Jump to content
IGNORERAD

Vad såg ni ikväll?


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Såg igår kväll Änglagård - Tredje gången gilt

Tyckte det var den bästa av tre filmer den får 9 av 10

anglagard_tredje_gangen_gillt.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    22

  • Bibben

    15

  • PlayTheGame

    14

  • mamma bäng fan pappa käng

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Herr Chang

Igår kikade jag på bröderna Coens film

NO COUNTRY FOR OLD MEN

Var nyfiken och förhoppningsfull eftersom jag tyckte om deras tidigare FARGO, O BROTHER; WHERE ARE THOU, THE BIG LEBOWSKI.

I filmen spelar Tommy Lee Jones en luttrad polis som jagar en mördare.

Filmen är ganska långsam även om det sker ett antal mord. Väl genomtänkt, fin casting och långt ifrån normala Hollywood produktioner.

Filmen kan jag varmt rekommendera!

:-)

Ja, Fargo får jag utnämna till min favoritfilm nummer ett. Får också bekänna att jag trodde den var "based on a true story", ända tills min kära syster hånade mig för att jag var så lättlurad...

Bröderna Coen får väl anses som något bisarra, vilket framgår ganska tydligt av allt extra material på de DVD jag köpt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår kikade jag på bröderna Coens film

NO COUNTRY FOR OLD MEN

Var nyfiken och förhoppningsfull eftersom jag tyckte om deras tidigare FARGO, O BROTHER; WHERE ARE THOU, THE BIG LEBOWSKI.

I filmen spelar Tommy Lee Jones en luttrad polis som jagar en mördare.

Filmen är ganska långsam även om det sker ett antal mord. Väl genomtänkt, fin casting och långt ifrån normala Hollywood produktioner.

Filmen kan jag varmt rekommendera!

:-)

Tycker det är så häftigt att göra en actionrulle utan musik!

Instämmer helt, rekommenderas varmt!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

9th+Company+%282005%29.jpg

denna blev det igår kväll...sevärd rulle

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Baksmällan del 2, mycket bättre än förväntat!! 8/10 ger jag den

I stort sett till 100% inspelad i Thailand, börjar och slutar i Krabi(Phuket?), men i stort sett hela filmen är från Bangkok!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Gårdagens rulle. 5/10. Inget speciellt men hade inte förväntat mig annorlunda!

post-4515-0-79020400-1307030234_thumb.jp

Mvh / PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Guest Oregistrerad knasen

Har nu sett klart på denna tvserie, lite halv seg men laddade ner den mest för att Kinnaman är med..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu sett klart på denna tvserie, lite halv seg men laddade ner den mest för att Kinnaman är med..

Tyckte den var helt suverän jag. endats ett avsnitten som var seg då större delen togs upp av en sidostorry.

Men så är jag lite seg i kolan jag också :crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tyckte den var helt suverän jag. endats ett avsnitten som var seg då större delen togs upp av en sidostorry.

Men så är jag lite seg i kolan jag också :crazy:

Hehe, jag kanske kollade för många avsnitt i rad.. Det är nog bättre att dela upp det lite.. :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Jag ser;

Into the wild

För andra gången på en vecka, fick tittandet lite sönderhackat sist men fick ett mycket bra intryck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

I kväll var jag och min dotter Jennifer på bio. Vi såg Poppers Pingviner och den var verkligen både rolig, spännande och rörande. Mycket bra film alltså som jag varmt rekommenderar till både vuxna och barn.

Jennifer skrattade gott och jag också och en liten tår, mest av lycka och igenkännade, kom det också emellanåt.

Sedan gick vi och åt på restaurang och det blev bara en vårrulle för Jennifer, mest beroende på att hon proppat i sig en stor protion popcorn medan vi såg på filmen. Själva tog jag en lövbiff med pommes och kostade på mig ett par öl och ett par sexor Skåne också. Är det fest så är det!!

Efter restaurangbesöket tränade Jennifer längdhoppning i gruset på Bantorget, utanför Grand Hotel. Sedan tog vi tåget hem till Stångby.

Mycket trevlig kväll!!

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarta Änglar hyffsad Ni som ser The Killing Varför inte Brottet = orginalet Desutom går den på 4 bara djävla reklam snart är dom väl värre i Thailand ( Okay reklamen då men alla trailars minst 3 min + reklam 4 min = 7 min.Tre gånger i timen )

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarta Änglar hyffsad Ni som ser The Killing Varför inte Brottet = orginalet Desutom går den på 4 bara djävla reklam snart är dom väl värre i Thailand ( Okay reklamen då men alla trailars minst 3 min + reklam 4 min = 7 min.Tre gånger i timen )

Offe

Reklamen är inte så besvärande om man har digitalbox med hårddisk. Bara att spola förbi eländet i 16X hastighet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

20:00Newsline with Jim Middleton

20:30Tangle

Tangle - Ep #0008Confronted with a hospital crisis, Gabriel contacts Tim, who plays political hardball to secure more emergency funding. Ally is devastated when she uncovers Em and Vince's affair

21:30The Best In Australia

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Igår såg jag filmen

Small Town Murder Songs

http://www.imdb.com/title/tt1429392/

Filmen är från 2010 och Peter Stormare gör huvudrollen som en lugn, aningens apatisk och störd, polisman.

Filmen är långsam och sävlig, med ett spännande ljudspår. Stundtals är den skrämmande lik en "bröderna Coen" film.

Small Town Murder Song saknade den knorr man hade väntat sig på slutet och därför blir mitt betyg enbart 3 minus.

post-6637-0-02506200-1314087994.jpg

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg Hollywoodfruar igår!

Tragikomik på högsta nivå, väldigt underhållande :crazy:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Reklamen är inte så besvärande om man har digitalbox med hårddisk. Bara att spola förbi eländet i 16X hastighet.

Herr Chang har talat.

Än bättre att spela in till dator och använda sig av funktioner som stopar inspelning av reklam automatiskt.

Hauppage blandanat har den hardware funktion på ett av sina tv-kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår såg jag The Adjustment Bureau från 2011 med Matt Damon i huvudrollen.

Filmen är något så ovanligt som sci-fi/action/kärlekshistoria med flera paralleller till filmen Matrix.

Vill man överhuvudtaget ha någon behållning av filmen måste man köpa sci-fi konceptet med hull och hår.

Filmen handlar om att det på jorden finns ett antal "änglar" som har till uppgift att styra människor enligt en viss färdig plan som "Gud?" har skapat.

Matt Damon råkar av misstag se dessa änglar i arbete och helt plötsligt riskerar planen att fallera.

Jag tycker Damon är duktig och gillar dessutom fantasisagor, så den var helt okay.

Hade dock velat finputsat några små detaljer, men vad sjutton - man är ju ingen Spielberg direkt.

:-)

http://www.imdb.com/title/tt1385826/

post-6637-0-34781000-1314207662.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Först såg jag en bedrövlig fotbollsmatch på tv4 sport, torsk igen :angry2: Där efter såg jag de 3 sista avsnitten av Falling Skies :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Robinson, The Real Hustle, Nascar från igår och Gumball 3000.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

X-men First Class precis avklarad en postiv överaskning. men man måste ju gilla sådant som bara finns i fantasin

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...