Guest Siam-Nilsson Inlagd Januari 25, 2011 Dela Inlagd Januari 25, 2011 Tida ? (dotter) Annars är Gewalin världens vackraste namn! /mvh Eller "Gevalia" ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 25, 2011 Dela Inlagd Januari 25, 2011 Klart hon ska heta Maipenraise “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 25, 2011 Dela Inlagd Januari 25, 2011 (ändrad) Träffade just en 6 månader gammal Wilhelm Sv/Thai, jättesöt! Eller egentligen träffade jag dem för första gången igår. Vi hade just avslutat vår middag och gick hemåt, då stötte vi på ett par, en Farang och en Thai med en söt Baby. Jag kunde inte låta bli utan frågade "What is his name?"... "Wilhelm" svarade fadern (farangen). "Oh, so you are from Germany or Austria?", sa jag... "No I am from Sweden","Verkligen vad trevligt" sa jag. De var på väg till en liten restaurang för middag, vi följde med och tog en öl, och snackade lite. Ikväll åt vi middag tillsammans, alltid trevligt att träffa faranger här i kvarteret. Wilhelmina, kanske? Fast Jasmine e bättre MVH Tommy Ändrades Januari 25, 2011 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Januari 25, 2011 Dela Inlagd Januari 25, 2011 Lilla "Noisan"? Tapptimm = Granatäpple och Rubin. Ampann = Amber (bärnsten) Moragått = Emerald (smaragd) Jade, är ju också ett internationellt gångbart flicknamn. På thai heter jade "jåck", vilket rimmar på tjock, vilket kanske inte klingar så trevligt för en tjej i Sverige. mvh SN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Olinen Inlagd December 22, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 22, 2011 Hej hittade precis denna gamla tråden som jag helt glömt bort . Namnet på lilltösen blev Ella och hon blir 6 månader på julafton , namnet fick hon efter min mormor så nu har vi 2 Ellor i´familjen med en liten ålders skillnad på 94 år . Men ett stort tack för alla förslag. mvh Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mussemannen Inlagd December 22, 2011 Dela Inlagd December 22, 2011 Grattis! vad roligt för er. hm namn är svårt... nått fint Thainamn skulle jag klura på och ett Svenska som andra namn? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
islander Inlagd December 22, 2011 Dela Inlagd December 22, 2011 Hej skulle behöva lite namnförslag till denna lilla tös som tänkte titta ut till sommaren . Äldsta dottern heter Anchalee, ett tidigt förslag från frun var att hon skulle hetta Rattika vilket jag inte tyckte passade sig... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu