Jump to content
IGNORERAD

Finnair - hur är de egentligen nuförtiden?


Drik

Recommended Posts

Det är lugnt. Tror inte du dragit nån nitlott. Om du tycker om att dricka så kan du vara lycklig tror det är det enda bolag jag vet om där du kan dricka öl och sprit ända tills planet bordar. Sist jag flög med dem så låg sista gaten innitu än bar :)

Det går alldeles udmärkt att dricka öl i gaten på Arlanda när man flyger med Thai. Det finns ju en bar efter sista passkontrollen, där har jag köpt mig en öl som jag tog med in i gaten och det var då inga problem. Skål

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    68

  • Mankan

    34

  • pigge01

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Dagen´s AY090 BKK-HEL som skulle ha gått 08.55 har stått på plattan hela dagen, först delayed till 14.00 sen 18.30 och nu 03.30, (sista uppskattad tid fått av en som väntar på gaten) och ingen som skriver om det `? Fel på hydrauiken och har väntat på mekanikern som har licens att reparera den.

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

Dagen´s AY090 BKK-HEL som skulle ha gått 08.55 har stått på plattan hela dagen, först delayed till 14.00 sen 18.30 och nu 03.30, (sista uppskattad tid fått av en som väntar på gaten) och ingen som skriver om det `? Fel på hydrauiken och har väntat på mekanikern som har licens att reparera den.

 

Ingen som skriver om det!?

 

Du kanske skulle kolla dom Finska blaskorna.

 

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288710876340.html

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Det längsta jag väntat är 14 timmar med Thai.

Nok air kanske 12.

Flyger nog med Finnair varannan gång som denna gång.

Visst lite snålt med  drickat  men hade köpt en sexpack på taxfree.

Fanns annat godis också men det öppnade jag aldrig.

Folk klagar att det skulle vara trångt men det är väl standardstorlek på säternra.

Nästa gång kanske jag flyger med turkarna.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Det längsta jag väntat är 14 timmar med Thai.

Nok air kanske 12.

Flyger nog med Finnair varannan gång som denna gång.

Visst lite snålt med  drickat  men hade köpt en sexpack på taxfree.

Fanns annat godis också men det öppnade jag aldrig.

Folk klagar att det skulle vara trångt men det är väl standardstorlek på säternra.

Nästa gång kanske jag flyger med turkarna.

Hyffsat i December 13 Har åkt 3g med Finnarna ingen försening 1g SAS försenat Missade smörrebröd i CPH grämer mig fortfarande för det En snäpps 2 öl o 2 smörre Mycket bra start på resa Speciellt som SAS "maten" var det sämsta jag ätit ombord sedan 1954

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

För boende i Östergötland är Finnarna outstanding, slippa åka till Arlanda och istället kunna flyga från Norrköping är perfekt.

Finnair är väl också ett helt ok bolag, platserna i ekonomi är väl inte sämre än någon annan, snarare bättre än tex Thais ekonomi i trippelsjuan!

Jo men detta är skickat från värdens bästa smartphone.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har ju vi östgötar även KLM från Linköping.

Tyvärr med en alldeles för lång bytestid i Amsterdam på hemvägen.

Alldeles för lång tid för att jag ska välja det alternativet.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkt med Finnarna dom senaste  6 gångerna och har 2 biljetter väntande på att ta mig till Thailand 

Har inga bekymmer med att åka med dom fast det är ett stop i Finland innan resan går till Thailand :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Söndagens AY90 kom iväg idag kl 14.30 ca 30 timmar försenat, även måndagens flight blev försenat ca 5 tim. Nu vet jag inte om de flyger efter varandra

eller om den andra styrdes till KL istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Söndagens AY90 kom iväg idag kl 14.30 ca 30 timmar försenat, även måndagens flight blev försenat ca 5 tim. Nu vet jag inte om de flyger efter varandra

eller om den andra styrdes till KL istället.

 

Fantastiskt, det blir en rejäl ersättning för passagerarna då. Grattis!

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Fantastiskt, att förutse att AY90 kom iväg över 2 timmar innan det hänt är inte dåligt. ;)

Nu förstår inte jag? Hur menar Du?

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nu förstår inte jag? Hur menar Du?

 

Jag trodde att den avgick från Sverige/Finland, men efter jag kommit på att det var Thaitid så ändrade jag i texten. Jag har lite otur när jag tänker ibland ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Okey, skulle ha länkat till inlägg från igår men den som avgår från Finland heter AY89 Alltså var  meningen att fortsätta om tidigare försening

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoj

Vi har åkt med finnarna på tre av mina thairesor. Två av dessa tre resor har de lyckats att slarva bort en av mina väskor. I Thailand fick jag åka till Khon Kaen för att hämta väskan, men nu senast så lämnade de väskan med bil i Landskrona.

De andra bolagen har skött bagaget utan problem:

Thai

Klm

China air

Ha det gott

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hoj

Vi har åkt med finnarna på tre av mina thairesor. Två av dessa tre resor har de lyckats att slarva bort en av mina väskor. I Thailand fick jag åka till Khon Kaen för att hämta väskan, men nu senast så lämnade de väskan med bil i Landskrona.

De andra bolagen har skött bagaget utan problem:

Thai

Klm

China air

Ha det gott

Kitung

WTF... Har jag en bror här på MPR. Skulle nog kollat lite mer innan jag valde nicket. Trodde jag var unik, men då var det som vanligt... Nån har hunnit före :(

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...