Jump to content
IGNORERAD

Sjukpension i Sverige-flytta till Thailand


kollevik

Recommended Posts

Guest wUThai

Alla som inte kan jobba pga av sjukdom skall naturligtvis inte jobba och de skall ha en god och rimlig inkomst när de är sjuka!

Men det måste finnas pengar och dessa måste komma från någonstans vilket ofta vänstern vill glömma!

Sedan att du sitter och snackar skit och förtalar mig och påstår att jag skulle vilja ge sjuka nackskott bevisar bara vilken fjant och nolla du är.

Att du sedan ljuger och påstår att jag bedriver share bevisar vilken lögnare du är.

Ännu en gång bevisar det att du har problem med läsförståelse. Angående Sharespel? Du startade ju för fan en tråd om det ämnet om att du höll på med det!

Har du varit på vindunken igen?

Att bli kallad nolla av dig ser jag bara som ett friskhetstecken! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    15

  • BBJ

    10

  • Nypan

    9

  • BaBoo

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ännu en gång bevisar det att du har problem med läsförståelse. Angående Sharespel? Du startade ju för fan en tråd om det ämnet om att du höll på med det!

Har du varit på vindunken igen?

Att bli kallad nolla av dig ser jag bara som ett friskhetstecken! :)

Jag BEDRIVER inte sharespel utan jag är med i share som någon annan bedriver lögnhals!

Och angående läsförståelse så kan väl en blind se att du påstod att jag ville ge ett nackskott till alla sjuka, skulle vara intressant att få veta om du skulle anklaga någon för sådana grova anklagelser öga mot öga eller om det bara är bakom skärmen du försöker spela tuff!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag BEDRIVER inte sharespel utan jag är med i share som någon annan bedriver lögnhals!

Och angående läsförståelse så kan väl en blind se att du påstod att jag ville ge ett nackskott till alla sjuka, skulle vara intressant att få veta om du skulle anklaga någon för sådana grova anklagelser öga mot öga eller om det bara är bakom skärmen du försöker spela tuff!

Jaha, du bedrev inte shareverksamhet!? My bad. Men du tycker ju att sharespel är helt i sin ordning och du ser inga konstigheter i det. Förlåt om jag sa att du bedrev share, men det ändrar ju ändå inte din uppfattning angående sharespel? Angående nackskottet var det mer en pik, men det fattade du inte heller. Och jag tror inte att du vill ge nån sjukskriven ett nackskott, men du skriver så plumpt så jag var också plump. :)

Sen försök inte dra allt till sin spets, det blir bara så fel vilket visar sig gång på gång.

Jag är skittuff!! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag tror inte att du vill ge nån sjukskriven ett nackskott,

Tack!

Och angående share så tycker jag inte att det är något fel med det, det är frivilligt och handlar om vuxna människor, det är inte mer fel än att folk kan handla sprit på bolaget eller att folk kan spela upp hela sin lön på hästarna eller tillåta folk att köpa cigg o snus osv.. antingen låter vi folk vara fria och göra en del fel och misstag eller så omyndigförklarar vi alla och reglerar allt de gör!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Och angående share så tycker jag inte att det är något fel med det, det är frivilligt och handlar om vuxna människor, det är inte mer fel än att folk kan handla sprit på bolaget eller att folk kan spela upp hela sin lön på hästarna eller tillåta folk att köpa cigg o snus osv.. antingen låter vi folk vara fria och göra en del fel och misstag eller så omyndigförklarar vi alla och reglerar allt de gör!

Så du tycker det är lite fel med share iaf. :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert är det så. Inget är helt svart eller vitt. T.ex. så vet jag att du tycker att Thaksin är lite bra ändå :)

Inte med facit i hand :whistle:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tycker det är lite fel med share iaf. :crazy:

Som Roiett skrev så är inte saker svart o vitt utan det finns nyanser, så visst finns det personer som inte klarar av att få låna pengar precis som att det finns folk som spelar för mycket, super för mycket, rökar för mycket osv.. Men medan vissa vill förbjuda/förkasta saker så anser jag att människan skall själv få avgöra vad denne vill göra (inom vissa gränser förstås)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Roiett skrev så är inte saker svart o vitt utan det finns nyanser, så visst finns det personer som inte klarar av att få låna pengar precis som att det finns folk som spelar för mycket, super för mycket, rökar för mycket osv.. Men medan vissa vill förbjuda/förkasta saker så anser jag att människan skall själv få avgöra vad denne vill göra (inom vissa gränser förstås)!

