Jump to content
IGNORERAD

Nytt biokoncept på Paragon


Dempa

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Precis!

Det fånigaste man kan se är ju di här faranggubbarna som ska in med sina darlingar på thaifilmerna som de ju definitivt inte fattar ett dugg av.

Varför inte istället låta darlingen se sin film och under tiden kan ju gubben gå och sätta sig och dricka några öl till eller se någon engelsktalande film istället.

Nej istället ska di halvfulla gubbarna betala 120 baht för att sitta några timmar i mörkret och klämma darlingen på pattarna och vara allmänt stökig till andra andra biobesökares vånda.

BTT

Ja det där med att umgås tillsammans, vad ska det va bra för? :crazy:

Och om damen kommer på besök till Sverige så kan väl hon få sitta där och

vänta i bio-foajén med en läsk och en liten påse rostade pumpafrön,

medans herr BTT som är en sparsam och lingvistiskt skolad viking ser på hollywoodfilmen i eget majestät.

- Va ska hon med in där för . . .?

Hon fattar ju ändå inget!

(att du är singel förvånar mig inte)

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    14

  • Posten Berit

    8

  • Dempa

    7

  • MaiChai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Ja det där med att umgås tillsammans, vad ska det va bra för? :crazy:

Och om damen kommer på besök till Sverige så kan väl hon få sitta där och

vänta i bio-foajén med en läsk och en liten påse rostade pumpafrön,

medans herr BTT som är en sparsam och lingvistiskt skolad viking ser på hollywoodfilmen i eget majestät.

- Va ska hon med in där för . . .?

Hon fattar ju ändå inget!

(att du är singel förvånar mig inte)

SN

Har man en thaitjej på besök i Sverige knallar man knappast in på en bio där hon inte fattar något.

Vad har tjejen för glädje av det?

Då finns det väl trevligare saker man kan göra ihop.

Då är det väl i så fall bättre att sätta två datorer i närheten av varandra så att tjejen på den ena datorn kan titta på thaisåpoperor och man själv kan spana in någon lämplig hollywodrulle.

På så sätt kommer man ju nära varandra på samma gång som båda har behållning av det man ser.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Har man en thaitjej på besök i Sverige knallar man knappast in på en bio där hon inte fattar något.

Vad har tjejen för glädje av det?

Då finns det väl trevligare saker man kan göra ihop.

Då är det väl i så fall bättre att sätta två datorer i närheten av varandra så att tjejen på den ena datorn kan titta på thaisåpoperor och man själv kan spana in någon lämplig hollywodrulle.

På så sätt kommer man ju nära varandra på samma gång som båda har behållning av det man ser.

BTT

Mysig hemmakväll vid varsin dataskärm, hmmm. Nej tack. Inte som nyförälskad i alla fall.

Kanske det är så ibland hos vissa damer och herrar som rynkar på näsan åt det okända ;)

Behållningen ligger inte i att kunna göra en djupannalys av replikerna på

filmduken, det roliga och intressanta ligger väl i att göra och uppleva något gemensamt med den man tycker om. Så har det varit även i Thailand för mig

då jag har följt med någon tjej och tittat på thaifilm.

Hennes mimik och omgivningens replik har varit tillräckligt med behållning.

Men min egen erfarenhet av hitresta thaidamer är dock att flertalet gärna vill ut och prova på lite farangkultur när de ändå är här.

Kan inte säga att det ena är bättre eller sämre än det andra - bara att jag själv är nyfiken på att prova

på saker även om jag inte förstår allt som sägs.

Detsamma gäller om jag inte begriper mig på alla smaksensationer i en utländsk rätt,

för nyfikenheten att prova gör ändå att jag smakar mig fram.

Så har även mina dambekanta varit - kanske lika barn leka bäst :)

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig gått på bio i Thailand då jag aldrig haft tillfälle eller intresse för det men under mina första år/resor så var det vanligt att man satte sig tillsammans i bungalowbyns restaurang och käkade middag och kollade på någon schysst film tillsammans och värmde med "lite" alkohol.

Sen om stolarna var hårda eller att det satt några tyskar och sjöng i bakgrunden var inte så viktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket bra tips till liten peng, 3000 Bath är ju en spottstyver.

