Jump to content
IGNORERAD

Var man kan träffa sin blivande tjej


Nerike

Recommended Posts

Inte att hora i alla fall, hade hellre stulit mat och/eller jobbat 22 timmar om dygnet med skitgöra!

Enda gången jag skulle horat var om mina barn svalt!

Bra, Då är vi överrens om att Du är en hora, då är det bara priset vi måste komma överrens om också.

Både det du måste betala inom dig själv. även kallat samvete och det du tycker är ekonomiskt berättigat för att utföra själva horeriet.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    57

  • ban99arne

    14

  • Baa

    13

  • Soengsang

    12

Mest aktiva i denna tråd

ÄR INTE ALLA TJEJER HOROR????? :diablo:

En intressant fråga...

Man kan förstås tänka sig att många kvinnor från olika kulturer i olika länder säger till sin man:

"Om jag inte får det där jag vill ha så får du inget sex!"

Ett sådant ultimatum får väl betraktas som en viss form av prostitution. Det går också att vända frågan 180 grader och tänka sig att mannen säger till sin fru:

"Om jag inte får sex så får du inte det där du vill ha!"

Är frugan en hora om hon böjer sig för detta? Vad som är vanligast törs jag inte uttala någon åsikt om.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En intressant fråga...

Man kan förstås tänka sig att många kvinnor från olika kulturer i olika länder säger till sin man:

"Om jag inte får det där jag vill ha så får du inget sex!"

Ett sådant ultimatum får väl betraktas som en viss form av prostitution. Det går också att vända frågan 180 grader och tänka sig att mannen säger till sin fru:

"Om jag inte får sex så får du inte det där du vill ha!"

Är frugan en hora om hon böjer sig för detta? Vad som är vanligast törs jag inte uttala någon åsikt om.

Herr Chang har talat.

Om man lever i seriöst förhållande och säger en sån sak, så fattar nog dom flesta att det inte är allvar bakom "hotet"?! Det är ju oftast roligt när man uttrycker sig på det viset. Eller är det bara jag i min enfald som tycker så? :)

Min sambo brukar säga " I kill you"! Men vafan, I´m alive! Eller det kanske ska vara, It´s alive! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för jävla idi*t(er) som använder ordet hora hela tiden. Är han efterbliven, 14 år, inga vänner eller vad??? Ett sådant ord till och jag slänger ut datorn från 18 våningen och hoppas Ba Boo eller någon annan idi*t får den i huvudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för jävla idi*t(er) som använder ordet hora hela tiden. Är han efterbliven, 14 år, inga vänner eller vad??? Ett sådant ord till och jag slänger ut datorn från 18 våningen och hoppas Ba Boo eller någon annan idi*t får den i huvudet.

Håller med Dig, det är ett jäkla dumt tilltag men tyvär falserar intelligensen när man skall svara på inlägg i vissa debatter,

Förlåt, ska försöka bättra mig. :wai:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En intressant fråga...

Man kan förstås tänka sig att många kvinnor från olika kulturer i olika länder säger till sin man:

"Om jag inte får det där jag vill ha så får du inget sex!"

Ett sådant ultimatum får väl betraktas som en viss form av prostitution. Det går också att vända frågan 180 grader och tänka sig att mannen säger till sin fru:

"Om jag inte får sex så får du inte det där du vill ha!"

Är frugan en hora om hon böjer sig för detta? Vad som är vanligast törs jag inte uttala någon åsikt om.

Herr Chang har talat.

Nä, det är ju svårt att veta men hur gör Ni själva?

Vetgirige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för jävla idi*t(er) som använder ordet hora hela tiden. Är han efterbliven, 14 år, inga vänner eller vad??? Ett sådant ord till och jag slänger ut datorn från 18 våningen och hoppas Ba Boo eller någon annan idi*t får den i huvudet.

Hora.

Förhoppningsfulle Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det är ju svårt att veta men hur gör Ni själva?

Vetgirige Arne

Om du berättar först om ditt eventuella förhållande så ska jag kanske berätta om vårt...

