Jump to content
IGNORERAD

Jakt Fiske och Friluftsliv


Odin

Recommended Posts

Kul med älgar och utlänningar. Det är väl bland det mest exotiska djuret vi har i Sverige så det kan ju vara spännande. Första resan till Sverige för Alisas del så var vi bland annat på Skansken. Jag och brorsan gick för att köpa lite lakritsremmar eller något då Alisa under ett "obevakat" ögonblick helt sonika klättrade in till älgarna (endast en gärdesgård) och stod och klappade den ena på ryggen när vi kom tillbaka. En grupp hade samlats runt om kring och flera ungar gnydde om att de ville göra samma sak. Jag fick snabbt vifta ut Alisa och smita iväg till lilla skansen för gömma oss från en utskällning av personalen. Efteråt så frågade jag om hon inte såg skylten om att man inte fick röra älgarna (som även var på engelska). Jo då, det hade hon gjort men det var ju bara en rekommendation som hon såg det.

Härlig tjej!

Sånt gillar jag.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 975
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    201

  • thaimoose

    43

  • maakaao

    37

  • wavis

    32

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

För ett par månader sedan hade vi en älgko i trädgården. Ganska stor och när den stannade utanför gästrummets fönster bara två meter bort och stog still där en stund trodde jag tjejen skulle kissa på sig ! :whistle:

Hon var helt stel och bara stog och stirrade på detta enorma djur bara metern bort på andra sidan glasrutan

Men sen när den drog vart hon helt uppspelt och ringde runt till sina kompisar och berättade samt pratade med släktingar i Thailand om det !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Här är några svenska tokstollar som säger sig vara kompis med Zeke.

Jägarna hyser de dock inga varma känslor för.

(OBS, Ingen av personerna på bilden föreställer mig)

Vargaktivister vill skrämma vargjägarna inför jakten som börjar i morgon. De här bilderna sprids på nätet sedan de publicerats på en internetsida som är öppen för allmänheten. ”Syftet med bilderna är att provocera och väcka debatt men jag vill poängtera att det inte är vi som kontaktat media och gått ut med det här”, säger gruppens frontfigur, en artist från Borlänge. På den arrangerade bliden är det han som står med foten på den döde jägaren.

post-5068-0-39272500-1295011833_thumb.jp

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8408750.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom sa på radion igår att 6500 jägare sökt för att få skjuta 20 vargar ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Dom sa på radion igår att 6500 jägare sökt för att få skjuta 20 vargar ! :whistle:

Då finns det nog en uppenbar risk för att drabbas av sk "friendly fire" :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja dom går efter gamla register, jag (som inte anser att vi jägare ska ställa upp på vargjakt) fick ett papper på att jag var registrerad som vargjägare... Allt för att få upp siffrorna på hur många blodtörstiga Borlängebor vi har i landet

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja dom går efter gamla register, jag (som inte anser att vi jägare ska ställa upp på vargjakt) fick ett papper på att jag var registrerad som vargjägare... Allt för att få upp siffrorna på hur många blodtörstiga Borlängebor vi har i landet

Långskott! Det har vi hört talas om förut. :ironi:

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på den tidigare diskussionen om björnar som attackerar jägare eller ickejägare så var det någon som häromdagen visade mig ett par intressanta tuber. Visserligen inte en 250 kilos svensk björn utan ett 250 kilos afrikanskt lejon. Men känslan av att bli attackerad är nog densamma oavsett, och det går nog ungefär lika fort.

Och en annan när en tiger går till attack mot en kille på elefant med bara en pinne att värja sig med.

http://www.youtube.com/watch?v=tVzZ1aj9u5s

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm jag har sett den förrut, men jag vet att min (idi*t)kompis Rassmus Bodström har en film (eller en fotoserie)på youtube där han filmar en svensk björnattack.

Ok de e en liten nalle ca 70kg som anfaller, men där ser man hur jävla fort det går.

