Jump to content
IGNORERAD

Jakt Fiske och Friluftsliv


Odin

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev wavis:

Faktiskt upplevt det själv också hos vet på min förra hund .. Så finns bara ett alternativ ...Men förklara det för en thai

LLdrig roligtnär ens jakt kamrat tar slut, vet eller bössa ? Jag gjorde besök hos vet för tika var så social med andra människor så hon brydde sej inte så mycket

när hon fick sprutan lutade hon sej mot mej och det blev bara en slutlig suck

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 975
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    201

  • thaimoose

    43

  • maakaao

    37

  • wavis

    32

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 minuter sedan, skrev wavis:

Faktiskt upplevt det själv också hos vet på min förra hund .. Så finns bara ett alternativ ...Men förklara det för en thai

En liten vit lögn är nog på sin plats här!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Min hund Springer Spanniel # Meise " var bara inte en jaktkamrat, jag var resande och hon följde med i hela norrland i 5- 6 år

låg på det flesta hotel i norrland gjorde hon, när man tänker så får man en liten tår i ögat,

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Min hund Springer Spanniel # Meise " var bara inte en jaktkamrat, jag var resande och hon följde med i hela norrland i 5- 6 år

låg på det flesta hotel i norrland gjorde hon, när man tänker så får man en liten tår i ögat,

Japp, självklart gäller det inte bara jaktkamrater.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev wavis:

Faktiskt upplevt det själv också hos vet på min förra hund .. Så finns bara ett alternativ ...Men förklara det för en thai

 

Sorgligt nog och tyvärr så är det en av dom tankar jag genomlider när jag står i begrepp att skaffa en valp... Fixar jag detta ända tills slutet?

Jag trodde att jag skulle fixa detta för all framtid... Jag trodde fel.

 

Nu känns det mer som: Blir Asta dålig så skjuter jag mej själv... Står inte ut med tanken att vara utan henne. 

Tunga ord, men så känns det.

 

När min förra Tyskhanne fick Cancer och jag valde att ta honom av daga hos veterinären, så mådde jag så j-a dåligt i månader. Jag och min bästa vän begravde honom på jaktmarken under den hallonbuske där vi kom på honom med att stå å käka Hallon när han skulle jaga. Lovar att det inte va en vacker syn, två fullvuxna män som gråter å gräver.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Väldigt berörd över den kärlek som visas för sina livskamrater (hundar)......

Det värmer även om jag inte är ngn hundmänniska......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Odin:

 

Sorgligt nog och tyvärr så är det en av dom tankar jag genomlider när jag står i begrepp att skaffa en valp... Fixar jag detta ända tills slutet?

Jag trodde att jag skulle fixa detta för all framtid... Jag trodde fel.

 

Nu känns det mer som: Blir Asta dålig så skjuter jag mej själv... Står inte ut med tanken att vara utan henne. 

Tunga ord, men så känns det.

 

När min förra Tyskhanne fick Cancer och jag valde att ta honom av daga hos veterinären, så mådde jag så j-a dåligt i månader. Jag och min bästa vän begravde honom på jaktmarken under den hallonbuske där vi kom på honom med att stå å käka Hallon när han skulle jaga. Lovar att det inte va en vacker syn, två fullvuxna män som gråter å gräver.

Respekt!

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

 

Så det kan gå....

 

 

P1000184.thumb.jpg.367727b820b01c6f2adc5b865a11b96a.jpg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Odin:

 

Så det kan gå....

 

 

P1000184.thumb.jpg.367727b820b01c6f2adc5b865a11b96a.jpg

 

slutspelsskägg?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ellim63:

 

slutspelsskägg?

