Jump to content
IGNORERAD

Jakt Fiske och Friluftsliv


Odin

Recommended Posts

Så här börjar vi vår älg jakt . kan väl tillägga att vi e mitt ute till skogs utan el , men allt fixar sig i ett älgjaktlag ,,  

post-7060-0-48686800-1413151068_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 975
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    201

  • thaimoose

    43

  • maakaao

    37

  • wavis

    32

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så här börjar vi vår älg jakt . kan väl tillägga att vi e mitt ute till skogs utan el , men allt fixar sig i ett älgjaktlag ,,  

Stackars tös  :girl_dev:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här börjar vi vår älg jakt . kan väl tillägga att vi e mitt ute till skogs utan el , men allt fixar sig i ett älgjaktlag ,,  

 

 

Tar man bort sex fel på den där bilden så skulle jag också intressera mig för älgjakt

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Stackars tös  :girl_dev:

Tja..då ska du veta denna tös har varit med sen hon var sju åtta år o gått med hundförarna i alla år , o denna tös litar jag mer på än , vissa andra gnälliga gubbar .

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vi har ju varit uppe en sväng i September men det är nu snart det blir på riktigt...

 

IMG_0326.jpg

'

 

IMG_0328.jpg

 

 

IMG_0331.jpg

 

Älgjakt på pass e inte riktigt min grej, men har man ingen riktig älghund så får man ta konsekvenserna av det.

Sitta på pass å fundera över sin mentala status.. Men vacker är det iaf. ibland.

 

Å snart  börjar tokeriet igen, nästa vecka i Hemfosa och V45 i Republiken Jämtland.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Denna bild togs i vårt älgskyddsområde den 5e nov ,  ca 5 kilometer från vår mark , Ingen jakt denna helg men nästa .

post-7060-0-20775900-1415394666_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna bild togs i vårt älgskyddsområde den 5e nov ,  ca 5 kilometer från vår mark , Ingen jakt denna helg men nästa .

 

Ännu ett bevis att det är vi människor som är inskränkta..  Vad är det för fel att umgås lite med grabbarna? Lite manlove så att säga, typ utanför Patricia en Fredagskväll.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu ett bevis att det är vi människor som är inskränkta..  Vad är det för fel att umgås lite med grabbarna? Lite manlove så att säga, typ utanför Patricia en Fredagskväll.

tog lite tid vad du mena he he  ... Kan tillägga att jag haft ståndskall på en av dessa tjurar , tyvärr har vi fredat 3-6 så var tvungen o släppa   men fan så skoj o smyga på ett ståndskall.

Link to comment
Dela på andra sajter

tog lite tid vad du mena he he  ... Kan tillägga att jag haft ståndskall på en av dessa tjurar , tyvärr har vi fredat 3-6 så var tvungen o släppa   men fan så skoj o smyga på ett ståndskall.

 

Jag jagade i Dalarna för tusen år sedan, å där fick jaktledarn för sej att vi som enda jaktlag skulle föregå med gott exempel å införa tjurförbud på allt över cykelstyren.

Jag lovar att det skar i hjärtat att släppa två skovlar som stod på 75 meter stillastående å med bredsidan mot mej.

När dom tröttnade på mej så gick dom 300m in på grannmarken där det jaktlaget sköt sina 2 största Älgar nånsin.

Suck.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jagade i Dalarna för tusen år sedan, å där fick jaktledarn för sej att vi som enda jaktlag skulle föregå med gott exempel å införa tjurförbud på allt över cykelstyren.

Jag lovar att det skar i hjärtat att släppa två skovlar som stod på 75 meter stillastående å med bredsidan mot mej.

När dom tröttnade på mej så gick dom 300m in på grannmarken där det jaktlaget sköt sina 2 största Älgar nånsin.

Suck.

Ja fy fan va bittert, Jag var med om en liknande händelse för några år sedan. men då gällde det kapitala kronhjortar. Något hjon att beslutat att vi inte skull få skjuta större hjortar än 10 taggar, och tro på fan så kommer den största hjort jag någonsin sett lugnt promenerande nedanför passet, för att sedan avlida på grannmarken. 16 taggar och då Södermanlands största krona!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fy fan va bittert, Jag var med om en liknande händelse för några år sedan. men då gällde det kapitala kronhjortar. Något hjon att beslutat att vi inte skull få skjuta större hjortar än 10 taggar, och tro på fan så kommer den största hjort jag någonsin sett lugnt promenerande nedanför passet, för att sedan avlida på grannmarken. 16 taggar och då Södermanlands största krona!

//S

 

Ja otack är jägarn´s lott.

Nu sitter jag å glor på dagens resultat: Kantarellpaj med Västerbottenost å Bacon. 

Jaja jag ska inte bara gnälla, min unghund har gått som en klocka å hon har fått beröm från hela jaktlaget. Men trots det bara ett Rå på backen, de va för tätt.. det kom för fort.. för långt håll... Hänvisar till första raden...suck.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Ja detta är vad jag ställde till idag. Ca: 80 kg.

 

IMG_0923.jpg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja detta är vad jag ställde till idag. Ca: 80 kg.

 

IMG_0923.jpg

Svågers tog en liadan med bilen för nåt år sedan  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte vara mer än 60 kg va?

Blev lite chockad när du skrev i denna tråd  :sorry: men sen såg jag att du bara kommenterat :shout:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev lite chockad när du skrev i denna tråd  :sorry: men sen såg jag att du bara kommenterat :shout:

Jakt och fiske har varit en stor del av mitt liv. Men det var några år sedan. Man måste ju prioritera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte vara mer än 60 kg va?

 

Det trodde jag åxå när jag sköt, 

 

IMG_0924.jpg

 

Den till höger väger drygt 100, jämför själv...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det trodde jag åxå när jag sköt, 

 

IMG_0924.jpg

 

Den till höger väger drygt 100, jämför själv...

 

 

Fina bitar, Var det för din hund , En av våra hundar fick stryk förra helgen, hon vågade inte gå samma såt nu i helgen men kanske lika bra det ägaren vill bara ha den på älg.vad får du ut i slaktvikt på den

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

 

Nej det var för bästa kompisens Norrbotten Spets. 

Och den hunden har dom räddat med konstgjord andning efter en grisattack när hon var ca: 1år gammal.

Köttbiten på min 80kg. torde bli ungefär 40kg.

 

Bägge grisarna sköts för den hunden, den andra skytten va polarens son...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det var för bästa kompisens Norrbotten Spets. 

Och den hunden har dom räddat med konstgjord andning efter en grisattack när hon var ca: 1år gammal.

Köttbiten på min 80kg. torde bli ungefär 40kg.

 

Bägge grisarna sköts för den hunden, den andra skytten va polarens son...

Med andra ord en trevlig jaktdag, Skoj . själv e det slut jagat för min del i år, farmor fyller 100 nästa helg o helgen efter sitter jag i Udon. Skitjakt på dej

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske bra att man skjuter av litta grisar så man slipper få dom framför bilen.- Själv  skrämde jau upp 2 harar ifjol, sen ble det inge mer.- Kolla nu så det ente e trikiner i kydet !  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Själv sträcker jag mig inte längre än till fiske och då släpper jag tillbaka det jag inte äter.

Skjuta Galtar låter grymt.

 

Det jag i egentligen ville skriva om var att jag inverterade lite fiskegrejer  och hittade några paket inköpta i Thailand.

Typ Seahawk drag 20gram en kopia av atom för 65 bath tillverkad i Penang.

Lite andra smådrag och wobbler också.

Går att fynda alltså i Thailand.

Har dock inte provat dem men ser giftiga ut :wink:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...