Skytten hade 15sek på sej att bestämma sej vad han skulle göra och när han sköt så var björnen 2m. ifrån honom...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm jag har sett den förrut, men jag vet att min (idi*t)kompis Rassmus Bodström har en film (eller en fotoserie)på youtube där han filmar en svensk björnattack.

Ok de e en liten nalle ca 70kg som anfaller, men där ser man hur jävla fort det går.

Skytten hade 15sek på sej att bestämma sej vad han skulle göra och när han sköt så var björnen 2m. ifrån honom...

De här grabbarna han inte undan för björnen när de blev attackerade!! :whoco5:

Det är nog ett minne för livet att bli anfallen av en björn, tur att de klara sig med livet i behåll.

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Långskott! Det har vi hört talas om förut. :ironi:

No affence Stickan. Men. Ähh välkommen in i värmen...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

JJag sitter och tittar på jakt just nu, Mae har fått 4 hundvalpar på halsen och dom har börjat käka kycklingar.

Och nu hittade det lilla stycket en av valparna i hönsgården.

Jag hade inte velat vara den vapen just då om man säger...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Appelgren föredrar den lite mer bekväma lagårdsjakten

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Appelgren föredrar den lite mer bekväma lagårdsjakten

Ja, fan va säger man? Flabbar man inte åt den - sä flabbar man nog aldrig :( !!!

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår på väg mot suvvan så åkte vi med en taxichaufför som härstammade från Surin, han berättade att man kan jaga i Thailand.

Nu vet jag inte var men jag förutsätter att han menade i Surintrakten, han sa att dom jagade en typ av björn som man även åt.

Sanningshalten i detta ska jag låta vara osagd, men han verkade trovärdig.

Kanske Uberfurer Petteri skulle kunna kolla detta??? PLZ.

Jaja jag e hemma i morgon och har för avsikt att innom kort försöka gå ut för att mörda(enl. Stickan) en Moobaa...

Är det nån mer som ska ut, hör av er kanske en jaktträff??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår på väg mot suvvan så åkte vi med en taxichaufför som härstammade från Surin, han berättade att man kan jaga i Thailand.

Nu vet jag inte var men jag förutsätter att han menade i Surintrakten, han sa att dom jagade en typ av björn som man även åt.

Sanningshalten i detta ska jag låta vara osagd, men han verkade trovärdig.

Kanske Uberfurer Petteri skulle kunna kolla detta??? PLZ.

Jaja jag e hemma i morgon och har för avsikt att innom kort försöka gå ut för att mörda(enl. Stickan) en Moobaa...

Är det nån mer som ska ut, hör av er kanske en jaktträff??

Hej mannen,varg behöver du inte tänka på,det är klart men en och annan tamgris ska du väl hitta :whistle: Ha det.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Efter den senaste tidens vargjakt i Sverige

så slog mig tanken - "Vad gör de med vargköttet, äts det upp eller kastas det bort?".

Är det någon jägare här på MPR som har ätit vargkött, och hur smakar det?

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet så skickas alla skjutna vargar till Ulltuna i Uppsala för obduktion

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet så skickas alla skjutna vargar till Ulltuna i Uppsala för obduktion

De flesta skjutna vargar skickas inte dit eftersom de är tjuvskjutna!!

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter den senaste tidens vargjakt i Sverige

så slog mig tanken - "Vad gör de med vargköttet, äts det upp eller kastas det bort?".

Är det någon jägare här på MPR som har ätit vargkött, och hur smakar det?

Mvh

SN

Vargkött haur jau ente ädit, men grillad hund i Venezuela.- Ente så pjåkigt när man vart litta på lyran :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet så skickas alla skjutna vargar till Ulltuna i Uppsala för obduktion

Trodde att Ulltuna bara tog emot FÅR! :rotfl::rotfl::rotfl:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel där ska vara med ett l....Ultuna

Men det hindrar ju inte att det pluggar många fårskallar där ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...