Jump to content
IGNORERAD

Var man kan träffa sin blivande tjej


Nerike

Recommended Posts

Nej har aldrig dödat någon men blivit attackerad både med kniv (ett par gånger) och en gång med pistol och har då gjort precis så som jag tidigare tänkt att jag skulle göra, och hade det krävts då så hade jag inte haft några problem med att döda någon heller, ett ganska enkelt val om någon utsätter din familj, eller vad menar du att det finns för alternativ?

Jag kan rekommendera Er att gå tillbaka och läsa igen, kanske Ni kommer till insikt, kanske inte.

Det är inte många som kan se in i framtiden och jag tror inte Ni är en av dem.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    57

  • ban99arne

    14

  • Baa

    13

  • Soengsang

    12

Mest aktiva i denna tråd

ÖÖhh?

Tror att många här har blivit attackerade och eftersom ni skriver här så betyder det att ni överlevde eller menar du på fullt allvar att du aldrig kommit i bråk, blivit rånad, blivit attackerad eller liknande i ditt liv?

JA SLÅR FÖRST...SÅ DE FINNS INGEN TID FÖR BOMBER Å GRANATER MOT MIG.MVH PSYKOPATEN

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du jobbat mycket "offshore"? då menar jag inte på någon rigg som ligger förtöjd i någon fjord eller varv?

Jag gick motsvarande kurs som om du gått i slutet på 80-talet (var meningen att jag skulle börja jobba för dåvarande Consafe)men det blev inget av det, sitta uppe på en brygga på en plattform som ligger stilla och titta ut är inget jobb för mig!

Sitter hellre stilla på en brygga och ser till att saker flyttas. ;)

Har liksom ingen betydelse om jag så sitter på ett utedass, jag har överlevnadsubildningen (gjorde de senast Jan 08) eller du menar att man bara har nytta av utbildningen om man är på Nordsjön? Så om det börjar brinna här och nu så har jag inte nytta av det jag lärt mig eftersom jag befinner mig i ett hus?

Du får nog ta ett snack med de som håller i utbildningen för de tog flera exempel på folk som överlevt krissituationer privat endast pga att de genomfört utbildningen!

Nu vet jag inte hur och vad ni gjorde på en sådan utbildning på 80-talet men hade varit kul och intressant att få höra så man kan jämföra vad som förändrats?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär vad farsan alltid sa -Slå hårt slå först :)

DU SKULLE LYSSNAT PÅ GUBBEN DÅ HADE DU SLUPPIT KNIV,PISTOL,RÅNÖVERFALL M.M M.M M.M M.M M.M :11::11:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan rekommendera Er att gå tillbaka och läsa igen, kanske Ni kommer till insikt, kanske inte.

Det är inte många som kan se in i framtiden och jag tror inte Ni är en av dem.

MVH/BanArne

Nej jag kan inte se in i framtiden MEN om jag varit med om saker som jag innan detta hände funderade över hur jag skulle göra och när detta hänt så har jag gjort och uppfört mig så som jag i förväg trott att jag skulle göra!

Tex ett av mina första trauman och incidenter i mitt liv var att jag upptäckte en som hängt sig, alla sprang runt och skrek och gjorde ingenting medan jag plockade ner honom och fick liv i honom tills ambulansen kom.

Ambulansförarna så mycket riktigt som du också säger att man kan aldrig veta hur man blir innan det händer men i mitt fall så gjorde jag allt rätt och var lugn och metodisk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo att du får använda wikipedia för att beskriva saker förstår jag! Skit i samma men jag fick aldrig något svar på om folk svalt eller inte i Thailand men du kan vara lugn du behöver inte svara!

