Jump to content
IGNORERAD

Nytt biokoncept på Paragon


Dempa

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Alla dövar vi nog vårt samvete på något vis: :whistle::D:D

Vissa vägrar att besöka beer-barer för att slippa bli en del av den "rysliga" sexindustrin.

Ahhh, vad det känns skön!

Vissa besöker istället beer-barer med glädje då de av ömmande skäl vill

erbjuda mer välbetalda korttidsvikariat till alla stackars deltidsarbetande servitriser.

Ahhh, vad det känns skön!

Vissa far runt till div tempel, och lämnar då lydigt ifrån sig rundnätta donationsbelopp

till munkar med mer eller mindre obskyra syften och ändamål.

Ahhh, vad det känns skön!

Vissa skyr storstaden Bkk´s högnästa nöjespublik och etablissemang som pesten,

och som jordnära flip-flop-bärande lokalpatrioter stödjer de istället

dryckes-, och köttruljansen vid några enstaka få soi:er i Pattaya.

Ahhh, vad det känns skön!

Vissa vill inte bo eller äta på något ställe som ägs eller drivs av dessa svårbegripliga

utlänningar (Thailändare), nej istället det ska vara svenskt diskussionsumgänge,

boende och gärna husmanskost flera gånger om dan ute vid Jomtien.

Ahhh, vad det känns skön!

Vissa vill av hänsyn till slumbefolkningens boendeform inte unna sig en god middag

på restaurang om det gud förbjude ligger en ren duk på bordet.

Ahhh, vad det känns skön!

Vissa vill inte gå på lyxbio i Bkk då de anar att det för samma hiskeliga inträdessumma

går det att beställa flera liter rissoppa vid en trottoarservering i Pattaya (eller uppe i bonnbyn).

Ahhh, vad det känns skön!

Vissa vill känna samhörighet och ekonomisk solidaritet med den fattige jäntan och

hennes släkt från landet. Under ett falskt ansträngt skratt äter han därför med

stor förtjusning rostade skalbaggar, myror och flygfän samtidigt som han med

korslagda och värkande ben på en bastmatta ser på ett resande teatersällskap.

Där sitter han snällt och lyssnar till deras tarvliga slapstick-nummer som

går ut på att göra narr av honom själv.

Ahhh, vad det känns skön!

Sedan har vi en hel hoper folk som bara kan tänka sig att stödja den inhemska bryggerinäringen.

Varje gång som denna grupp av törstiga herrar närmar sig ett vattenhål så skall först de tre

äkta ”halal-riktiga” öl-märkena rangordnas under spetsfundiga och sarkastiska tillmälen

(guld, silver och brons).

Det vore ju djupt osolidariskt om man som Farang lät sk ful-öl från andra länder få fäste i semesterparadiset.

Ahhh, vad det känns skön!

Nåväl, skit samma – var och en bör väl få chansen

att bli salig på sin speciella tro, tycke och smak. :friends::drinks:

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    14

  • Posten Berit

    8

  • Dempa

    7

  • MaiChai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Nu var det ett tag sedan jag gick på bio i Thailand men senast så såg jag Sagan om ringen filmerna..och det är inga dåliga filmer :)

Jag såg ochså sagan om ringen trilogin i Thailand. På Big C i Pattaya. Tillsammans med cast away och the others så är det de enda filmer jag sett i Thailand av värde.

Däremot så har jag med suckar ofta bevittnat en uppsjö av filmsmörja på biograferna i Pattaya.

Hade jag inte varit berusad och med damsällskap så hade jag inte bevittnat många av de 100 talet filmer jag sett i Pattaya genom åren.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

Jag såg ochså sagan om ringen trilogin i Thailand. På Big C i Pattaya. Tillsammans med cast away och the others så är det de enda filmer jag sett i Thailand av värde.

Däremot så har jag med suckar ofta bevittnat en uppsjö av filmsmörja på biograferna i Pattaya.

