Jump to content
IGNORERAD

16-årig rikemans dotter


Caveman

Recommended Posts

Inte bilen utan några av de personer som kastades ur bussen åkte över kanten

Bussen bara välte och slog i kanten på sidan av tollway

Ok, såg på någon bild av minivanen och var förvånad över hur oskadd den var efter ett 20 meters fall ner i betongen. Nu har jag förklaringen. Tackar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    24

  • Jive

    14

  • MaiChai

    14

  • Stickan

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

Hur vet vi att hon är en rikemansdotter? För att hon kör en Honda Civic?

För övrigt är det ett mirakel att det inte sker olyckor oftare, 95% oavsett sahällstillhörighet kör som idi*ter på vägarna och med en pickup fylld med folk på flaket så blir det lätt hemska olyckor.

Men jag fick för mig att det var en minivan som krockade, inte en pickup?

Håller med dig Mai chai.Var ju i Kansanaburi i går och det blev dom där minibussarna först en dåre till Bankok sen en ännu värre stolle till Pattis då får det bli många clirr och en :av-109998::av-109998: dom kör fullgas i ytterfilen konstigt att det inte händer er olyckor med dessa dödspiloter :giggle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja en tragisk olycka.

Som någon skrev, hade detta inträffat i Sverige så hade det förmodligen blivit mycket lindrigare straff för den vållande.

Först och främst så hade nog personen förblivit anonym iallafall, vilket jag tycker är positivt.

Sen är ju straffen i Sverige ett skämt, vid vållande till trafik-olyckor. Särskilt om den vållande varit berusad.

Sen kan man ju hoppas att denna tragiska olyckan för något gott med sig. Så som lag på säkerhetsbälten på alla platser i mini-bussar. Är vel att hoppas på för mycket, men man kan ju hoppas att det blir en debatt om ämnet iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte många risbonde döttrar i isan tar körkort i kalifornien Där av antagandet att det är en av" bättre börd".Men sedan läste jag i Bankok post att nu satan skall man ta i med nya< metoder,man skall sätta in GPS i bussarna???? Var det inte lika bra me GT2000.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du vet med SÄKERHET att dom har fel och du har rätt ?

Vad bygger du dina slutsatser på ?

Det du länkar till 'r inte en artikel utan ett blogginlägg !

Minibussens förare kan mycket väl vara en mycket stort bidragande faktor till olyckan.

Vet inte hur många gånger jag hamnat i problem med dessa minibuss-förare som kör som fullständiga blådårar i trafiken och har bara en princip. Jag skall först !!

Till 100% 's säkerhet lika mycket som artikelförfattaren vet :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, det där har ingen betydelse.

Svärmor har inte kört en mil men är ändå expert på bilkörning.

Försteföraren Arne

Frugan är världens bäste chaufför, enligt henne själv.

ps.hon har 0mils bilkörningserfarenhet

mvh/ kodrivern

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

På bilderna touchar hon bussens vänster bakhörna med sin högra framhörna

Man ser inte hur filerna är

Enligt mamman har hon blinkat med helljuset för att bussen vinglat mellan filerna

Mycket möjligt att bussföraren helt plötsligt bytt fil åt vänster där hon körde och då blev olyckan ett faktum

Mycket kan ha hänt och spekulationerna är många

Får hoppas det utreds ordentligt och att ansvariga straffas på ett korrekt sätt bara.

Att blinka med helljuset i Thailand betyder:

1. Flytta på dig jag kommer med full fart och har bråttom.

2. Jag kommer med full fart i denna korsning och jag skiter i dig.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja en tragisk olycka.

Som någon skrev, hade detta inträffat i Sverige så hade det förmodligen blivit mycket lindrigare straff för den vållande.

Först och främst så hade nog personen förblivit anonym iallafall, vilket jag tycker är positivt.

Sen är ju straffen i Sverige ett skämt, vid vållande till trafik-olyckor. Särskilt om den vållande varit berusad.

Sen kan man ju hoppas att denna tragiska olyckan för något gott med sig. Så som lag på säkerhetsbälten på alla platser i mini-bussar. Är vel att hoppas på för mycket, men man kan ju hoppas att det blir en debatt om ämnet iallafall.

Tänk lite! Om det hänt en olycka i Sverige med 9 döda och en kändis eller ett barn till en kändis kört in i en minibuss hade detta varit ute i medierna lika snabbt som i Thailand. Anonym här! :clapping: Det är inte säkert att det blivit lindrigare straff här, men mycket billigare har det blivit, eftersom man slipper alla mutor bl.a.

Den stora skillnaden har varit att lynchstämningen inte varit såsom i Thailand. Det är väl det positiva med Sverige att vi inte har dessa stora motsättningar och en enorm korruption. I övrigt håller jag med dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart hade det varit en kändis, så hade det ju blivit skriverier. Men frågan är ju om en dotter till en högt uppsatt polis hade räknats som kändis här hemma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart hade det varit en kändis, så hade det ju blivit skriverier. Men frågan är ju om en dotter till en högt uppsatt polis hade räknats som kändis här hemma?

Och hon hade knappast blivit bortjagad från två sjukhus heller !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Och hon hade knappast blivit bortjagad från två sjukhus heller !

Och så hade hon inte suttit bakom ratten som 16 åring heller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så hade hon inte suttit bakom ratten som 16 åring heller?

Hade hon jobbat som Au-pair i USA och tagit körkort och sedan kommit hem finns det stor risk för det för det är definitivt inte säkert att hon vet att hennes körkort från USA inte gäller här förrän hon fyllt 18 år

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Hade hon jobbat som Au-pair i USA och tagit körkort och sedan kommit hem finns det stor risk för det för det är definitivt inte säkert att hon vet att hennes körkort från USA inte gäller här förrän hon fyllt 18 år

Ja, om hon är utvecklingsstörd så tror jag säkert det, men då hade hon nog inte ens fått körkort i USA heller. Sluta tjafsa om triviala saker och kamma till dig istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om hon är utvecklingsstörd så tror jag säkert det, men då hade hon nog inte ens fått körkort i USA heller. Sluta tjafsa om triviala saker och kamma till dig istället.

Har du tittat dig i spegeln idag ?

Du verkar ha haft en hård natt !

Jag svarar på dina påståenden i samma anda som du säger dom så klagar du på det klagar du på dig själv ju ! :giggle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart hade det varit en kändis, så hade det ju blivit skriverier. Men frågan är ju om en dotter till en högt uppsatt polis hade räknats som kändis här hemma?

Nä kanske inte, men om hon dessutom är lillasyster till en superkänd tv-stjärna och hennes familj försökt tysta ner det med hjälp av pengar så kanske även svensk media hade skrivit om det B)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Har du tittat dig i spegeln idag ?

Du verkar ha haft en hård natt !

Jag svarar på dina påståenden i samma anda som du säger dom så klagar du på det klagar du på dig själv ju ! :giggle:

Självklart har jag tittat mig i spegeln idag och Jag gillade vad jag såg även att jag är bakis. Själv då? Tycker bara att du oftast resonerar som ett barn och jag tycker det klär dig illa.

God fortsättning på det nya året!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart har jag tittat mig i spegeln idag och Jag gillade vad jag såg även att jag är bakis. Själv då? Tycker bara att du oftast resonerar som ett barn och jag tycker det klär dig illa.

God fortsättning på det nya året!

Det samma

Jag är inte ett dugg bakis. Främst på grund av att jag inte gillar att dricka mig full. Tycker det är en bra princip.

Du får nog tagga ner lite om året skall bli bra för det är inte bra att börja på så låg nivå !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä kanske inte, men om hon dessutom är lillasyster till en superkänd tv-stjärna och hennes familj försökt tysta ner det med hjälp av pengar så kanske även svensk media hade skrivit om det B)

Hade missat att hon var lillasyster till en super-kändis. Men låt oss iallafall hoppas att nåt liknande inte händer här,

så vi slipper att få svar på hur Svensk media skulle reagera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Hur som helst är det svårare att få körkort i Californien än i Thailand, även om även om det inte är särskilt svårt heller.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade hon jobbat som Au-pair i USA och tagit körkort och sedan kommit hem finns det stor risk för det för det är definitivt inte säkert att hon vet att hennes körkort från USA inte gäller här förrän hon fyllt 18 år

Om hennes pappa är högt uppsatt polis vet han vad som gäller och kan berätta det för sin dotter.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä kanske inte, men om hon dessutom är lillasyster till en superkänd tv-stjärna och hennes familj försökt tysta ner det med hjälp av pengar så kanske även svensk media hade skrivit om det B)

Hennes mor har dessutom fällt utalandet att dom skalla gottgöra offrens familjer. Och det är ju bra.

Men i nästa andetag säger hon att olyckan berodde på att minibussen bytte fil för ofta!