 

Ernest Hemingway

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Kunde lagt i nostalgi tråden med .Hittade några bilder när jag städade hobbyrummet i kväll,, mitten på 90 talet när man började trolla lax blev större båt senare o större laxar med. Älgen var min första tjur, o jakten i Småland som jag blev med 93 är jag fortfarande med på .. Jaktledare med ett härligt gäng bakom mig.Tiden går o inte ser man ut sådär längre he he....20170820_205048.jpg.15ceea5715b80fcd7bdb252ceb88eb42.jpg20170820_205100.jpg.393c9bdb614d099c580aaf243bf9cc02.jpg20170820_205307_030_02.jpg.32da6c6461c94a3d3af8e80ad445513c.jpg20170820_205237_001.jpg.88b0aa333d666a6784e7f96e7cf48c91.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

 

15 timmar sedan, skrev wavis:

Kunde lagt i nostalgi tråden med .Hittade några bilder när jag städade hobbyrummet i kväll,, mitten på 90 talet när man började trolla lax blev större båt senare o större laxar med. Älgen var min första tjur, o jakten i Småland som jag blev med 93 är jag fortfarande med på .. Jaktledare med ett härligt gäng bakom mig.Tiden går o inte ser man ut sådär längre he he....20170820_205048.jpg.15ceea5715b80fcd7bdb252ceb88eb42.jpg

Kända ansikten där, Jan O som speaker, han längst tll vänster har jag glömt vad han hette, men har för mig att han körde en uttern 520ht. Kan det va Erik E som håller upp laxen, eller är det herr Wavis? Jag satt med i styrelsen för Hanöbuktens sportfiskare ett par år i mitten/slutet av 90-talet

 

lax_ca15kg.jpg.6590039cdc6f8a96f8d0dbe1b46249f9.jpg

Ändrades av mangokid
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev mangokid:

 

Kända ansikten där, Jan O som speaker, han längst tll vänster har jag glömt vad han hette, men har för mig att han körde en uttern 520ht. Kan det va Erik E som håller upp laxen, eller är det herr Wavis? Jag satt med i styrelsen för Hanöbuktens sportfiskare ett par år i mitten/slutet av 90-talet

 

lax_ca15kg.jpg.6590039cdc6f8a96f8d0dbe1b46249f9.jpg

 

 

 

Jodå jag som väger in , Vi har säkert stött på varann , Var med i Laxfestivalen säkert i 15 år blev 5a som bäst. Nu blir det mest flugfiske, men visst drar det i trollingtarmen i bland . Men man vet ju hur mycket tid man får lägga ner,, inte bara ut o hämta en Lax som många tror.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev wavis:

 

 

 

Jodå jag som väger in , Vi har säkert stött på varann , Var med i Laxfestivalen säkert i 15 år blev 5a som bäst. Nu blir det mest flugfiske, men visst drar det i trollingtarmen i bland . Men man vet ju hur mycket tid man får lägga ner,, inte bara ut o hämta en Lax som många tror.

Jag tog ju upp trollingen igen för 3 år sedan efter ett uppehåll på 7-8 år. Det är som du säger - många timmar mellan huggen, det har blivit fan så mkt trögare utanför Simris jämfört med hur det var förr. Flugfisket ligger oxå mig varmt om hjärtat, ska upp till Hökensås om en månad för 4 dagars regnbågsfiske.  Annars är det just nu havsöringsfisket som dominerar för mig.

Denna nyfikna räv stötte jag på i Harasjömåla i fredags.

 

599ae8608ce5c_2017-08-1815_41_43.thumb.jpg.abf8f4a24ba27ed0236b5ef6c0adf11d.jpg

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Ja Ja . Min gamle jaktkamrat  Drever (pysen)  finns ju nu i de sälla jaktmarkerna, o vilken olust att börja jaga nu när jaktsäsongen börjar,,,,Visst mina jaktkompisar har hundar o till o med kan låna när jag vill ,, Men ändå oj vilken beslutsamhet köpa ny eller , Visst vet hur det e,,,  uppfödd med jakthundar sen barnsben,,  tar ändå några år med  bra träning osv osv .  