Hade jag inte varit berusad och med damsällskap så hade jag inte bevittnat många av de 100 talet filmer jag sett i Pattaya genom åren.

BTT

Det var väl det jag visste att det var dig själv du beskrev i tidigare inlägg :rotfl:

Precis!

Det fånigaste man kan se är ju di här faranggubbarna som ska in med sina darlingar på thaifilmerna som de ju definitivt inte fattar ett dugg av.

Varför inte istället låta darlingen se sin film och under tiden kan ju gubben gå och sätta sig och dricka några öl till eller se någon engelsktalande film istället.

Nej istället ska di halvfulla gubbarna betala 120 baht för att sitta några timmar i mörkret och klämma darlingen på pattarna och vara allmänt stökig till andra andra biobesökares vånda.

BTT

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg ochså sagan om ringen trilogin i Thailand. På Big C i Pattaya. Tillsammans med cast away och the others så är det de enda filmer jag sett i Thailand av värde.

Däremot så har jag med suckar ofta bevittnat en uppsjö av filmsmörja på biograferna i Pattaya.

Hade jag inte varit berusad och med damsällskap så hade jag inte bevittnat många av de 100 talet filmer jag sett i Pattaya genom åren.

BTT

Med tanke på att jag såg premiären av "Sagan om ringen", (första delen) på en biograf i Surin på dejt med det som senare skulle bli min fru år 2001 så inser jag att du alltså inte gått på bio i Pattaya på ca ett decenium. Kan väl tala om att det hänt en del på biograffronten i Pattaya de senaste 10 åren.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det var väl det jag visste att det var dig själv du beskrev i tidigare inlägg :rotfl:

Thaifilmer har jag bara sett en. En krigsfilm som jag turligt nog lyckades somna ifrån i ett tidigt skede.

Däremot ska jag erkänna att jag frekventerat massor av dåliga hollywoodfilmer som damerna givetvis tyckt va mycket sevärda.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Med tanke på att jag såg premiären av "Sagan om ringen", (första delen) på en biograf i Surin på dejt med det som senare skulle bli min fru år 2001 så inser jag att du alltså inte gått på bio i Pattaya på ca ett decenium. Kan väl tala om att det hänt en del på biograffronten i Pattaya de senaste 10 åren.

Senaste gången jag såg bio i Pattaya var i december 2007 och filmen hette the golden compass. En film där det bla reds på isbjörnar :suicide:

Den enda behållningen i den filmen var Nicole Kidman.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste gången jag såg bio i Pattaya var i december 2007 och filmen hette the golden compass. En film där det bla reds på isbjörnar :suicide:

Den enda behållningen i den filmen var Nicole Kidman.

BTT

Henne har jag kramat i London... Hon var lite kylig, men vem är inte det på Madam Tussauds.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som stör mig i ditt inlägg är att det belyser problematiken i Thailand,jag stör mig något fruktansvärt på att ungar/yngre människor i Bangkok slänger ut pengar som om de aldrig skulle ta slut, medans de utan problem utnyttjar den billiga arbetskraften som bor under broarna i Bangkok.Människosynen de har står mig upp i hallsen,ett av de få problemen jag har att tackla när jag besöker den staden är just det .

Håller med din om att människosynen på många ställen i Asien är helt vidrig. Bland annat märks det ju på den gruppen du beskrev och ofta av någon anledning bland kineserna. Ser du en guldpadda någonstans så är det mammon som dyrkas inte buddha. Dessa människor kan lätt trampa på andra människor för att nå sina mål om att bli rika eller rikare. Vidrigt!

