Jump to content
IGNORERAD

"Inbjudan" hur formulera sig?


Abergan

Recommended Posts

Europeiska verkar smidigt! tackar!

har en fråga till... de står att man ska uppge under vilken tid hon skall vara i Sverige..behöver det vara exakt datum?

eller kan hon inte ta ett flyg me thaiairways så fort hon fått visumet?? det var min tanke det...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • maakaao

    5

  • pigge01

    4

  • gst

    4

  • Abergan

    4

Mest aktiva i denna tråd

Europeiska verkar smidigt! tackar!

har en fråga till... de står att man ska uppge under vilken tid hon skall vara i Sverige..behöver det vara exakt datum?

eller kan hon inte ta ett flyg me thaiairways så fort hon fått visumet?? det var min tanke det...

Hon måste ha en förhandsbokad biljett och ett försäkringsbrev med sig när hon ansöker om turistvisa där anges exakt datum för in och utresa. (måste överensstämma) så ni kan förhandsboka biljetten nu och betala in försäkringen om hon fått tid till ambassaden! Räkna med att det tar 7 dagar för turistvisa på ambassaden.

Ändrades av maakaao

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Europeiska verkar smidigt! tackar!

har en fråga till... de står att man ska uppge under vilken tid hon skall vara i Sverige..behöver det vara exakt datum?

eller kan hon inte ta ett flyg me thaiairways så fort hon fått visumet?? det var min tanke det...

Du skriver samma datum som i ansökan.

Sänd försäkringsbrevet via e-post som inskannat i M. Word går bra.

Eller i rek tillsamans med din del av hanlingarna som ska lämnas in.

Behåll ordinalet om det blir avslag.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abergan!!! :clapping:

Kolla din PM center inbox upp till höger på denna sida, du har ett meddelande från mig! :drinks:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk ner i stället till henne.

mindre papper ,dubbel glädje

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Åk ner i stället till henne.

mindre papper ,dubbel glädje

Tja Höggarn,

Det är väl lättast så. Men jag tycker det finns viss mening i att damen kommer till Sverige och får se i vilken miljö man själv är uppväxt i. Enligt min erfarenhet underlättar det enormt vad gäller hennes förståelse varför man beter sig på ett visst sätt, vilka värderingar man har etc.

Likaväl som det är viktigt att få insikt i vilken miljö damen är uppväxt i.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte förvirra begreppen (även om syftet är detsamma) så finns det såväl turistvisa som besöksvisa, inget att förväxla med UT.

(För turistvisa måste den sökande själv kunna bevisa att det finns medel för resan, detaljerad resplan hotellbokning e.t.c.)

Besöksvisa, som detta är frågan om skall ansökas med de dokument som finns angivet under Svenska ambassaden i Bangkoks anvisningar för besök i Sverige, samt obligatoriskt sedan några år även Shengenvisa.

Inbjudan skall fyllas i som det redan berättats, samt inbjudaren skall uppvisa sådan inkomst eller bankmedel att den besökande kan anses bli väl omhändertagen. Betr. yrke finns det inget krav från Mig, arbetslös eller egenföretagare vid hemmets jordbruk går alldeles utmärkt.

En detalj som är viktig, om det i framtiden blir aktuellt med att söka uppehållstillstånd så se till att så noggrant och sanningsenligt som möjligt fylla i familjebilagan, om det blir för stor skillnad där kommer det att kunna bli trubbel vid intervjun.

Lycka till.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...