Jump to content
IGNORERAD

hennes förälldrar vill inte...?


hulksays

Recommended Posts

Japp de tiger när det kommer 20.000 baht i månaden. Verkliga kärleksfulla föräldrar hade aldrig tillåtit att dottern prostituerar sig.

Tyvärr är det ju status i hembyn att ha nytt fint hus och en farang som pröjsar.

BTT

Bttt:

Lite fel har du.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    21

  • BaBoo

    11

  • Snucke

    10

  • kycklingen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Japp de tiger när det kommer 20.000 baht i månaden. Verkliga kärleksfulla föräldrar hade aldrig tillåtit att dottern prostituerar sig.

Tyvärr är det ju status i hembyn att ha nytt fint hus och en farang som pröjsar.

BTT

AHHHGRRRghhhrrrr

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur var det att hållas till tråden, och istället kanske ge grabben ett råd. ISTÄLLET för att gnabbas er emellan?

En stilla undran.

stugan5

Link to comment
Dela på andra sajter

Moderatorerna har tydligt deklarerat att det inte är hela världen om en tråd spårar ur.

Dom har utryckt det ungefär så här:

"Bättre det än ett forum som är dött"

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo dom flesta trådar verkar ju förr eller senare handla om vad BTT gjorde eller inte gjorde i Thailand för 10-12 år sedan. :blah:

Vad gjorde ni själva där vid den tidpunkten, skriv och berätta eller sluta klaga på hans inlägg hela tiden så kanske detta

forum kan börja handla om något meningsfullt i fortsättningen. :rtfm:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst BTT kan låta som en trasig skiva men det ligger massor med obekväm sanning i det han skriver..

Mitt X (7år) levde på att blåsa faranger och hymlade inte om det, hon är duktig på engelska.

Hon har alltid jobbat i bar. Fixade visum till bartjejjer för en redig slant, chattade med allsköns naiva gubbar som sände henne en slant då och då etc.

Kan väl kalla att hon utnyttjade "systemet".

Nu får jag väl stryk.. Hon är gammal, fet och ganska ful men har ett hjärta av guld, dock helt utan skrupler.

Träffade henne första gången i Sverige när hon försökte "promota" "sin" syster och sen var hela ruliansen igång, en lång historia, slutade med att "systern" hamnade i Tyskland, träffade henne för ett par år sen, såg ut som ett lik men feta guldkedjor på varje lem.

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta men skönt att skriva av sig. :)

Barvärlden skiljer sig från det verkliga Thailand, bara att acceptera. Finns massor med offer på båda sidor men också en hel del kärlek glöm inte det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha!

Har du drabbats av hybris nu ochså?

Inte nog med att du försöker spela moralkärring nu ska du dessutom bestämma vad andra ska skriva eller inte.

Du blir bara löjligare för varje inlägg.

BTT

Sluta slinga dig men det är det enda du klarar tydligen.

Du säger det en än det andra men klarar inte att stå för vad du sagt.

Jag säger bara självinsikt BTT..tänk på det ordet innan du säger att andra är löjliga.

Du är och förblir en fjolla :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst BTT kan låta som en trasig skiva men det ligger massor med obekväm sanning i det han skriver..

Mitt X (7år) levde på att blåsa faranger och hymlade inte om det, hon är duktig på engelska.

Hon har alltid jobbat i bar. Fixade visum till bartjejjer för en redig slant, chattade med allsköns naiva gubbar som sände henne en slant då och då etc.

Kan väl kalla att hon utnyttjade "systemet".

Nu får jag väl stryk.. Hon är gammal, fet och ganska ful men har ett hjärta av guld, dock helt utan skrupler.

Träffade henne första gången i Sverige när hon försökte "promota" "sin" syster och sen var hela ruliansen igång, en lång historia, slutade med att "systern" hamnade i Tyskland, träffade henne för ett par år sen, såg ut som ett lik men feta guldkedjor på varje lem.

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta men skönt att skriva av sig. :)

Barvärlden skiljer sig från det verkliga Thailand, bara att acceptera. Finns massor med offer på båda sidor men också en hel del kärlek glöm inte det.

Då har jag en fråga.

Hur kändes det för dej att vara tillsammans med någon i 7 år som du visste höll på med andra under tiden, för inte skickar dom andra gubbarna pengar tll henne då och då bara för att hon var trevlig på en chatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad vissa verkar göra allt för att missuppfatta/se det värsta i Btt´s inlägg hela tiden.

Jag är förmodligen den sista som skulle betala för sex, men att hela tiden anmärka och hacka på alla hans inlägg, även dom som är vettiga, verkar bara barnsligt och löjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag en fråga.

