Jump to content
IGNORERAD

Svar tilll Nonki


nissehult_13

Recommended Posts

Quote

Man måste tåla lite, vill man sticka ut så får man tåla med samma mynt tillbaka..

För detta är ett forum och inte real life, men skulle nån hoppa på mig i real life skulle jag ta åt mig och kanske bli förbannad men jag har en hög tröskel innan jag blir arg.

Så ta inte åt dig så mycket, kolla bara hur många som har hackat på BTT men inte blir han så upprörd som dig.

Tack Nerike.

Nur förstår jag vad du menar med dina inlägg - att jag inte ska bry mig.

Du vet att jag har blivit mycket starkare och har skaffat mig mycket skinn på näsan under de åren på TT.

Men att tåla lite betyder inte att inte säga ifrån.

Jag har tålat Nonki mycket.

Men när jag en dag till slut blev ledsen - så ska jag tåla ändå?

Kan han inte bara låta bli mig som vi kommit överens om???

Är det så mycket begärt?

Hade vi inte haft personlig kontakt så hade jag kunnat acceptera det lättare.

Om han tycker att jag är så trevlig och till och med bett mig om ursäkt privat - varför kan han inte låta mig vara???

Att jag sticka ut? --- Har jag stuckit ut med elaka kommentarer till andra???

Som jag minns så är det bara BTT jag skrivit hårda ord till och jag acceptera att han skrev hårda ord tillbaks.

Jag vet alla inte kan tycka om alla men jag har bett Nonki och ber honom igen - att låta mig vara i fred.

Han gör sig bara löjligt och jag fattar inte att det finns folk som vill göra affär med honom när han beter sig så idi*tiskt och osympatiskt.

Även om han har det svårt med sitt liv just nu betyder inte att han kan bete sig hur som helst.

---

Sen är det skillnad mellan BTTs skrivande och mitt skrivande. Jag menar inte att lyfta upp mig som en bättre person. Men BTT säger själv att han skriver för att provocera... Men mitt syfte med att skriva är aldrig att provocera - utan att öka förståelse. Att dela med mig mina iaktagelser som kan vara nyttiga för th-sv förhållanden. Det jag inte kan säga på mitt jobb när jag tydligt ser att den lilla informationen skulle kunna lösa mångas problem.

Förtjänar jag att bli påhoppad och ska tåla det hur mycket som helst bara för att det är internet? Det är skillnad om man blir påhoppad från en anonym person. Men Nonki och jag nästan känner varandra - varken han eller jag är anonyma. Med det faktum så är det här mer som ett personligt angrepp än ett anonymt sådant.

---

Nu har jag lagt ner för mycket tid i det här.

Jag hoppas att jag i fortsättningen får vara i fred.

Annars så få jag hålla mig borta från de ställena Nonki härjar och bara skriver på bloggen, SoiSixten samt den trevliga Banthai.

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • nissehult_13

    9

  • Kim

    5

  • pigge01

    5

  • Farang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Quote

MAGROOD:      :52::52::52::52::52:

Tillbaka på ruta ETT !!!

Med full respekt för både dig och Nonki eftersom jag inte känner någon av er speciellt bra !

MEN...nu är du fel på det igen...

...genom att fortsätta skriva om honom när han inte kan försvara sina gärningar.

Detta är helt fel oberoende av vem det är !!

Du tillför väldigt mycket på forumet och det ska du ha en stor eloge för.

Dock känns det emellanåt som att du börjat bli lite väl lik svenska kvinnor, med lite för mycket gnäll och beklagande...  ;);)

Det är väl inte Magrood som hela tiden tar upp detta, det är ju Nerike i detta fall, hon svarar ju bara honom. Vi skriver inte om Nonki om ingen skriver om honom först.

Så en uppmaning till alla, lägg ned denna diskussion om Nonki hit och Nonki dit. Han är inte närvarande som Nerike brukar påpeka, dvs innan han själv tar upp diskussionen igen. suck!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, jag låser nog tråden istället, vill absolut inte att Magrood jagas iväg från MPR också. Till Nonkis stora glädje då.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Magrood

som jag säger detta är ett forum inte real life, men visst jag kan var ditt nya bollplank jag tål det.

Jag är ingen ryggdunkare åt något håll, men ska man sota för vad som har hänt i ett annat forum.

Nä då kan dom sätta mig på semester också,  jag trodde att detta forum inte skulle bli som TT men man får sota för gammal ost tydligen.

Du får skriva hur mycket du vill, men släpp det hela och ta nya tag det jag skrev från början var att alla blir inte lika behandlade.

Jag bjuder gärna dig och svarten på middag, för jag tror det hela är bara ett stort ända misstag.

Sedan vet alla att alla människor kan inte vara sams med alla, utan det kommer säkert fler att känna på här på MPR och det kommer att finnas folk som kommer träta på varandra.

Tar man det sedan personligt ja det kan jag inte hjälpa, själv ser jag det som det är ett forum.

Att det sedan finns en massa jönsar och ryggdunkare som skriver här och är världsmästare utan ens vart i Thailand, det får stå för dom och jag bryr mig inte att hoppa på dom för det.

Men jag tror att både du och din man skulle komma bra överens med Nonki i real life, han är mycket trevlig och tror att han skulle kunna be dig om ursäkt i real life om du har tagit illa upp.

Varken han eller nån annan vill ha ovännner för vad som skrivs ett forum, som sagt om du har tagit illa upp och träffar på Nonki i real life så är han man nog att be om ursäkt för att du har tagit illa upp tror inte han vill ha några ovänner och det vill väl ingen ha.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...