Wikipedia är ju iaf ganska nära sanningen och ett ställe som är någorlunda pålitligt n'r det gäller info.Men dina skrönor liknar nog mest http://sv.wikipedia.org/wiki/Baron_von_M%C3%BCnchhausen historier :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Wikipedia är ju iaf ganska nära sanningen och ett ställe som är någorlunda pålitligt n'r det gäller info.Men dina skrönor liknar nog mest http://sv.wikipedia.org/wiki/Baron_von_M%C3%BCnchhausen historier :lol:

Kan du inte själv beskriva vad du tror och tycker så kommer jag inte heller lägga tid på att läsa dina länkar till wiki!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har liksom ingen betydelse om jag så sitter på ett utedass, jag har överlevnadsubildningen (gjorde de senast Jan 08) eller du menar att man bara har nytta av utbildningen om man är på Nordsjön? Så om det börjar brinna här och nu så har jag inte nytta av det jag lärt mig eftersom jag befinner mig i ett hus?

Du får nog ta ett snack med de som håller i utbildningen för de tog flera exempel på folk som överlevt krissituationer privat endast pga att de genomfört utbildningen!

Nu vet jag inte hur och vad ni gjorde på en sådan utbildning på 80-talet men hade varit kul och intressant att få höra så man kan jämföra vad som förändrats?

Ja det är vanligt att de många som leder kurser inom "marin saftey" har varit med om skarpa situationer.

Den sista förnyelsekursen av min sjukvårdskurs leddes tex av ambulanssjukvårdare, de har ju varit med om en hel del .

Det är nog mycket som har förändras sen 80talet, biten med evakuering av helikopter och annat runt helikoptertransporten är nog hel annorlunda nu.

Eftersom vi redan hade "marine firefighting advanced", så var inte den biten särskilt betungande, vi kompletterade med helicopter fire fighting och lite annat.

Gissar att ni har blivit instruerade i en helt annan typ av livbåtar än vad vi blev, idag är ju frifallslivbåtar dominerande.

Annars så var det nog istort sett samma "badövningar" med överlevnadsdräkter och flottar då som nu.

Annars då, har du i huvud taget varit ute på Nordsjön??...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

BaBoo du är nog ute å cyklar lite nu, det finns säkert en massa bartjejer som jobbar så av "girighet" men

det finns också många som gör vad dom gör av en enda orsak nämligen att forsörja sitt barn (barnen) för

farsan har stuckit,det finns inga arbeten som betalar tillsvarande för hon skall inte bara forsörja sej själv o barnet(en)

hon skall även forsörja mor o far o eventuella mor o farföräldrar. Jag tycker nog att vi skall vara lite ödmjuka

i vårat sätt gentemot endel "bartjejer" Det är inte samma sak som i västvärlden ,det finns inte något skyddsnät o

det borde du veta om du har levt i det verkliga Thailand.

En viss försiktighet rekomenderas i uttalanden om bartjejer o bartjejer .

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag kan inte se in i framtiden MEN om jag varit med om saker som jag innan detta hände funderade över hur jag skulle göra och när detta hänt så har jag gjort och uppfört mig så som jag i förväg trott att jag skulle göra!

Tex ett av mina första trauman och incidenter i mitt liv var att jag upptäckte en som hängt sig, alla sprang runt och skrek och gjorde ingenting medan jag plockade ner honom och fick liv i honom tills ambulansen kom.

Ambulansförarna så mycket riktigt som du också säger att man kan aldrig veta hur man blir innan det händer men i mitt fall så gjorde jag allt rätt och var lugn och metodisk!

Man kan bara konstatera att hur mycket det står på prislappen för Er röv lär vi förmodligen aldrig få veta.

Kanske är den billigare än Ni tror.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan bara konstatera att hur mycket det står på prislappen för Er röv lär vi förmodligen aldrig få veta.

Kanske är den billigare än Ni tror.

MVH/BanArne

Hmm jag har ju varit i olika situationer utan att sälja ut mig men märker att du gärna vill annorlunda.. som man känner sig själv känner man andra ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm jag har ju varit i olika situationer utan att sälja ut mig men märker att du gärna vill annorlunda.. som man känner sig själv känner man andra ;)

Jo att Ni är en person som tror att Ni vet hur Ni kommer att agera i alla lägen för att Ni varit i olika situationer har jag förstått med all tydlighet.