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill börja med att säga att jag inte minns något av dina inlägg atom förutom detta,visst spenderar jag pengar i Thailand jag kanske bara är mer selektiv var jag spenderar dem än dig atom.Sen till biljettpriset det är liksom en förutsättning för att jag ska kunna spendera pengar i Thailand,jag väljer att lägga mina där de gör mest nytta och inte fan är det på en internationell restaurangkedja eller liknande.Vad jag menade är att som medborgare i ett land där stor del av befolkningen lever som djur har jag svårt att förstå att man kan lägga absurda summor på en middag och njuta av den samtidigt som man inte behöver mer än öppna dörren för att se bedrövelsen utanför.Du atom skrev: (hur illa till mods måste du då inte känna dig när du lägger 80,000 Baht, över en årslön, på två flygbiljetter till Thailand eller när du spenderar motsvarande summa på en middag för två i Sverige) så vad du säger är att jag lägger 80.000 Bath på en middag för två i Sverige.Där ser du hur lätt det är att missförstå något om man vill för det är vad du SKREV atom och då menar du det eller hur.

All heder åt människor som avstår all lyx för att istället hjälpa de mindre lyckligt lottade men redan när man lägger 80,000 Baht på två flygbiljetter till Thailand, en ofattbar lyx för en majoritet av världens befolkning, så har man ju spenderat väldigt mycket mer än de 2,800 Baht MaiChai lade på en middag för två. Om du från det enkla påståendet att någon lagt 2,800 Baht på en middag kunde dra långtgångna slutsatser om sjuk människosyn, brist på samvete och empati samt utnyttjande av arbetare som bor i en plåtlåda under vägen så måste ju rimligtvis att köpa en flygbiljett till Thailand vara ett brott mot mänskligheten som bör utredas i Den Haag.

Det allra bästa om man vill hjälpa Thailands fattiga är givetvis att avstå från att åka hit och istället donera pengarna man annars skulle lagt på flygbiljetter, uppehälle, nöjen etc till välgörande ändamål här. Lägger man dessutom till de pengar man nu istället kan tjäna in genom att jobba när man inte åker på semester och donerar dem också så är vi uppe i ett par hundratusen Baht vilket kan driva ett mindre barnhem i flera månader.

Om man inte är riktigt så osjälvisk så är det näst bästa alternativet att spendera så mycket man bara kan medans man är i Thailand. Givetvis bör man undvika att spendera pengarna på utländska hotellkedjor, restaurangkedjor och affärskedjor men jag kan lova dig att det finns inga italienska restauranger i Thailand som ingår i någon internationell kedja så MaiChai gjorde en god insats. Det är givetvis bra om man dessutom donerar pengar till välgörande ändamål medans man är här men det viktigaste är ändå att man spenderar så mycket som möjligt, även pengar spenderade på en dyr restaurang gör nytta i form av löner, sekundär användning etc.

Det värsta man kan göra är att slösa ut pengar på en flygresa, vilket i stort sett inte genererar några pengar för Thailand om det inte är Thai Airways, och sedan snåla när man väl kommer hit. Om SSS istället för att lägga 2,800 Baht på en middag för två:

Köper 140 luncher a 20 Baht som han skänker till fattiga, eller

Köper sig själv en 20 bahtslunch men ändå betalar den fattige matvagnsinnehavaren 2,800 Baht, eller

Köper sig själv en 20 bahtslunch och donerar resterande 2,780 Baht till välgörenhet

så har han gjort Thailand och thailändarna en större tjänst än MaiChai gjorde med sin 2,800 bahtsmiddag men om han inte gör det så tycker jag han är en småaktig hypokrit som inte ska ta så stora ord som människosyn, samvete och empati i sin mun.

Not: Jag har aldrig betalat 2,800 Baht för en middag för två i Thailand, mest beroende på att min fru inte dricker alkohol och då är det närmast omöjligt att komma upp i de summorna. Ibland kompletterar jag dock mina 30 bahtsluncher med en middag för tre på runt 1,000 Baht och har jag någon gång lite dåligt samvete så är det efter 30 bahtslunchen för de 5 Baht i vinst en sådan lunch genererar kan aldrig hjälpa varken Thailand eller matvagnsägaren att resa sig ur fattigdomen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte men det känns som lite av reaktionen från vissa medlemmar inte handlar så mkt om att folk väljer att lägga pengar på tex. bio eller mat utan snarare handlar om klasskillnaderna i thailändska samhället, och hur de provoceras av dessa.