Hemlighetsfulle Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste man ha en fru, när det finns så många villiga .. :whoco5: Maitan. :whistle:

Man skall inte kasta handgranat när man själv sitter i ammunitionsdurken ! :drinks:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du berättar först om ditt eventuella förhållande så ska jag kanske berätta om vårt...

Hemlighetsfulle Herr Chang har talat.

Javisst, vi har inga sådana problem alls, kände inte ens till problemet förrän Ni kom ut ur garderoben.

Öppne Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste igenom tråden och blir småbrydd, antingen är det begränsad erfarenhet av Thailand, eller så är det, ja vad det är vet jag inte, . jo föresten, det är en radda floskler från någon som hellre dömer än försöker sätta sig in i problemen.

Läser sista raden och visst finns det sådana, men merparten hamnar i industrin därför att deras barn, familj, etc. riskerar svälta om de inte fixar stålar.

Anledningen till att inte så många svälter i Thailand är en enda, man hjälper varandra, har du ingen mat, får du säkerligen lite av grannen, då svälter dina barn inte idag, men imorgon?

Att leva så är lika illa som att svälta,

Och oron och hopplösheten för att kanske inte ha mat till sina barn imorgon, nästa vecka eller om ett år, är säkerligen lika illa som om barnen svälter redan idag.

Ja det tror jag, för jag har sett barn svälta med mina egna ögon. De överlever återigen tack vare allmosor från grannar, äter uttjänt mat på marknadsplatsen etc.

De kommer inte att svälta ihjäl imorgon, men än en gång, vilken mor orkar se sina barn i denna misär, i detta läge är knappast västerländsk moral likt Baboos värt speciellt mycket.

Åk in i byarna söder om Surath Thani, där hittar du svältande barn, familjer som lever på grannar, och inte ett fåtal utan många. Finns på många ställen i Thailand.

Är faktiskt så att det finns verklighet, även om man inte kan googla fram den, men det tror jag egentligen att du redan vet.

Återigen, moralen från västlandet väger lätt när hopplösheten för framtiden, både för sina barn, ofta föräldrar och en själv, inte tycks ens förståbar.

Dessutom är Thailand som du säkert känner till buddistiskt, att offra sig för andra är verkligen något som värderas högt, inte fördöms av någon på det sätt som du gör.

Så på frågan vad en Thailändsk mamma sänder för budskap till sina barn om hon säljer sig själv för deras skull är enormt starkt, inget fördömande, bara tacksamhet och respekt.

( märk väl själva handlingen med att ha sex för pengar, anses inte som bra, men det goda att man gör det för andra vida överskuggar det dåliga med att sälja sig, så summa summarum ger mycket god karma)

Floskeltoppen, alla som talat med några tjejer i baren vet att det just vid tillfället de hamnade där ofta var akut behov av lite pengar, inte imorgon, utan idag. Tragiskt men ack så sant. Har man sedan börjat så blir det kanske inte lättare, men åtminstonne mindre obehagligt.

Det valet har du inte förmåga att sätta dig in i, ingen av oss på detta har som tur det. Bara de som hamnat i detta läge kan svar på frågan, vi andra kan bara säga vad vi tror, och Baboo utgår ännu en gång från sitt västerländska moral.

Avslutningsvis vill jag säga att jag blir förvånad över att folk som känner Thailand ändå argumenterar som ovan. Svält är givetvis fruktansvärt, men att redan veta när ens barn föds att de kommer ha mat för dagen men aldrig få något mer.

Och att ens barnbarn har mat för dagen men aldrig kommer få något mer, och att deras barn har mat för dagen men aldrig kommer få något mer....

Kan nog kännas lika tungt för en ung mor, som om svälten står för dörren, har hört folk säga att det vore bättre för barnen att svälta ihjäl, än att behöva leva ett liv i den misär som man med säkerhet kommer att få genom hela livet, svårt för oss att förstå, men tyvärr sant.

Så släpp västerländskt fördömande och moral, och inse att på ovanstående frågor är vi på detta forum inte kapabla att ge ett svar, bara de som hamnar i baren kan berätta sin egen historia, och jag lovar, ytterst få är inte mycket mycket tragiska.

Tydligen enligt dig och några till så är det många som svälter i Thailand!

Fastän att det är ett vanligt förekommande så är det tydligen ändå svårt att hitta länkar om rapporter och dylikt om detta!

Och jag skrev att om mina barn svalt så skulle jag prostituera mig och inget annat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, Då är vi överrens om att Du är en hora, då är det bara priset vi måste komma överrens om också.

Både det du måste betala inom dig själv. även kallat samvete och det du tycker är ekonomiskt berättigat för att utföra själva horeriet.

Som jag skrev så skulle jag prostituera mig om mina barn svalt, så enligt dig så svälter mina barn då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand nr 105 i världen, Bahamas nr 138, Liechtenstein nr 149, Finland nr 178, tänka sig att Turkiet ligger på plats nr 79.

Jag har iofs aldrig varit i Turkiet men om de ligger på plats nr 79 och Thailand på plats nr 105 och en del här beskriver Thailand som en misär hur är det då i Turkiet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kom bara till nästa sida, det finns inga länkar om mäniskor som svälter ihäl, dom gör det endå, inte bara i Thailand över hela världen gör dom det.

Om nu folk svälter ihjäl där du brukar hålla till så varför gör du inget?

Är väl bara att ta foton och göra intervjuer och sprida i västerländsk press?

(Eller åtminstone lägga in här så att du kan övertyga mig och andra)!

Ändrades av BaBoo
Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev så skulle jag prostituera mig om mina barn svalt, så enligt dig så svälter mina barn då!

Om Du tolkar svaret så är det bara att beklaga, men det kanske inte var direkt oväntat.

Enligt mig så har du bara bekräftat den anledning som majoriteten av de prostituerade lever i, om inte hungernöd så oförmåga på grund av outbildning att skaffa överlevnad på annat sätt,.

Tror Du verkligen att dom inte har ett samvete som gnager, tror du dom är okänsliga för situationen dom stundom hamnar i och tror du fortfarande på myten om den lyckliga horan?

Snart är det jul och du kommer förmodligen att sitta och vänta på tomten i ett ljust och harmoniskt hem och dela ut julklappar till ett värde som dessa av dig pestbärande individerna knappast kan drömma om.

GOD JUL

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

throw_computer.jpg

:great::great: Dagens 5 poängare

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Varför vissa tjejer hamnar bland barerna eller som frilansare bottnar många gånger i skulder som snabbt måste betalas.

Antingen är det familjen eller den thailändske pojkvännen som dragit på sig dessa skulder och tjejen känner ett ansvar att reda upp situationen,

Det är få tjejer som hamnar i baren på grund av svält eller girighet.

De flesta tjejer försöker nog i det längsta hanka sig fram utan att sära på benen för fetlagda äldre faranggubbar.

Men det finns säkert en hel del andra skäl till varför vissa thaitjejer väljer barjobbet men få gör det som sagt på grund av att di svälter.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu folk svälter ihjäl där du brukar hålla till så varför gör du inget?

Är väl bara att ta foton och göra intervjuer och sprida i västerländsk press?

(Eller åtminstone lägga in här så att du kan övertyga mig och andra)!

Inte vet jag, men många barn i Thailand kanske inte svälter just pågrund av att prostituerade sänder sina familjer pengar. Det är väl ingen liten verksamhet i landet precis och påverkar både nationel statistik och praktiska levnadsvilkor för många barn och familjer. Vem vet, utan denna stora marknaden med prostituerade i Thailand som drar till sig en globalkundkrets av flera miljoner kanske Thailand varit nummer 20 eller nått på den där listan?

Sedan finns det ju även extrem fattigdom på många håll (kanske även Thailand?) även om det inte är direkt svält.

Bara tankar som jag slänger ut, jag vet inte mycket om just detta i just Thailand.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...