cimit Inlagd Februari 2, 2011 Dela Inlagd Februari 2, 2011 Hej tänkte bara fråga med er som vet, tänkte ta med min flicka hemåt vi är i Thailand nu och tänkte åka hem efter songkran, och vara i sverige ungeför 6mån. Vad är det jag ska söka från scratch vad behöver jag osv, jätte tacksam för alla svar mvh johan. ps, jag vet lite hur vi ska gå till väga men ni har kanske bättre tips tack THE ONE AND ONLY! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BB Inlagd Februari 2, 2011 Dela Inlagd Februari 2, 2011 Beroende på hur er situation ser ut så går det inte att säga exakt vad du/ni behöver göra. Det bästa du kan göra om du vill att allt skall fungera utan större problem är att ta kontakt med Lasse på Thaiscan +66892202000. Eftersom du är i Thailand nu så ta dig till Bangkok och ta tjejjen med dig efter att ha pratat med Lasse. Han har även Thai-personal som förklarar och hjälper din tjej med alla papper, Lasse i sin tur hjälper dig på svenska, allt mot betalning förstås men det har du igen. Tiden fram till songkran är inte så lång och som jag ser det är det ingen idé att försöka själv med allt om du vill att hon kommer med hem i samma plan. Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Februari 2, 2011 Dela Inlagd Februari 2, 2011 Läs här vad som behövs: http://www.swedenabroad.com/Page____18560.aspx Är inte helt enkelt att sköta enbart från Thailand. Du skall t ex ha personbevis. Som BB skrev, så kontakta Lasse om det skll finnas minsta chans, men jag tveksam att det går vägen. /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mekong Inlagd Februari 2, 2011 Dela Inlagd Februari 2, 2011 Att fixa visum till Sverige från Thailand är inga problem alls utan skulle snarare påstå att det är betydligt enklare om båda är på plats i Thailand. Personbevis fixar man på ett par minuter, ladda ner skriv ut, via internet på skatteverkets hemsida..hur svårt kan det va. Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaikonsult Inlagd Februari 2, 2011 Dela Inlagd Februari 2, 2011 Här kan du läsa hur man söker visum: http://www.maipenrai.se/_/visum-till-sverige/schengenvisum-for-att-besoka-sverige-r45 Mvh Thaikonsult http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Februari 2, 2011 Dela Inlagd Februari 2, 2011 Personbevis fixar man på ett par minuter, ladda ner skriv ut, via internet på skatteverkets hemsida..hur svårt kan det va. Under förutsättning då att man har tillgång till e-legitimation så att man kan logga in på Skatteverkets sida så är naturligtvis detta fullt möjligt, och säkert enklare eftersom man kan hjälp till. /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tricky Inlagd Februari 2, 2011 Dela Inlagd Februari 2, 2011 Under förutsättning då att man har tillgång till e-legitimation så att man kan logga in på Skatteverkets sida så är naturligtvis detta fullt möjligt, och säkert enklare eftersom man kan hjälp till. /GSt Räcker med en bankdosa så man kan skaffa en e-legitimation. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cimit Inlagd Februari 3, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Februari 3, 2011 Okej, ja jag har e-leg på skatteverkets hemsida så det är inga problem tackar för alla era svar mvh THE ONE AND ONLY! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cimit Inlagd Februari 4, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Februari 4, 2011 Är inne på E-leg på skatteverkets hemsida Välj personbevis Välj ett personbevis nedan. När du väljer ett personbevis öppnas det som en pdf-fil som du kan skriva ut på din skrivare. Adress Hjälp Anställning Hjälp Ansökan Hjälp Ansökan om visum hos Migrationsverket Hjälp Begäran om förvaltarfrihetsbevis Hjälp Boendeparkering Hjälp Bostadsbidrag Hjälp Bosättning Hjälp Fondansökan/Stipendium Hjälp Handelsbolag Hjälp Hemortsbevis Hjälp ID-kort Hjälp Inbjudan Hjälp Körkort Hjälp Lägenhetsbyte Hjälp Näringstillstånd, utländskt företag, VD Hjälp Pass Hjälp Pensionsärende Hjälp Serveringstillstånd Hjälp Sjömansregistrering Hjälp Skuldsanering Hjälp Studier Hjälp Svenskundervisning Hjälp Tillstånd Hjälp Utdrag om folkbokföringsuppgifter - engelsk text Hjälp Utdrag om folkbokföringsuppgifter - svensk text Hjälp Yrkeslegitimation Hjälp Detta är en e-tjänst från Skatteverket Vilken är det utav dom som jag ska visa upp för Ambassaden... mvh THE ONE AND ONLY! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Incinerator Inlagd Februari 4, 2011 Dela Inlagd Februari 4, 2011 Jag kan personligen rekommendera: www.europevisa.net de kan nås på tel +66(0)23020107 De har även svensktalande personal, har bra pris på översättningar och övriga tjänster. de finns i samma hus som ambassaden på sjuttonde våningen. Jag var i kontakt med Lasse på thai-scan när tanten skulle flytta hit och fick av honom besked att: det går inte att få UT om man inte varit på besök först. Det visade sej att han inte hade rätt!! Lycka till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 4, 2011 Dela Inlagd Februari 4, 2011 Inbjudan ska du ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Februari 4, 2011 Dela Inlagd Februari 4, 2011 Om det gäller ett visum för besök ska du välja personbevis som heter Inbjudan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.