Jump to content
IGNORERAD

hur lång tid nu?


hayes

Recommended Posts

Kenneth4618

Grattis grabbar! Kommer ihåg känslan när brevet kom......fullständig lycka :)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bullkungen

    8

  • Jag Har En Vit Bil

    5

  • Dryas

    4

  • ankare

    3

Mest aktiva i denna tråd

Grattis på er, men glöm inte Ut-kortet nu bara.

Tack!

Enligt handläggaren på MIG så meddelar Ambassaden när UT-kortet finns för avhämtning.

Personligen så tycker jag att det ärett skit system att inte Ambassaden kan utfärda det här direkteller att man kan få det skickat till sin nya hem adress i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag Har En Vit Bil

Tog nästan exakt två månader från intervju, inte illa för att vara ogift.

Någon som fått utkort än och vet hur lång tid det tar? Tre veckor låter lite orimligt.

Glömde nämna att detta var mig göteborg.

Ändrades av Jag Har En Vit Bil
Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan var på ambassaden i morse och lämnade in ansökan om PUT för dottern. Tid för intervju = 20 Juli. Bådar inte gott. Dessutom ombads hos komplettera ansökan med husbok vilket inte alls framgår av anvisningarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

พี่ตา

Tog nästan exakt två månader från intervju, inte illa för att vara ogift.

Någon som fått utkort än och vet hur lång tid det tar? Tre veckor låter lite orimligt.

Glömde nämna att detta var mig göteborg.

Ambassaden ringde och meddelade att kortet fanns att hämta. Det skedde efter ca 4 veckor från beviljandet och datum för uthämtandet var en månad efter beviljat PUT. Går kanske att få snabbare, vi avvaktade beskedet från ambassaden att det var klart. Jagade inte på ärendet och vet inte om det är möjligt att få kortet levererat snabbare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag Har En Vit Bil

En månad var ju inte snabbt precis... Någon annan som också fått utkortet och kan tala om hur lång tid det tog att få?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi ansökte på ambassaden den 11 april (intervju den 28 april).

Fick besked om att UT var beviljat från den 7 Juni. Mycket snabbt tycker jag. Var rädd för att det skulle dra ut efter sommaren.

Har nu fått vänta på UT kortet ändå, men fick besked igår att det nu fanns på ambassaden att hämta.

Eventuellt ska jag köpa en biljett Bangkok - Berlin och hämta upp damen där. Är det någon som vet om det kan bli problem med passkontrollen då när hon skall ut från flygplatsen?

Eftersom UT kortet är utfärdat från Sverige. Det borde ju inte vara det eftersom man väl har fritt tillträde till Schengen länderna tycker jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi ansökte på ambassaden den 11 april (intervju den 28 april).

Fick besked om att UT var beviljat från den 7 Juni. Mycket snabbt tycker jag. Var rädd för att det skulle dra ut efter sommaren.

Har nu fått vänta på UT kortet ändå, men fick besked igår att det nu fanns på ambassaden att hämta.

Eventuellt ska jag köpa en biljett Bangkok - Berlin och hämta upp damen där. Är det någon som vet om det kan bli problem med passkontrollen då när hon skall ut från flygplatsen?

Eftersom UT kortet är utfärdat från Sverige. Det borde ju inte vara det eftersom man väl har fritt tillträde till Schengen länderna tycker jag..

Grattisgreat.gif. Härligt att få hit frugan till sommaren. Nu vet jag inte var du bor, men en biljett Bkk-Gbg blir väl inte så mycket dyrare än Bkk-Berlin om det är airberlin du tänkt boka med. Vad jag vet så får man väl resa fritt inom Schengen + Norge o något mer. Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru lämnade in i april osså, inte ett ljud sedan dess har man hört. Försöker ringa till mig i Solna,ring senare säger en röst. Kom fram en gång, väntetid över 1 timme! Dags å glömma hela frugan tror jag! :(

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag Har En Vit Bil

Min fru lämnade in i april osså, inte ett ljud sedan dess har man hört. Försöker ringa till mig i Solna,ring senare säger en röst. Kom fram en gång, väntetid över 1 timme! Dags å glömma hela frugan tror jag! :(

Kollar du här om ansökan registrerats hos migrationsverket?

http://www.migrationsverket.se/info/2562.html

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag Har En Vit Bil

Det tog 19 dagar att få utkortet, ringde och frågade ambassaden om inte kortet kommit än och visst hade det kommit... Tänk om de kunde slita ur tummen ur röven och ringa och berätta det nån gång då.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

ut klart idag :D :D :dance: ska jag eller tjejen ringa ambassaden och fråga om ut-kortet?eller ringer dom upp?tog ca 2 månader från intervju till beslut.(mig i göteborg).

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!

Hoppas Solna mig går lika snabbt. Det blir dax för oss att söka mot slutet av september.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag Har En Vit Bil

ut klart idag :D :D :dance: ska jag eller tjejen ringa ambassaden och fråga om ut-kortet?eller ringer dom upp?tog ca 2 månader från intervju till beslut.(mig i göteborg).

Går bra vilket som, jag ringde åt min tjej angående ut-kortet. Vänta en vecka efter beslut och börja sedan ringa ambassaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Min tjej var på intervju 23 Augusti.. Det är så att jag åker till henne nu 25 september och stannar två veckor. Hur lång tid har man på sig att skicka in sina handlingar som dom vill?

Det verkar som om alla får positiva beslut i den här tråden. Skickar ni in foton, pass stämplar, flygbiljetter ?

Hur illa är det om hon på sin intervju svarar fel på någon fråga? Hon fick en fråga där hon skulle svara hur gammal min lillebror är, som hon mött i en minut och bara sagt hej till.. (säkert bara jag som oroar mig)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...