Jump to content
IGNORERAD

Jakt Fiske och Friluftsliv


Odin

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Boa52:

Ser framemot höstens jakt, tills dess är vi ovänner på forumet gubbskräll, Fattar du det eller måste jag ringa dej så du förstår:sure:

555, Klart du kan ringa mig om du vill, tjejen min kan säkert tolka!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 975
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    201

  • thaimoose

    43

  • maakaao

    37

  • wavis

    32

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 minuter sedan, skrev Stefan:

555, Klart du kan ringa mig om du vill, tjejen min kan säkert tolka!

//S

Pm a numret, Odins nr har jag, så pm ditt nu snälla

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Boa52:

Pm a numret, Odins nr har jag, så pm ditt nu snälla

Klart!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett tag sedan jag var ute och passade på kvällen. Frun var med visst kom det fram grisar för kvällsmat. Tackar skogen för det.

9ce33d58009c9fc42053bb6d249eff94.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt skjutet, själv håller jag lite längre fram, bogskott på gris för säkerhetsskull! 

//Fegisen 

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Stefan:

Snyggt skjutet, själv håller jag lite längre fram, bogskott på gris för säkerhetsskull! 

//Fegisen 

 

 

Ja speciellt när man sitter på natten så är det bra om dom blir kvar på skottplatsen

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med det skottet fick nassen stora cirkulationproblem!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Odin:

 

Ja speciellt när man sitter på natten så är det bra om dom blir kvar på skottplatsen

Inte alltid lätt men helt klart bäst om dom ligger kvar på skottplattsen, En Älg kan ju springa flera hundra meter efter ett hjärtskott

och ibland jättesvårt att hitta om man inte har en spår hund. "Älghundar" brukar ha svårt att hitta älgen när den ligger ner.

Hade en SpringerSpaniel som var duktig på spår blev kallad till en grannby i skymmningen, Skytten talade om var han " trodde"

han påskött älgen i kanten av en åker. När vi kom mitt på åkern ville hunden 50 m från där han peckade och helt klart hade 

hunden rätt, älgen låg 10 m in i skogen från åkern

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev fiskarn:

Den gick faktist inte en meter den blev kvar på plats ;-)

 

Kanon, men jag fegar och skjuter i bogen. Ett framben bägge lungorna och stora skador på utgångssidans ben, är kanske både hängslen och rem. Men ett vildsvin springer 60-70m efter ett hjärtskott, å eftersök på natten e inte roligt.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Odin:

 

Kanon, men jag fegar och skjuter i bogen. Ett framben bägge lungorna och stora skador på utgångssidans ben, är kanske både hängslen och rem. Men ett vildsvin springer 60-70m efter ett hjärtskott, å eftersök på natten e inte roligt.

Varför skjuter du inte på halsen om du vakjagar knall och fall. Ligger man och har så gott sikte ,enkelt

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför skjuter du inte på halsen om du vakjagar knall och fall. Ligger man och har så gott sikte ,enkelt

 

Jag sköt en Gris i halskotpelaren på årets sista jakt, men det är inget jag är stolt över för det berodde på att jag höll för långt fram.

Ok djuret föll på plats, men det skulle ha tagit i lungorna. Grisen kom i fyrfota-språng (full fart alltså) Jag svingade in bakifrån och tröck tydligen av en bråkdel för sent, halskotspelaren är väldigt svår att träffa på Nasse.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sent eftersök på gris är inget man längtar efter, nu vill man naturligtvis inte ha eftersök alls, men på gris är det sjukt jobbigt.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Stefan:

Ett sent eftersök på gris är inget man längtar efter, nu vill man naturligtvis inte ha eftersök alls, men på gris är det sjukt jobbigt.

//S

 

Ja dom ligger i det tätaste av det tätaste, man ser den inte den fast den ligger 40cm bort... Utan hund går det inte, man hör var den ramlar och går in...Glöm det...