Ni har alldeles rätt i att jag inte vet hur dyr/billig min röv är och jag hoppas att jag inte får reda på det i heller.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

BaBoo du är nog ute å cyklar lite nu, det finns säkert en massa bartjejer som jobbar så av "girighet" men

det finns också många som gör vad dom gör av en enda orsak nämligen att forsörja sitt barn (barnen) för

farsan har stuckit,det finns inga arbeten som betalar tillsvarande för hon skall inte bara forsörja sej själv o barnet(en)

hon skall även forsörja mor o far o eventuella mor o farföräldrar. Jag tycker nog att vi skall vara lite ödmjuka

i vårat sätt gentemot endel "bartjejer" Det är inte samma sak som i västvärlden ,det finns inte något skyddsnät o

det borde du veta om du har levt i det verkliga Thailand.

En viss försiktighet rekomenderas i uttalanden om bartjejer o bartjejer .

mvh

Kanske inte vill kalla det just girighet men det finns ju massor av människor som är fattiga över hela jorden och jag vill tro att de flesta kämpar och gnetar på och några få prostituerar sig!

Jag skrev vad jag skulle gjort, Banarne tex tror att jag skulle gjort annorlunda :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo att Ni är en person som tror att Ni vet hur Ni kommer att agera i alla lägen för att Ni varit i olika situationer har jag förstått med all tydlighet.

Ni har alldeles rätt i att jag inte vet hur dyr/billig min röv är och jag hoppas att jag inte får reda på det i heller.

MVH/BanArne

Finns nog ingen som vill hamna i sådana situationer finns tom de som inte ingriper om någon blir attackerad och liknande för att de är rädda för att få reda på hur billiga deras röv kan bli (ändå så har de just sålt ut den på rea i och med att de inte agerade)!

Link to comment
Dela på andra sajter

BaBoo du är nog ute å cyklar lite nu, det finns säkert en massa bartjejer som jobbar så av "girighet" men

det finns också många som gör vad dom gör av en enda orsak nämligen att forsörja sitt barn (barnen) för

farsan har stuckit,det finns inga arbeten som betalar tillsvarande för hon skall inte bara forsörja sej själv o barnet(en)

hon skall även forsörja mor o far o eventuella mor o farföräldrar. Jag tycker nog att vi skall vara lite ödmjuka

i vårat sätt gentemot endel "bartjejer" Det är inte samma sak som i västvärlden ,det finns inte något skyddsnät o

det borde du veta om du har levt i det verkliga Thailand.

En viss försiktighet rekomenderas i uttalanden om bartjejer o bartjejer .

erf

mvh

Det du säger stämmer jäkligt bra med den verklighet jag mött under mina resor runt om i världen.Nästan varje gång jag pratat med damer som jobbar inom barvärlden så säger dom att.I do for money,i will take care of my son/daughter and family.I många av dom fall har det nog handlat om mycket fattiga förhållanden.Om att sen människor som baboo väljer att blunda/ifrågasätta för denna verklighet är bara att beklaga.

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte vill kalla det just girighet men det finns ju massor av människor som är fattiga över hela jorden och jag vill tro att de flesta kämpar och gnetar på och några få prostituerar sig!

Jag skrev vad jag skulle gjort, Banarne tex tror att jag skulle gjort annorlunda :)

Hehe :bag: Jag kom precis hem från julbord och skrev efter att ha läst ditt inlägg #25

lovar att läsa resten nu men vad jag skrev gälder fortfarande.

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte vill kalla det just girighet men det finns ju massor av människor som är fattiga över hela jorden och jag vill tro att de flesta kämpar och gnetar på och några få prostituerar sig!

Jag skrev vad jag skulle gjort, Banarne tex tror att jag skulle gjort annorlunda :)

Nej, Ni skriver vad Ni tror att Ni skulle gjort.

Detta verkar ju vara väldigt svårt för Er, trots min stora pedagogiska insats.