Som svensk så framstår nog Thailand som ganska extremt när det gäller skillnaderna mellan de som har och inte har. Även i ett internationellt perspektiv så är Thailand ganska extremt då de ligger på drygt 4e plats på listan av de länder i världen med störst inkomstskillnader mellan de rikaste och de fattigaste.

Detta tar sig tex. uttryck i att det som är en relativt normal måltidskostnad för person A är en månadslön för person B i Thailand. Det skiljer sig ju naturligtvis enormt ifrån situationen i Sverige där det knappast tillhör vanligheten att spendera 20 lax på en middag för två, inte ens för Strandvägsmaffian.

Men, det blir ju lite galet att utifrån detta börja kasta moraliska pekpinnar vilt omkring sig. Samma fenomen finns runt om i världen om än inte fullt så synligt som i Thailand. 20% av Sveriges barn och deras familjer har inte möjlighet att åka på utlandssemester öht - betyder det att varje thailandsresenär skall känna skuld och tukta sig själv hela vägen till Bangkok då? Betyder det att de resenärerna tillhör den grupp av svenskar som lever som om pengarna aldrig skall ta slut osv.?

Extrema klass- och inkomstskillnader hanteras knappast bäst genom att de med relativt gott om cash börjar försöka leva billigt utan handlar om helt andra saker. Dessa saker kan vara att inte gny över progressiva skatter eller punktskatt på lyxkonsumtion, höjda minimilöner, utökat skydd i socialförsäkringssystemet etc.

Men som tidigare nämnts. Hur många svenskar skulle fortsätta åka till Thailand om klasskillnaderna suddas ut? Hela iden är väl för många att kunna unna sig lite lyx i Thailand och Svenne Banan som är medelinkomnstagare i Svedala kan agera godsherre i Thailand med allt vad det innebär. Han kan för en billig penning köpa både strålande service, undergivenhet, människor, etc på ett sätt han förmodligen inte skulle ha råd med i Sverige. Kort och gott kan han leva som den gamle kolonialherren, och må riktigt gott över det. Det borde ju provocera minst lika mkt eller mer än att se 30 something Bangkokbor lyxa till det på daglig basis eller?

Sen är det intressant att se att när det gäller att kalla folk utsugande, cyniska, snåla, eller liknande så är det ok att vara hur fördomsfull och borderline rasistisk som helst utan att det väcker någon direkt reaktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

cut

Extrema klass- och inkomstskillnader hanteras knappast bäst genom att de med relativt gott om cash börjar försöka leva billigt utan handlar om helt andra saker. Dessa saker kan vara att inte gny över progressiva skatter eller punktskatt på lyxkonsumtion, höjda minimilöner, utökat skydd i socialförsäkringssystemet etc.

cut

Håller helt med. I kort perspektiv så är det, som wille nämner, punktskatt på lyxkonsumtion, höjda minimilöner samt utökat skydd i socialförsäkringssystemet som skulle minska de absurt stora klyftorna. Jag skulle även vilja tillägga fastighetsskatt på alla fastigheter man äger utom en, samt markskatt på all mark man äger utöver 1 rai (förutom jordbruksmark som används för just jordbruk). Dessutom krävs att skattemyndigheterna har större kunskap och kanske även vilja att verkligen kräva in skatter.

På lite längre sikt är det en kraftig förbättring av skolsystemet som är absolut viktigast. De allra flesta thailändare har en så dålig utbildning, både teoretiskt och praktiskt, att de aldrig får en rimlig chans att konkurrera om jobb som betalar mer än minimilön. Överklassens barn har så överlägsna skolor att oavsett hur obegåvade och lata de än är så får de ett välbetalt jobb då konkurrensen på toppen är så liten, och detsamma gäller konkurrensen för deras företag. I och med att det sedan är så lätt att slippa betala skatt eller betala minimal skatt så kan de i sin tur ge sina barn en överlägsen utbildning och därmed blir klassamhället väldigt statiskt.