Hur kändes det för dej att vara tillsammans med någon i 7 år som du visste höll på med andra under tiden, för inte skickar dom andra gubbarna pengar tll henne då och då bara för att hon var trevlig på en chatt.

"höll på med andra" kanske är en sanning med modifikation, var tvungen att tänka efter.

Nåväl om hon hittade en (eller felera) gubbe/ar som gav henne pengar för lite nuppa så varför inte, jag är inte bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

"höll på med andra" kanske är en sanning med modifikation, var tvungen att tänka efter.

Nåväl om hon hittade en (eller felera) gubbe/ar som gav henne pengar för lite nuppa så varför inte, jag är inte bättre.

Så länge bägge är medvetna om det och accepterar läget så är det ju inget fel, upp till var och en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge bägge är medvetna om det och accepterar läget så är det ju inget fel, upp till var och en.

Så sant Kyckingen, enkelt att ta sig ur och förtsätta leva livet som man själv man tycker är rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fan vad vissa verkar göra allt för att missuppfatta/se det värsta i Btt´s inlägg hela tiden.

Jag är förmodligen den sista som skulle betala för sex, men att hela tiden anmärka och hacka på alla hans inlägg, även dom som är vettiga, verkar bara barnsligt och löjligt.

Att dessa personer nu ska hämnas genom löjliga påhopp om en sak som inträffade för 12 år sedan bottnar i att de känner sig träffade av att man ibland påstår att en del thaitjejer gifter sig med faranger i huvudsak på grund av ekonomiska faktorer.

Inget att säga om egentligen.

Hade någon sagt till mig att min darling enbart stannar för pengarnas skull hade jag ochså blivit indignerad för så funkar ju kärleken att man inte alltid vill se sin kärastes fel och ev brister.

I de flesta fall stannar säkert en thailändsk kvinna hos sin faranggubbe på grund av en kombination av känslor och ekonomiska faktorer. Vilken faktor som är starkast kan vara svårt att överblicka.

Men så fort man antyder att en del thaitjejer kommer från barerna och att de i första hand stannar pga stålar så får man på tasken av vissa medlemmar.

Det som dessa medlemmar misstar sig på är att jag givetvis inte attackerar enskilda medlemmar eller deras frugor.

Att vissa tar åt sig och känner sig träffade av vissa sanningar är givetvis trist.

Men ska man vara tyst med sanningar för att vissa personer mår dåligt av att höra sanningen?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du BTT du kommer nog aldrig bli acceptabel, men i mina ögon är han rak korrekt och ärlig.

Jävligt att enkelt hacka på någon när moralpaniken bryter ut.

Är det så svårt att fatta och acceptera att "vi" åker ner för damerna?

Känns det kommer som en nyhet att 97% medlemmar är gubbar/grabbar och knappt en kvinna är medlem?

Släpp liite på motalen och bara acceptera att vi är bara människor, fult, smutsigt men ibland aldeles underbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att dessa personer nu ska hämnas genom löjliga påhopp om en sak som inträffade för 12 år sedan bottnar i att de känner sig träffade av att man ibland påstår att en del thaitjejer gifter sig med faranger i huvudsak på grund av ekonomiska faktorer.

Inget att säga om egentligen.

Hade någon sagt till mig att min darling enbart stannar för pengarnas skull hade jag ochså blivit indignerad för så funkar ju kärleken att man inte alltid vill se sin kärastes fel och ev brister.

I de flesta fall stannar säkert en thailändsk kvinna hos sin faranggubbe på grund av en kombination av känslor och ekonomiska faktorer. Vilken faktor som är starkast kan vara svårt att överblicka.

Men så fort man antyder att en del thaitjejer kommer från barerna och att de i första hand stannar pga stålar så får man på tasken av vissa medlemmar.

Det som dessa medlemmar misstar sig på är att jag givetvis inte attackerar enskilda medlemmar eller deras frugor.

Att vissa tar åt sig och känner sig träffade av vissa sanningar är givetvis trist.

Men ska man vara tyst med sanningar för att vissa personer mår dåligt av att höra sanningen?

BTT

Problemet med dina inlägg här ibland är det låter på dig som om de allra flesta thaidamer kommer från barerna och endast gift sig med faranger för pengarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med dina inlägg här ibland är det låter på dig som om de allra flesta thaidamer kommer från barerna och endast gift sig med faranger för pengarna!