Många missbrukare är i så dåligt skick att de inte klarar att avgöra vad som är rätt eller inte,tyvärr.Men som du säger så tycker jag att man borde få avgöra själv(nästan jämt)Själv är det länge sen jag fick göra vad jag ville :diablo: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du allt mycket fel när du skriver Följande

Vilket innebär att de flesta verkligt sjuka inte orkar strida genom överklaganden mm, de som strider mest och bäst är fuskarna som har kraften och orken att strida för sina "gratis"-pengar.

Bara för att man inte kan arbeta, behöver man INTE sakna hjärna och kunskapen att uttrycka sig, och därmed kämpa för sin rätt.

Du får nog läsa om en gång till Nypan, som du sammanfattade (markerat i rött ovan) har iaf inte jag skrivit. :kort:

Edit: Sen får du nog läsa om hela tråden (speciellt mina inlägg) så du ser hur jag tycker i frågan, dvs min åsikt verkar ligga i linje med din, eller.?

Mvh

BBJ

:wai:

Ändrades av BigBossJacken

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige har under ett par decennier haft en policy kring förtids- och sjukpensionering som har varit oerhört dyr och generösare än något annat land. När systemet nu ses över så slår pendeln, inte helt oväntat, över åt andra hållet. Som en av världens bäst fungerande demokrati och rättsstat så tror jag dock att de som nu drabbats orättvist kommer få upprättning. Att sitta framför en datorskärm och spy galla över samhället i allmänhet samt politiker och statstjänstemän/handläggare i synnerhet känns både meningslöst och missriktat eftersom de får lika mycket skit, men av andra personer, oavsett vad de gör. Det är den gammla vanliga visan; hårdare kontroll av fuskande är bra men varför kolla mig, jag fuskar ju inte, hårdare krav för invandring är bra, men min fru ska givetvis få invandra, hårdare straff för brott är bra men mina brott är givetvis egentligen inte ens brott osv osv. Samhället är skit och alla är idi*ter, jag är dock jävligt bra.

Det är klart att man ska få bo i Thailand när man uppbär sjukpension/ersättning men det är också självklart att det ska krävas oerhört mycket för att bedömmas vara oförmögen att arbeta för resten av livet. Sjukdomar och åkommor som för inte särskilt länge sedan ansågs invalidiserande kan idag botas så givetvis måste varje enskilt fall omvärderas med jämna mellanrum och då måste ju personen resa till Sverige samt vara tillgänglig för arbetsmarknaden igen.

Oj, glömde att jag kanske inte hade rätt att skriva detta då jag inte betalar skatt i Sverige. Jag hoppas att jag kan få ett undantag då jag trots allt genererar en hel del exportinkomster för Sverige som beskattas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog läsa om en gång till Nypan, som du sammanfattade (markerat i rött ovan) har iaf inte jag skrivit. :kort:

Edit: Sen får du nog läsa om hela tråden (speciellt mina inlägg) så du ser hur jag tycker i frågan, dvs min åsikt verkar ligga i linje med din, eller.?

Mvh

BBJ

:wai:

snapback.pngNypan, den 06 January 2011 - 22:05 , sade:

Här har du allt mycket fel när du skriver Följande

Vilket innebär att de flesta verkligt sjuka inte orkar strida genom överklaganden mm, de som strider mest och bäst är fuskarna som har kraften och orken att strida för sina "gratis"-pengar.

Detta skrev Nypan till svar I rött

Bara för att man inte kan arbeta, behöver man INTE sakna hjärna och kunskapen att uttrycka sig, och därmed kämpa för sin rätt.

Mitt svar på ditt förnekande ..

