma väska.

med visst mått. Sen kan man köpa ytterligare en väska på 23 kg för 60 €

http://www.finnair.com/FI/SE/information-services/baggage/Excess-baggage-fees

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför sprida felaktigt fakta. Det är 23 kilo och 8 kilo handbagage som gäller. Visserligen de 23 kg ska vara i en o samma väska.

med visst mått. Sen kan man köpa ytterligare en väska på 23 kg för 60 €

http://www.finnair.com/FI/SE/information-services/baggage/Excess-baggage-fees

Han spred väl inte felaktig fakta du skriver ju själv att det inte går med 2 väskor så med andra ord skulle han betala 60 e för 7 kg

sicket jävla pajasbolag

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Så var det, Thai har 32-34 tum i längden, men som jag sett är det oftast bredden som kärvar

 

För mej är det längden, inte roligt när man har sätesryggen  i knäna i  ett antal timmar

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Han spred väl inte felaktig fakta du skriver ju själv att det inte går med 2 väsko

Står tydligt i biljetten/ombordstignings kortet. 1 pc = 1 kolli

post-7521-0-48591300-1356870177.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt,vadå sprida felaktig fakta?"skrev 20kg +7kg handbagage ,Tror jag det var."

Heter du finnair i efternamn ?

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt,vadå sprida felaktig fakta?"skrev 20kg +7kg handbagage ,Tror jag det var."

Heter du finnair i efternamn ?

Nej, men om man håller sig till fakta så slipper jag korrigera. Prata om Finnair, inte om mig!

Borde inte vara problem att lämna 11 kilos väska till disken o ta med 7 kilos till cabinen.

Sen om man har för stora väskor är det väl rätt att personalen reagerar

Ändrades av Lemoni
Link to comment
Dela på andra sajter

Står tydligt i biljetten/ombordstignings kortet. 1 pc = 1 kolli

Vilket pajasbolag det är ju fan inte sant måste väl för fan vara bättre med mindre vikt i väskorna för personalen som ska jobba med dom

nä bojkotta sådana skitbolag

Link to comment
Dela på andra sajter

Han spred väl inte felaktig fakta du skriver ju själv att det inte går med 2 väskor så med andra ord skulle han betala 60 e för 7 kg

sicket jävla pajasbolag

När jag skulle checka in med Thai på Arlanda i november var dom stenhårda och vägrade acceptera något utanför reglerna 20+7 kg

 

Varje litet kilo över skulle vara skitdyrt. Som tur var hann jag stoppa grannen som körde oss dit så han fick vända tillbaka till Arlanda och hämta en del grejor vi lyfte ur

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Står tydligt i biljetten/ombordstignings kortet. 1 pc = 1 kolli

spelar väl ingen roll om det står på boardingkortet det är dumheter i alla fall.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag skulle checka in med Thai på Arlanda i november var dom stenhårda och vägrade acceptera något utanför reglerna 20+7 kg

 

Varje litet kilo över skulle vara skitdyrt. Som tur var hann jag stoppa grannen som körde oss dit så han fick vända tillbaka till Arlanda och hämta en del grejor vi lyfte ur

Har också samma erfarenhet av Thai på Arlanda.

Link to comment
Dela på andra sajter

spelar väl ingen roll om det står på boardingkortet det är dumheter i alla fall.

Vad menar Du, det står i lagboken att högsta tillåten hastighet i Sverige är 110 km/h (skitsamma om det är annat, principen framgår) Är det dumheter också?

När jag skulle checka in med Thai på Arlanda i november var dom stenhårda och vägrade acceptera något utanför reglerna 20+7 kg
Det är SAS personal som gör check in in ARN och de är stenhårda på vikterna, Flera som har fått tömma sina väskor innan inlämning. Ändrades av Lemoni
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag skulle checka in med Thai på Arlanda i november var dom stenhårda och vägrade acceptera något utanför reglerna 20+7 kg

 

Varje litet kilo över skulle vara skitdyrt. Som tur var hann jag stoppa grannen som körde oss dit så han fick vända tillbaka till Arlanda och hämta en del grejor vi lyfte ur

Har aldrig hänt mig brukar ha mellan  5 och 15 kg för mkt varje gång , jo i bkk en gång började dom jiddra med ett äldre par om några  kg jag stod bakom och hade för mkt så jag bytte incheckningsdisk och det var ett bra val blev uppgraderad till PE , så visst kan det hända ,dom kanske hade mkt cargo när ni åkte ,därav att dom var petiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar Du, det står i lagboken att högsta tillåten hastighet i Sverige är 110 km/h (skitsamma om det är annat, principen framgår) Är det dumheter också?

Mkt korkad jämförelse :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig hänt mig brukar ha mellan  5 och 15 kg för mkt varje gång , jo i bkk en gång började dom jiddra med ett äldre par om några  kg jag stod bakom och hade för mkt så jag bytte incheckningsdisk och det var ett bra val blev uppgraderad till PE , så visst kan det hända ,dom kanske hade mkt cargo när ni åkte ,därav att dom var petiga

 

Vi har heller aldrig haft sådana problem förut

 

Hörde någon som sa att det var nya policys på Thai numera genomdriva av den nya VD:n

 

Vet inte om det var sant men det var många som hade problem på Arlanda den dan i köerna till Thai-diskarna

 

På hemvägen vågade vi inte chansa så då hade vi inte ett gram över för säkerhets skull

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...