honken Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Gjorde under senaste resan två besök på Samut Prakan Crocodile Farm i Bangkok. Dock första gången glömde jag kameran, men andra gången ville polarna åka dit efter jag berättat för dom. Så den gången fick jag med mig kameran och filmade lite vad som finns och vad man kan göra. För den som inte varit där, så är det himla kul för vuxna som barn, finns mycket att se och testa, och efteråt kan man ta en taxi till Bang Pu Seaside resort (om jag kom ihåg namnet rätt nu). Och där kan man äta gott, dock inga video klipp från det stället, men det var kul. Men iaf, här kommer nu mitt klipp jag fick ihop. Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Kul film! Har inte varit där själv faktiskt. En sökning på nätet gör gällande att det är en av världens största (om inte Den största) krokodilfarmen. En hel del arga besökare finns som klagar på hur djuren behandlas, hur små alla burar är och att djuren är skadade osv. fast just den typen av kritik känner vi igen från tidigare trådar och liknande diskussioner. Kanske har du lite bilder Honken? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 En fråga: jag har sett massor med bilder på krokodiler från olika farmer i Thailand men jag har aldrig hört någon säga att de har sett en krokodil i vilt tillstånd i Thailand. Finns det över huvud taget vilda krokodiler i Thailand? //mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 En fråga: jag har sett massor med bilder på krokodiler från olika farmer i Thailand men jag har aldrig hört någon säga att de har sett en krokodil i vilt tillstånd i Thailand. Finns det över huvud taget vilda krokodiler i Thailand? //mrco Vilda krokodiler finns i Khao Sok inte långt från Takuapa Phangna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefanl Inlagd December 14, 2010 Dela Inlagd December 14, 2010 Gjorde under senaste resan två besök på Samut Prakan Crocodile Farm i Bangkok. Dock första gången glömde jag kameran, men andra gången ville polarna åka dit efter jag berättat för dom. Så den gången fick jag med mig kameran och filmade lite vad som finns och vad man kan göra. För den som inte varit där, så är det himla kul för vuxna som barn, finns mycket att se och testa, och efteråt kan man ta en taxi till Bang Pu Seaside resort (om jag kom ihåg namnet rätt nu). Och där kan man äta gott, dock inga video klipp från det stället, men det var kul. Men iaf, här kommer nu mitt klipp jag fick ihop. du missa anicent city verkligen sevärt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 14, 2010 Dela Inlagd December 14, 2010 du missa anicent city verkligen sevärt Klart han gjorde , för det ligger i Singapore Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
honken Inlagd December 14, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 14, 2010 Kul film! Har inte varit där själv faktiskt. En sökning på nätet gör gällande att det är en av världens största (om inte Den största) krokodilfarmen. En hel del arga besökare finns som klagar på hur djuren behandlas, hur små alla burar är och att djuren är skadade osv. fast just den typen av kritik känner vi igen från tidigare trådar och liknande diskussioner. Kanske har du lite bilder Honken? Kan hålla med om att en del burar var lite för små, men många burar var enligt min mening i god storlek. Men en sak man kan reagera på är hur besökarna beter sig mot djuren, typ apan som syns i film som blir bjuden på läsk via sugrör. Edit: Tyvärr inga bilder, filmade bara. Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefanl Inlagd December 14, 2010 Dela Inlagd December 14, 2010 Klart han gjorde , för det ligger i Singapore Finns här i samut prakan.på thai säkert felstavning muang bo rang.klart värt ett besök Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd December 14, 2010 Dela Inlagd December 14, 2010 Kul film! Har inte varit där själv faktiskt. En sökning på nätet gör gällande att det är en av världens största (om inte Den största) krokodilfarmen. En hel del arga besökare finns som klagar på hur djuren behandlas, hur små alla burar är och att djuren är skadade osv. fast just den typen av kritik känner vi igen från tidigare trådar och liknande diskussioner. Kanske har du lite bilder Honken? Vi var där förra året, vi bor bara en kvart därifrån och vår dotter älskar djur så vi skulle gärna åkt dit igen om det inte vore så oerhört sunkigt. Vi har nog varit på alla djurparker inom en 200 km radie från Bkk men denna är i mitt tycke klart sämst, på gränsen till vidrig. Jag rekommenderar Khao Kheow Open Zoo utanför Chonburi, den är dock oerhört stor så man måste ha egen bil eller hyra en golfbil på plats. Nedanstående bilder var inte tagna för att visa hur sunkigt det är utan var faktiskt några av de bästa och det säger nog en del. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 14, 2010 Dela Inlagd December 14, 2010 Okay I see - tack för tipset! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
honken Inlagd December 15, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 15, 2010 Vi var där förra året, vi bor bara en kvart därifrån och vår dotter älskar djur så vi skulle gärna åkt dit igen om det inte vore så oerhört sunkigt. Vi har nog varit på alla djurparker inom en 200 km radie från Bkk men denna är i mitt tycke klart sämst, på gränsen till vidrig. Jag rekommenderar Khao Kheow Open Zoo utanför Chonburi, den är dock oerhört stor så man måste ha egen bil eller hyra en golfbil på plats. Nedanstående bilder var inte tagna för att visa hur sunkigt det är utan var faktiskt några av de bästa och det säger nog en del. Vad går det på med hyra av golfbil? Är det med chaffis, eller kör man själv? Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 15, 2010 Dela Inlagd December 15, 2010 Vi besökte stället med min älskling på den tiden det begav sig...Glömmer ej den gamle farbrorn som stack in huvet i krokodilens gap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.