Du skrev det svarta jag skrev det röda . eller hur

Du kallar dom som strider för sin rätt för FUSKARE för att få gratispengar.

Eller var det inte din text jag kopierade kanske, .

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

i stället för att börja hacka på varandra som om vi skulle vara nå jävla politiker försök i stället förstå en sak som det blivit i dag så får man inte vara sjuk om man är sjuk själv är jag för att det ska vara hårdare kontroll men det ska inte vara nitiska för det eller vara godtycklig bedömning som det är nu.

som jag skrev lite tidigare.

jag har lärt känna 6 personer som alla blivit påtvingad sjukpesnion mot deras vilja i stället för att få rehabilitering annars skulle dom inte få något alls samt en person som satt nere på torget å skröt om att han hade fått sjukpesnion med fks goda vetande att han inte vill jobba fast han är helt arbetsförmögen bara för att han inte vill medans många som är sjuka inte orkar hålla på å fightas utan det slutar med att dom tar sina liv å så hade jag själv inte haft dom vänner jag har så vete fan om jag skulle orkat något mer.

så ni som börjar klanka ner på andra å så å som menar att är man sjuk så ska man inget ha var vänlig håll er till tråden i denna tråd.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill tro att det funkar bra i Sverige och att det endast är ytterst få som blir drabbade av att FK ifrågarsätter deras sjukdom, att vissa sjuka blir drabbade är förjävligt men som Atom tror så tror även jag att de kommer att få upprättelse.

Jag känner och har en handfull släktingar som är sjukpensionärer och de har aldrig haft några problem däremot känner jag ingen som haft problem och därför tror jag att det inte är så många som blir drabbade, jag känner oxå några som ärmer eller mindre fullt arbetsföra som lever på sjukbidrag, dessa skrivs det inte om i tidningarna men de som orättvist förlorar sin sjukersättning skrivs det omedelebart om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Koh Lanta av alla ställen på jorden för ett par år sedan och då satt det ett par barnfamiljer från Vårt land och snackade.

Den ena unga damen sa då till den andra i sällskapet." det är tur man kan vabba " annars hade vi nog inte haft råd med denna resa.

Det har visat sig det är ganska utbrett ett tag, och det är nog hårdare koll numera.

Läste för något år sedan att många hade fastnat i olika kontroller.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Koh Lanta av alla ställen på jorden för ett par år sedan och då satt det ett par barnfamiljer från Vårt land och snackade.

Den ena unga damen sa då till den andra i sällskapet." det är tur man kan vabba " annars hade vi nog inte haft råd med denna resa.

Det har visat sig det är ganska utbrett ett tag, och det är nog hårdare koll numera.

Läste för något år sedan att många hade fastnat i olika kontroller.

vad betyder vabba som du skrev alldrig hört det utrycket?

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

vad betyder vabba som du skrev alldrig hört det utrycket?

Vård av sjukt barn-VAB

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

snapback.pngNypan, den 06 January 2011 - 22:05 , sade:

Här har du allt mycket fel när du skriver Följande

Vilket innebär att de flesta verkligt sjuka inte orkar strida genom överklaganden mm, de som strider mest och bäst är fuskarna som har kraften och orken att strida för sina "gratis"-pengar.

Detta skrev Nypan till svar I rött

Bara för att man inte kan arbeta, behöver man INTE sakna hjärna och kunskapen att uttrycka sig, och därmed kämpa för sin rätt.

Mitt svar på ditt förnekande ..

Du skrev det svarta jag skrev det röda . eller hur

Du kallar dom som strider för sin rätt för FUSKARE för att få gratispengar.

Eller var det inte din text jag kopierade kanske, .

Nypan, det verkar som du totalt missförstod det jag skrev. Kan bero på mig förståss.

Om jag utformar det på detta vis istället:

De som borde få sjukersättning/pension/etc, dvs de som verkligen är berättigade till det pga att de verkligen är sjuka, orkar oftast inte strida mot jättar som FK tex. FK har så mycket resurser att lägga på att skriva brev och annat som den verkligt sjuke inte orkar (jag skriver orkar, inte att de inte har någon hjärna) eller har råd att ta hjälp (tex via en advokat edyl), att bestrida det bombardemang av upprepningar och avvisanden som FK bemöter alla överklaganden etc med.

