Jump to content
IGNORERAD

Jakt Fiske och Friluftsliv


Odin

Recommended Posts

Här säger vi "pimpla" strömming, inte rycka, då är det OK!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 975
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    201

  • thaimoose

    43

  • maakaao

    37

  • wavis

    32

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Att krok rycka fisk är förbjudet,det kan bli väldigt dyrt om man har otur.

MVH//Jocko

Nu e jag inte med riktigt ,Fiskat ,sill som det heter här nere, Har man gjort mycket,Med sillahäckel ,,Typ 5,6 7,osv krok.gärna guld eller silverfärgade med eller utan fjädrar på,, he he visst står man o rycker i spöt (fiskar) ,,men sillarna hugger på betet i 99%.så fortsätt o ryck fiska er sill... Strömming

Ändrades av wavis
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu e jag inte med riktigt ,Fiskat ,sill som det heter här nere, Har man gjort mycket,Med sillahäckel ,,Typ 5,6 7,osv krok.gärna guld eller silverfärgade med eller utan fjädrar på,, he he visst står man o rycker i spöt (fiskar) ,,men sillarna hugger på betet i 99%.så fortsätt o ryck fiska er sill... Strömming

hej!

http://www.lansstyrelsen.se/sodermanland/SiteCollectionDocuments/sv/djur-och-natur/fiske/FiskeGuide.pdf

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett inlägg från länstyrelsen som du citerade

Observera att man inte behöver rycka fast strömmingen utan

den hugger själv och då fastnar den bättre och man skadar inte

fisken i onödan. Sportfiskerekord 0,66 kg.

Tips

Från

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Sonen hade köpt en bra spinnare som han skulle få mycket och stor fisk på :) ( som ni ser så står det MODO på skeden) de gick inge bra

post-5528-0-10776900-1341863873_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Igår blev det en tur med en av fladenbåtarna, m/s clipper, och detta + ett gäng fjärsingar var vad jag mäktade med att dra upp

post-3315-0-68377600-1347267490_thumb.jp

kompisen fick iaf upp ett par hajar, som dessvärre är fredade och släpptes tillbaka efter sedvanligt fotograferande, den ser ju riktigt glad ut för snart komma i vattnet igen

post-3315-0-58405100-1347267735_thumb.jp

vädret var väl sådär med det var iaf lungt på sjön så ingen blev sjösjuk

post-3315-0-06998200-1347267821_thumb.jp

nästa resa blir förmodligen lite längre norrut, kanske lysekil och oberon, om dom fortfarande kör, tips mottages tacksamt.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jaha säsongens första...

Det blev inte giganten jag spanat på så länge men en väldigt fin sextaggare iaf...

http://file_zps17b7360c.jpg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha säsongens första...

Det blev inte giganten jag spanat på så länge men en väldigt fin sextaggare iaf...

http://file_zps17b7360c.jpg

Tur att inte den såg dig först, för jag ser att den också hade en bössa :crazy: .

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ja kanske är det så, men hade jag haft en bössa och stått inför det faktum att det snart är 15 grader kallt, ingen värme nån stans bara torr jäkla mat som jag måste sparka fram under snön..

Dä hade jag nog skjutit mej själv.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe Ja idag bär det iväg upp till norra Dalarna, för att jaga Älg över helgen. Å där uppe är det tydligen risk för snö... Skitkul, att packa vinterkläder...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tack och Hej

Jag och en kompis fiskade idag

Kompisens fångst.

Fotograferat med en samsung killer mobil telefon med kamera Nokia 6300

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Jag och en kompis fiskade idag

Kompisens fångst.

Fotograferat med en samsung killer mobil telefon med kamera Nokia 6300

Den var fin,

Inte lätt att hitta vatten med stor gädda längre.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och en kompis fiskade idag

Kompisens fångst.

Fotograferat med en samsung killer mobil telefon med kamera Nokia 6300

Congrats.

Var fångades Krokodilen? En generell plats alltså, du behöver inte utlämna dina hemliga platser

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Congrats.

Var fångades Krokodilen? En generell plats alltså, du behöver inte utlämna dina hemliga platser

Vänern utanför Mariestad mot Torsö bro

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänern utanför Mariestad mot Torsö bro

Har ni hunnit väga den?

Om den inte gick tillbaka så hinner ni fortf, lägga huvudet i en myrstack och få en juste väggprydnad till våren.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Har ni hunnit väga den?

Om den inte gick tillbaka så hinner ni fortf, lägga huvudet i en myrstack och få en juste väggprydnad till våren.

Den gick inte tillbaka då gäddan svalde hela wobbler och vikten blev nästan 9 kilo inkl. wobblern.

Det blir myrstack och sedan koka i formalin för att konservera ben och behålla de vita .

Link to comment
Dela på andra sajter

eller bygger man såna

Snyggt.

Själv är jag lite tveksam om myrorna hinner här uppe (Sthlm), jag har en Bockskalle som jag vill bevara hel (vill inte såga ner den) i frysen. Om jag lägger i den nu och myrorna går i vinterläge så ruttnar kanske skallen...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Snyggt.

Själv är jag lite tveksam om myrorna hinner här uppe (Sthlm), jag har en Bockskalle som jag vill bevara hel (vill inte såga ner den) i frysen. Om jag lägger i den nu och myrorna går i vinterläge så ruttnar kanske skallen...

Ta bort så mycket kött som möjlig och prova annars kan man salta den kanske för att kunna förvara till vår.

Jag vet inte. När vi var och plocka svamp i skogen så såg jag att på soliga ställe myror var i gång.

Kolla med de som fixar sånt hur du ska göra.

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Jag har skallen kvar från min rekordgädda 11,8kg.

Jag lät skinnet vara kvar när jag la den i formalin.

Ser bra ut ännu,

Bild kommer senare.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta bort så mycket kött som möjlig och prova annars kan man salta den kanske för att kunna förvara till vår.

Jag vet inte. När vi var och plocka svamp i skogen så såg jag att på soliga ställe myror var i gång.

Kolla med de som fixar sånt hur du ska göra.

Polaren som är (hobby)konservator säger att jag ska lägga i den nu, men jag är tveksam. Det kan komma snö om 2-3 veckor, å då är det väl kört.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Snyggt.

Själv är jag lite tveksam om myrorna hinner här uppe (Sthlm), jag har en Bockskalle som jag vill bevara hel (vill inte såga ner den) i frysen. Om jag lägger i den nu och myrorna går i vinterläge så ruttnar kanske skallen...

Lammskalle från tiden då jag bodde på Gotland.

Det var skalbaggar som rensade köttet och sedan skalle kokt i formalin.

Hörn er avtagbara och fixade separat.

Vitt som ny efter många år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har letat efter rökt rådjurs lår sen jag kom till swe i maj.. Får bara till svar att jag ska vänta på rådjurs jakten... Är det nu eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har letat efter rökt rådjurs lår sen jag kom till swe i maj.. Får bara till svar att jag ska vänta på rådjurs jakten... Är det nu eller?

Jodå jakten har börjat ,,,finns i mina trakter att köpa (skåne),,,men obs köp kallrökt mycket godare o håller längre

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...