Jump to content
IGNORERAD

Finnair - hur är de egentligen nuförtiden?


Drik

Recommended Posts

Stolarna....de är riktigt bra nu för tiden, skaffa lite erfarenhet före du yttrar dig!

 

Tja...det är samma plan nu som 2011, inkl hårda skitstolar!...så ta reda på fakta före du yttrar dig!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    68

  • Mankan

    34

  • pigge01

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad
Tja...det är samma plan nu som 201, inkl hårda skitstolar!...så ta reda på fakta före du yttrar dig!

201?  Jag åkte senast dec 2012.Har dom fått nya plan igen efter det, eftersom du säger att jag ska ta reda på fakta Det är inga pössoffor men jag blev inte trött i ryggen eller arslet som man blev av deras träbänkar förut.Så personligen helt ok .Maten däremot var under all kritik. 

P.S Finnair blev helt nyligen utsedd till världens säkraste flygbolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

201?  Jag åkte senast dec 2012.Har dom fått nya plan igen efter det, eftersom du säger att jag ska ta reda på fakta Det är inga pössoffor men jag blev inte trött i ryggen eller arslet som man blev av deras träbänkar förut.Så personligen helt ok .Maten däremot var under all kritik. 

P.S Finnair blev helt nyligen utsedd till världens säkraste flygbolag.

2011!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2011!

Fakta  -               Ja och då hade dom,så kallade träbänkarna men nuförtiden nya plan med bra stolar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fakta  -               Ja och då hade dom,så kallade träbänkarna men nuförtiden nya plan med bra stolar.

 

2011 A330-340.och de hade samma 2012!.så hur var det med faktan!

 

De gamla slitna MD-11:orna hade sköna nedsuttna säten!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Uhhhhhh,drygt tolv timmar kvar tills man ska släpa sig till Suvan och checka in hos Finnarna,tyckte inte det var något fel med nånting när jag åkte ner för sex veckor sen.

Om jag bott i Stockholm och kunnat flyga direkt så hade jag nog valt Thai men hittar ingen anledning varför jag ska betala extra för längre flygtid och stenåldersplan när jag åker från GBG.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2011 A330-340.och de hade samma 2012!.så hur var det med faktan!

 

De gamla slitna MD-11:orna hade sköna nedsuttna säten!

Jag ber om ursäkt :av-109998:  jag hade fel.Dom planen kom tidigare än jag var säker på :sFduh:  eftersom jag har flygit med dom flera år i rad.

Dom 2-3 senaste gångerna hade jag inga problem med ryggen och baken som jag oftast hade innan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Kolla lite dyrare biljett på deras hemsida.

Det finnes med bra bytestide.

2-4 timmar på båda håll.

Kanske för flexa en eller två dagar i sökningen för att få bästa pris.

Hälsar pigge01

Hej!

Det var dom kortaste bytestiderna dom hade, men själva flygtiden blir ju även den längre med Qatar.

Lät frugan avgöra Finn eller Thai, Thai vart svaret såklart...mm vi tjänar 7 kakor på att åka med Finn...boka med Finn..

Så nu är det bokat och klart 3 månaders plåt i sommar 2 vuxna+2 barn 21800 kr.. helt ok.

Dock skulle dom ha 208 Euro för att boka egna sittplatser för resan, så det skiter man ju i, hoppas man har mer tur än vad Tomurdoc hade med spridda platser i planet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det var dom kortaste bytestiderna dom hade, men själva flygtiden blir ju även den längre med Qatar.

Lät frugan avgöra Finn eller Thai, Thai vart svaret såklart...mm vi tjänar 7 kakor på att åka med Finn...boka med Finn..

Så nu är det bokat och klart 3 månaders plåt i sommar 2 vuxna+2 barn 21800 kr.. helt ok.

Dock skulle dom ha 208 Euro för att boka egna sittplatser för resan, så det skiter man ju i, hoppas man har mer tur än vad Tomurdoc hade med spridda platser i planet

För de 7000 som du sparar kan du köpa guld till frugan så förlåter hon dig för att du valde finnarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist vi åkte med finnarna så bokade jag platser långt i förväg, vi är 5 i familjen, barnen då 3-6-10 år.

När jag fick boarding korten så hade de spritt ut oss på 5 olika platser i planet.

 

Men eftersom de var typ 6-7h försenade i Vanta så kunde de åtgärda det hela efter lite strul, skickad både hit och dit..

 

Fanns förr bara en anledning att åka mid finnarna, det var att de gick från Nkpg-Vanta...i övrigt så är de riktigt värdelösa, stenhårda stolar, lealös personal mm.

 

Men ok, kan man i en barnfamilj spara 5-10K så kan man stå ut med skiten!

Åkte med dom senast igår. Och upplevde inte att stolarna kändes speciellt hårda.

Har flygit flera gånger med Thai och kan inte åminna mig att det är någon skillnad i den bemärkelsen.

Men det är klart... Man är ju ingen prinsessan på ärten. :y15:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

IsaanWarrior

Ska ta & boka en 2-månaders tripp med finnarna här i dagarna.13500 kr för 2 vuxna 1 barn och 1 spädbarn, som hittat!!