De som är friska men fuskar genom att tex fått en läkare att skriva ut ett sjukintyg falskeligen, får också avslag från FK. Men då dessa personer egentligen inte är sjuka så har de mer ork (inte mer hjärna) att fortsätta att bearbeta/bombardera FK med överklagande på överklagande, och i vissa fall då dessa fuskare svartjobbar också så har de ibland också de finansiella musklerna att ta hjälp av juridisk expertis för att få sina "gratis"-pengar.

Nu hoppas jag att det blev mer klart vad jag menade och att du inser att jag i mångt och mycket i denna diskussion håller mig på samma sida som du, om jag nu tolkat dina inlägg i tråden korrekt.

Jag har i stort uttryckt mig på samma sätt i övriga inlägg i tråden, dvs det är fel att fuska och de som är sjuka ska ha ersättning.

Mvh

BBJ

:wai:

PS Jag försökte PM:a dig men det gick inte att skicka PM till dig, vet ej varför?? DS

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

...CUT...

Som en av världens bäst fungerande demokrati och rättsstat så tror jag dock att de som nu drabbats orättvist kommer få upprättning. Att sitta framför en datorskärm och spy galla över samhället i allmänhet samt politiker och statstjänstemän/handläggare i synnerhet känns både meningslöst och missriktat eftersom de får lika mycket skit, men av andra personer, oavsett vad de gör. Det är den gammla vanliga visan; hårdare kontroll av fuskande är bra men varför kolla mig, jag fuskar ju inte, hårdare krav för invandring är bra, men min fru ska givetvis få invandra, hårdare straff för brott är bra men mina brott är givetvis egentligen inte ens brott osv osv. Samhället är skit och alla är idi*ter, jag är dock jävligt bra.

...CUT...

Håller med i mycket av det du skriver Atom, men. :)

Det jag citerat av din text ovan har jag lite synpunkter på av egna erfarenheter:

Sverige är tyvärr inte en av världens bäst fungerande demokratier och definitivt ingen rättsstat. För mer info om varför det ej stämmer kan jag bara be dig läsa mer på tex "Fresh start bloggen" eller "Svenska Gäldenärsföreningen Fresh Starts forum" + alla deras länkvänner. Det ger en mer oroväckande bild av Sverige och det får mig att inte tro som du dvs att de som drabbats kommer att få upprättning.

Det står dig iofs fritt att tycka att det är meningslöst och missriktat att "spy galla" över tex politiker, handläggare och tjänstemän. Men är det inte så att politiker ska vara de som ska ha kritik när man anser att de fattat fel beslut? När det gäller de kära byråkraterna (handläggare/tjänstemän kärt barn har många namn), så är det ju faktiskt de som är den verkliga maktfaktorn i Sverige, oavsett vilket parti som vinner ett val, så sitter byråkraterna kvar. Oavsett vilket förslag en politiker lägger fram så är byråkraterna inte bara tunga remissinstanser utan också de som i slutändan tolkar/tillämpar regelverket. Så självklart måste detta upp till ytan, det är för mycket "lägga locket på"-mentalitet av det slag du föreslår som gör att vi aldrig får slut på byråkrat-styret.

På din slutkläm kan jag bara säga som det är, jag är inte bra/bäst jag vet vad jag kan och inser mina begränsningar, men det finns för många byråkrater och politiker som har den inställning du beskriver. ;)

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nypan, det verkar som du totalt missförstod det jag skrev. Kan bero på mig förståss.

Om jag utformar det på detta vis istället:

De som borde få sjukersättning/pension/etc, dvs de som verkligen är berättigade till det pga att de verkligen är sjuka, orkar oftast inte strida mot jättar som FK tex. FK har så mycket resurser att lägga på att skriva brev och annat som den verkligt sjuke inte orkar (jag skriver orkar, inte att de inte har någon hjärna) eller har råd att ta hjälp (tex via en advokat edyl), att bestrida det bombardemang av upprepningar och avvisanden som FK bemöter alla överklaganden etc med.

