Jump to content
IGNORERAD

Angående Karma-köret


Guest larbejo

Recommended Posts

Quote

Hur orkar ni tjafsa om ingenting  :D:D:D          Mvh Måne

Håller med dig Måne!

Men samtidigt är det väldigt stort underhållsvärde på dessa trådar   :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Karon

    14

  • svarten

    7

  • Farang

    6

  • broder tuk tuk

    5

Mest aktiva i denna tråd

Vill bara meddela att larvbajja samlat mod och idag förmått sig att ge mig minuskarma.

Så nu är det krig!  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore synd om minuskarmat försvann ...

Du så skulle man ju bli tvungen att dela ut minuskarma direkt i tråden .. :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Kim!

Tommy har en mycket bra poäng där! Negativkarma delas ganska sällan för att skribenten har skrivit ett dåligt inlägg. Den har använts för att hacka på medlemmar för åsikter, personligt ogillande, försök att sätta folk på plats och lek.

Det samma gäller för + karma. Denna är ett dåligt mått på hur uppskattad eller duktig en skribent. Det finns ju de som ösar + karma över sina kompisar nästan dagligen. De som får väldigt mycket minus får massor av plus för att det är synd om de - inte för att dessa "minusskribenter" har börjat skriva vettig inlägg. Ofta får man + karma för någonting som alla andra i samhället tycker är negativt. Som exempel kommer du säkert ihåg när BTT var bland de 5 i topp i + karmaligan. De flesta av dessa plus fick han när han gång på gång skrev det extremt etnsikt nedsättande påstående att alla thailändare i Sverige (utom 1%) är prostituerade.

Skrota karmasystemet tycker jag!!

Hälsning

Svarten

Att BTT fick medhållande + karma för sina sk "sanningar" kanske inte du eller jag tycker är ok, men uppenbarligen fanns det andra som tyckte om det han skrev. Det är inget jag kan göra något åt genom att ta bort karmasystemet, radera en massa inlägg och låtsas att dom åsikterna inte existerar. Man vinner nog allmänhetens uppfattning mycket mer på att bemöta honom och hans gelikar med sakliga argument än att deleta deras åsikter tror jag. Men det är förstås min personliga uppfattning.

Och allmänhetens uppfattning känns betydligt viktigare för mig än någon enstaka trångsynt individs.

Å andra sidan så har BTT med alla sina kontroversiella åsikter lika många belackare som medhållare och hans pluskarma är väl ganska så neutraliserad av alla minus vid det här laget. :) Så något första pris lär han inte ha möjlighet att ta hem.

Att ta som vana att ge pluskarma till kompisar och minuskarma till sina ovänner utan att ta hänsyn till vad dom bidrar med är ju inte meningen med karmassystemet och det har vi diskuterat i moderatorleden att kanske förbjuda i reglerna. Och att frekvent missbruk av detta ska leda till uteslutning.

Själv har jag ju också föreslagit jumbopriser (betydande banning under en tid) till de som erhållit mest minuskarma SAMT till den som gett mest minuskarma. Och personligen så tror jag ju att det skulle få effekten att enskilda medlemmar mer noga skulle överväga sitt utdelande av minus. För delar man ut för mycket minus så riskerar man ju avstängning.

Och förutom jumbopris så föreslog jag även pris till den som delat ut mest pluskarma och det är i sin tur för att uppmuntra medlemmar att använda sig av karmasystemet för beröm av inlägg istället för att skriva det direkt i tråden.

Men jag bestämmer inte ensam och ännu har jag inte fått något gehör för detta. :)

För övrigt så tycker jag det är väldigt intressant att se hur himla allvarligt detta med karma tas av många när en minus eller plus egentligen inte betyder något alls för andra än dom eventuella vinnarna. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Svarten

tycker nog inte att vi ska skrota karmasystemet men kanske bli mer ordentliga för vad man delar ut plus eller minus.Tycker det är bra att inte trådar blir översvämmade av "tummen up" eller "tummen ner" inlägg. Lite lättare att hitta det intressanta  i trådarna. Men visst du har rätt i att om det används på fel sätt så blir det bara fånigt.

Det lugnar nog ned sig och plus eller minus lär bli svårare att få framöver.

Mv

/Tomp

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För övrigt så tycker jag det är väldigt intressant att se hur himla allvarligt detta med karma tas av många när en minus eller plus egentligen inte betyder något alls för andra än dom eventuella vinnarna. :)

:great::great:

Hej Kim och Tomp!