En sak har ni glömt att det finns många damer som kommer hit pga ekonomiska orsaker som aldrig har jobbat i bar. jag känner flera av dom och är nära vän med många. Ibland snöar ni in på att bara barbrudar söker ett bättre liv med bättre ekonomiska förutsättningar!!!

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt ex som inte har jobbat i bar och min nuvarande sambo som har jobbat i bar har visat mig fina hus i byn och sagt vilken tur vissa tjejer har som träffat en rik och generös farang som snabbt har byggt ett fint hus till sig (eller till Mor och far) i byn. Och flera förhållanden har enligt dom tagit slut, men ett fint hus har dom och en ny kille har tagit vid (thai eller farang)

Detta är så det går till i många fall hur vi än vill tro det eller inte. alltså dom gör slut när pengarna tar slut.

"No money no honey"

Så får man väl inte säga här?!!

Självklart är det inte alltid så. Men jag säger igen att när fattig tjej möter lite rikare kille blir det lätt så!

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

hoppas alla förstår vilken jobbig situation många tjejer i Thailand är i iomed ansvar för deras relativt fattiga familj. Tråkigt men så är det . Vore bra om allt ändrade sig så grabbarna tog lite mer ansvar . men icke dom drar många gånger inte in mycket till mor och far. Och säg nu inte att jag har helt fel. då har jag levt i en stor lögn i 20 år.

Har haft många samtal med mitt ex , sambo och thaivänner om detta. Men inte fått nån lösning på problemet. Dom är inte så bra på att lösa problem våra thaivänner.! och inte vill dom lyssna på farangen heller. men jag kan nog inte lösa det heller..

snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

Att dessa personer nu ska hämnas genom löjliga påhopp om en sak som inträffade för 12 år sedan bottnar i att de känner sig träffade av att man ibland påstår att en del thaitjejer gifter sig med faranger i huvudsak på grund av ekonomiska faktorer.

Inget att säga om egentligen.

Hade någon sagt till mig att min darling enbart stannar för pengarnas skull hade jag ochså blivit indignerad för så funkar ju kärleken att man inte alltid vill se sin kärastes fel och ev brister.

I de flesta fall stannar säkert en thailändsk kvinna hos sin faranggubbe på grund av en kombination av känslor och ekonomiska faktorer. Vilken faktor som är starkast kan vara svårt att överblicka.

Men så fort man antyder att en del thaitjejer kommer från barerna och att de i första hand stannar pga stålar så får man på tasken av vissa medlemmar.

Det som dessa medlemmar misstar sig på är att jag givetvis inte attackerar enskilda medlemmar eller deras frugor.

Att vissa tar åt sig och känner sig träffade av vissa sanningar är givetvis trist.

Men ska man vara tyst med sanningar för att vissa personer mår dåligt av att höra sanningen?

BTT

Sanningar? Har märkt att du numera har en egen liten hejaklack av dina patetiska sanningar.. Vad är då sanningen om en bar tjej? Eller om en thaitjej som ju vissa av dina anhängare menar är det samma..?

Jag har likt dig inga skrupler i mig och umgås frekvent med bartjejer.. Jag har oftast inga problem med att läsa av en tjej vad hennes intentioner är och jag vet om vad hon jobbar med.. Men att som du menar att alla bartjejer är helt skrupelfria och att det är inristat dollartecken i pannan på henne är fel och återigen fel.. Har du stött på dessa syndrom hos ALLA bartjejer du träffat så förklarar det nog mer om vilken skitstövel du är. Istället för att försöka lägga hela skulden på hela bartjejsetablissemanget så kanske du borde rannsaka dig själv..

Oftast så behandlar dom dig efter hur du behandlar dom.. Är du en skitstövel mot dom så är dom det tillbaka med all rätt.. Har sett detta på nära håll då jag har haft en bar i Pattaya..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill berätta om en diskution jag och min tjej hade.

Jag frågade henne om hon skulle kommit hit till mig om jag inte hade haft en hyfsad ekonomi. Och ärlig som hon är så sa hon va varför ska jag åka till andra sidan klotet för om det inte finns några pengar att hämta. Jag har mamma pappa och barn att att hjälpa. Men visst jag tycker mycket om dig du är en fantastisk kille så jag stannar med dig, Jag tror nog jag älskar dig,eller förhoppningvis kan börja älska dig. måste väl tillägga hon är underbar och kärleksfull!!

Sen frågade jag om hon skulle stanna hos mig om jag blev utfattig och arbetslös. Nja jag vet inte , beror väl på hur länge jag är utfattig och arbetslös. För jag kommer ju fortfarande behöva hjälpa min familj(far är dålig och mor är hemma och tar hand om far och min son)

Vet inte vart jag vill komma med detta resonemang mer än att vi har nu fått barn och har ett underbart liv ihop. Men kanske går det åt helvete om inga pengar finns. den som lever får se. So far so good!!!

