BBJ Inlagd Januari 14, 2011 Dela Inlagd Januari 14, 2011 Hä hä, kul tråd det här!Vad blir nästa tråd, hur torkar ni er i r...n när ni går på toan? Var inte den på tapeten för ett år sen eller kanske ännu längre tillbaka (orkade inte söka). När bla thaitoans duschmöjligheter i aktern hyllades Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Januari 15, 2011 Dela Inlagd Januari 15, 2011 Hä hä, kul tråd det här!Vad blir nästa tråd, hur torkar ni er i r...n när ni går på toan? Skulle säkert passa. Finns ju en och annan som snackar en massa sk-t. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 15, 2011 Dela Inlagd Januari 15, 2011 Skaffa en injektionsspruta och injisera wisky i ägget, skaka i 3 minuter och koka sedan i 7 minuter så kan du äta äggtoddy med sked. Born41. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
N1sse Inlagd Februari 27, 2011 Dela Inlagd Februari 27, 2011 Hadde egna höns när jag var liten, eller mindre kanske det heter... alltså innan jag flyttade hemifrån! Dagsfärska ägg går inte att äta, de blir hårda och träiga. Efter ca en vecka fungerar det att skala kokta ägg. Förvara du äggen på ett bra sätt så håller de upp till 2 månader utan större problem! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter_BKK Inlagd April 22, 2011 Dela Inlagd April 22, 2011 Jag slår alltid ett par hål i äggskalet efter 2-3 minuters kokning. Då sipprar det in vatten mellan vitan och hinnan. Detta funkar i bland så bra att äggskalet till o med glider av ägget ett par tre stora bitar när man skalar det. Peter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sek Losos uncle Inlagd April 22, 2011 Dela Inlagd April 22, 2011 Jag slår alltid ett par hål i äggskalet efter 2-3 minuters kokning. Då sipprar det in vatten mellan vitan och hinnan. Detta funkar i bland så bra att äggskalet till o med glider av ägget ett par tre stora bitar när man skalar det. Peter Ja, förr fanns "äggpickare" som var gjorda för att sticka små hål i ägg, men de sas vara för att äggen inte skulle kunna koka sönder. Min morfar hade hönseri (=äggproduktion). Han åt en massa ägg, Kommer inte ihåg om han pickade äggen, och ingen aning om han lät äggen åldras, men han "skalade" äggen genom att bara hugga av dem ungefär 1/3 från toppen och sedan gröpa ur båda delarna. (En traditionell smörkniv av metall gick bra.) Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter_BKK Inlagd April 22, 2011 Dela Inlagd April 22, 2011 (ändrad) Såhär kan man oxå skala dem Snabbskala Ändrades April 22, 2011 av Peter_BKK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu