Jump to content
IGNORERAD

Jakt Fiske och Friluftsliv


Odin

Recommended Posts

Jag var vid två sjöar i Pang khon utanför Sakon Nakhon. Är du uppe i Isaan så finns nog sådana här sjöar lite här och var.

I Kathu finns oxå en sjö men jag har inte hunnit kika på den än. Köpte ett nytt spö häromdagen som jag vill testa :)

Tack för tipsen, ska testa vid nästa besök.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 975
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    201

  • thaimoose

    43

  • maakaao

    37

  • wavis

    32

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vem sa citat "det är ingen ide att prata med de som inget begriper" slut citat :drinks:

Du skriver ju som en kratta :dance1:

Vad jag minns så var det "he lönsch int förklar för en som int begrip" som Ingemar Stenmark svarade när han blev trött på en reporter som för 5011:e gången frågade om vad han gjort för fel eftersom han inte vunnit som vanligt. :giggle:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Är det någon här som vet när strömmingen kommer in till södertälje trakten? Tänkte låta frugan få uppleva lite strömmingsfiske. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Den är inne i skanssundet

Ok,tack. Då är det bara att ge sig ut då. :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Är det någon här som vet när strömmingen kommer in till södertälje trakten? Tänkte låta frugan få uppleva lite strömmingsfiske. :)

Det tror jag blir dundersucce och tänk på allt gott som kan komma därav. :av-109998:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja va fan gör man inte för sina hundar, idag har undertecknad gått på hund/hundförarkurs och ska så även göra i morgon.

Så dagen har bestått i att i brännande sol korrigerat Tyskterriern, å fy fan va den hunden är envis men nu kan han sitt, ligg och även gå fot... Fast det kostar på husse har ont i hela kroppen och hunden bara går på som en j-a Duracellkanin.

Så förhoppningsvis orkar jag fortsätta träningen även när vi inte går i "skolan" dvs. all framtid, och det är inte lätt med den här hunden som har en egen vilja av stål.

Jaja hur som så älskar jag jycken och är jävligt glad för hans framsteg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja va fan gör man inte för sina hundar, idag har undertecknad gått på hund/hundförarkurs och ska så även göra i morgon.

Så dagen har bestått i att i brännande sol korrigerat Tyskterriern, å fy fan va den hunden är envis men nu kan han sitt, ligg och även gå fot... Fast det kostar på husse har ont i hela kroppen och hunden bara går på som en j-a Duracellkanin.

Så förhoppningsvis orkar jag fortsätta träningen även när vi inte går i "skolan" dvs. all framtid, och det är inte lätt med den här hunden som har en egen vilja av stål.

Jaja hur som så älskar jag jycken och är jävligt glad för hans framsteg

Lite bilder kanske?

MVH// Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja. De blev bara tråkiga bilder på kursledaren och på andra hundekipage som jag tvivlar på att någon annan än jag har något intresse av. Men kanske i morgon när vi ska gå in i Vildsvinshägnet med jyckarna, då blir det säkerligen lite mer action...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hrmmm. Ja mer action blev det men jag stod där som en fågelholk när grisen sprang förbi mej på 5m. jag lyfte inte ens kameran.

Nåja igår va vi ut på åteln och la ut lite specialgodis och i kväll tänkte tjejen och jag äntra tornet för att försöka få ikull en nasse till grillträffen.

Jaja vi får se hur det går, åtekommer i ämnet.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hrmmm. Ja mer action blev det men jag stod där som en fågelholk när grisen sprang förbi mej på 5m. jag lyfte inte ens kameran.

Nåja igår va vi ut på åteln och la ut lite specialgodis och i kväll tänkte tjejen och jag äntra tornet för att försöka få ikull en nasse till grillträffen.

Jaja vi får se hur det går, åtekommer i ämnet.

Honungsmarinerad nasse mumsssss

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha så här tillbringades gårdagskvällen.

82af7d77.jpg

Men grisarna hade redan varit där och käkat upp min specialare, så jag kammade så att säga noll.

Om ni kollar till vänster om foderspridaren på backen så ser det ut som en slarvig vedhög, där i lägger vi maten och täcker med grova stockar så att inte Räv eller fåglar ska sno käket för Nasse.