"ONLY LOVE CAN NOT EAT"

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Sanningar? Har märkt att du numera har en egen liten hejaklack av dina patetiska sanningar.. Vad är då sanningen om en bar tjej? Eller om en thaitjej som ju vissa av dina anhängare menar är det samma..?

Jag har likt dig inga skrupler i mig och umgås frekvent med bartjejer.. Jag har oftast inga problem med att läsa av en tjej vad hennes intentioner är och jag vet om vad hon jobbar med.. Men att som du menar att alla bartjejer är helt skrupelfria och att det är inristat dollartecken i pannan på henne är fel och återigen fel.. Har du stött på dessa syndrom hos ALLA bartjejer du träffat så förklarar det nog mer om vilken skitstövel du är. Istället för att försöka lägga hela skulden på hela bartjejsetablissemanget så kanske du borde rannsaka dig själv..

Oftast så behandlar dom dig efter hur du behandlar dom.. Är du en skitstövel mot dom så är dom det tillbaka med all rätt.. Har sett detta på nära håll då jag har haft en bar i Pattaya..

Jag har ofta sett motsatsen. Snälla killar som bara vill väl blir blåsta. Oftast handlar det om att tjejerna helt skrupelfritt går över till den andre farangen som kommer tillbaka till baren och då spelar det ingen roll om du varit snäll eller schysst.

En del tjejer är givetvis ärliga men det finns en hel del tjejer som enbart ser dig som en plånbok och aldrig ens skulle ge dig 5 öre ifall du fick problem.

Att många gubbar hoppar från ballkonger i Pattaya bottnar många gånger i att di blivit blåsta av "fina" bartjejer som när gubbens pengar är slut snabbt hamnar i famnen på nästa sponsor.

Kärlek? Ja inte i nöd i alla fall. Möjligen i lust.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ofta sett motsatsen. Snälla killar som bara vill väl blir blåsta. Oftast handlar det om att tjejerna helt skrupelfritt går över till den andre farangen som kommer tillbaka till baren och då spelar det ingen roll om du varit snäll eller schysst.

En del tjejer är givetvis ärliga men det finns en hel del tjejer som enbart ser dig som en plånbok och aldrig ens skulle ge dig 5 öre ifall du fick problem.

Att många gubbar hoppar från ballkonger i Pattaya bottnar många gånger i att di blivit blåsta av "fina" bartjejer som när gubbens pengar är slut snabbt hamnar i famnen på nästa sponsor.

Kärlek? Ja inte i nöd i alla fall. Möjligen i lust.

BTT

Men Btt så länge dom är i baren så borde dom ju se alla kunder som en plånbok. Annars gör dom ju tjänstefel! Sen spelar det väl ingen roll hur snäll och schysst du är , det borde väl en barräv som dig förstå. Det är ju inte förrän du tar tjejen från baren som det seriösa börjar, innan är det bara affärer hoppas jag du fattar

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Alla som suttit i en bar vet ju att inte fan kan man skilja på en tjej som kanske är 16 eller 18. Vissa ser äldre och vissa ser yngre ut.

Alla dessa fantastiska och fläckfria moralgubbar som tycks finnas på forumet kanske ska torka bort filtret framför sina hjärnor.

Att det moraliska underbarnet lappen inte fattar något ser jag inte som märkligt.

Det är först när en person sätter i system att kladda på minderåriga flickor som det blir avskyvärt.

Att man vid ett tillfälle i fyllan för 12 år sedan plockat ut en bartjej som råkade vara något år för ung ska tydligen enligt vissa moralsnubbar betyda att man är pedofil.

Är ni så fläckfria själva? En hel del gubbar på forumet som säkert gjort en och annan tabbe i barerna men nej nej nej.

Till alla dessa smygrunkare, lappen inkluderad kan jag bara skriva att det är patetiskt att se era tafatta försök att spela moralens högväktare.

BTT

Alltså hur f*n kan du skriva detta (Det är först när en person sätter i system att kladda på minderåriga flickor som det blir avskyvärt)

Går du på nått eller är du bara riktigt efter?

Och nu vill jag ha ett svar av dej btt hur f*n du tänker!

Alltdå de kokar i mej när jag läser en grej som denna!!