Givetvis ska Thailand också optimera sin inkomst från turister och expats så lyxkonsumtion från dessa är oerhört önskvärt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det intressant att se att när det gäller att kalla folk utsugande, cyniska, snåla, eller liknande så är det ok att vara hur fördomsfull och borderline rasistisk som helst utan att det väcker någon direkt reaktion.

Ganska intressant slutsats som du kom fram till angående "fördomsfulla borderline rasister"..antar att du menar rasister med emotionellt instabil personlighetsstörning.

Om du med det menar att den beskrivningen passar in på flertalet thailandsresenärer så är nog risken att du får en del nya ovänner.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det väl inte du som betalade utan ditt thailändska sällskap som tog hand om räkningen,själv skulle jag bli illa till mods om situationen var liknande i Sverige.Jag skulla ha svårt att njuta av maten om jag visste att jag betalade en halv fariksarbetarlön för en middag, samt att se arbetarna som jag var med och utnyttjade boendes i plåtlåder under vägarna. Vad barfine och kärringdricka har med saken att göra lämnar jag till dig att avgöra,tycker det vore mer klädsamt om du talade om samvete eller empati.

Nu var jag där med en farangtjej som jag jobbade ihop med för några år sedan i Bangkok, under den tiden hade hon det lite knapert så då stod jag oftast för notan. Nu har hon det bättre ställt och det var därför hon insisterade att få betala.

'Men det spelar ju tydligen ingen roll för dig eftersom du mår illa av att 2 personer lägger en halv fabriksarbetalön på mat och dryck. Konstigt att du överhuvudtaget kan vistas i Thailand då, för du lever väl inte på bara 6 000baht i månaden när du är där för att sympatisera med fabriksarbetarna?

På just den aktuella restaurangen jobbar det drygt 60 thai, den sämst betalda har runt 14 000 baht i månaden och den bäst betalda har 35 000baht per månad.

Vad vill du att jag ska tala om när det gäller samvete och empati? Att jag och den aktuella tjejen är faddrar till två barn vars mamma sitter i fängelse? Att jag ställer upp för Father Joe+s HR fund? Att jag stödjer Cynthia Maung klinik i Mae Sot?

Vilka empatsika handlingar gör du själv?

Beklagar dig över lantarbetarnas villkor på verandan till din "Baan farang" i Issan? Mark som är köpt för dina pengar med inhyrda lantabetare till slavlön "eftersom man inte vill förstöra stämmningen i byn" med att betala bättre än de lokala thai som driver jordbruk där?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska intressant slutsats som du kom fram till angående "fördomsfulla borderline rasister"..antar att du menar rasister med emotionellt instabil personlighetsstörning.

Om du med det menar att den beskrivningen passar in på flertalet thailandsresenärer så är nog risken att du får en del nya ovänner.

Med bordeline syftade jag slarvigt till "På gränsen" och inte till sjukdomstillståndet. Dvs. på gränsen till rasistiska kommentarer som jag hänvisade till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även i ett internationellt perspektiv så är Thailand ganska extremt då de ligger på drygt 4e plats på listan av de länder i världen med störst inkomstskillnader mellan de rikaste och de fattigaste.

Jag är fortfarande intresserad av att se en källa på det :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är fortfarande intresserad av att se en källa på det :)

Jag postade ju en World Bank studie sist, gjorde jag inte? Hur som, får leta blad filerna när tid finnes och återkomma.

edit - går bättre för Thailand då de minskat skillnaderna som det ser ut. Numera ligger de på en siffra av ca. 0.40 jämfört med ca 0.25 för Sverige men ca. 0.5 för de flesta afrikanska länder. Skillnaden räknas ut med den sk Gini-koefficienten eller vad den kallas. Thailand verkar ligga bättre till än afrika och sydamerika, ungefär på par med USA och lite sämre än genomsnittet i SEA men värre än Europa. Bättre än jag trodde och tidigare siffror pekat på.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar vi komma ifrån det ursprungliga ämnet men eftersom vi börjar komma in på detta med klassklyftor tänkte jag bara länka till en intressant dokumentär gällande Thailands sociala struktur

Klicka här

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså våran bioexpert har uttalat sig om utbudet i Pattaya... måste nog säga att jag håller icke med om att det var dåligt med filmer från Hollywood.

