Kalas Inlagd Januari 23, 2011 Dela Inlagd Januari 23, 2011 Jag fick ju stanna en månad extra, av anledningar ni kan läsa om i en annan tråd Ett litet extraproblem var ju det här med snuset, jag hade ju lagom för en månad. Så hur i hela? Röka var uteslutet då frun och familjen ogillar röklukt, och själv är jag måttligt road av rökning. Jag mår dåligt och får dålig allmänkondition. Jo, jag köpte sån där tobak, 53gram för 10 Bath. Klippte i småbitar och har sen experimenterat med olika mängd vatten för att få rätt fuktighet. Har kommit fram till att två kapsyler vatten till en portionsdosa är lagom. Och faktum är att det funkar alldeles utmärkt som ersättning för vanligt snus! Visst, det har en säregen tobakssmak, men den har jag vant mig vid. Men inför framtida resor så ska jag inte köpa med mig dyrt svenskt snus när jag kan köpa billig tobak här i Thailand och tillverka eget "snus" för 2.50 Bath/dag, istället för som hemma, en dosa a 30kr/dag. Ett litet tips ni kan testa om ni vill, 10Bath är ju överkomligt även om det inte fungerar för just dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godbit Inlagd Januari 23, 2011 Dela Inlagd Januari 23, 2011 snusexpress <mail@snusexpress.com> 5 dagars lev. billigt Mvh Jan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissefisk1 Inlagd Januari 23, 2011 Dela Inlagd Januari 23, 2011 Jag fick ju stanna en månad extra, av anledningar ni kan läsa om i en annan tråd Ett litet extraproblem var ju det här med snuset, jag hade ju lagom för en månad. Så hur i hela? Röka var uteslutet då frun och familjen ogillar röklukt, och själv är jag måttligt road av rökning. Jag mår dåligt och får dålig allmänkondition. Jo, jag köpte sån där tobak, 53gram för 10 Bath. Klippte i småbitar och har sen experimenterat med olika mängd vatten för att få rätt fuktighet. Har kommit fram till att två kapsyler vatten till en portionsdosa är lagom. Och faktum är att det funkar alldeles utmärkt som ersättning för vanligt snus! Visst, det har en säregen tobakssmak, men den har jag vant mig vid. Men inför framtida resor så ska jag inte köpa med mig dyrt svenskt snus när jag kan köpa billig tobak här i Thailand och tillverka eget "snus" för 2.50 Bath/dag, istället för som hemma, en dosa a 30kr/dag. Ett litet tips ni kan testa om ni vill, 10Bath är ju överkomligt även om det inte fungerar för just dig Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 23, 2011 Dela Inlagd Januari 23, 2011 Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Gråt en skvätt då, du kanske mår bättre sen... Kalas, det funkar för dej, grattis! Testa att låta "snuset" ligga fuktat i värme (45-80) grader ett par dagar, i en stängd plastburk. Tillsätt sedan lite bakpulver, ca 5-7 gram per 100 gram tobak du använder, blanda ordentligt! Låt snusblandningen vila ett dygn, så blir det mera snus-likt, bakpulvret drar ut nikotinet ur tobaken. Det finns recept nånstans på "Nonkis Thailandshörna" MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 23, 2011 Dela Inlagd Januari 23, 2011 Gråt en skvätt då, du kanske mår bättre sen... Kalas, det funkar för dej, grattis! Testa att låta "snuset" ligga fuktat i värme (45-80) grader ett par dagar, i en stängd plastburk. Tillsätt sedan lite bakpulver, ca 5-7 gram per 100 gram tobak du använder, blanda ordentligt! Låt snusblandningen vila ett dygn, så blir det mera snus-likt, bakpulvret drar ut nikotinet ur tobaken. Det finns recept nånstans på "Nonkis Thailandshörna" MVH Tommy Här är det http://nonkisthaihorna.forum24.se/nonkisthaihorna-about69.html&highlight=snus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
freddan_gbg Inlagd Januari 23, 2011 Dela Inlagd Januari 23, 2011 Pröva med någon smaksättare borde ju finnas även i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.