Ändrades av Borgmästarens Son

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har flyttat tråden till nightlife och kanske skulle vi ha en funktion som gjorde att varje gång BTT skrev ett inlägg så hamnade tråden automatiskt här, det är ju inte någon större variation på hans inlägg om man säger så. Man skulle ju också kunna tänka sig att vi låser tråden då inget inlägg håller sig till ursprungsfrågan men då ursprungsfrågan var så luddig och TS inte är delaktig i tråden så får den väl ligga kvar; det verkar ju finnas ett relativt stort behov av att än en gång veva igenom gammla sanningar så att de blir än mer sanna.

Det jag tycker är roligt med BTT är att han verkligen tror att han sitter inne med ett gäng sanningar som hans erfarenhet i Pattaya givet honom och som en stor del av forumet inte tror på eller förstått. De två vanligaste sanningarna, som upprepats 2,463 gånger till dags datum, är att många thaitjejer i Sverige har ett förflutet från baren eller "angränsande yrke" och att många thaitjejer som gift sig med en Farang hade "bättre ekonomi" som en av de viktigaste anledningarna. No shit! Och så finns det de som har mage att säga att 4 år på Pattayas barer inte ger dig livsvisdom! Det tror fan att det är så och alla som varit på en 2-veckors charter till Koh Lanta vet om det och även de flesta som aldrig ens varit här och jag har inte sett en endaste forummedlem som opponerat sig mot dessa sanningar. Allt som oftast glömmer BTT att generaliseringar innebär att en stor andel inte passar in. En vanlig generalisering är ju exempelvis att gubbar som närmat sig 50 utan att någonsin haft ett längre förhållande med en kvinna måste vara garderobshomosexuella och/eller ha fysiska/psykiska tillkortakommanden. Det finns dock undantag även från denna generalisering.

Det jag tycker är tråkigt med BTT är att han förstör så många trådar med att berätta om sina sanningar. Ett eller två inlägg om året skulle förmodligen räcka för att försäkra sig om att inga nya medlemmar missat den ofantliga visdomen. Flera av sanningarna stämmer säkert på många av Pattaya´s bartjejer och bargubbar men långt ifrån på alla och framförallt inte på de 99.9% thailändare som inte är bartjejer men BTT framför sina sanningar oavsett vad ämnet egentligen hamnar om och han applicerar sin gigantiska kunskap och erfarenhet på alla fenomen i Thailand. Ha gärna i baktanke att BTT inte är den ende läraren på forumet, exempelvis wille är också lärare, men jag tycker mig se en betydande skillnad i tankesätt mellan dessa båda herrar; kanske, men bara kanske, kan även två bartjejer vara olika och kanske, rent utav troligt, kan en tjej utan barerfarenhet också skilja sig från en förhärdad bartjej.

Det jag tycker är bisarrt med BTT är att han ständigt återkommer till att man ska minimera kostnaderna för sina köpsex så mycket som möjligt, inte bara utav egen snålhet utan framförallt för att bartjejerna ändå är så rika och jävliga. Jag är inte emot prostitution men jag är starkt emot snåla jävlar som utnyttjar faktumet att Thailand är ett relativt fattigt land och sedan ändå försöker att pruta och dessutom har mage att tycka synd om alla stackars torskar istället för tjejerna. När sedan en nästan 50-årig gubbe bortförklarar att han köpt sex av en 16-åring med att hon kunde varit 18 då blir det absurt bortom allt vett och sans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill berätta om en diskution jag och min tjej hade.

Jag frågade henne om hon skulle kommit hit till mig om jag inte hade haft en hyfsad ekonomi. Och ärlig som hon är så sa hon va varför ska jag åka till andra sidan klotet för om det inte finns några pengar att hämta. Jag har mamma pappa och barn att att hjälpa. Men visst jag tycker mycket om dig du är en fantastisk kille så jag stannar med dig, Jag tror nog jag älskar dig,eller förhoppningvis kan börja älska dig. måste väl tillägga hon är underbar och kärleksfull!!

Sen frågade jag om hon skulle stanna hos mig om jag blev utfattig och arbetslös. Nja jag vet inte , beror väl på hur länge jag är utfattig och arbetslös. För jag kommer ju fortfarande behöva hjälpa min familj(far är dålig och mor är hemma och tar hand om far och min son)

Vet inte vart jag vill komma med detta resonemang mer än att vi har nu fått barn och har ett underbart liv ihop. Men kanske går det åt helvete om inga pengar finns. den som lever får se. So far so good!!!

"ONLY LOVE CAN NOT EAT"

Snucke

Finns nog inte många tjejer som skulle stanna kvar i det läget, vart dom än kommer ifrån ;)

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...