Jag och ingen annan vet ju hur Ni kommer att göra, eftersom Ni förmodligen aldrig kommer att hamna i samma situation som en ensamstående thailändska från Ban Tong med två små snoriga ungar.

MVH/BanArne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att deras barn skulle svälta till döds om inte deras morsor fnaskade i bar?

Vet att Serath en gång hävdade att många svalt till döds i Thailand och jag efterfrågade länkar massvis av gånger som bevisade att detta var sant men fick aldrig några, har du sådana länkar?

Jag kom bara till nästa sida, det finns inga länkar om mäniskor som svälter ihäl, dom gör det endå, inte bara i Thailand över hela världen gör dom det.

Åk upp i norra Isaan och se hur en del lever så frågar du inte efter länkar, snälla

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel med att "Hora" nu då?

Lite moraliskt förkastligt kanske i de flesta civiliserade samhällen, men vad gör hororna för fel egentligen?

De tillhandahåller en tjänst som kunderna vill ha, och är villiga att betala bra för, de skadar ingen annan så var i ligger felet?

I flera EU länder är prostituion lagligt, kanske inte det mest eftertraktade yrket i förnäma kretsar, men hyfsat enkelt och många gånger välbetalt.

Om de som jobbar med att hyra ut sextjänster skyddar sej så är riskerna små, ungefär som i andra yrken.

Struntar man i skyddsutrustningen på sitt jobb kan man bli skadad för livet, använder man nödvändiga skydd så kan man till och med hantera plutonium utan att få men för livet...

Tillbaka till ämnet, de flesta träffar väl sina partners på sina arbetsplatser eller genom sina vänner?

MVH Tommy

Men mång Förnäma som utnyttjar(utnyttjadje) deras tjänster, det var väl dom som skapade efterfrågan och samtidigt fördömda

förekomsten av densamma :suicide:

Dubbelmoral då och nu, tycker du svara bra :great:

mvh

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste igenom tråden och blir småbrydd, antingen är det begränsad erfarenhet av Thailand, eller så är det, ja vad det är vet jag inte, . jo föresten, det är en radda floskler från någon som hellre dömer än försöker sätta sig in i problemen.

Då provar vi en gång till!

Så de svälter alltså inte!

Så då horar de inte för att de svälter!

Varför horar de då?

Vissa för att de vill ha pengar och status, vissa för att de gillar det (känner sådana) och andra för att träffa en farang!

Läser sista raden och visst finns det sådana, men merparten hamnar i industrin därför att deras barn, familj, etc. riskerar svälta om de inte fixar stålar.

Anledningen till att inte så många svälter i Thailand är en enda, man hjälper varandra, har du ingen mat, får du säkerligen lite av grannen, då svälter dina barn inte idag, men imorgon?

Att leva så är lika illa som att svälta,

Och oron och hopplösheten för att kanske inte ha mat till sina barn imorgon, nästa vecka eller om ett år, är säkerligen lika illa som om barnen svälter redan idag.

Svara enkelt!

Tror du att det finns Thailändskor som jobbar i bar för att deras barn svälter?

Ja eller Nej?

Ja det tror jag, för jag har sett barn svälta med mina egna ögon. De överlever återigen tack vare allmosor från grannar, äter uttjänt mat på marknadsplatsen etc.

De kommer inte att svälta ihjäl imorgon, men än en gång, vilken mor orkar se sina barn i denna misär, i detta läge är knappast västerländsk moral likt Baboos värt speciellt mycket.

Åk in i byarna söder om Surath Thani, där hittar du svältande barn, familjer som lever på grannar, och inte ett fåtal utan många. Finns på många ställen i Thailand.

Bra!

Då frågar jag igen har du några länkar eller annan information om att det finns barn som svälter i Thailand?

Är faktiskt så att det finns verklighet, även om man inte kan googla fram den, men det tror jag egentligen att du redan vet.

Om man sedan tycker det är en bra start att ge sina barn i livet är att sälja sin kropp för pengar då kan jag förstå varför Thailand är så underutvecklade inom mycket!

