Jump to content
IGNORERAD

SAS kampanj


GammalDansken

Recommended Posts

GammalDansken

SAS har rimligt billiga resor nu.

Via Köpenhamn - t.ex. i maj från Göteborg.

post-3917-0-44783800-1293631703_thumb.jp

post-3917-0-44783800-1293631703_thumb.jp

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    5

  • challenger98

    5

  • Trekke

    2

  • Offe1609

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Av någon konstig anledning blir det dyrare med SAS om man själv tar sig till Köpenhamn :-)

På samma datum i maj lönar det sig uppenbarligen bättre att åka med Thai.

post-3917-0-57046300-1293631962_thumb.jp

post-3917-0-57046300-1293631962_thumb.jp

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, det är sällan billigare för en svensk att åka SAS T/R än med Thai Air (som däremot ofta är billigare på andra hållet). Lite konspiratorisk som man är tror jag det beror på att EU vill hålla sina medborgare innanför EU-murarna!

... och inte bara är det dyrare. Det är sämre! :diablo:

Ändrades av Clash
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Precis, det är sällan billigare för en svensk att åka SAS T/R än med Thai Air (som däremot ofta är billigare på andra hållet). Lite konspiratorisk som man är tror jag det beror på att EU vill hålla sina medborgare innanför EU-murarna!

... och inte bara är det dyrare. Det är sämre! :diablo:

Mja - nu ska vi inte vara såna.

Jag undrade över att det var dyrare att åka direkt CPH-BKK (med samma flight) jämfört med GOT-CPH-BKK.

Man kan tycka det borde bli dyrare med två flighter än med en när det är samma bolag.

Från Göteborg eller från Stockholm är det trots allt skillnad på SAS-priset och Thais.

Nu var det länge sedan jag flög med SAS till BKK men vad jag minns var det sämre komfort än med Thai.

Iofs är Thais plan slitna, stolarna nersuttna och underhållningen med centralt placerade tv-skärmar undermålig,

så frågan är om det inte går på ett ut.

Inrikes med SAS får man betala för allt - inte ens en kopp kaffe kan de bjussa på.

Är det likadant på långflygningarna?

Hur som helst - just nu finns det ett antal hundralappar att tjäna om man väljer SAS.

post-3917-0-77371700-1293633777_thumb.jp

post-3917-0-77371700-1293633777_thumb.jp

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Av någon konstig anledning blir det dyrare med SAS om man själv tar sig till Köpenhamn :-)

På samma datum i maj lönar det sig uppenbarligen bättre att åka med Thai.

post-3917-0-57046300-1293631962_thumb.jp

Jaha SAS dyrare! :suicide:

Vem blir förvånad! :crazy:

Sämre vara till högre pris! :crazy:

Sten hårda säte trångt och dåligt utbud på mat en rätt till alla!

Bara att kasta ut till resenärerna dåligt med dricka! :crazy::bag:

SAS har mycket att lära från andra bolag! :wai::wai:

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej GD,

När flygbolagen sätter priser från respektive länder så blir ett "genomgående pris" som man säger inom branschen

då har det ingen betydelse att det blir billigare med en anslutning än ett direktpris.

Man tar alltid hänsyn till kostnadsläget i landet och sedan gör respektive lands valuta att det bli lite skillnad

precis som mellan Danmark och Sverige, därför är alltid de danska flygpriserna billigare fast då givetvis

i danska kronor och man har dessuto en förträfflig språngbräda i och med att resan startar i Köpenhamn.

SAS lägger sig pararellt med Thai för att inte konkurrera allt för mycket och dessutom ingår i samma allians

dessutom har ju SAS startat upp Thai som bolag en gång i tiden.

tack så mycket för ditt intresse för flygpriser,

kan berätta att EMIRATES börjar flyga från CPH

till hösten 2011 i konkurrens med Qatar Airways.

mvh challenger98 :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Första ggn jag flög SAS till Thailand i slutet på nittiotalet så var planets inredning gammal och nedgången, utan extravaganzer och serveringspersonalen närmade sig pensionsåldern allihop. I övrigt inget att klaga på.

Men sist vi flög SAS till Thailand för 3-4 år sedan så var förändringen stor, ny fräsch inredning i planet med egna skärmar i sätena och riktigt snygga, unga flygvärdinnor. I övrigt samma standard, mat och dryck som jag upplever alla flygbolag tillhandahåller. Same same.

Den stora fördelen med SAS är väl att de kör kvällsavgång från Europa jämfört med Thais mittpådagenavgång. Är ju betydligt lättare att sova bort resan om man flyger nattetid, dessutom hinner man iväg samma dag som man gör sitt sista arbetspass. Så när första semesterdagen infaller är man redan på plats i Thailand jämfört med på Arlanda om man valt Thai.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Första ggn jag flög SAS till Thailand i slutet på nittiotalet så var planets inredning gammal och nedgången, utan extravaganzer och serveringspersonalen närmade sig pensionsåldern allihop. I övrigt inget att klaga på.