Ser trevligt ut, skall nyttjas vid nästa besök inom kort.

Ändrades av peerhan
Link to comment
Dela på andra sajter

3000 baht är två helnätter med valfria damer i Pattaya.

Dricker man inte för mycket i baren kan man även i det priset bjuda damerna på normal bio innan helnatten tar vid.

Stålarna räcker kanske inte för att täcka in även popcorn och läsk men å andra sidan kostar det ju enbart ca 70 baht per skalle.

Låter man sedan damerna köpa sin kao pad vid det lokala ståndet så blir det ju ett par angenäma kvällar för bara obetydligt av priset för 120 minuters film VIP på Paragorn.

BTT

Stackars den thailändska som skulle komma till Sverige med dig.

Det skulle väl bli alternering mellan kulinariska lågprisrätter som blodpudding, örtsoppa och som extra lyxig mat ett 3kr nudelpaket innan en helnatt. Försök att släpp loss någon gång och känn hur det känns att ha spenderbyxorna på någon enda gång.

Förstår att du inte är gift.

Att sedan i en annan tråd spy galla över hur snål Kamprad är blir bara för mycket!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

En fördel med en privat visning är väl att man kan slippa stå upp för bilden av kungen innan filmen startar.

Eller hur gör ni faranger på bio? Vågar ni sitta kvar ensamma medan alla andra står upp?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Stackars den thailändska som skulle komma till Sverige med dig.

Det skulle väl bli alternering mellan kulinariska lågprisrätter som blodpudding, örtsoppa och som extra lyxig mat ett 3kr nudelpaket innan en helnatt. Försök att släpp loss någon gång och känn hur det känns att ha spenderbyxorna på någon enda gång.

Förstår att du inte är gift.

Att sedan i en annan tråd spy galla över hur snål Kamprad är blir bara för mycket!

Nu handlar det ju om vad man skulle kunna ha för kul för 3000 baht istället för att lägga stålarna på 2 timmars biograftittande och inte vad jag ev skulla unna mig med en thaitjej i Sverige.

Kan inte erinra mig om att någon gång varit snål i sällskap med en thaikvinna.

Ingen har någonsin klagat över den biten.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

En fördel med en privat visning är väl att man kan slippa stå upp för bilden av kungen innan filmen startar.

Eller hur gör ni faranger på bio? Vågar ni sitta kvar ensamma medan alla andra står upp?

Den dagen jag obstinat likt ett barn i trotsåldern vägrar följa seder och bruk i det land jag besöker slutar jag nog att resa och stannar hemma i Sverige och surar istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den dagen jag obstinat likt ett barn i trotsåldern vägrar följa seder och bruk i det land jag besöker slutar jag nog att resa och stannar hemma i Sverige och surar istället.

Ja man kan väl motivera mycket här i livet med seder och bruk som ett argument. Bland annat försvaras barnaga och könsstympning med argumenten att de är seder och bruk i vissa länder. Jag har lärt mig att tänka kritiskt och ha min egen åsikt om saker och ting och är nöjd med det.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

Ja man kan väl motivera mycket här i livet med seder och bruk som ett argument. Bland annat försvaras barnaga och könsstympning med argumenten att de är seder och bruk i vissa länder. Jag har lärt mig att tänka kritiskt och ha min egen åsikt om saker och ting och är nöjd med det.

Ja då föreslår jag att Mr Lao Kao åker till Somalia eller liknande länder och slåss för kvinnors rättigheter istället för att bli upprörd över att man i Thailand visar respekt för kungen när man går på biograf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då föreslår jag att Mr Lao Kao åker till Somalia eller liknande länder och slåss för kvinnors rättigheter istället för att bli upprörd över att man i Thailand visar respekt för kungen när man går på biograf.

Ska jag vara ärlig så upplever jag dig som den upprörda parten här då du provoceras av att jag inte anser en kunglighet vara mer värd än någon annan människa. Du tycks provoceras av den tanken så pass att du känner behovet av att förlöjliga mig. Känner du dig bättre till mods av det, så bjuder jag på det.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

Ska jag vara ärlig så upplever jag dig som den upprörda parten här då du provoceras av att jag inte anser en kunglighet vara mer värd än någon annan människa. Du tycks provoceras av den tanken så pass att du känner behovet av att förlöjliga mig. Känner du dig bättre till mods av det, så bjuder jag på det.

