Jump to content
IGNORERAD

"I scare sweden cold ,na?"


hulksays

Recommended Posts

Försök att hålla henne borta från andra "etablerade" thailändskor ett tag så att hon själv får upptäcka/bilda sig en uppfattning om saker och ting. För dom mer "etablerade" vill gärna testa och vara mycket hjälpsamma till nyanlända Thailändskor, till en början. Håll henne borta från kortspel och annan spelverksamhet med andra Thailändskor, men en mys pys kväll med dig och bingolotto kanske inte är fel.

Lycka till.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Gorocco

    3

  • Galten

    2

  • hulksays

    2

  • irjus

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inte för att jag är någon expert... men kanske blir?

Av det jag lärt mig så är det följande.

1. Ha en varm filt hemma, men helst någon som inte är köpt av 100000 andra person (såsom de på IKEA, kan leda till bråk).

2. En mörtel är alltid bra o ha.

3. Softa dag 1, thai take away eller resturang och besök butik dagen efter när alla är utvilade.

4. Undvik Thai Tigern första tiden.

5a. Förklara att alla 08 (sthlms nummer) är hem telefoner i Svedala, annars finns risken att honan tror du har en massa giks(?)

5b. Kanske ändra till +468xxxxxx

6. H&M/ÖB mm är billigt o bra, så visa inte NK det första du gör. För att sedan övergå lite sakta till normala butiker.

7. Boka in dig till Närke träffen.

8. Skriv ner Magroods nummer vid behov av akuthjälp för tolkning :)

Lyssna på Honken, Han är vis av erfarenhet :great:

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Köp henne ett rejält vinterställ,

be henne att fixa till lite mat som hon gillar , för att ta med till matsäck

Ta en snöscoter, åk omkring i de djupa skogarna o kolla på rådjur o vildsvin o kanske älg om ni har tur.

skithäftigt!!

mvh

Då kan hon ju dö av chock direkt :)

En del utomhusaktiviteter kan säkert vara roligt om hon får komma in och tina upp ordentligt emellan.

Och inte för hårt schema. Det är ju tröttande både med lång resa och luftombyte.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...