Men sist vi flög SAS till Thailand för 3-4 år sedan så var förändringen stor, ny fräsch inredning i planet med egna skärmar i sätena och riktigt snygga, unga flygvärdinnor. I övrigt samma standard, mat och dryck som jag upplever alla flygbolag tillhandahåller. Same same.

Den stora fördelen med SAS är väl att de kör kvällsavgång från Europa jämfört med Thais mittpådagenavgång. Är ju betydligt lättare att sova bort resan om man flyger nattetid, dessutom hinner man iväg samma dag som man gör sitt sista arbetspass. Så när första semesterdagen infaller är man redan på plats i Thailand jämfört med på Arlanda om man valt Thai.

SAS var sig likt i september oxå egna kärmar sitta lika bra som med Thai med, flyga SAS eller Thai kvittar enlikt mig .

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Thai skall vara så bra är en lätt överdrift. Om man inte vill köra barhäng då förstås. :whistle:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Thai skall vara så bra är en lätt överdrift. Om man inte vill köra barhäng då förstås. :whistle:

Det som är bra med Thai är väl att det går direkt från ARN om man nu har det som orgin.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja átt servicen på thai är...nåja mittåt var top of the line e ju ett faktum, och att servicenivån har sjunkit kan jag till viss del acceptera (till en viss gräns).

Det jag har svårt med på Thai Bkk-Arn. är att allt på planen är så gammalt och slitet, ja i vissa fall snuskigt.

Jag har tidigare varit ett fanatiskt Thai Airlines fan, men nej det är jaginte längre.

Nu är jag något som skulle kunna betraktas som en butterFLY.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, är beredd att hålla med om att det enda som är bra med Thai på sträckan ARN-BKK är just att det är ett direktflyg. Annars så är exempelvis även Finnair att föredra nu. Åkte i somras med Aerosvit (utan förseningar) och det planet från Kiev var mycket fräschare än Thais kärra. Annars håller jag nog Qatar högt. Om man nu ids med lite väntan vid transfer.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som gamal SASare är det tråkigt att se hur ledningen i samarbete med alla fackföreningar har kört ner bolaget i skiten

Åkte fråm Zürich i februari had anslutning med Thai från BKK Resan till Arn kändes mycket längre än den från BKK Inte ens kaffe Tjat om mat köpa hela tiden Trångt ått alla håll utom uppåt

Bästa fligten hade Finnair Kl 0600 från Arn till Vanda kort väntan Frame i BKK 17.00 S tid 2300 i Bkk Satt o läste hela dagen ändå utvilad vid framkomsten, han även med lite nattliv i "fiskebyn"

Nu har man tydligen tagit bort denna flight Startar från Bromma Bra för 08 men ej från 018 Uppsala Priset har oxå ökat markan :diablo: t

Det blir inte Finnair i fortsättningen. Ang säten Thai har det sämsta sätena :whistle: men bästa Servicen

Tycker Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Tilläg till ovanstående

Har nyss kollat resor FRÅN Bankok till Arn o retur SAS är billigast i slutet av maj ( Airosweet räknar jag ej med ) till s av november

Är det jobbigt att byta i CPN Detta gäller Oj som bara har flygit Thai Sist hon åkte 08 kostade Thai omk 50 000 B

Har ej hitta några priser av dem

Offe

Ändrades av Offe1609
Link to comment
Dela på andra sajter

Tilläg till ovanstående

Har nyss kollat resor FRÅN Bankok till Arn o retur SAS är billigast i slutet av maj ( Airosweet räknar jag ej med ) till s av november

Är det jobbigt att byta i CPN Detta gäller Oj som bara har flygit Thai Sist hon åkte 08 kostade Thai omk 50 000 B

Har ej hitta några priser av dem

Offe

Inge bekymmer med att byta plan i CPN för Oj, jag flög med SAS i sep/Okt bytte i CPN hur enkelt som helst, enda tråkiga med byte är att man inte kan köpa flytande varor på Suvvan och ta med sig vid byte pga. terror "lagen"

Mvh.Plätt

Flyger trorligen med SAS i höst igen ser priserna kommit för hösten

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej GD,

När flygbolagen sätter priser från respektive länder så blir ett "genomgående pris" som man säger inom branschen

då har det ingen betydelse att det blir billigare med en anslutning än ett direktpris.

Man tar alltid hänsyn till kostnadsläget i landet och sedan gör respektive lands valuta att det bli lite skillnad

precis som mellan Danmark och Sverige, därför är alltid de danska flygpriserna billigare fast då givetvis

i danska kronor och man har dessuto en förträfflig språngbräda i och med att resan startar i Köpenhamn.

