Jump to content
IGNORERAD

Jakt Fiske och Friluftsliv


Odin

Recommended Posts

Om du vill minska rekylen så är det möjligt om du laddar själv genom att kombinera snabbt/långsamt krut och vikten på kulan, vikten på kulan har lite mera med minskad "köttförstöring" att göra än rekylen....

Nej fy för fan, nu är vi inne på överkurs, jag håller mig strikt till laddtabellerna, mixa MRP krut med 202 skulle jag aldrig våga!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 975
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    201

  • thaimoose

    43

  • maakaao

    37

  • wavis

    32

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej fy för fan, nu är vi inne på överkurs, jag håller mig strikt till laddtabellerna, mixa MRP krut med 202 skulle jag aldrig våga!

//S

Det är väldigt längesedan jag var inblandad i laddning men om jag minns rätt så började man med det snabba krutet och fortsatte med det långsamma, kulans vikt i kombination med utformningen gav en mindre påverkan på rekylen men kunde minska köttförstöringen rejält.

Låt några patroner åka bil tex ett år, gärna löst liggande så de kan rulla lite så kan du få en intressant överraskning när du skjuter med dessa.........

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Växlar om till fiske.

Har knappt varit och fiskat sedan jag träffade gumman men köpt grejor har man gjort och har en helsikes massa grejer kom jag på nu när inverterat hemma.

Men saknar lite fortfarande.

Flygfiskelinan antar jag har gjort sitt efter 20 år på rullen så det blir väl en sådan.

Det jag verkligen saknar är småmeppsar storlek 1 och gärna mindre.

Tittat lite på internet  men 49 eller 59 kr vill jag helst slippa betala per styck.

Småmeppsar på ultralätta grejer är roligt och öring, aborre älskar mepps.

Tipps var köpa?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Växlar om till fiske.

Har knappt varit och fiskat sedan jag träffade gumman men köpt grejor har man gjort och har en helsikes massa grejer kom jag på nu när inverterat hemma.

Men saknar lite fortfarande.

Flygfiskelinan antar jag har gjort sitt efter 20 år på rullen så det blir väl en sådan.

Det jag verkligen saknar är småmeppsar storlek 1 och gärna mindre.

Tittat lite på internet  men 49 eller 59 kr vill jag helst slippa betala per styck.

Småmeppsar på ultralätta grejer är roligt och öring, aborre älskar mepps.

Tipps var köpa?

Aliexpress.

http://www.aliexpress.com/item/24pcs-lot-Fishing-Mepps-Lures-Spinner-Bulk-Fishing-Tackle-Mepps-Lure-With-Treble-Hooks-Lures-Peche/32527899849.html?spm=2114.01010208.3.10.AVQSSl&ws_ab_test=searchweb201556_1,searchweb201644_4_505_506_503_504_301_502_10001_10002_10016_10017_10010_10005_10011_10006_10003_10004_10009_10008,searchweb201560_3,searchweb1451318400_-1,searchweb1451318411_6452&btsid=bcf3a3c1-f801-4825-b419-3fb8d5e0c86f

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Det var på tiden......

Har alltid ansett att den rådande knivlagen där kniv klassificeras som ett vapen oavsett omständighet är absurd.......

Visst, har man en kniv i innefickan på Avenyn en lördagkväll så är det definitivt ett brott men jag som friluftsmänniska ser det som naturligt att kniven är ett verktyg som jag alltid har med mig på mina skogsvandringar.......

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Växlar om till fiske.

Har knappt varit och fiskat sedan jag träffade gumman men köpt grejor har man gjort och har en helsikes massa grejer kom jag på nu när inverterat hemma.

Men saknar lite fortfarande.

Flygfiskelinan antar jag har gjort sitt efter 20 år på rullen så det blir väl en sådan.

Det jag verkligen saknar är småmeppsar storlek 1 och gärna mindre.

Tittat lite på internet  men 49 eller 59 kr vill jag helst slippa betala per styck.

Småmeppsar på ultralätta grejer är roligt och öring, aborre älskar mepps.

Tipps var köpa?