Vad är det för budskap man ger sina barn om man gör så?

Återigen, moralen från västlandet väger lätt när hopplösheten för framtiden, både för sina barn, ofta föräldrar och en själv, inte tycks ens förståbar.

Dessutom är Thailand som du säkert känner till buddistiskt, att offra sig för andra är verkligen något som värderas högt, inte fördöms av någon på det sätt som du gör.

Så på frågan vad en Thailändsk mamma sänder för budskap till sina barn om hon säljer sig själv för deras skull är enormt starkt, inget fördömande, bara tacksamhet och respekt.

( märk väl själva handlingen med att ha sex för pengar, anses inte som bra, men det goda att man gör det för andra vida överskuggar det dåliga med att sälja sig, så summa summarum ger mycket god karma)

Jag har redan skrivit att jag vet och förstår att många horar för att försörja sin familj, JAG tycker det är fel, eftersom helt uppenbart så finns det andra sätt att försörja sin familj på (annars hade ju alla varit horor i Thailand)!

Floskeltoppen, alla som talat med några tjejer i baren vet att det just vid tillfället de hamnade där ofta var akut behov av lite pengar, inte imorgon, utan idag. Tragiskt men ack så sant. Har man sedan börjat så blir det kanske inte lättare, men åtminstonne mindre obehagligt.

Om jag som liten varit varit extremt fattig och fick välja mellan att fortsatt vara fattig (inte svälta) eller få det bra ekonomiskt men priset skulle vara att min mor sålde sin kropp så skulle mitt val vara enkelt!

Det valet har du inte förmåga att sätta dig in i, ingen av oss på detta har som tur det. Bara de som hamnat i detta läge kan svar på frågan, vi andra kan bara säga vad vi tror, och Baboo utgår ännu en gång från sitt västerländska moral.

Avslutningsvis vill jag säga att jag blir förvånad över att folk som känner Thailand ändå argumenterar som ovan. Svält är givetvis fruktansvärt, men att redan veta när ens barn föds att de kommer ha mat för dagen men aldrig få något mer.

Och att ens barnbarn har mat för dagen men aldrig kommer få något mer, och att deras barn har mat för dagen men aldrig kommer få något mer....

Kan nog kännas lika tungt för en ung mor, som om svälten står för dörren, har hört folk säga att det vore bättre för barnen att svälta ihjäl, än att behöva leva ett liv i den misär som man med säkerhet kommer att få genom hela livet, svårt för oss att förstå, men tyvärr sant.

Så släpp västerländskt fördömande och moral, och inse att på ovanstående frågor är vi på detta forum inte kapabla att ge ett svar, bara de som hamnar i baren kan berätta sin egen historia, och jag lovar, ytterst få är inte mycket mycket tragiska.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nej, men han startade tråden.

Jovars men det var ju såååå länge sen :whoco5:

men håller med roliga bilder och text från Nerike

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vad menar du med "men har gjort sämre val"? Har du varit i en liten by i Isaan någon gång? Jag har varit mycket i byn och det finns inte många tjejer mellan cirka 18-25 år där, men vad dom är och gör vet jag ej.

Tror du det går att välja och vraka mellan olika välavlönade jobb i en liten by i Isaan så att du kan försörja dig själv och 2 söner på 4 och 7 år när fadern till barnen stuckit?

Bra svar stefan undrar om barbro hajjar :giggle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

www.resbort.com

Där har du 1 länk BaaBoo

Har klipt ut ett stycke bara

stället för att svälta säljer fattiga föräldrar normalt sin äldsta dotter till prostitution. För dem är

detta det säkraste och snabbaste sättet att skaffa inkomster till familjen, och kunna utbilda sönerna. Det är dokumenterat att många kvinnor villigt blir prostituerade för att de känner ansvar mot sina nära och kära, som är hungriga, gamla och/eller sjuka. Genom att göra på det här sättet följer dom de Buddistiska föreskrifterna, att göra goda gärningar för sin familj.

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...