 

Klart värt med lite träsmak i arslet med det priset :wink:

Ändrades av IsaanWarrior

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok o åka med Finnairs a330,340 mot dom gamla md-80 planen,rena plågan.Mellan landningen i Helsingfors kort samt flygtiden till Bkk,enda nackdelen tycker jag är retur resan som går på morgonen,gillar hellre nattflygen men de e en smaksak,oftast är det priset som avgör vilket bolag det blir.

Ska åka Lufthansa ner nu till vår,a-340 ner o gamla 747-400 hem,får se hur det blir :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför köpa dyrt när man kan köpa billigt, då är man ju förståndshandikappad.

Ja jäklar vilken tur att thai var 300 kr billigare en finnpajsarna och så slapp jag ta med egen dricka också

+att jag åker PE vad klok jag är ha ha ha :thumbsup:  :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jäklar vilken tur att thai var 300 kr billigare en finnpajsarna och så slapp jag ta med egen dricka också

+att jag åker PE vad klok jag är ha ha ha :thumbsup:  :ahh:

Du dricker ju inte på planet, det är bara vi snåla alkisar som har medhavd alkohol. :54:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Du dricker ju inte på planet, det är bara vi snåla alkisar som har medhavd alkohol. :54:

Å jo ett glas vin till maten och en avec till kaffet sitter bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju faktiskt så att man får vin till maten och avec till kaffet även med pajsarna. Åkte iofs business och kan inte klaga på nåt.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju faktiskt så att man får vin till maten och avec till kaffet även med pajsarna. Åkte iofs business och kan inte klaga på nåt.

Tycker Thais PE blir sämre för varje år och nu såg jag att det skilde nästan inget i pris mot pajsarnas business fråm arlanda i mars så undrar hur bra är flat bed och får man fast track i imigration i bkk?

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Thais PE blir sämre för varje år och nu såg jag att det skilde nästan inget i pris mot pajsarnas business fråm arlanda i mars så undrar hur bra är flat bed och får man fast track i imigration i bkk?

 

//K

Sämre vet jag inte om den blivit  har varit likvärdig i många år , ja nessesären har dom tagit bort och den klarar jag mig utan , och dom kör ju kampanj i pe nu också ,jag åker pe nu i feb ca 9500 kr

ena vägen har jag uppgraderat med poäng

Link to comment
Dela på andra sajter

Sämre vet jag inte om den blivit  har varit likvärdig i många år , ja nessesären har dom tagit bort och den klarar jag mig utan , och dom kör ju kampanj i pe nu också ,jag åker pe nu i feb ca 9500 kr

ena vägen har jag uppgraderat med poäng

9,5k är ett bra pris men tyvärr har jag inte 25k poäng så då hamnar man på runt 13k samma som business med pajsarna för 2mån.

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

9,5k är ett bra pris men tyvärr har jag inte 25k poäng så då hamnar man på runt 13k samma som business med pajsarna för 2mån.

 

//K

PE båda vägar gick visst på 10600kr med Thai kampanjen. Hur är egentligen Business med Finnarna finns det några bilder på mat dryck. Jag är tveksam om det är bättre än Thai PE

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle jag resa ensam så blev  det nog PE var gång. Men är man 3 stycken och det skiljer 10 - 15000 på priset så blir valet lätt

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

PE båda vägar gick visst på 10600kr med Thai kampanjen. Hur är egentligen Business med Finnarna finns det några bilder på mat dryck. Jag är tveksam om det är bättre än Thai PE

Skulle man få pe för det priset är det ingen tvekan för det är knappast  värt betala 3k mer för att åka en omväg med pajsarna. Och verkar inte vara många här som åkt business med pajsarna så det är troligtvis inte så bra.

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle man få pe för det priset är det ingen tvekan för det är knappast  värt betala 3k mer för att åka en omväg med pajsarna. Och verkar inte vara många här som åkt business med pajsarna så det är troligtvis inte så bra.

 

//K

Herr Chang åkte med dom nu så vi får se om han kan uppge rapport

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt business med Finnarna i april-12, och PE med Thai jan-13.

Det är klasskillnad till finnarnas favör.

Thai PE är en budgetvariant av business, med enklare mat och dryckesutbud, med businessstolar.

Airbus "flatbed" är mkt. bättre att sova i.

post-7697-0-61622000-1358007356_thumb.jp

post-7697-0-21974700-1358007494_thumb.jp

post-7697-0-27993900-1358007598_thumb.jp

post-7697-0-62083700-1358007683_thumb.jp

post-7697-0-01435900-1358007825_thumb.jp

som avec fanns 20 årig calvados och cognac xo, inte illa.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt business med Finnarna i april-12, och PE med Thai jan-13.

Det är klasskillnad till finnarnas favör.

Thai PE är en budgetvariant av business, med enklare mat och dryckesutbud, med businessstolar.

Airbus "flatbed" är mkt. bättre att sova i.

attachicon.gifP1050901.JPG

attachicon.gifP1050927.JPG

attachicon.gifP1050887.JPG

attachicon.gifP1050888.JPG

attachicon.gifP1050892.JPG

som avec fanns 20 årig calvados och cognac xo, inte illa.

Leif

Det såg ju trevligt ut. Bättre äv vad jag trodde. Men om det är så stor klass skillad när det gäller mat och dryck är jag tveksam till. XO har jag druckit i PE också och enlgt vad jag läst på andra flygforum så är mat och dryck på PE i Klass med ( eller ibland till och med bättre) vad man normalt får i Business på många andra bolag.

 

Har du mer mat bilder?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...