Nja, förlöjliga dig sköter du så bra själv, så jag ska inte ta det ifrån dig :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men nu är ju frågan hur mycket mat man hinner få ner på ca 120 minuters film?

Hinner man koncentrera sig på filmen om man hela tiden ska beställa ny mat och ny dricka?

BTT

Jo jag vet, du har varit i Thailand några gånger, men ditt svar är så genuint svenskt att man blir imponerad av hur svensk du är!

För bara i Sverige har jag upplevt att folk som förbetalt för en buffe eller en kväll med fria drinkar är så stressade av att få dricka eller äta så mycket som möjligt för att få valuta för sina pengar.

Att ha kul är inte intressantast, att inte missa minsta kilogram av mat och centileter av sprit är stressfaktorn, och den som åt mest, samt fick mest sprit i sig, vann.

3000 baht är två helnätter med valfria damer i Pattaya.

Dricker man inte för mycket i baren kan man även i det priset bjuda damerna på normal bio innan helnatten tar vid.

Stålarna räcker kanske inte för att täcka in även popcorn och läsk men å andra sidan kostar det ju enbart ca 70 baht per skalle.

Låter man sedan damerna köpa sin kao pad vid det lokala ståndet så blir det ju ett par angenäma kvällar för bara obetydligt av priset för 120 minuters film VIP på Paragorn.

BTT

:bag::bag::suicide::suicide::suicide::suicide::suicide::suicide::suicide:

Nu handlar det ju om vad man skulle kunna ha för kul för 3000 baht istället för att lägga stålarna på 2 timmars biograftittande och inte vad jag ev skulla unna mig med en thaitjej i Sverige.

Kan inte erinra mig om att någon gång varit snål i sällskap med en thaikvinna.

Ingen har någonsin klagat över den biten.

BTT

Att ingen klagat beror garanterat på att ett klagomål inte ens var värt försöket, ibland är det bättre att ta vad man kan få och gå vidare, än att försöka klämma vatten ur en en sten.

Och tro mig, tjejer från hela världen känner igen stenar.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

En fördel med en privat visning är väl att man kan slippa stå upp för bilden av kungen innan filmen startar.

Eller hur gör ni faranger på bio? Vågar ni sitta kvar ensamma medan alla andra står upp?

De är väl en självklarhet att man ställer sig upp!!!

Har du mössan eller kepsen på dej när man spelar svenska nationalsången??

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

De är väl en självklarhet att man ställer sig upp!!!

Har du mössan eller kepsen på dej när man spelar svenska nationalsången??

För mig är det inte en självklarhet. Du kanske kan förklara för mig varför man ska göra det?

Jag lägger faktiskt inte någon större vikt vid de nationella symbolerna. Jag ser det bara som ett sett för en grupp individer att försöka skapa gemenskap och en gruppidentitet.

Av någon anledning blir vissa arga för att jag ifrågasätter självklara sanningar. Varför?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

För mig är det inte en självklarhet. Du kanske kan förklara för mig varför man ska göra det?

Jag lägger faktiskt inte någon större vikt vid de nationella symbolerna. Jag ser det bara som ett sett för en grupp individer att försöka skapa gemenskap och en gruppidentitet.

Av någon anledning blir vissa arga för att jag ifrågasätter självklara sanningar. Varför?

Jag blir inte arg!!

Tycker de bara är en självklarthet att man tar seden dit man kommer!!

Har du sett en thailändare sitta ner någon gång i början av bion när dom visar bilder på kungen?

Jag har aldrig gjort de och då har jag sett ett antal filmer på bio där nere!

Och när man spelar nationalsången så står man upp och tar av sig kepsen eller mössan så har jag blvit lärd ifrån när jag var liten,

Mvh

Ändrades av Borgmästarens Son

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

De är väl en självklarhet att man ställer sig upp!!!

Har du mössan eller kepsen på dej när man spelar svenska nationalsången??

Börjar misstänka vad som är Mr Lao Kao´s nationalsång :giggle: Se om han blir sur när man gör narr av den :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir inte arg!!

Tycker de bara är en självklarthet att man tar seden dit man kommer!!

