Jump to content
IGNORERAD

Sangsom eller Mekong


Karon

Vad gillar ni mest?  

84 röster

  1. 1. Vad gillar ni mest?

    • Sangsom
      56
    • Mekong
      11
    • Inget,smakar skit.
      18


Recommended Posts

Är egentligen lite kräsen med whisky och föredrar malt i glaset, men av thaiwisky så blir det endast sangsom med kola som slinker ned. Öppnade dock en 12år gammal mekhong för att bjuda frugans statyett av kung nr5 Chulalongkorn på ett glas, han gillar färgad sprit enligt henne, och faktum är att lagring gav  bättre smak, skall bli intressant att öppna en av mina gammla sangtip som står inlåsta i ett skåp i kåken nästa gång jag är hemma. Regancy i en congacskupa tillsammans med kaffe är heller inte så dumt, ett hyfsat alternativ till riktig congac, som inte alltid går att få tag på till vettigt pris utaför storstädernas köpcentra  

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    5

  • lk2

    3

  • Tommy

    2

  • Karon

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Gurkan21

Är egentligen lite kräsen med whisky och föredrar malt i glaset, men av thaiwisky så blir det endast sangsom med kola som slinker ned.

Att kalla sangsom och mekong för whiskey är nog inte riktigt rätt :neutral:

utan snarare rom,och det ska ju naturligtvis blandas med cola och en j..la massa is

och möjligen någon citronskiva i :drunk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Den dag jag inte har rad med riktig sprit utan tvingas valja mellan

tva varianter av fulsprit da ar det nog dags att lagga av med alkoholen  :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Späder man den ädla drycken Sangsom med coke och dricker i långsam och maklig takt så kan man hålla en god

fylla i 13 timmar.

Har själv suttit och smuttat från klockan 8 på kvällen långt fram till förmiddagen nästa dag.

Visserligen med perioder av dalar och toppar.

Topparna brukar bestå av skrän och sång.

Dalarna av näsan mellan ett par pattar och slutna ögonlock.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att inte Sang Thip fanns med i omröstningen, jag röstade "annat".  Den gamla goda tiden föredrog jag faktiskt Sang thip mixad med naam soda eller coke.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mekong är kemisk wisky som luktar eter som ett helt sjukhus :D

så den dricker jag rent mest som magmeducin :drunk: en liten slurk på morgonen

& magen tål det mesta :mdr:

Saengsom med is & inslag AF cola är mums :party: men bara i thai

Hemma i sweden blir den inte lika god :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Synd att inte Sang Thip fanns med i omröstningen, jag röstade "annat".  Den gamla goda tiden föredrog jag faktiskt Sang thip mixad med naam soda eller coke.

Helt klart en miss  :wai: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm,

Är inte så förtjust i sprit överhuvudtaget, så Sang Som och Mekong blir det väl endast om man av ren artighet ska acceptera när man blir bjuden av en thailändare. Fast det går ju ner med is och cola, Sang Som något lättare så får väl rösta på den.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sang Som med soda!

Men bakfyllan, blir det DÖDS ångest!

Så nu är det Jim Beam o soda!  :drunk:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

skit dricka båda två, men tyvär dricker jag skiten när det bjuds , gäller vända seden dit man kommer :diablo:

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Synd att inte Sang Thip fanns med i omröstningen, jag röstade "annat".  Den gamla goda tiden föredrog jag faktiskt Sang thip mixad med naam soda eller coke.

Sang Thip bytte väl namn till SangSom för nått bråk om namnet och är samma sak, eller har jag fel för mig ???

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej lill_kurre

Om länken skulle vara svar på min fråga, så går den till en sida som är skriven 3:e augusti 1999.

Det står inget där om SangSom och jag vet inte heller när Thipen ersattes med Somen.

Men det var kul läsning :yes:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej lill_kurre

Om länken skulle vara svar på min fråga, så går den till en sida som är skriven 3:e augusti 1999.

Det står inget där om SangSom och jag vet inte heller när Thipen ersattes med Somen.

Men det var kul läsning :yes:

Sang Thip slutade tillverkas vid millennium skiftet, och var mörkare i färgen än Sang Som och smakade enligt mig bättre än Sang Som.  Sang Som fanns även på 70 talet och återinfördes när Thipen slutade tillverkas.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

skit dricka båda två, men tyvär dricker jag skiten när det bjuds , gäller vända seden dit man kommer :diablo:

"Man får ta säden dit man kommer" Som barflickan sa :D

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...