Har haft drivande  tax,,,, drever sen barnsben ihopa med farsgubben.. Men  tänkte något annorlunda ,,Kollade in denna ras ,,någon här som har eller vet något ...Gonczy Polski

Varför jag går från drivande rå hund ,, Kompisarna i jaktlaget har kanonhundar för det(tävlar i SM  o Nordiska med bra resultat) . O vi har knappt några hundar förr Älg Gris.......Ja beslutsångest har man ,,,  Läst o kollat på Gonczy Polski verkar trevlig .... Jagat mycket med Jämte, gillar de hundarna med ,,    men men som sagt beslutsångerst.... 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev wavis:

Ja Ja . Min gamle jaktkamrat  Drever (pysen)  finns ju nu i de sälla jaktmarkerna, o vilken olust att börja jaga nu när jaktsäsongen börjar,,,,Visst mina jaktkompisar har hundar o till o med kan låna när jag vill ,, Men ändå oj vilken beslutsamhet köpa ny eller , Visst vet hur det e,,,  uppfödd med jakthundar sen barnsben,,  tar ändå några år med  bra träning osv osv .  

Har haft drivande  tax,,,, drever sen barnsben ihopa med farsgubben.. Men  tänkte något annorlunda ,,Kollade in denna ras ,,någon här som har eller vet något ...Gonczy Polski

Varför jag går från drivande rå hund ,, Kompisarna i jaktlaget har kanonhundar för det(tävlar i SM  o Nordiska med bra resultat) . O vi har knappt några hundar förr Älg Gris.......Ja beslutsångest har man ,,,  Läst o kollat på Gonczy Polski verkar trevlig .... Jagat mycket med Jämte, gillar de hundarna med ,,    men men som sagt beslutsångerst.... 

 

Gonczy är trevliga hundar, men i mina ögon väldigt ojämna, men de e väl som vanligt när en ``ny´´ras kommer.

Någon ser en sån som jagar kanon i Polen å köper en jycke av han som hade kanonhunden, å får en kanonhund med sej hem.

Efter ett tag när hunden jagat ett tag i Sverige å många sett att just den individen verkligen är duktig, så importerar ett par killar/tjejer några fler Gonczys  MEN utan att kolla hur föräldrarna jagar, efter detta blir hela rasen vansklig i några år. Men i och för sig över tid så självsanerar sej den jaktliga delen av anhängarna... 

 

Hur som helst se till att få vara med på jakt med framför allt Tiken, men även om det är möjligt med Hunden, då får du åtminstone ett hum om vad valpen kan tänkas prestera...

 

Lycka till, finns det ett liv utan (jakt)hund??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Odin:

 

Gonczy är trevliga hundar, men i mina ögon väldigt ojämna, men de e väl som vanligt när en ``ny´´ras kommer.

Någon ser en sån som jagar kanon i Polen å köper en jycke av han som hade kanonhunden, å får en kanonhund med sej hem.

Efter ett tag när hunden jagat ett tag i Sverige å många sett att just den individen verkligen är duktig, så importerar ett par killar/tjejer några fler Gonczys  MEN utan att kolla hur föräldrarna jagar, efter detta blir hela rasen vansklig i några år. Men i och för sig över tid så självsanerar sej den jaktliga delen av anhängarna... 

 

Hur som helst se till att få vara med på jakt med framför allt Tiken, men även om det är möjligt med Hunden, då får du åtminstone ett hum om vad valpen kan tänkas prestera...

 

Lycka till, finns det ett liv utan (jakt)hund??

Jodå förstått detta ,  Har några uppfödare runtomkring här nere så ska kolla noga,, om det nu blir den rasen .

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev wavis:

Jodå förstått detta ,  Har några uppfödare runtomkring här nere så ska kolla noga,, om det nu blir den rasen .

 

De tvivlar jag inte en sekund på, men jag och kanske även du behöver en påminnelse ibland. 

 

Min Tysktik passar ju som vanligt inför Oktober på att löpa, så hon får stå hemma ett par veckor.. J-a skit...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
1 timme sedan, skrev Odin:

Sådärja.. Lägger du bössan på hyllan nu eller? Den där toppar du knappast...

 

Fan vilken krona, snygg.

Japp, en riktigt fin tjur. Min 8 taggare bleknar till en hare, typ!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Odin:

Sådärja.. Lägger du bössan på hyllan nu eller? Den där toppar du knappast...

 

Fan vilken krona, snygg.

Bössan är upphängd för den här säsongen. Men dom blir bara större för varje år. En bild från fjolårets jakt20160910_073520.thumb.jpg.ea4bb26b78a7cf460581ad6e5ff66cc3.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...