Tack för synpunkter! Det är klart att mitt önskemål om skrotning är kanske litet i sammanhanget. Men jag tycker fortfarande att det inte borde användas som mått på hur duktig eller dålig skribenter är.

Själv ligger jag bra till för priset om vem som ger flest + karma (även om Kim ligger strax efter) men det tycker inte jag betyder något. Det bara betyder att mitt finger har fastnat på karmalänken. Varje jag läser något så råkar jag klicka på den. Och sedan skriver jag också "bra" och "meeera" i inlägg även om personen har fått karma av mig!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:great::great:

Själv ligger jag bra till för priset om vem som ger flest + karma (även om Kim ligger strax efter) men det tycker inte jag betyder något. Det bara betyder att mitt finger har fastnat på karmalänken. Varje jag läser något så råkar jag klicka på den. Och sedan skriver jag också "bra" och "meeera" i inlägg även om personen har fått karma av mig!

Hälsning

Svarten

Själv deltar jag ju bara i karmagrejen utom all tävlan i egenskap av admin. Så du behöver inte känna dig hotad av mig. Personligen gillar jag att dela ut pluskarma för allt jag tycker är bra och det är mycket. Men jag delar även ut en och annan minus för trångsynta och fördomsfulla åsikter som jag tycker går över gränsen.

Dessutom drar jag på mig en och annan minus genom att ha en åsikt och inte mig emot. Enda sättet att vara alla till lags är att inte våga uttrycka någon åsikt alls. Och det passar inte mig.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Själv deltar jag ju bara i karmagrejen utom all tävlan i egenskap av admin. Så du behöver inte känna dig hotad av mig. Personligen gillar jag att dela ut pluskarma för allt jag tycker är bra och det är mycket. Men jag delar även ut en och annan minus för trångsynta och fördomsfulla åsikter som jag tycker går över gränsen.

Dessutom drar jag på mig en och annan minus genom att ha en åsikt och inte mig emot. Enda sättet att vara alla till lags är att inte våga uttrycka någon åsikt alls. Och det passar inte mig.

Hej Kim!

Det verkar att du är den enda som använder karmasystemet som det ska!

UT1006 har just visat mig sitt starka stöd för karmasystemet. Han tycker tydligen att det är kul att framstå som någon stor "skicklig" kritiker och ösar ur sig massor med negativkarma över skribenter för de mest mystiska anledningarna. Bland annat har han hoppat på mig för att jag skrev att f.d. bartjejer i Sverige förtjänar lika mycket respekt som andra. Nå ja, alla har rätt att utöva sin åsikt!

Trevlig fortsatt helg!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

En enkel lösning för gnällspikarna är ju att baka ihop plus med minus och visa resultatet istället, samt att man inte skall kunna hamna under 0.

Hälsar Farang som är lite förvånad över enbart 9 minus, får väl stygga till mig...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Quote

... Bland annat har han hoppat på mig för att jag skrev att f.d. bartjejer i Sverige förtjänar lika mycket respekt som andra. ...

Minus fick du för att du ansåg att att prostitution var "ett vanligt jobb". Bra inlägg ger jag gärna + och de av lägre kvalitet har jag inga problem med att ge ett minus. "Nå ja, alla har rätt att utöva sin åsikt!"

Egentligen skulle du haft ett minus till nu, men för att inte vara så barnslig, att ett karma tvunget måste returneras, så klarar du dig den här gången.

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim skrev: Själv deltar jag ju bara i karmagrejen utom all tävlan i egenskap av admin

Ja och vem skulle våga ösa negativkarma över värdarna, för skoj skull, och hur lång tid skulle det ta innan denne blev avstängd?

MVH Tommy, Mot -, För +

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej,

Minus fick du för att du ansåg att att prostitution var "ett vanligt jobb". Bra inlägg ger jag gärna + och de av lägre kvalitet har jag inga problem med att ge ett minus. "Nå ja, alla har rätt att utöva sin åsikt!"

Egentligen skulle du haft ett minus till nu, men för att inte vara så barnslig, att ett karma tvunget måste returneras, så klarar du dig den här gången.

Hej UT006!

Jag skrev att jag respekter f.d. bartjejer lika mycket andra människor som t.ex. jobbade som vårdbiträde, servitris, osv. för 20 år sedan. Hur kan du läsa ur detta att jag vill att min dotter ska jobba som prostituerad i Sverige?