Grabbarna mina fick smak på bio ett par ggr när dom var med för sisådär 3 år sen och det var bara filmer som inte ens hade gått upp på biograferna hemma som dom såg.

Och att sen få stora bekväma Tv-fåtöljer till en spottstyver gjorde inte saken sämre enligt uppgift.

Själv är jag ingen filmmänniska så det blev till att leta upp en lämplig bar att spendera tiden i medans dom var på bion och det funkade ju bra :drinks:

Känns som att våran Pattaya-expert kanske borde uppdatera sig lite om det mesta i byn.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså våran bioexpert har uttalat sig om utbudet i Pattaya... måste nog säga att jag håller icke med om att det var dåligt med filmer från Hollywood.

Grabbarna mina fick smak på bio ett par ggr när dom var med för sisådär 3 år sen och det var bara filmer som inte ens hade gått upp på biograferna hemma som dom såg.

Och att sen få stora bekväma Tv-fåtöljer till en spottstyver gjorde inte saken sämre enligt uppgift.

Själv är jag ingen filmmänniska så det blev till att leta upp en lämplig bar att spendera tiden i medans dom var på bion och det funkade ju bra :drinks:

Känns som att våran Pattaya-expert kanske borde uppdatera sig lite om det mesta i byn.

Jaha! Så du slänger ut dyra pengar på öl på en bar?? När du kan köpa öl för halva priset på 7/11?? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

Jaså våran bioexpert har uttalat sig om utbudet i Pattaya... måste nog säga att jag håller icke med om att det var dåligt med filmer från Hollywood.

Grabbarna mina fick smak på bio ett par ggr när dom var med för sisådär 3 år sen och det var bara filmer som inte ens hade gått upp på biograferna hemma som dom såg.

Och att sen få stora bekväma Tv-fåtöljer till en spottstyver gjorde inte saken sämre enligt uppgift.

Själv är jag ingen filmmänniska så det blev till att leta upp en lämplig bar att spendera tiden i medans dom var på bion och det funkade ju bra :drinks:

Känns som att våran Pattaya-expert kanske borde uppdatera sig lite om det mesta i byn.

Ja ska han befästa sin position som ansedd Pattaya-expert i forumvärlden så måste han nog uppdatera sig lite. En expert som lever på gamla meriter är ju inget att ha med dagens utvecklingstakt :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ja ska han befästa sin position som ansedd Pattaya-expert i forumvärlden så måste han nog uppdatera sig lite. En expert som lever på gamla meriter är ju inget att ha med dagens utvecklingstakt :crazy:

Det kommer en rejäl uppdatering med början i november i år.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag såg ochså sagan om ringen trilogin i Thailand. På Big C i Pattaya. Tillsammans med cast away och the others så är det de enda filmer jag sett i Thailand av värde.

Däremot så har jag med suckar ofta bevittnat en uppsjö av filmsmörja på biograferna i Pattaya.

Hade jag inte varit berusad och med damsällskap så hade jag inte bevittnat många av de 100 talet filmer jag sett i Pattaya genom åren.

BTT

Det visas många bra filmer på biograferna i Pattaya

och till skillnad från vissa så super inte jag mig full för att se en film.

Idag var jag på Central Festival och såg

FASTER

med Dwayne Johnson och Billy Bob Thornton

Ett gott råd,ta med en tjock tröja,på tok för mycket A-C

På Central finns det också en första klass biosalong.600 THB

Ändrades av knifetown

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...