Och som ni kanske ser så har grisarna vräkt undan stockarna ganska rejält.

e492a2fc.jpg

De e bra vackert ändå, trots foderspridaren. Och jag önskar att ni kunnat höra fågelsången, den var nästan öronbedövande.

530c599b.jpg

Min ständiga följeslagare, fan hon är otrolig som följer med på alla mina upptåg.

54f0389c.jpg

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Jaha så här tillbringades gårdagskvällen.

82af7d77.jpg

Men grisarna hade redan varit där och käkat upp min specialare, så jag kammade så att säga noll.

Om ni kollar till höger om foderspridaren på backen så ser det ut som en slarvig vedhög, där i lägger vi maten och täcker med grova stockar så att inte Räv eller fåglar ska sno käket för Nasse.

Och som ni kanske ser så har grisarna vräkt undan stockarna ganska rejält.

e492a2fc.jpg

De e bra vackert ändå, trots foderspridaren. Och jag önskar att ni kunnat höra fågelsången, den var nästan öronbedövande.

530c599b.jpg

Min ständiga följeslagare, fan hon är otrolig som följer med på alla mina upptåg.

54f0389c.jpg

Det ser spännande ut det där Odin.Fina bilder :great: och din följeslagare följer så klart med ,så länge mobilen är med. :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja kortet är ngt. missvisande, hon satt på helspänn hela tiden.

Kortet togs när tåget rusade förbi (ca 200m bort), just då kan man tillåta sej lite oväsen såsom att kolla klockan eller ta kort.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklar vikken miss, jag tänkte åka ut idag igen men det regnade när jag kom ut från kontoret så jag åkte efter att ha hämtat Aya hem å tog en bira. Å nu klarnar det upp, skit åxå... men skål iaf.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lung Lennart

Vad är det för brädkonstruktion med en röd semafor man ser på några av bilderna?

Ser ut som en Värmländsk tunnelfälla på åtelplatsen.

Ändrades av Lung Lennart
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe nää de e den kringbyggda stolpen för åtelkameran som gubbarna prångt ska ha, grisarna springet ikull den om man inte bygger för

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Odin!

Har du ljuddämpare på studsaren?

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har ljuddäpare på den bössan.

Nej de e ingen hundförarbössa.för veklingar, den har kickstopper åxå dvs ett rör med tungsten ca 800gr inmonterat i stocken så mao. bössan väger över 5,5kg med Viktoryn monterad.

Jag går med den ibland men oftast använder jag Sauer automaten när jag går med hund, eller Marlin 45-70 på Björnjakterna och skadat Vildsvin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shhh säg inget till nån men pipan är lika lång med ljuddämpare som utan, dvs. pipan är kortad ca: 12 cm.

Jag har på bakvägar fått reda på att farbror blå inte har rätt att bestämma hur en pipa ska vara beskaffad, dvs. om dämparen är varaktigt fastsatt är den att betrakta som pipa.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shhh säg inget till nån men pipan är lika lång med ljuddämpare som utan, dvs. pipan är kortad ca: 12 cm.

Jag har på bakvägar fått reda på att farbror blå inte har rätt att bestämma hur en pipa ska vara beskaffad, dvs. om dämparen är varaktigt fastsatt är den att betrakta som pipa.

De betyder att pipan är 24 cm kortare än originalet

har du kvar någon effekt ,och prestanda?

Link to comment
Dela på andra sajter

nej pipan inkl. dämpare e lika lång som original, träffbilden efter montage flyttades ca. 4 cm.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

De betyder att pipan är 24 cm kortare än originalet

har du kvar någon effekt ,och prestanda?

Effekt och prestanda behöver inte påverkas av piplängd, ett snabbare krut som hinner brinna ut innan piplängden är nådd är en lösning, en annan lösning är att

göra dämparen så att krutgaserna fortsätter att trycka på kulan genom hela dämparen och bara dämpar det som går..

Personligen tror jag att din dämpare skruvas över pipan och går ca 25 cm in över den.

Tja.

Det är bara jag, man jag har byggt dämpare i ett antal år...

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...