Mer intresserad av var du fiskar flygfisk??;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte beställa men de än nog inte så mycket för export.

Då har du gjort något fel, jag handlar från Aliexpress flera dagar i veckan utan problem. i fredags beställdes 3st fjärrkontroller till lyftkran 100m räckvidd och industristandard.

Jag rekommenderar dig att lägga in ett betalkort i deras Alipay, enkelt smidigt och säkert.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte beställa men de än nog inte så mycket för export.

Inte för att jag har köpt nåt från Aliexpress men nog har jag uppfattningen om att om säljer över hela världen.

Så nu är det tillåtet att ha en yxa i bagageutrymet i bilen igen, och en kniv i sidofacket för att skära lös sig om man blir hängande i bilbältet när bilfan gått runt. Alltid något.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu har jag lite tröjjor på väg hem, testbeställning först av lite storlekar, sedan lite olika mönster,

Helmysiga och tvättäkta med rätt storlek, bra kvalitet.

http://www.aliexpress.com/item/COOL-Fashion-Casual-Short-Sleeve-Animal-Pattern-T-Shirts-Men-Short-Sleeved-3D-T-Shirt-Wolf/32452199162.html

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer intresserad av var du fiskar flygfisk??;)

Här på Sveriges framsida har evulotionen gått framåt:sure:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte beställa men de än nog inte så mycket för export.

Aliexpress är nog till 100% inriktade på export, har nog beställt o fått hem varor från aliexpress minst 30 ggr utan problem

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu har jag lite tröjjor på väg hem, testbeställning först av lite storlekar, sedan lite olika mönster,

Helmysiga och tvättäkta med rätt storlek, bra kvalitet.

http://www.aliexpress.com/item/COOL-Fashion-Casual-Short-Sleeve-Animal-Pattern-T-Shirts-Men-Short-Sleeved-3D-T-Shirt-Wolf/32452199162.html

Är det bra kvalité?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bra kvalité?

Jag tycker faktiskt det.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎02‎-‎20 at 21:49, skrev scorpio63:

Då har du gjort något fel, jag handlar från Aliexpress flera dagar i veckan utan problem. i fredags beställdes 3st fjärrkontroller till lyftkran 100m räckvidd och industristandard.

Jag rekommenderar dig att lägga in ett betalkort i deras Alipay, enkelt smidigt och säkert.

Nu på tisdagsmorgon gick det bättre.

Måste ha varit någon tillsats i lördagspriten.

 

Köpte bara för 45 dollar på prov.

Nollan skall väl bort efter landsnummer 0046 även på mobilnr?

Ett tag sedan jag beställde utomland

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Galten:

Nu på tisdagsmorgon gick det bättre.

Måste ha varit någon tillsats i lördagspriten.

 

Köpte bara för 45 dollar på prov.

Nollan skall väl bort efter landsnummer 0046 även på mobilnr?

Ett tag sedan jag beställde utomland

Japp nollan ska bort,eller om det går skriver man +46 och även då tar man bort nollan,tex +46739876543

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Odin:

Jamenförfaan... Jakt och Fiske???

Japp, skulle beställa meps drag från Alibaba och på den vägen är det...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus
28 minuter sedan, skrev Odin:

Jamenförfaan... Jakt och Fiske???

Visst men bra info tyvärr lite OT. Ska kolla efter fiskegrejor när jag är i Thailand nästa gång. verkar ha billiga grejor ju Helt värt att släpa med hem i bagaget. Drar man ett Thai drag framför nosen på gäddan så hugger den nog även om det råkar vara ett billigt färgglatt Thailändskt drag, återstå lite och se vad spinnarna gör med linan (det finnsspinnare som trasslar till linan nåt rent förskräckligt gamla ABU droppen t.ex.. 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...
  • 4 veckor senare...
Cavemannen
Jag var in och skulle titta i våran nya sportaffär här i Lyb.
Men naturligtvis går det inte att bara titta, så nu har jag en ny jacka till jakten, varken ren eller ripa kommer att se mig i detta kamouflage :D

 

jäger.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...