Som om det ursäktar någon att köra in i bilen bakifrån. Om men ser någon som byter fil ofta borde det i stället göra att man blir ådå mer försiktig.

Men detta verkar int modern ha tänkt på när hon fälde sit urbota idi*tiska utalande.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man sitta och dömma thailändska trafikföreteelser, och hur trafikanter agerat, utifrån svensk trafikmoral?

Och "Släng henne i finkan", "och föräldrarna med"! - skanderar man utan att ens reflektera över vad motsvarande olycka skulle resultera i i Sverige.

Man applicerar Svenska krav (sprungna ur utbildade förare med gott trafikvett, omvärldsförståelse och ordningssamhet ) på

människor i ett samhälle där sådana krav inte existerar i trafiken. Och dömmer därefter.

Men vad gäller domen så är en stenålderssyn, med fängelse för minderårig, helt accepterad.

Det är faktiskt skrämmande hur snabba folk är på att kategorisk döma andra.

Utan att egentligen ha en aning om faktiska omständigheter eller att ha hela bilden klar för sig.

Samma typ av snabba ogenomtänka domar som drabbar folk när de går hand i hand med sina plastbarn och blir kallade pedofiler.

Hur förklarar ni detta? För mycket tinner i vällingen? Eller är det alltid bara andra som är dumma. Och aldrig en själv?

Vad gäller om detta varit i Sverige och att "Och så hade hon inte suttit bakom ratten som 16 åring heller?" ,

så undrar man om folk lever med gluggarna fastlimmade livet igenom.

Om jag ska räkna alla jag känner som kört bil som 16-åring i Sverige så får jag definitivt räkna ett tag.

En liten snabb länk på en googling på svenska 16-åringar som kört bil och åkt fast.

http://www.google.se/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=16-%C3%A5ring+k%C3%B6rde+bil

Eller här en 16-åring som mejade ner en busshålplats med 15 pers i Västerås.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3624614.ab

Varför inte bara konstatera att det är för bedrövligt att 9 personer dog?

Om det sedan var en rikemansdotter, eller en fattigsomchai (för det finns sådana med som är 16-år och kör bil), som var ansvarig är väl fullständigt skit samma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ta mig fan det bästa du har skrivit på mpr Mr Buzz

Gott nytt på dig och familja

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan t.o.m vara så att flickstackarn är HELT oskyldig, betänk detta innan ni hänger henne.

Om någon byter fil UTAN att bakomvarande blir informerad om detta och någon incident skulle uppstå är det den som byter fil som är den skyldige. Du äger inte vägen och har inte rätt att vingla fram hur som helst även om 90% av bilförarna tror detta - den som kör först har rätten på sin sida = fel.

Varför tror ni bilarna utrustas med blinkers, är det bara en stylingprodukt eller?

Olovlig körning kan jag gå med på (villkorlig dom), men sen får framtiden utvisa vad som verkligen skedde.

Om det sen kommer att handla om mutor hit eller dit - That's the life.

Har hon verkligen kk från Kalifornien vet hon säkert vad blinkers är och filbyte innebär, detta vet ingen någonting om i Thailand - om du inte har en sprillans ny bil.

Olycksbilen (minibussen) kanske t.o.m. försökte hindra tjejen från att passera - vem vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan t.o.m vara så att flickstackarn är HELT oskyldig, betänk detta innan ni hänger henne.

Om någon byter fil UTAN att bakomvarande blir informerad om detta och någon incident skulle uppstå är det den som byter fil som är den skyldige. Du äger inte vägen och har inte rätt att vingla fram hur som helst även om 90% av bilförarna tror detta - den som kör först har rätten på sin sida = fel.

Varför tror ni bilarna utrustas med blinkers, är det bara en stylingprodukt eller?

Olovlig körning kan jag gå med på (villkorlig dom), men sen får framtiden utvisa vad som verkligen skedde.

Om det sen kommer att handla om mutor hit eller dit - That's the life.

Har hon verkligen kk från Kalifornien vet hon säkert vad blinkers är och filbyte innebär, detta vet ingen någonting om i Thailand - om du inte har en sprillans ny bil.

Olycksbilen (minibussen) kanske t.o.m. försökte hindra tjejen från att passera - vem vet.

Ja helt riktigt, evert 1, så kan det oxå va!

Och det märkligaste av allt; här på MPR är det mest omöjliga möjligt.

Här kan t ex flickstackarn hux flux bli både 18 och inneha giltigt körkort, innan man vet ordet av. :)

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...