Har du sett en thailändare sitta ner någon gång i början av bion när dom visar bilder på kungen?

Jag har aldrig gjort de och då har jag sett ett antal filmer på bio där nere!

Och när man spelar nationalsången så står man upp och tar av sig kepsen eller mössan så har jag blvit lärd ifrån när jag var liten,

Mvh

Jag försöker också hålla mig till seder dit jag kommer till en viss grad och så länge jag känner mig bekväm med det. Om de strider mot mina grundvärderingar blir det svårt för mig, men jag blir ibland tvungen att vara pragmatisk och tumma på det av ren självbevarelsedrift. Där är thailändska kungen ett bra exempel. Så även jag står upp i bion även om jag egentligen skulle vilja sitta ner. Jag ställer mig inte upp för respekt för mannen utan för att jag känner mig tvungen.

I Sverige får jag göra som jag vill och det är det bästa med detta land. Jag får välja att inte dyrka en låt.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar misstänka vad som är Mr Lao Kao´s nationalsång :giggle: Se om han blir sur när man gör narr av den :rotfl:

Det är så enkelt att kalla oliktänkare för kommunister. Faktum är att de gamla kommunisterna och nationalister har en hel del gemensamt. Båda grupperna försöker framhäva sin nations överlägsenhet för att skydda sig mot främmande influenser. Båda vill ha strikt invandringspolitik för att skydda den egna arbetsmarknaden, den nationella genstocken, seder och bruk eller vad det nu må vara. Verktygen för dessa är de nationella symbolerna. Man är rädd för förändring och man vill bevara saker och ting som det alltid har varit.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man kan väl motivera mycket här i livet med seder och bruk som ett argument. Bland annat försvaras barnaga och könsstympning med argumenten att de är seder och bruk i vissa länder. Jag har lärt mig att tänka kritiskt och ha min egen åsikt om saker och ting och är nöjd med det.

Det är mycket möjligt att du lärt dig att tänka kritiskt men du missade nog redan första lektionen i ämnet Perspektiv...

Jag tyckte också det kändes fånigt att ställa mig upp innan filmen första gångerna jag gick på bio i Thailand och jag skulle tro att de flesta västerlänningar delat den uppfattningen när de var nya i Thailand. Efter att diskuterat detta och annat närmast ohälsasamt hyllande med thailändare har jag dock förstått att det ju inte är, eller iaf inte behöver vara, kungen som person man visar respekt utan snarare kungen som symbol för Thailand, dvs detsamma som en flagga, man respekterar. Efter att ha förstått det har jag inga problem med att resa mig upp i biografsalongen, lika lite som jag har problem med att uppföra mig när jag går in i en kyrka, ett tempel eller en moskee trots att jag inte ger mycket för vad religionerna står för.

Ett litet uns av sunt förnuft och respekt för olikheter är ofta en enkel försäkring mot magsår eller värre när man lämnar sin lilla hemmadamm.

Link to comment
Dela på andra sajter

700 baht per biljett??

Det var en dyr biobiljett i Thailand.

På Big C eller Royal i Pattaya och på vanliga biografer i ex Bangkok brukar priserna ligga på strax över 100 bahtaren.

800 baht för lite popcorn och en några läsk tycker jag är extremt dyrt.

BTT

Eller varför inte värma en nudelsoppa på närmsta seven, köp en påse med dricka (Vem fan behöver en mugg att dricka ur) traska iväg till närmsta Homepro sätt dig med darlingen i hemma bioavdelningen och be personalen demonstraera TV´n och bioljudet under två timmar medan du klämmer på darlingens pattar. Bör knappast gå på mer än 60 baht...

Jisses, först 350 baht för en pasta och nu 3000 för ett biobesök som man ändå missar för att man måste hinna värka i sig så att man får full valuta för pengarna. Vart är MPR på väg?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjuder hellre ut hela släkten på nån mysig restaurang med utsikt över risfälten, utanför Udon Thani, det kostade sist ca 400SEK för 8 pers :drinks:

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

En omgång på Devils Den känns helt plötsligt väldigt prisvärt.

Sen efter det kan man passa på att gå på bion på the Avenue i Pattaya och vila upp sig!!

60baht på onsdagar, snacks och dryck köps självklart på 7-eleven!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...