Jump to content
IGNORERAD

Flygbiljetter från Bangkok

Kalas

Recommended Posts

Nu känner jag mig en aning dum som behöver fråga detta, men någonstans har jag läst att man inte kan köpa biljetter för sin thailändska fru/flickvän i Sverige och på så sätt komma lite billigare undan. Nu blev det ju så att jag fick köpa en biljett extra hem, vilket jag gjorde via en svensk resebyrå via internet i Thailand. Detta funkade ju, efter lite om och men med felbokning osv :)

Nu är min tanke att jag ska ta en minisemester en vecka eller så när frun får UT och åka ner och hämta henne och dottern. Finns det något som hindrar mig att köpa biljetter till oss alla till Sverige via en svensk resebyrå eller måste thailändska medborgare köpa biljetter i Thailand?

Dela på andra sajter

Det finns inga sådana hinder...

Däremot så finns ju risken för bedrägeri och det är ju bolaget som säljer biljetten som får stå för det om det händer, är du själv med (konto-kortinnehavare)så är det ju aldrig nåt problem, men är man inte det måste man ju fråga säljaren så det är grönt...

Dela på andra sajter

Inga problem. Jag köpte av thailandsresor. Ligger på Norr mälarstrand. Dom fixar det. Finns även på nätet. Men då vet jag ej hur det fungerar. thailandresor.se

Dela på andra sajter

Det finnes en bra resebyrå i Bangkok som jag anlitar!

Till Nitt och Nitts bror och syster.

Detta har funkat klockrent jag fixa att via e-post och

faxa ner betalnings anvisningarna.

Betala via ICA-Banken.

pigge01

http://www.olavi.com/

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Har bokat både via resebyrå på nätet och direkt via flygbolagets hemsida biljett Bkk - Gbg. Inga problem att det står ett annat namn på kreditkortet jämfört med biljetten.

/Marlon

Dela på andra sajter

Nu fattar jag ingenting. Men det är väl inget ovanligt. Annat namn på biljetten än kreditkortet? Jag har hittills betalat mina biljetter direkt via internetbank och inte upplevt några problem. Min ursprungliga fråga var om jag kunde köpa hemresebiljetter åt oss alla här hemma i Sverige och om vi utan problem kunde nyttja dem? Jag skriver förstås deras namn på deras biljetter. Vår ursprungliga plan var att endast frun skulle komma och då ville resa med Thai Air och en enkel från Bkk kostar ganska mycket att köpa i Thailand. När jag började luska efter biljett i höstas/början av vintern skulle en biljett kosta 32560B. Nu när jag varit i Thailand i två månader så har vi gemensamt beslutat att även dottern ska komma med. Detta faktum fick snålman att vakna då jag vet att man kan få enkelbiljetter från Bkk från c:a 4000kr. Och frugan vill gärna att jag kommer och säger adjö till familjen när hon och dottern ska åka till Sverige. Jag kan "fullgod" engelska och har inga problem med flygbyten och väntetider.

En snabbkoll på nätet gav mig en sammanlagd summa på runt 15.000:- för en enkel från Stockholm till Bangkok för mig och tre enkelbiljetter tillbaka till Stockholm. Iofs med byten och väntetider. Frågan jag ställer är alltså om jag kan köpa dessa biljetter hemma och betala med internetbanken och de gäller? Som jag skrev i första inlägget.

Så snälla, besvara min fråga :)

Dela på andra sajter

Det spelar ingen roll var Du köper biljetterna, Prova på AirBerlin. www.airberlin.com Kom hem i december på en enkel BKK STO för EUR 398,95

Planera helst så att Du kan nyttja tur o retur för din egen del o enkel för övriga. Eller köp ett års biljett med ändringmöjlighet,

i fall Ni besöker Thailand under närmaste 12 månader.

Dela på andra sajter

Nu fattar jag ingenting. Men det är väl inget ovanligt. Annat namn på biljetten än kreditkortet? Jag har hittills betalat mina biljetter direkt via internetbank och inte upplevt några problem. Min ursprungliga fråga var om jag kunde köpa hemresebiljetter åt oss alla här hemma i Sverige och om vi utan problem kunde nyttja dem? Jag skriver förstås deras namn på deras biljetter. Vår ursprungliga plan var att endast frun skulle komma och då ville resa med Thai Air och en enkel från Bkk kostar ganska mycket att köpa i Thailand. När jag började luska efter biljett i höstas/början av vintern skulle en biljett kosta 32560B. Nu när jag varit i Thailand i två månader så har vi gemensamt beslutat att även dottern ska komma med. Detta faktum fick snålman att vakna då jag vet att man kan få enkelbiljetter från Bkk från c:a 4000kr. Och frugan vill gärna att jag kommer och säger adjö till familjen när hon och dottern ska åka till Sverige. Jag kan "fullgod" engelska och har inga problem med flygbyten och väntetider.

En snabbkoll på nätet gav mig en sammanlagd summa på runt 15.000:- för en enkel från Stockholm till Bangkok för mig och tre enkelbiljetter tillbaka till Stockholm. Iofs med byten och väntetider. Frågan jag ställer är alltså om jag kan köpa dessa biljetter hemma och betala med internetbanken och de gäller? Som jag skrev i första inlägget.

Så snälla, besvara min fråga :)

Ok, då missuppfattade jag ditt första inlägg något...

Jag har aldrig köpt enkelbiljetter men jag har dock haft ett liknande upplägg som din resa. Jag åkte till tjejen sommaren 2010. Köpte då en ToR från Gbg - Bkk via svensk resebyrå på nätet med mitt kreditkort. Därefter köpte jag en ToR till tjejen från Bkk - Gbg från samma resebyrå och med samma flygbolag (och kreditkort). Min hemresa sammanföll alltså med tjejens utresa och vi åkte tillsammas till Sverige.

Det var inga problem att jag köpte och betalade tjejens biljett via en svensk resbyrå.

/Marlon

Dela på andra sajter

Ring till Nonkis Travel så hjälper han dig alltid bra biljetter till bästa pris, länk finns här Nonkis

Lycka till!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...