I övrigt har jag tittat på många av de negativkarma som du har gett ut till skribenterna. Du ligger bra till i tävlingen om den som ger mest. Men jag fattar ingenting om vad du försöker säga. Det handlar om skribenters grammatik och andra helt mystiska saker. Jag ser att du själv skriver nästan aldrig någonting.

Konstigt att du själv visar så mycket kritik men tål ingen kritik själv. Du skriver bara att du borde hämnas på mig.

UT! Du ösar kritik över andra. Får jag ge dig lite kritik?

Du är en urusel kritiker! Slappna av och bidra själv i diskussionerna! Respektera andras åsikter och skrivstil!

Ha det gott!   :party::party:

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte karma utdelningen hade funnits, hade vi inte haft skojiga trådar som den här.

Tjaffs och skvaller är det som berör dom flesta mest .  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim skrev: Själv deltar jag ju bara i karmagrejen utom all tävlan i egenskap av admin

Ja och vem skulle våga ösa negativkarma över värdarna, för skoj skull, och hur lång tid skulle det ta innan denne blev avstängd?

MVH Tommy, Mot -, För +

tja, jag har ju tydligen i alla fall skrapat ihop 3 ggr fler minus än vad du har gjort, så någon vågar ju ge värdarna i alla fall. :)

Och skulle jag råka få 10 ggr fler än jag har nu pga att någon bestämde sig för att ge mig minuskarma varje timme dygnet runt så skulle jag nog bara skratta för mig själv och tycka synd om den minuskarmautdelande personen som inte har något bättre att sysselsätta sig med istället (läs inget liv).

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Svarten!

Jag har aldrig skrivit att 99 % av alla thailändare i Sverige är prostituerade.

Däremot har jag påstått att 99 % av de thailändska kvinnorna är före detta bartjejer eller frilansare i farangsvängen.

Numera har jag friserat den siffran en aning.

Finns nog en hel del tjejer som kommit till Sverige på anhörigvisa och sedan har ju många fötts i Sverige, visserligen

då av fd bartjejer, men det spelar ju ingen roll.

Så man kan nog uppskatta siffran av fd bartjejer till mellan 75-85 % istället.

Jag är inte sämre än att jag kan ändra mina åsikter.

Men, och det bör observeras, jag tror absolut det finns ett stort mörkertal vad gäller sanningshalten i vad

både gubbarna och tjejerna berättar om var de träffades första gången.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mej BTT , men du börjar bli lite jobbig. Kan du inte berätta nåt kul du varit med om på dina resor istället för

dessa upprepningar?  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör boxningsregler då eftersom mycket ändå handlar om att puckla på varandra. Inga minuskarma delas ut om inte minst två av tre medlemmar tryckt på den knappen.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Att gå från 99% till 75-85 är väl ingen upprepning.

Där tillför jag ju något nytt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Quote

... så någon vågar ju ge värdarna i alla fall. :) ...

:bad: Det finns några män, bland alla möss, här på forumet!   :mdr:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

rajdidaj nu skålar vi :party::party::party::rofl::great:

Quote

Skål 113BOM, ett sådant kvalitetsinlägg blir det + för ;D

Wow, är det så lätt att få positiv karma? En till mej också tack! Här kommer de magisk orden igen.

raididay nu skålar vi  :party::party::party::rofl::great:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

:great:Tycker det finns risk för "Lex" BrottarAbranov (eller va han nu heter) man kanske kan bli av med karma om man inte sköter sig. :lol:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skål 113BOM, ett sådant kvalitetsinlägg blir det + för ;D

ja så du fick ett + för uppskattningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

tja, jag har ju tydligen i alla fall skrapat ihop 3 ggr fler minus än vad du har gjort, så någon vågar ju ge värdarna i alla fall. :)

Och skulle jag råka få 10 ggr fler än jag har nu pga att någon bestämde sig för att ge mig minuskarma varje timme dygnet runt så skulle jag nog bara skratta för mig själv och tycka synd om den minuskarmautdelande personen som inte har något bättre att sysselsätta sig med istället (läs inget liv).

he he du får ett minus till för ditt klumpiga uttalande , så du menar att alla som ger ett minus karma inte har inget liv

kul att döda människor kan trycka på knappen

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...