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, vi gjorde ett sök på ett trafikskadat svin för några år sedan, jag hade en jäkligt grymt spårnoga tax, en episk hund! Grisen gick i bakspår och anföll från sidan. Farsan som var hundförare i eftersöket reagerade sjukt snabbt för hans ålder. Taxen spårade efter det aldrig mer grisar, klok hund!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersök på nasse är det man minst vill ha och de springer alltid in i det tätaste skiten. Så hittar man inte grisen så är det tätaste ett bra ställe att kolla på men som sagt så är det i stort alltid mörkt när de kommer så dem är nästan omöjliga att hitta för räkna med en 80m radie på ett bra skott..

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Suck..Min bästa Jaktkompis ligger närma döden, F.n inte roligt. Många minnen...Darlingen vägrar att jag skall skjuta han eller åka in till vet..Många hårda ord o tysta leken nu...själv lider jag att han lider vad gör man .. inte lätt o vara med en thai i detta läge..20170331_195536.thumb.jpg.3ae99acc5ee90a60b07dcc9ca0e790eb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev wavis:

Suck..Min bästa Jaktkompis ligger närma döden, F.n inte roligt. Många minnen...Darlingen vägrar att jag skall skjuta han eller åka in till vet..Många hårda ord o tysta leken nu...själv lider jag att han lider vad gör man .. inte lätt o vara med en thai i detta läge..20170331_195536.thumb.jpg.3ae99acc5ee90a60b07dcc9ca0e790eb.jpg

Inte skoj men du måste ta beslutet, inte Thaibeslut, hunden lider och du också, åk till vetrinären en spruta är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan, det är sjukt svårt att förstå hur detta känns, en trogen jaktkompis som snart ska driva i de sälla jaktmarkerna. Jag har själv sänt dem dit, det har naturligtvis varit svåra beslut, men det har varit för deras bästa.

Vi åker helt enkelt till jaktmarken, där den trivs bäst, med en rejäl bit älgfilé. I samma stund som den är mätt tar det slut.

//S, med tårar i ögonen 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Stefan:

Fy fan, det är sjukt svårt att förstå hur detta känns, en trogen jaktkompis som snart ska driva i de sälla jaktmarkerna. Jag har själv sänt dem dit, det har naturligtvis varit svåra beslut, men det har varit för deras bästa.

Vi åker helt enkelt till jaktmarken, där den trivs bäst, med en rejäl bit älgfilé. I samma stund som den är mätt tar det slut.

//S, med tårar i ögonen 

Bra skrivit och helt bäst om man som husse kan göra det, om inte vetrinären

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara gjort det en gång. Jag satte hunden på ett färskt Älgspår, å när han vinglade iväg glatt viftande på svansen så..... slutade han springa. Och jag grät så att jag kräktes.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Överlever han Natten..o darlingen skall träffa kompisar i morgon . så blir det o köra upp till jakten o ta förväll ,,,tufft men ett måste ...o ja jag kommer att gråta floder men men så är det o skaffa hund.. Men helt övertygad att darlingen inte pratar mig på lääänge..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit till veterinären med en hund för avslut, min första, den ångest och rädsla jag såg hos henne ville jag aldrig se mer. Så, därför har jag beslutat att göra det själv på bästa tänkbara sätt för min hund.

Men precis som Odin skriver så gråter man, och en liten del av dig själv dör i samma ögonblick.

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Stefan:

Jag har varit till veterinären med en hund för avslut, min första, den ångest och rädsla jag såg hos henne ville jag aldrig se mer. Så, därför har jag beslutat att göra det själv på bästa tänkbara sätt för min hund.

Men precis som Odin skriver så gråter man, och en liten del av dig själv dör i samma ögonblick.

//S 

Faktiskt upplevt det själv också hos vet på min förra hund .. Så finns bara ett alternativ ...Men förklara det för en thai

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...