SAS lägger sig pararellt med Thai för att inte konkurrera allt för mycket och dessutom ingår i samma allians

dessutom har ju SAS startat upp Thai som bolag en gång i tiden.

tack så mycket för ditt intresse för flygpriser,

kan berätta att EMIRATES börjar flyga från CPH

till hösten 2011 i konkurrens med Qatar Airways.

mvh challenger98 :great:

Tack för den goda nyheten Challenger.

Jag flög ofta till Asien med Emirates på nittiotalet, innan SAS sade upp avtalet som gjorde det möjligt att köpa genomgångsbiljett ARN-FRA med SK och vidare med Emirates.

Emirates låg i en egen klass då, suveränt bra service och till exempel LCD skärmar i varje stol (mer än 15 år sedan).

Skall bli kul att kunna flyga med Emirates från CPH, sträcka på benen i Dubai, fortsätta österut.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej Sarne,

enligt luftfartsmyndigheten CPH har Emirates sökt "slots" i Köpenhamn och här är deras tider

avresa och ankomsttider med goda anslutningar vidare till Asien.

"Emirates will operate an Airbus A330-200 aircraft on the route from Dubai International Airport to Copenhagen Airport. The outbound flight, EK135 will leave Dubai at 0925hrs, arriving in Copenhagen at 1405hrs the same day. The return flight, EK136, will depart Copenhagen at 1545hrs, arriving in Dubai at 2359hrs - which is ideal for onward connections to Asia, Africa and Australia."

om det går som planerat och det inte blir förseningar ...

mvh challenger98 :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

enligt luftfartsmyndigheten CPH har Emirates sökt "slots" i Köpenhamn

Är det en färsk nyhet? Har Du länk till sidan
Link to comment
Dela på andra sajter

SAS har rimligt billiga resor nu.

Via Köpenhamn - t.ex. i maj från Göteborg.

post-3917-0-44783800-1293631703_thumb.jp

Ja hur är det , är dom billiga nu eller i maj :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ja hur är det , är dom billiga nu eller i maj :crazy:

Bra fråga!

Jag kollade resa i maj av en ren slump men vid närmare eftersyn ser jag

att det egentligen bara är maj och juni som är, vad jag vill kalla, rimligt billiga.

Sen är det ju SAS som bestämmer när de billiga biljetter är slut så "SAS-kampanj" kanske mest är SAS-skrävlande.

post-3917-0-09450100-1293734421_thumb.jp

post-3917-0-09450100-1293734421_thumb.jp

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag jobbar själv på CPH Köpenhamns flygplats

och jag tror att artikeln fanns att läsa i SDS

Sydsvenskan för cirka 1-2 månader sedan.

Det fanns en artikel publicerad i SDS Sydsvenskan

där det stod att Emirates sökt "slotstider" i CPH

med början från hösten 2011.

CPH bekräftade detta och sa att tiderna stämde

men ibland gör flygbolagen så här och det kan

hända att de ändå inte startar upp ändå.

Emirantes största konkurrent är väl Qatar ?

men vi får hoppas att de ändå kommer till

Skandinavien första gången någonsin.

Jag ska kolla upp och se om jag kan hitta någon länk.

mvh

challenger98 :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

CPH bekräftade detta och sa att tiderna stämde

men ibland gör flygbolagen så här och det kan

hända att de ändå inte startar upp ändå.

Emirantes största konkurrent är väl Qatar ?

men vi får hoppas att de ändå kommer till

Skandinavien första gången någonsin.

Jag ska kolla upp och se om jag kan hitta någon länk.

mvh

challenger98 :great:

Tack för besväret, Skulle de inte ha startat redan nåt år sedan men drog sig tillbaka p.g.a

karikatyrena i tidningen? (vet ej om detta var offentliga skälet men hände lagom i sambandet med bilderna)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jo precis läste också något om karikatyrerna och sedan var också Qatar före

i tabellen och startade upp.

Läste att Emirates redan skulle startat redan 2006 från Köpenhamn,

men bättre sent än aldrig.den som lever får se...

jag hör av mig igen om jag hör något nytt om dem.

mvh

challenger98 :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokade precis med SAS i början av maj, hamnade på 5700 från göteborg. Tycker SAS är helt ok att åka med även om det är snålt med drickat i ekonomi. Har tidigare åkt med Air france, Lufthansa, Thai och Finnair och får nog säga att jag håller Finnair som bästa alternativet (även om jag nu bokade med SAS) Thai har väl ett ganska överskattat rykte? Slitna plan men gratis dricka tills de tycker du har fått för mycket...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...