De som är friska men fuskar genom att tex fått en läkare att skriva ut ett sjukintyg falskeligen, får också avslag från FK. Men då dessa personer egentligen inte är sjuka så har de mer ork (inte mer hjärna) att fortsätta att bearbeta/bombardera FK med överklagande på överklagande, och i vissa fall då dessa fuskare svartjobbar också så har de ibland också de finansiella musklerna att ta hjälp av juridisk expertis för att få sina "gratis"-pengar.

Nu hoppas jag att det blev mer klart vad jag menade och att du inser att jag i mångt och mycket i denna diskussion håller mig på samma sida som du, om jag nu tolkat dina inlägg i tråden korrekt.

Jag har i stort uttryckt mig på samma sätt i övriga inlägg i tråden, dvs det är fel att fuska och de som är sjuka ska ha ersättning.

Mvh

BBJ

:wai:

PS Jag försökte PM:a dig men det gick inte att skicka PM till dig, vet ej varför?? DS

HeJ !

Nu förstår jag varför du kallar dig Big Boss.

Du skriver fortfarande och tjatar om att alla som orkar kämpa mot Fk är fuskare och det är för att dom är friska som dom orkar med Fk:s avslag hela tiden, FEL FEL

Har du aldrig förstått att det man vill och kan göra styrs av din hjärna.Tycker din hjärna att du inte klarar av att göra det som du vill göra, så gör du inte det heller.

Alla har olika skador och sjukdomar, så en del kan fortfarande med svårighet föra sin talan, varför skulle det vara så fel att inte göra det då.

För min del är denna diskussion avslutad med detta

Tack för mig.

Nypan

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

HeJ !

Nu förstår jag varför du kallar dig Big Boss.

Du skriver fortfarande och tjatar om att alla som orkar kämpa mot Fk är fuskare och det är för att dom är friska som dom orkar med Fk:s avslag hela tiden, FEL FEL

Har du aldrig förstått att det man vill och kan göra styrs av din hjärna.Tycker din hjärna att du inte klarar av att göra det som du vill göra, så gör du inte det heller.

Alla har olika skador och sjukdomar, så en del kan fortfarande med svårighet föra sin talan, varför skulle det vara så fel att inte göra det då.

För min del är denna diskussion avslutad med detta

Tack för mig.

Nypan

555

veckans missförstånd eller 55

Link to comment
Dela på andra sajter

HeJ !

Nu förstår jag varför du kallar dig Big Boss.

Du skriver fortfarande och tjatar om att alla som orkar kämpa mot Fk är fuskare och det är för att dom är friska som dom orkar med Fk:s avslag hela tiden, FEL FEL

Har du aldrig förstått att det man vill och kan göra styrs av din hjärna.Tycker din hjärna att du inte klarar av att göra det som du vill göra, så gör du inte det heller.

Alla har olika skador och sjukdomar, så en del kan fortfarande med svårighet föra sin talan, varför skulle det vara så fel att inte göra det då.

För min del är denna diskussion avslutad med detta

Tack för mig.

Nypan

Han skrev väl att det INTE ÄR ALLA,och var skrev han att det bara är fuskarna som orkar??Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

HeJ !

Nu förstår jag varför du kallar dig Big Boss.

Du skriver fortfarande och tjatar om att alla som orkar kämpa mot Fk är fuskare och det är för att dom är friska som dom orkar med Fk:s avslag hela tiden, FEL FEL

Har du aldrig förstått att det man vill och kan göra styrs av din hjärna.Tycker din hjärna att du inte klarar av att göra det som du vill göra, så gör du inte det heller.

Alla har olika skador och sjukdomar, så en del kan fortfarande med svårighet föra sin talan, varför skulle det vara så fel att inte göra det då.

För min del är denna diskussion avslutad med detta

Tack för mig.

Nypan

??????????????????

Jag fattar inte vad du får allt ifrån, men släpper detta också då du tydligen inte vill förstå vad jag menar. Prestige eller????

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...